Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (18615)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson ilmaisjaksojen tahdissa. Tässä viimeisessä ilmaisjaksossa 11 minulle tuli sellainen mielikuva Iinan ja Mikon suhteesta, että jos he jatkavat, eivät jatka pitkään.
He ovat NIIN järkeviä ja NIIn keskustelevia. Jotain kitenkin puuttuu, jos NIIN rauhallinen ja järkevä Iinakin kuitenkin pohtii ja kokee muistaakseni ahdistustakin siitä, onko tämä nyt tarpeeksi. Kuulun siihen joukkoon ihmisiä, jotka ajattelevat, että monimuuttuja-analyysilla ei välttämättä synny hyvää. Jotain muutakin tarvitaan: kipinää ja tunnetta. Silloin ongelmat ratkeavat itsestään - tai niitä ei edes ole.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että tässä sarjassa näkyy ehkä max. 1% siitä ajasta minkä nämä parit viettävät yhdessä.
Tuskin siellä mökkisaunassa tai häissä viinaa vetäessä on pohdittu puuduksiin. Kai se on väkisinkin pelkkää pohdiskelua, kun kamera laitetaan käyntiin ja aletaan pommittaa kysymyksillä. Kumpikaan ei selkeästi edes pelkää olla rehellinen ja mennä itseensä.
Leikkausta syytän tästä.
"Silloin ongelmat ratkeavat itsestään - tai niitä ei edes ole."
Olen onnellinen, et minulla ja miehelläni on taito ratkaista niitä ongelmia, mitä ihan jokaisella jossain vaiheessa on. Ei ne itsestään ratkea, mut voithan sinä jatkaa unelmointia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/katso/ensitreffit-elisa-jai-pois-ohjelmasta-olen-…
Elisa ei koe oppineensa prosessista mitään. Uuden kumppanin tulisi kuitenkin olla keskustelutaitoinen ja leikkimielinen 😅
Siis miten joku voi olla noin delulu ja sokea itselleen. Tämä on kyllä niin käsittämätöntä, että onko joku näyttelijä palkattu vetämään roolia. Elisa jää enskarit historiaan, rahka Petrin ja kumppaneiden kanssa.
Kiva koti hänellä kyllä on.
Aiemmassa parisuhdeleirin jaksossa MITÄÄN KIPUKOHTIA ei ollut, koska ei ollut MITÄÄN ihmissuhdetta.
Nyt sitten kertoo olleensa koko ajan ihan kauhean ahdistunut, koska ei ollut MITÄÄN yhteistä.
Elisa näkee, ettei hän ole pystynyt oppimaan prosessin aikana mitään, sillä hän on vain yrittänyt selviytyä.
Mä itse olen ollut niin ahdistunut koko tän projektin ajan, sekä kuvausjaksolla että nyt syksyllä, hän toteaa.
Miten tosiaan voi olla ihminen, joka ei kykene eikä halua oppia MITÄÄN?
Ja kaiken lisäksi luuliko napauttavansa jotenkin Mattia, kun lähti sinne Lappiin YKSIN vaeltamaan (josta olivat keskustelleet yhdessä jaksossa)? :D
On kyllä käsittämätön hahmo. Kyllä minua käy kuitenkin sääliksi se ihminen. Tuntuu parantumattomalta tapaukselta. Ja todellakin luuserimeininkiä olla menemättä vikaan jaksoon. Ei Elisaa nyt kuitenkaan ohjelmassa mitenkään kiusattu tai kohdeltu kaltoin, päin vastoin, Matti oli varsinainen herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Kiukku-Rosa on ehdottomasti suosikkini kaikilta näiltä vuosilta.
Eetu oli symppis, Rosa oli aivan järkyttävä nalkuttaja.
Hai, Eetu ja Matti ovat olleet todella symppiksiä ja söpöjä miehiä. Harmi, että heille on tässä sarjassa paritettua kamalia naisia. Vaikka olisi tässä sarjassa kivojakin ollut tarjolla.
Nahtiinkö me Matin vanhempia ? Hienosti ovat osanneet kasvattaa poikansa. Matti jotenkin inspiroi hyvyyteen. Mulle ainakin tulee fiilis, että voi, kun osaisin olla noin kiltti ja tunneviisas, rauhallinen ja toisia kunnioittaen kohteleva.
Elisa sanoi manuaalia antaessaan että eihän kukaan mitään käyttöohjeita lue, mutta jos tulee ongelma niin siitä voi sitten katsoa ohjeita. Sen perusteella vähän hassua loukkaantua kun ei toinen sitten lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, Elisa haluaa kuulemma haastamista ja haasteita, mutta vain sellaisia haasteita, joita hän itse haluaa. Eli itse asiassa haluaa, että toiveensa ihannemiehestä olisi täyttynyt. Hänen tavallaan sopivan haastava.
Mitään aitoja haasteitahan Elisa ihmissuhteessa ei selvästikään pysty handlaamaan. Esimerkiksi tutustumaan ja lähentymään edes vähän henkisesti ennen fyysistä läheisyyttä. Ei, siihen haasteeseen Elisa ei pysty eikä lähde.
Elisalle sopisi joku ronski tukkijätkä, tai merikarhu. Kiroileva merimies sopisi Elisalle. Matti on aarre, jota Elisa ei osannut vaalia. Toivottavasti Matti löytää pian jonkun upean naisen, sen hän ansaitsee.
Lyhyillä hiuksillakin Matti näyttää 90-luvulla syntyneellä, eikä kasarin lapselta. Todella nuorekas olemus ja energia huokuu hänestä.
Kunhan Elisa ei vain lähtisi liivijengiläistä tavoittelemaan. Elisamaisilla naisilla on usein romantisoituja mielikuvia prosenttiporukoista: karskeja miesten miehiä, jotka tietävät mitä haluavat mutta kohtelevat naisiaan kuin kukkaa kämmenellä. Semmoista Harlekiini meets Harley Davidson -meininkiä. Kyllähän he tietävät, mitä haluavat eivätkä epäröi ottaa sitä vaikka väkivalloin. Näin erityisesti naisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä puistossa Elisa ja Matti tapasivat, kun istuivat sillä valkoisella penkilla ? Jotenkin ei ollut helsinkiläiselle ainakaan heti tuttu.
Kivasti Matin ystävä sanoi, että Kyllä meidän Matti ansaitsee jonkun, jolle paistaa herkullisia pizzoja. Matti sanoi, että pizzan ja yleensä ruuan tarkein ainesosa on rakkaus.
Taisi olla Hiedanrannan kartanon puisto Tampereella.
💐🌷🌹 Kiitos. Menen googlettamaan. Se tornirakennus on tosi jännä.
Jäi vähän tylsä olo viimeisen jakson jälkeen. Elisa ei edelleenkään näe mitään syytä itsessään vaan ulkoistaa kaikki ongelmansa. Hyvä kun ei ollut paikalla, koska olisi vaan jankannut samoja asioita. Matti vaikutti rennolta, oli mielestäni oikealla asenteella mukana. Arttu on teflonia, mahdotonta kommunikoida hänen kanssaan, koska tyyppi ei kuuntele/sisäistä mitä hänelle sanotaan. Sääli kun Julia ei saanut parempaa kokemusta. Janne vaikuttaa aika haastavalta ihmiseltä. Minusta Katri tsemppasi hyvin, vaikka Janne kohteli häntä surkeasti.
Sitten nämä onnistujat. Mikko on vähän erikoinen mies, tuntui taas keskittyvän negatiivisiin juttuihin parisuhteessaan. Sentään sanoi tykkäävänsä Iinasta. Nämä voivat yllättää ja pysyä yhdessä pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, Elisa haluaa kuulemma haastamista ja haasteita, mutta vain sellaisia haasteita, joita hän itse haluaa. Eli itse asiassa haluaa, että toiveensa ihannemiehestä olisi täyttynyt. Hänen tavallaan sopivan haastava.
Mitään aitoja haasteitahan Elisa ihmissuhteessa ei selvästikään pysty handlaamaan. Esimerkiksi tutustumaan ja lähentymään edes vähän henkisesti ennen fyysistä läheisyyttä. Ei, siihen haasteeseen Elisa ei pysty eikä lähde.
Elisalle sopisi joku ronski tukkijätkä, tai merikarhu. Kiroileva merimies sopisi Elisalle. Matti on aarre, jota Elisa ei osannut vaalia. Toivottavasti Matti löytää pian jonkun upean naisen, sen hän ansaitsee.
Lyhyillä hiuksillakin Matti näyttää 90-luvulla syntyneellä, eikä kasarin lapselta. Todella nuorekas olemus ja energia huokuu hänestä.
Mä kanssa pelkään, että Elisan käy vielä joku kerta huonosti. Joskus hän menee rajan yli, jolloin joku opettaa karuimman kautta, väkivaltaisesti, mitä tuli sanottua. Vaarallista ärsyttää noin toisia.
Elisa ei tajua, että Matti osaa keskustella. Matti ei vaan halua keskustella, kun Elisa ragee kaikesta. Elisa hyökkää verbaalisesti, jos yrittää pitää puoliaan. Ei hänen kanssa pysty keskustella. Kun taas Matin kanssa olisi ilo keskustella.
Joku saa upean miehen Matista. Hän on komea ja hyväsydäminen, todella mukava. Totisesti on aviomiesmateriaalia. Vaikuttaa luotettavalta, lojaajilta ja sitoutuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikasta jaksosta:
Kertoo paljon, ettei Elisa tullut paikalle. Selkeästi hän ei kestä kritiikkiä, joka häneen kohdistui ihan aiheesta katsojien ja Matin taholta.
En muuten usko, että Iinan ja Mikon touhusta tulee lopulta mitään. Jos ovat jo nyt riidelleet ja hokevat olevansa erilaisia, niin ei tuo pidemmän päälle toimi. Jos olisivat toisilleen aidosti sopivat, niin tuossa vaiheessa suhde olisi rakastunutta onnellista hattaraa eikä riitelyä.
Olen myös viimeisimpien jaksojen perusteella yllättynyt negatiivisella tavalla Mikosta. Hän on kommenteissaan piikikäs, milloin mikäkin ärsyttää pinnan alla. Sarjan aikana on kritisoinut kaikkea mahdollista eksästään ("en tiedä, onko minua koskaan rakastettu") aina kirkkoon asti. Tästä tulee itselleni olo, että pintapuolisesti kiva Mikko ei oikeasti ole mitenkään ihana ihminen.
Mikko myös kommen
Minustakin Mikko vaikuttaa tosi raskaalta. Eikä arvosta Iinaa riittävästi.
Siis miksi Elisa ei ollut viimeisessä tapaamisessa paikalla? Siitä ei taidettu mainita mitään, joka on vähän erikoista.
Voi jumaliste näitä nykyajan parisuhteita! Koko ajan keskustellaan, pohditaan ja makustellaan, miltä musta nyt oikein tuntuu. Tätä tekevät varsinkin naiset. Tokihan keskustella täytyy, mutta pitäisi sitä osata myös heittäytyä ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan. Itse 40 vuotta aviossa olleena mammana en suinkaan ole käyttänyt aikaani kuulostelemalla jatkuvasti, mitkä fiilikset nyt oikein ovat. Onko tarkoitus tällä jatkuvalla söpöttämisellä yrittää antaa itsestään fiksu ja syvällinen kuva?
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi manuaalia antaessaan että eihän kukaan mitään käyttöohjeita lue, mutta jos tulee ongelma niin siitä voi sitten katsoa ohjeita. Sen perusteella vähän hassua loukkaantua kun ei toinen sitten lukenut.
No, niitä ongelmiahan toki tuli. Mutta laite oli niin rikki, että joutui roskiin.
Jos ihminen on niin hankala, että tarvitsee "ongelmakoirakouluttajan" kumppanikseen, ei kannata hakea tällaiseen ohjelmaan.
Vähän kyllä ärsyttää, että Elisa luisti siitä tapaamisesta. Jaksot nähtyään varmaan alkoi miettiä, mitä muut hänestä mahtavat ajatella, eikä kehdannut tulla kaikkien eteen. Mutta aika noloa kyllä kaikin puolin tuo Elisan toiminta. Ei taida ovella olla jonoa miehistä... Saanee tyytyä pakastekalapuikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Elisa ei tajua, että Matti osaa keskustella. Matti ei vaan halua keskustella, kun Elisa ragee kaikesta. Elisa hyökkää verbaalisesti, jos yrittää pitää puoliaan. Ei hänen kanssa pysty keskustella. Kun taas Matin kanssa olisi ilo keskustella.
Joku saa upean miehen Matista. Hän on komea ja hyväsydäminen, todella mukava. Totisesti on aviomiesmateriaalia. Vaikuttaa luotettavalta, lojaajilta ja sitoutuneelta.
Niinpä. On se jännä, kun koko muu maailma kykenee ja haluaa keskustella oikein mielellään fiksun Matin kanssa, mutta Elisalle se ei vaan onnistu millään.
Ehkä se johtuu siitä, kuten joku juuri kirjoitti, että Matin sisällä on rakkautta ja Elisan sisällä jotain ihan muuta.
Täytyyhän normaalin ihmisen tajuta, millaisen kuvan itsestään antaa ulospäin. Mikähän agenda Elisalla edes oli tässä koko hommassa? Hän oli niin nihkeä ja kuivakka koko ajan. Tiesihän hän, että se kaikki taltioidaan ja tulee kaiken kansan nähtäville?
Tuollainen karski mies korkeintaan naurahtaisi ja heittäisi käyttöohjeen päin Elisaa ja häipyisi
ETA voisi tehdä spin-off sarjan: "Mateille morsian". Jossa Matti-nimisille miehille etsittäisiin morsiamia.