Harmittaa ihmisten puolesta ketkä pukeutuvat tai sisustavat trendien mukaan
Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta ja näin ulkopuolisen näkökulmasta, heidän elämänsä näyttää todella tyhjältä ja arvottomalta kun ei edes tälläisissä asioissa osata tehdä omia ratkaisuja, vaan seurataan ilman omaa ajattelua mitä yhteiskunta tällä kertaa haluaa myydä.
Voiko tilanteelle tehdä mitään?
Kommentit (53)
Mä en kyllä ymmärrä miksi pitäisi harmittaa tuollainen ja miksi sille pitäisi tehdä jotakin. Tehkööt jokainen kuten itse haluaa. Olipa taas typerä aloitus.
Hmmm...
Sisäistä kasvua ei voi ulkoistaa. Jokaisen pitää itse jossain kohtaa huomata, että "aina muiden mukana meneminen" ei välttämättä tuo täyttymystä. Jos joku ei vielä ole siinä pisteessä, niin ulkopuolisen on melkein mahdotonta hoputtaa ihmistä menemään tähän suuntaan varsinkin kun pakottaminen/saarnaaminen johtaa vastareaktioon niin kuin näissäkin kommenteissa se jo nähtiin.
Kriittinen ajattelu herää vasta sitten kun ihminen itse kokee tyhjyyden tai ristiriidan omassa elämässään. Jos ihminen haluaa elää niin kuin elää niin ei siitä kannata stressata, voit vain olla itse esimerkkinä ja olla empaattinen keskusteluissa, muuta ei kukaan pyydä eikä vaadi koska kaikki muu on mahdotonta.
Voin vain kuvitella, miten ap puuttuu jopa ohikulkijoiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
En eläissäni ole sanonut kenellekään miten heidän täytyisi ajatella tai pukeutua, lähinnä halusin tuoda näitä ajatuksia esille miten maailmasta puuttuu se oma kriittinen ajattelu mikä taas korreloisi ihmisten onnellisuuteen ja onko mitään tehtävissä.
-Ap
Trendit on markkinoiden tuote, helpompi myydä sellaista, mitä mainostetaan trendiksi. Ja ihmisten on pakko ostaa sitä mitä on tarjolla. Ilman trendejä olisi valikoima hurjasti laajempi, se mahdollistaisi luovuuden lisääntymisen ja siten ihmisten onnellisuutta. Saisi olla sitä mitä on, eikä yrittää ahtautua boxiin. Se ei vaan myyjille sovi, sillä varastot voi jäädä myymättä. Siksi sitä linjatavaraa vain myydään, tasapaksua, toistensa kopioita. Jos haluaa persoonaansa tuoda esille, on pakko etsiä netistä tai tehdä itse.
Faktahan on se, että suurinosa ihmisistä ei tiedä miten he itse edes toimivat. Eivät he ajattele tälläisiä asioita, he elävät elämää reagoiden tilanteesta toiseen ja that's it, eikä siinä ole sinänsä mitään pahaa. Tulee vain mieleen tämä sanonta: Parempi piru jonka tuntee kuin piru jota ei tunne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet Ap noin katkera?
Taisi osua arkaan paikkaan 👀🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eläissäni ole sanonut kenellekään miten heidän täytyisi ajatella tai pukeutua, lähinnä halusin tuoda näitä ajatuksia esille miten maailmasta puuttuu se oma kriittinen ajattelu mikä taas korreloisi ihmisten onnellisuuteen ja onko mitään tehtävissä.
-Ap
Miksi sä vaivaat tuollaisilla päätäsi? Ei mua ainakaan kiinnosta pukeutuuko ja sisustustaako joku aina trendien mukaan. En nyt oikein ymmärrä sun ajatusmaailmaa ja tuota typerää ölinää onko mitään tehtävissä? Miksi helkutissa tuolle asialle pitäisi mitään tehdä?
Ihan sama kuin kirjoittaisin, että minua harmittaa ihmiset ketkä esittelevät elämänsä sisältöä somen välityksellä, ketkä pelaavat videopelejä, rassaavat harrastuksen vuoksi vanhoja autoja tai mitä tahansa mikä minua ei kiinnosta ja samalla tuomitsen ne, jotka näitä harrastavat. Miten tällainen ihminen on asettanut itsensä luiden yläpuolelle ja miksi ihmeessä?
Teininä olin altis muoti virtauksille. Jossain vaiheessa kuitenkin tulin tolkkuihini. Nykyään en seuraa muotia tässä 42 vuoden iässä.
Onko ap ajatellut, että tuo harvoin on koko ihmisen olemassaolon tarkoitus, hänessä voi olla monia puolia. Trendit ovat osa kulttuuria, mikset ennemmin keskustele aiheesta siitä näkökulmasta. Miksi haluat leimata nämä yksilöt, ja kuvitteletko tietäväsi paremmin kuin he mihin rahansa ja aikansa tulisi laittaa? Ilmiselvästi. Tuskin kukaan on pyhittänyt elämäänsä trendien perässä juoksemiseen, ehkä he haluavat seurata aikaansa ja ovat uudesta innostuvia. Millaista harrastusta heille sen sijaan tarjoaisit?
95% Ihmisistä elää niin kuin muut määräävät.
Nukkumaan illalla. Herääminen töihin. Aamupesu. Aamiainen "Trendin mukainen". Kotiin Ruokana sama kuin muillakin.
Vaatteet muodin mukaan. Salille "Kuten muutkin". Sisustus "Se mikä on trendikästä".
Tämä jatkuu kuolemaan asti....
Seuraan aika tarkkaan trendejä ja olen 50. Seuraan kaikessa aikaani enkä ole jämähtänyt, mutta en kuitenkaan juokse trendien perässä, vaikkakin hyödynnän niitä esimerkiksi pukeutumisessa, sillä siitä tulisi hyvinkin tylsää jos en hyödyntäisi uusia ideoita. Tuo on yksi puoli minua, olen myös korkeasti koulutettu ja syvällinen ihminen. Miksi ap olet surullinen puolestani? Henkilökohtaisesti pidän aloitusta täytenä järjen köyhyytenä, varsinkin ap:n asettamasta näkökulmasta katsottuna.
Joka kerta jaksaa yllättää kuinka suurinosa täällä on mielensäpahoittajia ja osa ottaa oikeasti kantaa keskusteluihin. Jännittävää tämä ihmisyys! Itse en näe ap:n aloituksessa mitään tuomitsemiseen liittyvääkään niin kuin moni muu.
Herättää aina mielenkiintoa millaista elämää nämä ihmiset elävät jotka menevät pessimismi edellä ja mikä heidät on johtanut tähän tilanteeseen.
Mua taas harmittaa niiden ihmisten puolesta, jotka eivät koskaan kokeile tai muuta elämässään mitään, hiustyylikin on sama kuin alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta jaksaa yllättää kuinka suurinosa täällä on mielensäpahoittajia ja osa ottaa oikeasti kantaa keskusteluihin. Jännittävää tämä ihmisyys! Itse en näe ap:n aloituksessa mitään tuomitsemiseen liittyvääkään niin kuin moni muu.
Herättää aina mielenkiintoa millaista elämää nämä ihmiset elävät jotka menevät pessimismi edellä ja mikä heidät on johtanut tähän tilanteeseen.
Jaa. Ap kirjoittaa, että häntä harmittaa nämä ihmiset joiden elämä tuntuu tyhjältä ja arvottomalta. Jos tuo ei ole tuomitsevaa tekstiä niin kertoisitko mikä on? :D
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan mukaan trendien mukaan sisustajien ja pukeutujien elämä on tyhjää ja arvotonta. Eikö se nyt ole aikamoista tuomitsemista, jos joku?
Voi. Keskiy omiin asioihisi.