Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jatketaan ensitreffien jälkeen?

Vierailija
24.08.2025 |

Olet tavannut potentiaalisen ihmisen ja ajatuksissa on, että voitaisiin nähdä uudelleenkin jossain vaiheessa. Toinen on myös innostunut, ja häneltä tulee päivittäin useita viestejä. Tai sitten häneltä tulee harvakseltaan viestejä, ehkä pitää yhteyttä muutaman kerran viikossa. Kumpi tapa on sinulle enemmän mieleen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toiselta tulee viestejä muuteman kerran viikossa, koen ettei toinen ole kovin kiinnostunut tutustumaan. Ja oma kiinnostus laskee.

Minä taas koen tuon vain hyvällä tavalla, että ihminen ei ole epätoivoinen, hänellä on elämässä muutakin (esim. vaativa työ ja hyviä kavereita ja harrastuksia) eikä kerran tavattu ihminen ole heti vallannut hänen ajatuksiaan täysin. Minulle tuo viestien luukuttaminen viestii ressukkamaisuudesta ja takertuvuudesta ja jopa epätasapainoisuudesta, en voi sille mitään. Ei kuitenkaan mitään teinejä olla, vaan aikuisia ihmisiä joilla on ura ja lapsia entisestä liitosta.

ap

Joka päivä pari viestiä ei ole mitään viestien jatkuvaa luukuttamista. Jos on niin kiire, ettei ehdi pari viestiä päivässä laittaa, kertoo ettei suhteelle ole aikaa

Vierailija
22/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on nyt useampia ensitreffejä takana, ja aina käy niin, että se toinen osapuoli alkaa laittaa heti kauheasti viestejä. Siinä menee ainakin minun kanssa orastava juttu helposti pilalle, koska mulla on muutakin elämää kuin viestitellä kerran nähtyjen ihmisten kanssa useita kertoja päivässä. Vaikka oisinkin kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Mutta onko tämä mun suhtautuminen nyt sitten jotenkin outo, vai olenko vain tavannut takertuvia tyyppejä? 

ap

Sano tuo noilla sanoilla suoraan sille potentiaaliselle kumppanille ja kysy sopiiko hänelle. Ongelma ratkaistu.

Tuo on yksi mahdollisuus. Olen kuitenkin jättänyt sanomatta siksi, että toivon löytäväni ihmisen, joka kokee samalla tavalla eikä vain toimi ohjeideni tai vihjeideni mukaan. Minusta on ihan hyvä, että luonne tulee esille heti viestittelyfrekvenssin kautta. Eroavaisuuksia on kuitenkin muitakin väistämättä.

Minusta Suomessa ei taida oikein olla sellaista kepeää treffailukulttuuria, jota haen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toiselta tulee viestejä muuteman kerran viikossa, koen ettei toinen ole kovin kiinnostunut tutustumaan. Ja oma kiinnostus laskee.

Minä taas koen tuon vain hyvällä tavalla, että ihminen ei ole epätoivoinen, hänellä on elämässä muutakin (esim. vaativa työ ja hyviä kavereita ja harrastuksia) eikä kerran tavattu ihminen ole heti vallannut hänen ajatuksiaan täysin. Minulle tuo viestien luukuttaminen viestii ressukkamaisuudesta ja takertuvuudesta ja jopa epätasapainoisuudesta, en voi sille mitään. Ei kuitenkaan mitään teinejä olla, vaan aikuisia ihmisiä joilla on ura ja lapsia entisestä liitosta.

ap

Joka päivä pari viestiä ei ole mitään viestien jatkuvaa luukuttamista. Jos on niin kiire, ettei ehdi pari viestiä päivässä laittaa, kertoo ettei suhteelle ole aikaa

Nyt jätit määrittelemättä, paljonko on "pari" viestiä ja mikä on "suhde". Kyllä minulla on aikaa sellaiseen suhteeseen, jota haen, vaikken halua päivittäin viestitellä useaan otteeseen.

ap

Vierailija
24/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että mukava oli tavata. Laita viestiä jos haluat tai et tavata uudestaan. Kumpikin on suotavaa ettei toinen joudu turhaa odottelee. 

Vierailija
25/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tuosta parisuhteesta. Vaikka joku hakisikin parisuhdetta, niin ei kai se sitä silti tarkoita, että jos jonkun yhden kerran tapaa ja henkilö vaikuttaa potentiaaliselta ja sen haluaa nähdä uudestaankin, niin pitää heti viestitellä useita kertoja päivässä?

Itse koen, että asiat saavat kehittyä rauhassa omalla painollaan eikä ole järkevää muuttaa omaa arkea kertarysäyksellä niin, että jos on kiinnostunut, on heti velvoite olla koko ajan tavoitettavissa ja laitella viestejä, vaikkei ole mitään asiaa. On tässä muitakin ihmisiä ja muutakin tekemistä. 

ap

Eipä siinä mitään, jos ei ole ihastunut toiseen ollenkaan. Jos taas on ihastusta ilmassa, niin sitten toiseen pidetään koko ajan yhteyttä ja pyritään näkemään mahdollisimman paljon. 

Tästäkin

Se ettei pidä yhteyttä tappaa kiinnostuksen heti alkuun. Kertoo, ettei tutustuminen ole tärkeää.

Vierailija
26/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tuosta parisuhteesta. Vaikka joku hakisikin parisuhdetta, niin ei kai se sitä silti tarkoita, että jos jonkun yhden kerran tapaa ja henkilö vaikuttaa potentiaaliselta ja sen haluaa nähdä uudestaankin, niin pitää heti viestitellä useita kertoja päivässä?

Itse koen, että asiat saavat kehittyä rauhassa omalla painollaan eikä ole järkevää muuttaa omaa arkea kertarysäyksellä niin, että jos on kiinnostunut, on heti velvoite olla koko ajan tavoitettavissa ja laitella viestejä, vaikkei ole mitään asiaa. On tässä muitakin ihmisiä ja muutakin tekemistä. 

ap

Tuo on ihan ok, mutta sun kannattaa tuoda tuo ajatusmaailmasi selvästi esiin ettei toinen tulkitse sitä niin että pyörität useaa tai et ole kiinnostunut.

Periaatteessa juuri noin. Mutta sitten taas toisaalta: jos joku tulkitsee huonon tavoitettavuuden johtuvan siitä, että toisella on monia muitakin kierroksessa, niin se kertoo hänen ennakkoluuloistaan. En ole niistä vastuussa, ja on hyvä, jos tuttavuutemme karahtaa tuollaisiin ennakkoluuloihin, koska en halua kapeasti ajattelevien ihmisten seuraa.

Mitä väliä silläkään oikeasti olisi, vaikka minulla olisi useita kierroksessa? Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei pelkää haasteita, jos on kiinnostunut toisesta. Eihän yksi tapaaminen tarkoita sitä, ettei voisi tavata muitakin. Itse en ole näin tehnyt, mutta en kyllä tuomitse, jos toinen tekee niin. Hyvähän se on, jos on vientiä ja valinnanvaraa.

Vierailija
27/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei pidä yhteyttä tappaa kiinnostuksen heti alkuun. Kertoo, ettei tutustuminen ole tärkeää.

Valitettavasti noin ei tunnu olevan. Ihmiset vain sanovat noin, mutta käytäntö eli oma kokemukseni osoittaa, että kiinnostus vain lisääntyy, kun toinen on vaikeasti tavoitettava. 

ap

Vierailija
28/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eipä siinä mitään, jos ei ole ihastunut toiseen ollenkaan. Jos taas on ihastusta ilmassa, niin sitten toiseen pidetään koko ajan yhteyttä ja pyritään näkemään mahdollisimman paljon. 

Tästäkin

No, johan oot hankala. Mun puolesta voisit vaan jäädä sit rannalle ihmettelemään minne deitti katosi. En jaksa turhaan lämmitellä kylmää lahnaa.

Vierailija
29/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuo on ihan ok, mutta sun kannattaa tuoda tuo ajatusmaailmasi selvästi esiin ettei toinen tulkitse sitä niin että pyörität useaa tai et ole kiinnostunut.

Periaatteessa juuri noin. Mutta sitten taas toisaalta: jos joku tulk

Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei jää roikkumaan monia yhtä aikaa pyörittävän seuraan.

Vierailija
30/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap autisti?

Vierailija
31/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on nyt useampia ensitreffejä takana, ja aina käy niin, että se toinen osapuoli alkaa laittaa heti kauheasti viestejä. Siinä menee ainakin minun kanssa orastava juttu helposti pilalle, koska mulla on muutakin elämää kuin viestitellä kerran nähtyjen ihmisten kanssa useita kertoja päivässä. Vaikka oisinkin kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Mutta onko tämä mun suhtautuminen nyt sitten jotenkin outo, vai olenko vain tavannut takertuvia tyyppejä? 

ap

Sano tuo noilla sanoilla suoraan sille potentiaaliselle kumppanille ja kysy sopiiko hänelle. Ongelma ratkaistu.

Tuo on yksi mahdollisuus. Olen kuitenkin jättänyt sanomatta siksi, että toivon löytäväni ihmisen, joka kokee samalla tavalla eikä vain toimi ohjeideni tai vihjeideni mukaan. Minusta on ihan hyvä, että luonne tulee esille heti vies

Mulle on joskus treffikumppani tuonut tuon asian suoraan esiin alussa ja todettiin että sopii molemmille. Se oli mielestäni huojentavaa että asiasta puhuttiin heti ja oli selvää, mutta loppui muihin syihin. En kyllä kutsuisi kepeäksi kulttuuriksi, vaan suoraan kylmäksi. Mutta jotkut ihmiset on kylmiä ja sopivat siinä suhteessa toisilleen.

Vierailija
32/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi deittailla,jos ei edes etsi parisuhdetta.

Vierailija
33/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, johan oot hankala. Mun puolesta voisit vaan jäädä sit rannalle ihmettelemään minne deitti katosi. En jaksa turhaan lämmitellä kylmää lahnaa.

En tiedä, oliko tuo minulle. En oikein seuraa ajatuksenjuoksuasi tässä. En koe päivittäisen arkisen viestittelyn olevan mitään "lämmittelyä" vaan kuten sanoin, takertumista ja tuttavuuden arkistamista. Odotan suhteelta romantiikkaa ja intohimoa ja seuraavaa lähestymistä tapaamisehdotuksen muodossa. 

ap

Vierailija
34/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti noin ei tunnu olevan. Ihmiset vain sanovat noin, mutta käytäntö eli oma kokemukseni osoittaa, että kiinnostus vain lisääntyy, kun toinen on vaikeasti tavoitettava. 

ap

Minun kokemus osoittaa toisin. Ne jotka ovat kiinnostuneet, viestittelee joka päivä. Ja jotka laittaa viestiä muuteman päivän välein katoaa vähin äänin kokonaan

Vierailija
35/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei jää roikkumaan monia yhtä aikaa pyörittävän seuraan

Hyväitsetuntoinen ei ensinnäkään lähde olettamaan olevansa yksi monista vain siksi, että toista ei tavoita niin usein kuin hän haluaa. Jos merkit ovat kuitenkin ilmeiset, hyväitsetuntoinen uskaltaa kysyä asiasta suoraan. Mutta ei ole mikään universaali laki, etteikö hyväitsetuntoinen voisi tapailla ihmistä, joka tapailee muitakin. En ymmärrä, miksi edes esität asian kuin taivaallisen totuuden. Ehkä sinulla ei ole itsetuntoa hyväksyä sitä, että jollekin tuo voi olla ihannetilanne? Joskus elämäntilanteeseen voi sopia loistavasti tapailusuhde, jossa ei ole ainoa tapailuosapuoli. 

ap

Vierailija
36/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap autisti?

Ainakaan diagnoosia ei ole. Onhan se silti mahdollista. Miten liittyy aiheeseen?

ap

Vierailija
37/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalla ainoastaan rakkauspommittajat tykittivät viesteillä. Heillähän on tavoitteena päästä nopeasti seuraavaan panoon. Erottuivat heti kättelyssä.

Normaalia parisuhdetta hakevien kesken viestitellään 1-2 päivän välein. Suhteen vakiinnuttua useasti päivässä. 

Vierailija
38/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei jää roikkumaan monia yhtä aikaa pyörittävän seuraan

Hyväitsetuntoinen ei ensinnäkään lähde olettamaan olevansa yksi monista vain siksi, että toista ei tavoita niin usein kuin hän haluaa. Jos merkit ovat kuitenkin ilmeiset, hyväitsetuntoinen uskaltaa kysyä asiasta suoraan. Mutta ei ole mikään universaali laki, etteikö hyväitsetuntoinen voisi tapailla ihmistä, joka tapailee muitakin. En ymmärrä, miksi edes esität asian kuin taivaallisen totuuden. Ehkä sinulla ei ole itsetuntoa hyväksyä sitä, että jollekin tuo voi olla ihannetilanne? Joskus elämäntilanteeseen voi sopia loistavasti tapailusuhde, jossa ei ole ainoa tapailuosapuoli. 

ap

Siis onko sulla kuitenkin taustalla avoin suhde ajatus? Parempi että sanot sen suoraan kumppaniehdokkaille. Törkeää jättää mainitsematta jos sellaista haluaa.

Vierailija
39/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on joskus treffikumppani tuonut tuon asian suoraan esiin alussa ja todettiin että sopii molemmille. Se oli mielestäni huojentavaa että asiasta puhuttiin heti ja oli selvää, mutta loppui muihin syihin. En kyllä kutsuisi kepeäksi kulttuuriksi, vaan suoraan kylmäksi. Mutta jotkut ihmiset on kylmiä ja sopivat siinä suhteessa toisilleen.

Tässä on taas tälle palstalle niin tyypillistä sheimausta & leimausta. Siitä kannattaisi yrittää päästä. Se, että ihminen ei viestittele laitevälitteisesti useita kertoja päivässä, ei tee hänestä kylmää. Pikemminkin voi olla päin vastoin. Ihminen saattaa keskittyä 100-prosenttisesti siihen seuraan, jonka kanssa hän on kasvotusten. Silloin ei räplätä puhelinta eikä hajauteta huomiota toisaalle.

ap

Vierailija
40/58 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten juttu voi kehittyä, jos ei olla yhteydessä tai vietetä aikaa yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan