Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko edes kerrostalon ylimmässä kerroksessa turvassa tömistelyltä ja juoksuaskelilta?

Vierailija
24.08.2025 |

Joudun aina näiden uhriksi.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

Vierailija
2/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itse asun ylimmässä kerroksessa ja otan huomioon alapuolellani asuvan. Tämä talo on tosi hiljainen (ei lapsiperheitä) ja jo 16 vuotta olen asunut. Yksin. Kun lastenlapset käyvät niin palloa ei heitellä sisällä vaan mennään leikkipuistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaan yläkertaan, siirrät harmin alapuolellesi.

Vierailija
4/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet kulkeutuu rakenteita pitkin ylöspäinkin. 

Vierailija
5/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siltä ole rivitalossakaan turvassa niin tuskin missään

Vierailija
6/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

eikö se sitten ole? Lapsena asuin kerrostalossa ja puukkarerissa kulkeminen ei ollut sallittua. tämä oli 80-luvulla.

Vierailija
7/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa. 

Vierailija
8/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken sen varaan että vanhana myyn rivarini ja muutan kerrostalon ylimpään kerrokseen, ainakin ne äänet kuuluu kaiketi hiljaisempina. Tosin esmes Tampereella on ylipien kerrosten päälle saatettu rakentaa lisäkerroksia eli suunnitelmani ei ole ihan vedenpitävä. Onneksi kuuloni on jo nyt heikentynyt;)

Vierailija
9/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hississä muhivalta krapulayrjöltä?

Vierailija
10/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.

Vierailija
11/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässä. Yksi päivä ihmettelin että käveleekö joku peltikatolla ja lähdin vinttiin ottamaan asiasta selvää....suuri lintulauma kipitteli pitkin kattoa (naakkoja ääntelystä päätellen) ja pelti paukahteli niiden alla. Ei auta aina ylinkään kerros.

Vierailija
12/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Naapureista raikaa ovien paukuttelu, juoksu, kantapääkävely, koiran haukku yms. Remontit jne. 

Ihan sama missä asuu. Omakotitalo alueella ruohonleikkurit, lumilingot, koirat, kakarat, lumen auraus. Maalla traktorit, lehmät, puimurit....koirat mopot yms

Vierailija
13/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä ole rivitalossakaan turvassa niin tuskin missään

Omalla kohdallani rivitalo on ollut naapurista kantautuvan tömistelyn kannalta surkein asumismuoto.

Vierailija
14/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töminä voi kuulua yläkertaankin. Itse asuin luhtitalossa ja alakerran kantapääjytke kuului kuin joku olisi tömistellyt yläpuolellani jossa oli vain katto. Riippuu siis rakennuksesta. Nykyisessä asunnossa on tyhjä asunto välissä eli yläpuolellani ei asu ketään mutta sen yläpuolelta lasten juoksuäänet kuuluu tähän asuntoon. Se ei minua kuitenkaan haittaa koska ne menee aina yhdeksältä nukkumaan.

Vierailija
15/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmässä kerroksessa on vaara saada meteoriitti päähänsä. Villasukat pakolliseksi koko talossa niin äänet vähenee.

Vierailija
16/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa myynnissä olevaa ylimmän kerroksen asuntoa. Järkyttävä pauke, kun sen sivunaapuri käveli koko ajan korkokengillä puulattialla. Kuulosti kuin joku olisi vasaroinut lattiaa samassa asunnossa. Juu en ostanut.

Vierailija
17/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, täysin hiljaista ei ole kuin korvessa. Mutta ainakin itselleni rakenteiden kautta kulkeutuvat äänet ovat kaikkein stressaavimpia, siksi ei enää koskaan yhteisiä seiniä kenenkään kanssa.

Vierailija
18/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässä kerroksessa, hiljaista on. Koko talo on muutenkin rauhallinen. Tupakanhaju vaan tulee ekasta kerroksesta.

Vierailija
19/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.

Saako muuten lapsi juosta asunnossa tuntikausia? Minulla on tällainen perhe yläkerrassa ja tömistelynsä ja kolistelunsa on täyttä helvettiä. Asuntoni on muuten ihana ja hiljainen, mutta tämä kiusaaminen on aiheuttanut minulle lopulta elämänhalun laskua. En jaksa tätä enää.

Vierailija
20/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töminä voi kuulua yläkertaankin. Itse asuin luhtitalossa ja alakerran kantapääjytke kuului kuin joku olisi tömistellyt yläpuolellani jossa oli vain katto. Riippuu siis rakennuksesta. Nykyisessä asunnossa on tyhjä asunto välissä eli yläpuolellani ei asu ketään mutta sen yläpuolelta lasten juoksuäänet kuuluu tähän asuntoon. Se ei minua kuitenkaan haittaa koska ne menee aina yhdeksältä nukkumaan.

Ja heräävät aikaisin! Tää on se mikä kiristää mun hermoja, kun teen vuorotyötä ja pitäisi saada nukkua aamulla. Korvatulpat ei auta tuollaiseen matalataajuiseen jytinään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme