Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (22306)

Vierailija
10761/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tätä kukaan vielä kommentoinut mut elisahan sanonut pariin otteeseen aiemmissa jaksoissa ettei pysty kehittää tunteita ellei ole fyysistä kontaktia? Eli onko sitten hänen jutut lähtenyt aina yhden illan suhteista, ja koska näin on, on hän nyt katkeroitunut kun ei ole ikinä tullut mitään pysyvää, eikä osaa toista tapaa rakentaa suhdetta.

Plus kuka voi kuvitella tosissaan että kun oikein läksytät niin sitten vastapuoli alkaa himoitsemaam sua? Että valittamalla sen toisen saa sänky hommiin väännettyä

Vierailija
10762/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"sinä muutat sitten Imatralle"

Tämän minä ottaisin positiivisena, vaikken olisikaan heti muuttamassa. Ihanaa, toinen haluaa mut tänne lähelleen, ehkä joo sit vuoden päästä on sopiva tilanne<3 

En usko että lause olisi ahdistanut Juliaakaan, jos olisi tykästynyt Arttuun. Tämäkin lause tuntui ahdistavalta vain siksi, ettei nähnyt tulevaisuutta toisen kanssa. Sinänsä lause ei ole paha, vaikka olisi sen just noin sanonut. Mehän ei tiedetä tarkkaa sanamuotoa.

Lause on paha kontekstin vuoksi. 

Miksei kukaan kiinnitä huomiota siihnen, että Iina ei saanut käydä vessassa rauhassa?

Seurustelin hetken psykopaatiksi osoittautuneen miehen kanssa. Hän olisi haluunut, että käydään vessassa ovi auki. En vielä silloin tiennyt psykopaateista ja suhdehuijauksista, joten en tajunnut juosta.

Tai jos mies on kuin pikkulapsi, joka ei anna "äidin" puhua rauhassa puhelimessa tai mennä vessaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10763/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kova hinku naimisiin ja epätoivoinen kun hakee tällaiseen ohjelmaan.Kumppaniksi valitaan millainen tahansa tyyppi.

Vierailija
10764/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tätä kukaan vielä kommentoinut mut elisahan sanonut pariin otteeseen aiemmissa jaksoissa ettei pysty kehittää tunteita ellei ole fyysistä kontaktia? Eli onko sitten hänen jutut lähtenyt aina yhden illan suhteista, ja koska näin on, on hän nyt katkeroitunut kun ei ole ikinä tullut mitään pysyvää, eikä osaa toista tapaa rakentaa suhdetta.

Plus kuka voi kuvitella tosissaan että kun oikein läksytät niin sitten vastapuoli alkaa himoitsemaam sua? Että valittamalla sen toisen saa sänky hommiin väännettyä

No ei saa, mutta saa ulos itsestään sen turhautumisen ja häpeän, jota ei osaa käsitellä sisäisesti. 

Vierailija
10765/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollsinen Elisan hengenheimolainen. En kyllä tylytä tai tivaa mitään, menen ihan lukkoon ja olen hiljaa. 

Ja tausta kotona väkivaltainen, äiti oli mua ja isää syyllistävä narsisti. Joskus kun joku kunnollinen on halunnut parisuhdetta mun kanssa, olen vetäytynyt pois. En edellenkään koebettä oikeaa parisuhdetta voi olla ilman väkivaltaa ja marttyrointia. Niinhän toi Elisa myös tekee, on martyyri ja uhri.näin mun äitikin toimi.

Vierailija
10766/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa, mutta saa ulos itsestään sen turhautumisen ja häpeän, jota ei osaa käsitellä sisäisesti. 

Niin totta.. Elisalle toi niin iso pettymys ettei osaa rakentavasti sitä käsitellä vaan primitiivinen reaktio tulee ulos ja haukkuu toisen sen takia

Vierailija
10767/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi myös, että on aina rakastunut tulisesti heti, ja ne suhteet ei ole kestäneet ja toivoisi nyt erilaista alkua. Nyt sai sen erilaisen alun.

Vierailija
10768/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan käytös on kamalaa mutta silti ymmärrän häntä, koska itse saattaisin reagoida samalla tavalla. Kun on lähtenyt ohjelmaan valmistautuneena koskettamaan toista vaikka ei olisikaan ihan täydellinen herkkupala vastassa ja muutenkin on hyvin fyysinen ihminen kuten olen itsekin, saattaa reagoida pettyessään juuri noin turhautuneen aggressiivisesti. Kun ei pääse edes tutustumaan toiseen. Fyysisille ihmisille se tutustuminen nimenomaan alkaa sillä kosketuksella. Olisi pitänyt olla parina toinen yhtä avoin koskettamiselle.

Minä jopa mieluiten aloitan sänkyhommilla sillä silloin pääsen heti syvään päätyyn yhteydessä toiseen. 

Miksi ihmeessä haluat syvään päätyyn vaikka kenen kanssa? Tätä ei voi tällainen vain oman aviopuolison kanssa ollut (oma valinta) ymmärtää. En ikinä haluaisi jakaa eritteitä ja limoja jonkun randomtyypin kanssa.

Koskettaminen eri asia, sitä voisin tehdä matalalla kynnyksellä. Luulen että Mattia on heti alkuun tökkinyt Elisassa asiat, siksi ei ole halunnut koskea edes viattomasti.

Vierailija
10769/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikolla on tosi siisti ja avara koti. Kissa tutki sitä tarkasti.

Vierailija
10770/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi myös, että on aina rakastunut tulisesti heti, ja ne suhteet ei ole kestäneet ja toivoisi nyt erilaista alkua. Nyt sai sen erilaisen alun.

Niin ja sössi itse kaiken. Ihmettelen myös, että miten hän jaksaa olla kiukkuinen ja jopa vihainen koko ajan. 

Vierailija
10771/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon pisteitä Matille kärsivällisyydestä ja omien rajojen ymmärryksestä. Aikuinen tervepäinen mies.

Edelleen Elisa yrittää tunkea Mattia muottiin joka ei ole Matti. Puhuttiin viikon vaelluksesta jolla vain sataisi ja Elisa keksi vittuilla "Olisiksä vähän sellanen... valittaja?"

Muutaman ihmisen tuntenut näitä jotka väkisin yrittää tunkea toista muottiin ja liimata häneen ominaisuuksia joita ei ole. Ne on tapoja yrittää vähätellä toista. Erittäin vastenmielistä toimintaa. En ole missään tekemissä näiden ihmisten kanssa.

Projisoivat muihin ne piirteet itsestään, joita eivät halua myöntää itsessään olevan. Mm narsisti toimii näin. Kukahan se valittaja on? 

Näinpä. 

Mutta muistutan, ettei kaikki huonosti käyttäytyvät ole narsisteja. Projisoiminen on yksi tavallisimmista defensseistä, ja ihan jokainen meistä käyttää sitä joskus.

Vierailija
10772/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iina ja Mikko: jotain oudon teeskentelevää heissä on. Ulkoisesti täysin epäsopivat, näyttelevät roolinsa nätisti loppuun, ovat jo sopineet eroavansa.

Mikon ulkoiset avut vaatimattomat, yrittää päteä ja saada jatkossa naisia (jotka ovat nähneet ohjelman) olemalla ns. ihannemies, fiksu, tunteikas jne. Ja Iina, melko söpö, mutta sama ongelma: herttaisuus, läheisyyden näyttäminen yms. pelkkää pintaa ohjelmaa ja tulevia tsäänssejä varten. 

Kovin epäaitoa on koko ohjelman sisältö. Julia ehkä aidoin. "Haluan ulos!"

Mikko ei herätä mitään tunteita. Hänen energiansa on jotenkin sulkeutunut tms. En osaa selittää. 

Minusta Mikon ei tarvitsekaan herättää tunteita sinussa. Vai oletko Iina?

Miksi Mikon pitäisi herättää sinussa _mitään_ tunteita? 

Vierailija
10773/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia ei ollut varmaan valmis tähän ohjelmaan. Häntä on kiusattu ja ei vielä kestä jos tulee huonoa sanomista. Mitäs sitten , kun parisuhteessa mies lipsauttaa jotain huonoa hänelle. Mies pyytää anteeksi , niin lähteekö tyttö menemään. Vai oliko totuus ei ihastunut Arttuun ? 

Vierailija
10774/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iina ja Mikko: jotain oudon teeskentelevää heissä on. Ulkoisesti täysin epäsopivat, näyttelevät roolinsa nätisti loppuun, ovat jo sopineet eroavansa.

Mikon ulkoiset avut vaatimattomat, yrittää päteä ja saada jatkossa naisia (jotka ovat nähneet ohjelman) olemalla ns. ihannemies, fiksu, tunteikas jne. Ja Iina, melko söpö, mutta sama ongelma: herttaisuus, läheisyyden näyttäminen yms. pelkkää pintaa ohjelmaa ja tulevia tsäänssejä varten. 

Mikko ei herätä mitään tunteita. Hänen energiansa on jotenkin sulkeutunut tms. En osaa selittää. 

Minusta Mikon ei tarvitsekaan herättää tunt

Olen eri, mutta nämä kaikki vauvapalstan keskustelut, myös tämä ETA, herättävät tunteita. Jollei herättäisi, niin et sinäkään tänne mitään kirjoittaisi, 

Vierailija
10775/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Mikon ei tarvitsekaan herättää tunteita sinussa. Vai oletko Iina?

Tässä kaikki tarvittava. Jatkuvasti täällä jokaisen osallistujan kohdalla mietitään miten minä minä itse hänestä ajattelen, kun ainoastaan yhden ihmisen ajatukset ratkaisee. Eli sen, kenelle tämä ihminen on paritettu. Osallistujat eivät myöskään ole osallistuneet kauneuskilpailuun, eli katsojan mielipide heidän ulkonäöstään on täysin yhdentekevää.

Vierailija
10776/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän minä ottaisin positiivisena, vaikken olisikaan heti muuttamassa. Ihanaa, toinen haluaa mut tänne lähelleen, ehkä joo sit vuoden päästä on sopiva tilanne<3 

En usko että lause olisi ahdistanut Juliaakaan, jos olisi tykästynyt Arttuun. Tämäkin lause tuntui ahdistavalta vain siksi, ettei nähnyt tulevaisuutta toisen kanssa. Sinänsä lause ei ole paha, vaikka olisi sen just noin sanonut. Mehän ei tiedetä tarkkaa sanamuotoa.

Mä taas ymmärrän, että vuorokauden tuntemisen jälkeen tuo lause voi kuulostaa ahdistavalta. Tuntuu, että toinen alkaa heti määräilemään. Fiksumpi ihminen olisi kysynyt, että voisitko harkita Imatralle muuttoa, ja siitä olisi toivottavasti saatu hyvä keskustelu aikaan. Niinhän maajussitkin ohjelmassaan toimivat, kysyvät, että voisitko kuvitella asuvasti täällä maatilalla.  

Vierailija
10777/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Mikon ei tarvitsekaan herättää tunt

Miksi Mikon pitäisi herättää sinussa _mitään_ tunteita? 

Ehkä siksi, että tuo on viihdeohjelma ja niiden kuuluu herättää tunteita, jotta niitä jaksaa katsoa. 

Vierailija
10778/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lause on paha kontekstin vuoksi. 

Miksei kukaan kiinnitä huomiota siihnen, että Iina ei saanut käydä vessassa rauhassa?

Seurustelin hetken psykopaatiksi osoittautuneen miehen kanssa. Hän olisi haluunut, että käydään vessassa ovi auki. En vielä silloin tiennyt psykopaateista ja suhdehuijauksista, joten en tajunnut juosta.

Tai jos mies on kuin pikkulapsi, joka ei anna

Ollaan kiinnitetty vessa-juttuunkin huomiota. Julia ei kertonut, mitä tuo rauhassavessassakäyminen tarkoittaa, siksi pitää spekuloida.

Voihan olla, että olisi halunnut Artun olevan pihalla silloin, jotta pökäleet ei kuulu? Jos Arttu on vaatinut pitämään ovea auki, niin eihän tuollaiseen tarvitse suostua. Sanoo vain, että normaalit ihmiset käy vessassa ovi kiinni, ja tästä ei keskustella.

Toki vielä juttelisin asiasta rauhassa vessakäynnin jälkeen, koittaisin saada selville, miksi toinen haluaisi oven olevan auki. Eiköhän siinä selviäisi, että onko toinen narsku vai muuten vain sairas. Jos on, niin sitten vain kertoo toiselle, että en halua seurustella narsistin / muulla tavoin sairaan kanssa.

Vierailija
10779/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi saunakohtaus oli kyllä taas kuvaava. Matti yrittää olla rento ja iloinen. Elisa jotenkin taas pomottavalla fiilisellä, mun sauna, kato tätä ja tota. Matti sanoo jotain tavallista, Elisa kireästi ei oo tapana valehdella. En osaa.

Elisa sillä välin kameralle: En voi paeta hääpäivän jopa NAIVIIN mielentilaan, että voisi aloittaa Matin kanssa niinkuin MITÄÄN EI OLISI TAPAHTUNUT. (Ei ole tapahtunut mitään, paitsi Elisan sekoilua ja raivoa.)

Matti yrittää aikuisena ja vastuullisena aloittaa keskustelua saunan jälkeen. Että mikä Elisaa loukkasi. Kaikki tietysti Matin syytä: kun et sä puhunut siitä mitään. Siis siitä, että Elisan mielestä pitää heti olla läheisyyttä tai Elisa suuttuu eikä pysty ilman kosketusta luomaan mitään henkistä yhteyttä. Ja tämä on Matin vika? 

Elisa puhuu alentuvasti Matista: olin tosi ylpeä susta. Olit saanut VIHDOIN sanoitettua niitä sun fiiliksiä, jos ne on ollut jotenkin HANKALIA asioita. 

Matti (uskomattoman fiksusti ja rauhallisesti): En mä tiedä onks ne ollu mulle mitenkään hankalia asioita. Musta se tilanne oli hankala.

Elisa tulee torjutuksi ja tulee VIHAN tunne. Edelleen syyttää Mattia: Matti ei oikein tiedä, mihin on lähtenyt, entisten suhteiden kuorma, hänelle (Matille) vaan on vaikeampi puhua näistä asioista (kun Matti metsäretkellä aivan kohtuuttoman ja raivoisan yllätyshyökkäyksen kohteena).

Matti (kertoo miten asia on): Mulla ei ollut sellainen fiilis (koskea), niin tuli vähän pakokauhua, en osannut sanottaa sitä mitenkään. Ei se ole mitään painolastia.

Elisa: Tai vastata edes JOTAIN (Mattihan vastasi vaikka mitä).

Matin olisi ollut selvästi aivan mahdotonta onnistua ja tehdä mitään Elisan mielestä oikein.

Vierailija
10780/22306 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisalla ei vissiin oo varaa korjauttaa nuo alahampaat ja se peittelee ilmeillä niitä koko ajan ja pitää suutaan ihmeellisesti supussa.

Siinä meidän varakas nelikymppinen.

Puolisollani on alahampaat vinksallaan. Yksityishammaslääkäri (!) sanoi, että kun purenta on kuitenkin kunnossa, hammasrivistöä ei kannata ruveta muokkaamaan. Näyttäisihän se nätimmältä, mutta siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.

Minulla taas on hurjan keltaiset hampaat, vaikka puhdistan huolellisesti eikä niissä ole mitään vikaa, ei reikiä eikä hammaskiveä. Saisihan nekin valkaisulla nätimmän näköisiksi, mutta ei siitäkään mitään hyötyä olisi, pidemmän päälle ehkä jopa haittaa.

Rahaa sinänsä olisi, mutta emme kumpikaan priorisoi ulkonäköä ainakaan niin korkealle, että siihen pitäisi panostaa tekemällä toimenpiteitä, joista voi olla haittaa.