Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (8161)

Vierailija
8061/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kritisoi, että asiantuntijat tekevät vuodesta toiseen huti parituksia, kun harva pari jatkaa suhdetta kuvausten jälkeen ainakaan pitkään. Minä olen päinvastaista mieltä. Jos muistellaan viime kausia, niin minun mielestäni niissä on useitakin perfect matchejä, joiden meininki näyttää TV:ssä hyvältä,  mutta jompi kumpi ei vaan ole tajunnut tätä ja halunnut lopettaa avioliiton. Ilmeisesti ovat ajatelleet, että "jospa mä kuitenkin löydän paremmankin kumppanin" Tässä esimerkkejä tällaisista matcheista, joissa asiantuntijat ovat tehneet hyvää työtä:

Otto&Assi

Lauri&Salla

Miikka&Henni

Tommi&Juudit

Aleksi&Riia

Waltteri&Julia

Matti&Pauliina

Myös viime kauden Annasta ja Haista olisi tullut ihana pari, mutta Annalla oli joku ongelma, että alkoi heti alussa torjua Haita.

No ei kyllä sinne päinkään hyviä parituksia. Otto ja Assi ihan erilaiset, Otto joustamaton ja vakava Assi taas mielyttämishlauinen ja kiltti.

Miikka ja Henni ulkoisesti ja persoonalta ihan erilaisia. Miikasta näki, että ei ollut täysillä mukana vaikka olikin mukava ohjelman loppuun ja halusi lopettaa sitten, mihin Henni pettyi. 

Juuditin Tommi oli joustamaton ja Juudit taas yritti ja oli herttainen.

Juliaa ei kiinnostanut pätkääkään... Riia teki perinteiset, vihjaili kameroille ja ahdistui koska ei halunnut olla yhdessä. Sen sijaan, että olisi vaan puhunut suoraan missä mennään. Anna ja Hai täysin erilaiset persoonat.

Kukaan pari ei ollut hyvä match, muutenhan se olisi toiminut

Usein on kriittisiä ahdistuja jotka eivät edes yritä olla mukana. Puhutaan vaan kameroille ja toinen on pihalla missä mennään

Vierailija
8062/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri joka hölöttää kokoajan jotain pihanistutuksistaan, mitä ruokaa tänään aikoo tehdä, paljonko urheili eilen jne. Ei minua kiinnosta. Niinkuin ei kiinnostaisi Artun lätkäjututkaan. Jotain syvällisiä maailmankatsomuksillisia juttuja tms voisin kuunnella ja jutella tuntikausia. Eli Julia yrittää kertoa, ettei hänellä ole Artun kanssa oikein mitään yhteistä eikä Arttu eikä iso osa tämän palstan ihmisistäkään ilmeisesti tajua, että jos kiinnostuksen kohteet on ihan erit, niin ei sitä juteltavaa ole ja ne kiinnostamattomat jutut voi ärsyttää jos sitä kuuluu tauotta. Kyllä minäkin huomaan, ettei minun kannata työkaverille edes aloittaa puhumaan juttuja, mitkä minua kiinnostaa, koska ne menee hänellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaikeeta olisi elämä jakaa sellaisen kanssa.

Minulla on sama kokemus pomon kanssa, hän itse puhuu puoli tuntia pu

Mulle ei ole tullut selväksi ohjelman aikana -mikä Juliaa kiinnostaisi? Salitreeni, entä muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8063/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Olisko Janne ja Jenni hyvä pari, tai Jykeli ja Katri?''

Jenni ei katselisi päivääkään kattellaan-miestä, läksyttäisi, että nyt alat heti säästämään isompaa kämppää varten, minähän en kuule olohuone-keittiössä ala nukkumaan.

Siis nukkuiko Katri samassa tilassa missä Janne lapsineen metelöi? Siinä tapauksessa ymmärrän valituksen täysin. Sen verran pitää olla aikuisella tilannetajua, että edes pyytää lapsia hiljenemään, jos toinen yrittää vieressä nukkua. Ei siinä nyt saakeli olla kuin nukkujaa ei olisikaan.

Miksi ihmeessä Jannen pitäisi yrittää huomioida Katri yhtään sen enempää kuin Katrikaan huomioi häntä aamulla kylpylään lähtiessään Jannenkin herättäessään? Jannen toive kuitenkin oli saada levätä kunnolla ennen seuraavan päivän töiden alkua, mutta Katri vaan valitti kun hänen mielestään kaikki olisi pitänyt tehdä yhdessä. Eipä sitten itse vaivautunut edes yhteiselle aamupalalle, vaikka hänellä oli sen jälkeen koko päivä aikaa levätä.

Vierailija
8064/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joka vuosi pitäis mennä asiantuntijat vaihtoon! Paitsi jos vähintään puolet jatkaa siihen asti, että kausi on ohi, saisivat asiantuntijat toisen kauden. Kaipaan vaihtuvuutta asiantuntijoihin. Esim. Hanna Myllymaan aikoina on aina menneet paritukset pieleen. Vaihtopenkille vaan! Tulis jotain kiinnostusta tähänkin sarjaan, kun olis eri naamat ja höpinät vastassa. Tai sit oikeasti hyvät tyypit asuantuntijoiksi. Kaipaan Jasonia ja Mikaelia! Nytkin on paritukset menneet niin iloisesti pieleen, että jo häämatkalla tarvitaan vastamelukuulokkeita, että kestäisi toisen seuraa.

Vierailija
8065/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katri oli todella varovainen tullessaan Jannen kotiin. Moni olisi varmaan vitsaillut pelipaidoista todeten, että kai ymmärrät että nuo eivät naimisissa olevan miehen seinällä tule pitkään olemaan. Siis jos Janne olisi osoittanut olevansa millään tavalla huumorimiehiä, osaten naureskella heitolle. (Omalla miehelläni on seinällä pelipaita, mikä on ikuinen hyväntahtoisen vitsailun aihe, siinä missä jotkut minun sisustuselementtini hänelle.) Mutta Katri varmaan tiesi jo, että se olisi pelipaidoista valittamista, eikä uskaltanut. 

Joskus tuntuu, että kukaan ei koskaan kuvaile olevansa huumorintajuton. Ja silti moni on sitä heti, kun kokee itse olevansa kohde. Ja ei, en tarkoita että jatkuva kuittailu, saati piikittely olisi ok. Mutta itselleen nauramisen taito ei mene hukkaan, jos sen oppii. 

Janne vaikuttaa kieltämättä mieheltä, joka tykkää heittää läppää miesten kesken, mutta jos nainen irvailisi jostain, niin se olisi nalkuttamista.

Vierailija
8066/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Olisko Janne ja Jenni hyvä pari, tai Jykeli ja Katri?''

Jenni ei katselisi päivääkään kattellaan-miestä, läksyttäisi, että nyt alat heti säästämään isompaa kämppää varten, minähän en kuule olohuone-keittiössä ala nukkumaan.

Siis nukkuiko Katri samassa tilassa missä Janne lapsineen metelöi? Siinä tapauksessa ymmärrän valituksen täysin. Sen verran pitää olla aikuisella tilannetajua, että edes pyytää lapsia hiljenemään, jos toinen yrittää vieressä nukkua. Ei siinä nyt saakeli olla kuin nukkujaa ei olisikaan.

Miksi ihmeessä Jannen pitäisi yrittää huomioida Katri yhtään sen enempää kuin Katrikaan huomioi häntä aamulla kylpylään lähtiessään Jannenkin herättäessään? Jannen toive kuitenkin oli saada levätä kunnolla ennen seuraavan päivän töiden alkua, mutta Katri va

No nyt on argumenttia, mutta mennään nyt silti... Katri sanoi edellisenä päivänä, että voisi aamulla mennä sinne kylpylään. Janne vastasi katotaan. Kylpylä aukesi klo 10, eli ihan kukonlaulun aikaan lähdön hetki ei tullut, vaikkei aika selvinnytkään ohjelmassa. Jenni oli todennäköisesti sitä ennen jo käynyt yksin aamupalalla ja tuonut sitä myös Jannelle huoneeseen. Janne ei vain jaksanut yhtään mitään, vaikka oltiin reissussa. 

Siitä, olisiko Katrin pitänyt nousta seiskalta sen takia, että Janne ja lapset syövät nopean aamiaisen ennen lähtöään, voidaan toki olla montaa mieltä. Minusta todellakaan ei. Ja se, että toinen aikuinen pyytää lapsia olemaan melko hiljaksiin, ei ole liikaa pyydetty. Se ei tarkoita, että pitää olla mykkänä ja hiipiä sukkasillaan. Joskin itse automaattisesti toimin niin, kenen tahansa nukkuessa vaikka sohvalla.

Vierailija
8067/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu on yksinkertainen ja ihastunut. Julia keksi olevan keinon päästä epämiellyttävästä sulhasesta eroon. Suurentelee asioita eikä suostu jatkaa tutustumista edes kaverina.

Miksi tutustumista pitäisi jatkaa kaverina? Jos siis kokee että toinen on rasittava tapaus.

Koska on sitoutunut johonkin ohjelmatuotantoon.

Vastuu ja sitoutuminen on vaikeita asioita nuoremmalle ikäpolvelle, tämän on saanut kyllä huomata. minäminäminäminäminäminäminä...

Sun logiikan mukaan kukaan ei saa irtisanoutua työpaikasta, kun kerran on sen joskus työsopimuksen allekirjoittanut. 

Parempi vertaus olisi, että jos menet tekemään määräaikaisen vuokrasopimuksen, esim. 6kk, niin et siitäkään voi lähteä noin vaan kävelemään, koska tulit katumapäälle tai joku muu kämppä voisi kiinnostaa enemmän, vaan sitoumus sitoo. 

Tämä on pitkänmatkan juoksu, ei pidä lähteä sillä asenteella että katsotaan ekan 100 m:n aika ja jos se ei ole hyvä, niin hanskat tiskiin.

Ei reagoida ensivaikutelman mukaan, vaan käydään aidosti pidempiä siedätysprosesseja läpi, katsotaan mitä odottamatonta alkaa ajan kanssa löytyä sekä toisesta että omasta pääkopasta.

Vierailija
8068/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson telkkarin tahtiin enkä ole vielä nähnyt mitä rotua ovat nämä kaksi Katrin koiraa. Jannella on lapsiperheelle hyvin sopiva kultainen noutaja. Jos muistan oikein niin hää jaksossa puhuivat jo, että monemmilla ovat narttuja. 

Vierailija
8069/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita, että pitää olla mykkänä ja hiipiä sukkasillaan. Joskin itse automaattisesti toimin niin, kenen tahansa nukkuessa vaikka sohvalla.

Tästä tuli mieleen ex, joka jaksoi vaatia hiljaisuutta minulta, kun lähdin töihin hänen nukkuessaan. En saanut todellakaan sytyttää valoja tai pitää ääntä. Itse hän sen sijaan saattoi sytyttää valot minun nukkuessani, tai katsoa vieressä jotakin ohjelmaa äänet päällä. Siitä häiriintyminen oli kuulemma ihan sairasta. 

Vasta jälkeenpäin tajusin sen olleen ihan määritelmän mukaista väkivaltaa.

Vierailija
8070/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu on fiksu  ja Julia luovutti liian helpolla. Se on fakta,  jota on turha kiistää.

Ei ole fiksua arvostella toisen ulkonäköä. Lisäksi jos on tehnyt lapset jo kahden henkilön kanssa, turha odottaa lapsetonta kumppania. Väärä paritus alun perinkin. Joku sinkkuäiti olisi tälle sinkkuiskälle pitänyt parittaa.

Tämän piti olla ensitreffit alttarilla, eikä ensitreffit iskälle alttarilla. Iskämiesten ottaminen on ihan farssi, lukuunottamatta Mattia, jonka lapset ovat jo täysi-ikäisiä.

Ei tässä ole mitään alttariakaan. Kihlat puutarhajuhlissa on todenmukaisempi nimi.

Vierailija
8071/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson telkkarin tahtiin enkä ole vielä nähnyt mitä rotua ovat nämä kaksi Katrin koiraa. Jannella on lapsiperheelle hyvin sopiva kultainen noutaja. Jos muistan oikein niin hää jaksossa puhuivat jo, että monemmilla ovat narttuja. 

Kyllähän ne näytettiin jo esittelyjaksossa. Kaksi staffia, narttu ja uros. Ja hääjaksossa Katri antoi ymmärtää, ettei narttu tule toimeen muiden narttujen kanssa. Mikä tosi rotutyypillistä onkin. 

Vierailija
8072/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika runsaasti haukuttu Arttua, joka tuntuu varsinkin 7. jakson jälkeen ylimitoitetulta kun Julia kuvailee häntä jaksossa kuitenkin hyväksi tyypiksi kaiken jälkeenkin

Toisen arvostelu ei ole tietenkään missään määrin ok, mutta tämän kommentin perusteella tuntuu ettei mitään todella ilkeää ole sanottu koska kuka sanoisi omaa kiusaajaansa hyväksi tyypiksi

Vierailija
8073/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^niinpä ja onhan ne Jannen lapset jo 8- ja 12v, eli osaavat tarvittaessa olla metelöimättä. Onhan sitä perheitä, joissa vanhempi tekee yövuoroja ja silloinkin lasten pitää olla hiljakseen kun faija/mutsi nukkuu päivällä.

Nyt tämä nainen ei tullut työvuorosta, vaan oli tullut jo edellisenä päivänä Keravalta. Jopa kahdeksan jälkeen arkiaamuna tämä prinsessa valitti olleen ääniä. Jäi koko päiväksi asuntoon yksin eli nukkumisaikaa oli rutkasti. 

Vierailija
8074/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä selitettiin Katrin tarvitsevan tottumisaikaa lapsiperhe-elämään. Tuollainen valitusviesti lapsien isälle heti ensimmäisen aamun jälkeen ei osoita minkäänlaista halua totuttautumiseen, vaan ainoastaan määräilyyn miten lastenkin pitäisi olla hänen arvonsa läsnäollessa. Se on juuri osa tätä hankalaa luonnetta. Samoin oli se jälkikäteen valittaminen illallisella Jannen jäätyä pois kylpylästä. Asiat puhutaan silloin se on ajankohtaista ei jälkikäteen, jolloin toinen ei voi enää toimia toisin. 

Toi on kyllä totta, Katrilla näyttäisi nyt olevan taipumusta reagoida myöhässä, siitä on ehkä hyvä opetella pois.

Vierailija
8075/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta kun monella osallistujalla on ollut koira, niin selvitetäänköhän etukäteen se, ovatko lemmikit on? Itselläni on koirapelko, ja minulle olisi painajainen, jos minut laitettaisiin yhteen koiran omistajan kanssa.

Vierailija
8076/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne näytettiin jo esittelyjaksossa. Kaksi staffia, narttu ja uros. Ja hääjaksossa Katri antoi ymmärtää, ettei narttu tule toimeen muiden narttujen kanssa. Mikä tosi rotutyypillistä onkin. 

Eikös ainakin osa näistä staffirotuista ole taistelukoiria ja monissa maissa kokonaan kiellettyjä. Jo tuo, että rotutyypillisesti ei siedä muita narttukoiria kertoo aika paljon. Lapsiperheen rauhallinen koira saisi siltä hyökkäyksen. Ko niinhän koirien emäntäkin on tehnyt 

Vierailija
8077/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja kuulun motonet-, prisma-, tokmanni-, mutta myös taide, sekä kulttuuriporukkaan. (Olen pitkässä parisuhteessa.)

On jännää, että ihmisiä sullotaan tiettyyn muottiin. Myönnän teen sitä itsekin, mutta haluan pyrkiä siitä tietoisesti pois.

Meillä kaikilla on yksi elämä (ainakin kerrallaan) ja  jokainen päättää miten sen haluaa elää. Ei ole olemassa vain yhtä "minunlaista totuutta", on olemassa useita. Ja myönnän myös sen, että olen mielenkiinnosta katsonut sarjaa. Haluan ymmärtää mukaan lähteneitä ihmisiä, mutta myös täällä kommentoijia. Millaista elämää itse elätte? 

Mä olen nainen, en oikein taivu motonetiin, mutta Tokmanni, Cittari ja Lidl ok, meidän Prisma on aika ankea. Listalla myös avantouinti ja muita keski-ikäisten naisten aktiviteetteja. Ja joo, erilaiset tietokonepelit on myös mun juttuni.

Vierailija
8078/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä selitettiin Katrin tarvitsevan tottumisaikaa lapsiperhe-elämään. Tuollainen valitusviesti lapsien isälle heti ensimmäisen aamun jälkeen ei osoita minkäänlaista halua totuttautumiseen, vaan ainoastaan määräilyyn miten lastenkin pitäisi olla hänen arvonsa läsnäollessa. Se on juuri osa tätä hankalaa luonnetta. Samoin oli se jälkikäteen valittaminen illallisella Jannen jäätyä pois kylpylästä. Asiat puhutaan silloin se on ajankohtaista ei jälkikäteen, jolloin toinen ei voi enää toimia toisin. 

Toi on kyllä totta, Katrilla näyttäisi nyt olevan taipumusta reagoida myöhässä, siitä on ehkä hyvä opetella pois.

Katri haluaa aina hyökätä myöhemmin kuten kylpyläasiassa ja aamun metelistä. Samanlainen emäntä kuin koiransakin. 

Vierailija
8079/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta kun monella osallistujalla on ollut koira, niin selvitetäänköhän etukäteen se, ovatko lemmikit on? Itselläni on koirapelko, ja minulle olisi painajainen, jos minut laitettaisiin yhteen koiran omistajan kanssa.

Tuollainen asia kannattaisi kyllä ihan itse tuoda esille. Toisaalta esim. mukavan, leppoisan ja ihmisrakkaan kultaisen noutajan seurassa se sinunkin koirapelkosi voisi hyvinkin vähintään lieventyä, ellei kokonaan poistua, joten tiedä sitten vaikka asiantuntijatkin ajattelisi niin, mikäli muutoin kokisivat sen kultaisen noutajan omistajan sinulle sopivimmaksi pariksi.

Vierailija
8080/8161 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi ei ole kunnolla, jos Katrin koirarotuja ja sukupuolia ei ole huomioitu parittamisessa. Miksi edes ottaa koirarodun, joka rajoittaa noin pahasti pariutumista? Mullakin olisi aika vahvoja ennakkoluuloja taistelukoirarotuja kohtaan, en uskaltaisi nukkua samassa huoneessa ja varmaan olisin aika varuillani valveilla ollessanikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme