Saako aikuinen päättää oman painonsa itse? Minun vanhempien mielestä ei
Lapsuudessa kuulin vanhemmilta kuinka olen pyöristynyt ja pitää alkaa tarkkailemaan syömisiä (eikös teininä ala ihminen muokkautumaan naiselliseksi, luonnollista muista paitsi vanhemmistani). Olin ollut alipainoinen siihen asti ja lihoin siis heidän mittapuulla liikaa ( painoa 54 kg ja pituutta 162 cm ) . No eipä mitään, anoreksiahan siitä seurasi useaksi vuodeksi. Nyt aikuisena painoni on pysynyt tuossa 54 kilossa, paitsi nyt ,,, olen lihonut 4 kiloa
Johan on alkanut kuulumaan kommenttia, että oletpa kerrankin ihmisen näköinen. Mainitsin, että pitää pudottaa 4 kiloa, että mahtuu vaatteisiin, alkoi mäkätys, että et laihduta, tulet hirveän näköiseksi.
Miten omat vanhemmat voivat puhua noin lapselleen? Teininä samat mitat olivat lihavuutta, josta ivattiin ja nyt samat mitat ovat ruman näköistä.
Eikö ihminen saa ihan itse päätää oman painonsa? Kuinka monen vanhemmat alkavat aikuiselle 30 - vuotiaalle mäkättämään painosta? En minäkään niiden ulkonäöstä sano mitään. Suututtaa ne ihmiset!
Kommentit (2)
kivuta yli 50 kilon niin niitä huomautuksia levenneestä perseestä alkoi tosiaan tulla kaikkialta. Se on aivan kamalaa kun ei ole itsekään sinut sen muuttuvan kroppansa kanssa.
Oma kroppa on sellaista " venus williams" -mallia eli ei löysä mutta sellainen hirvittävän muodokas ja se on vieläkin kamalaa - näin nelikymppisenä. Koskaan en ole pitänyt naisellisia vaatteita tai edes paljastavia toppeja, niin paljon minä kroppaani vihaan vielä aikuisenakin vaikka muuten itseni kanssa pärjään ja onneksi naamataulu on ok. Mutta korkea vahva takalisto ja leveä rintakehä jota olematon vyötärö korostaa ja liian suuret rinnat saa pysyä piilossa vaatteiden alla, minä olen saanut niitä huomautuksia elämäni aikana riittävästi.
Lähisukulainen on huippu-urheilija samalla kroppamallilla ja saa katsomosta usein " laihduta" - huutoja vaikka rasvaprosentit on vaarallisen alhaalla ja menkat pysyy poissa, on vain sellainen lihaksikas ja lyhyenlainen.
Voi kun saisi olla sellainen kun on ilman jatkuvaa huomauttelua. En minä enää siitä välitä mutta aihettakaan, vaikka myönnettäköön että nämä piilottavat telttavaatteet tämän mallisella ihmisellä saa varmaan kuvittelemaan että olen todella ylipainoinen ja löysä. Totuus jääköön miehelleni.
mulle tulee jotenkin outo olo kun kuulen varsinkin isän (miksei äidinkin mutta varsinkin isän) huomauttelevan tyttären ulkonäöstä. eräälle kaverilleni huuteli isänsä hänen kykkiessään kasvimaalla " vitsikkäitä" kommentteja levenneestä perseestä. niinkuin ois millään mittarilla sopivaa isän kytätä ja arvioida tyttären persettä :/
ap, sun vanhemmat on ihme dorkia. ehkei sun kannata antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan sanoa ihan suoraan että pää kiinni ja huomio siihen omaan kroppaan.