Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammenerhojen pääsiäinen (pe-ma)

06.04.2007 |

Heipparallaa,

Ensiksi onnittelut mansemammalle, eiköhän se haamu ensi viikolla siitä vahvistu, täytyy kyllä reilusti ihmetellä mistä kummasta saat energiaa kun noin pienillä ikäeroilla on lapset, itselle kun tuntuu et tuo 3 vuottakin on välillä liikaa. Muistathan huolehtia myös itsestäsikin, eikös?

Ristijäis järjestelyt on tehty, huomenna vain normaali siivous, tänään tuleekin jo vieraita, mikä on ihan kiva, saa vähän eloa tähän kotiäidin takkuseen arkeen. Vähän on vielä epävarmaa pääseekö yksi kummeista tulemaan Tukholmasta, toivottavasti.

Meillä on päivät jo rytmittyneet hyvin, tyttö nukkuu kahdet pitkät (2x 3-4h ) päikkärit vaunussa pihalla, ja sekä illasta vielä tirsat sylissä ja yöunille mennään 21-22 ja 1-2 syöttöä on yöllä ja 8 ylös, eli kovin on hyvä uninen.

Töihin palailen joulukuun alussa, päiväkotihakemukset on jo laitettu menemään.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin koneelle...meillä kävi pieni " äksidentti" sopivasti pyhien alla...öljysäiliön mittari oli jossain vaiheessa sanonut sopimuksen irti ja huomasin eilen illalla että kappas vaan, lämmintä vettä ei sitten tulekaan -öljy oli loppunut!!! Ihania omakotitaloasumisen riemuja...onneksi saatiin sen verran tänään haettua, että ens viikkoon pärjätään:)

Eli meidän taustoja sen verran, että odotusaikana tosiaan kirjoittelin tänne. Tyttö syntyi 11.1 (esikko) ja juuri oli 3kk neuvola: 6680gr, 63cm ja pää 41,5cm...iso tyttö, äidin hartiat on välillä tiukilla kanniskelusta. Rokotteenkin sai, supon annoin illalla kun kitinää oli vähän tavallista enemmän ja se tais auttaa. Meillä on mennyt ihan kivasti, tosin mulla oli vähän mieli maassa silloin alussa, mutta luulen että se oli seurausta hankalasta synnytyksestä. Eipä sen miettiminen vieläkään mitään positiivisia miellekuvia aiheuta...

Siitäpä pääsenkin UUSI VAUVA -g.: Toivottavasti suht pian tyttö saisi sisaruksen, ehkäisyä ei ole käytössä. Tosin tämän ensimmäisenkään saaminen ei ollut mikään itsestäänselvyys, joten luulen että ehdin kuumeilla jonkin aikaa...ja nyt täysimetän eikä kuukautisista tietoakaan. parempi niin:) Raskausaikaa on jo ikävä ja varsinkin masua, se oli kiva:). Mutta synnytyspelko mulle kyllä tais tulla...mutta sitä ei vielä tässä vaiheessa kannata miettiä, kun kuitenkin lisää lapsia haluaisin. Kai siitä jotenkin yli pääsee ajan kanssa.

Mistäs muusta oli juttua...musta on tullut kunnon lahoaivo imetyksen ja varmaan väsymyksen myötä. Yks aamu olin keittämässä kahvia ja samalla mietin koiran kuivanappuloiden laittamista likoon. No 1+1 on 2 ja olin laittanut kahvinporojen tilalle niitä koiranruokanappuloita...ois tullu herkkusumpit, jos en ois huomannu:)

SITTERI -g. oli ainakin...eli meillä on tollanen kankainen, vähän pussimallinen sitteri, jossa tyttö tykkää kelliä ja katella mitä äiti touhuaa. Ja siinä on sellanen nalle -lelukaari, jota on kiva lätkiä.

Jaahas, jos hakis vaunut ja tytön sisälle, jos vaikka pikkuhiljaa heräilis päikkäreiltä. On jo nelisen tuntia vedellyt sikeitä tuolla tuulentuiverruksessa, mutta hyvin näyttää siellä viihtyvän.

Mukavaa lauantainjatkoa kaikille,

-Bellevue ja tyttö s. 11.1-

Vierailija
22/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta_kissa:mun on kanssa tosi hankala lähtee tyttöjen kanssa yksin ulos jos en tee näin,edeltävänä iltana haen jo rattaat rappukäytävään valmiix portaiden alle ja sitte kun lähetään ulos niin vien ensin vauvan kopassaan rattaisiin ja sitten haen Jennan ja Janetten,en o parempaakaan keinoa keksinyt,meijän talossa ei ole ees hissiä..

Ceciliah:meijän esikolla oli koliikkia,ja hän huusi sillon tosi paljon,välillä sai kannella 3h putkeen sylissä mut aina sekään ei auttanut,yöt hänellä oli pahimpia,sillon tunsin itseni kyllä tosi väsyneeksi aina välillä mutta onneksi se meni aika pian sitten ohitse..joo meijän piti kyllä muuttaa mutta kun taloon tehtiin kuntotarkastus tammikuun puolessa välissä nii huomattiin että se on ihan homeessa,nii kaupat peruttiin heti,ja kovasti etsimme toista taloa,mut vielä ei o osunut kohalle..

meijän Jasmin on kanssa löytänyt kätensä ja kovasti niitä tutkii ja imeskelee,ja hän on myös kova jokeltamaan ja mielenkiintoisena aina lattialla ollessaan seuraa siskojensa leikkejä.Jenna ja Janette tykkäis kovasti pitää Jasminia sylissä mut se on kyllä vähän hankalaa,kertaakaan ei onnex ole kumpikaan mennyt ominpäin nostelemaan häntä vielä..mutta nyt tais sinappikone laulaa hajusta päätellen,pitääpi mennä pesemään tavarat pois:)

mansemamma ja Jasmin (10.01.07)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ehdin ees jotain kirjoittaan ennenkuin poika herää. Nukkuu nyt niin tyytyväisenä päikkäreitä ulkona, saas nähdä kuinka pitkään, kun päiväkuviot meni kyläilyn takia vähän sekaisin. Poika ei nuku päiväunia kuin vaunuissa, sisälle en saa nukahtaan pidemmiksi ajoiksi. Nukahtaa kyllä tissille väsyneenä, mutta herää heti kun yrittää siirtää omaan sänkyyn tai jos oon imettänyt makuultani, niin herää sitten siihen kun yritän lähtee vierestä pois. Vaunuihin kyllä nukahtaa tosi nopeasti, ei tarvi paljon hyssytellä, mikä on hyvä juttu.

Torstaina vietettiin 3kk päivää, niin se aika vierii. Ensi viikolla on neuvola, saas nähdä kuinka paljon on kasvettu. pari viikkoa sitten kun oltiin siinä röntgentutkimuksessa ( virtsateiden aukiolotutkimus, pissatulehduksen jälkitarkastusjuttu...kaikki oli kunnossa, ei löytynyt takaisinvirtausta pissatessa) niin silloin oli mitat 61,5cm ja 7030g, että isoa poikaa täälläkin kanniskellaan ja hartiat on lujilla. Sylissä viihdytään edelleen, mutta nykyisin onneksi myös lattialla leikkimatolla ja sitterissä lyhyitä aikoja. Kantoliinaa silloin harkitsin, mutta se jäi hommaamatta, ehkä kesäksi se ois hyvä. Poika on tosi kova hymyileen ja naureskelee ääneen, on ruvennut tarttumaan ja kovasti seuraa käsiään. Yöt meillä sujuu hyvin, nukahtaa yöunille 23-24 välillä ja nukkuu 5-6tunnin pätkän, jonka jälkeen siirtyy mun viereen loppuyöksi. Aamuyö onkin aikamoista ähinää mun vieressä, syö vähän väliä, tai minä taidan puolipökissä aina tarjota tissiä suuhun pienimpäänkin pihahdukseen. Usein poika herää siinä 9-10 välillä sitten kunnolla. Sitten jaksaa olla tunnin toista hereillä ja sitten laitankin ekoille päikkäreille. Sellaista rytmiä meillä. Tosi kiitollinen olen, että yöt sujuu tuohon malliin, itse olen jaksanut suht hyvin. Välillä on väsyneempiä päiviä, mutta muuten yllättävän hyvin. Mutta menenkin joka yö nukkuun kun poitsu on nukahtanut, joten omaa aikaa ei kauheesti päiviin jää.

Kinnteistä on ollut puhetta. Toivon, että pystyisin imettään sen puoli vuotta ja sitten kiinteitä, mutta saa nähdä kuinka käy, kun poikakin on noin iso. Esikoiselle alettiin antaan soseita 4,5kk iässä, mutta silloin ei ollut tätä puolen vuoden imetyssuositusta. Katsotaan kuinka pelkkä tissimaito riittää. Omhan se niin kätevää ja helppoa mennä pelkällä imetyksellä, että sen takia ei ole kiirettä kiinteisinn siirtymisellä.

Mitäs muuta galluppia on ollut..Uudesta vauvasta..minä haaveilen toisaalta vielä kolmannesta, mutta mies ei taida...joten taitaa lapsiluku olla tässä, ellei mies lämpene ajatukselle. En kyllä voisi kuvitella vielä aikoihin olevani valmis uuteen raskauteen ja vauva-aikaan, kun tämäkin vauva on niin pieni.

Töihinmenosta...kotona olen ainakin siihen asti kun tää vauva on 2v. Ehkä kolmekin vuotta. Mutta kaksi vuotta ehdottomasti, en pystyisi pienempää laittaa hoitoon. Esikoisen kanssa olin kotona sen 3v.

Mansemammalle onnittelut munkin puolesta!! Kylläpä sinä jaksat, minusta ei kans moiseen olisi. Tuntuu että näiden kahdenkin kanssa on tekemistä, vaikka isompi on jo kohta 4v. ja aika omatoiminen. Mulla ei kyllä rahkeet riittäis. Mutta on teillä tytöistä ainakin kovasti seuraa toisilleen. Kaikkea hyvää odotukseen ja jaksamista!!

Sitten vielä sellaista asiaa, että kuinka moni teistä otti vauvalle se rotavirus rokotteen? Meidän piti ottaa, mutta asiasta tuli vähän väärää informaatioo neuvolan taholta ja tulin itse epävarmaksi koko asian suhteen, kun neuvolastakin sai niin epävarmaa ja ristiriitaista infoo asiasta. Eli 2kk neuvolassa puhuin lääkärille, että olatis ottamassa sitä rokotetta, johon lääkäri sitten, että joo, sen ehtii antaan sitten suraavalla neuvolakäynnillä 3kk iässä. että täytyy ensin hakee se resepti ja sitten hakee se rokote apteekista, niin se annetaan neuvolasssa sitten. Nyt toissapäivänä kun soitin neuvolaan, että tarvisin sen reseptin kun ensi viikolla on 3kk neuvola, niin siä oli joku sijainen joka ei tiennyt rokotteesta oikeen mitään, tai siis siitä että koska sitä voi antaa, luki mulle ensin käyttöohjeet ja sitten varmisti joltaiin toiselta th:lta asiasta, jolloin ilmeni, että tässä meidän neuvolassa on käytäntö se, että rokotteen eka annos annetaan viimeistään 2kk iässä ja se toinen annos viimeistään 4kk ikään mennessä. Että meidän kohdaal ois nyt myöhäistä koko rokotus. Ihmettelin sitten sitä, että miksei neuvolalääkäri tällaisesta maininnut mitään vaan nimenomaan sanoi, että ehditään viä 3kk iässä se saamaan. No, sitten th soitti lääkärille ja saatiin tavallaa " lupa" siihen, että meidän kohdalla vois sen nyt kuitenkin sitten antaa vaikka vauva onkin " yli-ikäinen" , kun kerran lääkäri oli aimemin näin sanonut. Meidän ois siis pitänyt samana päivänä puolentunnin sisään ehtiä neuvolaan, että ois saatu annettua se rokote. Kuulemma viim. tiistaina voidaan vielä se antaa. Rupes vaan tuntuun ihan oudolta koko homma, ettei neuvolastakaan tiedetä sanoo noita suositusikiä. Lähinnä tuli sellainen tunne, että kuinkahan paljon noita rokotuksia ylipäätään otetaan vauvoille, jos ei lääkärikään tiedä asiasta sen tarkemmin. Ja syynä siis tähän ikäraja hommaan on kuulemma tää riski suolentuppeumaan, että tietynikäisillä vauvoilla sitä saattaa esiintyä enemmän, sen takia se suositus on toi 2kk-4kk, että viimeinen annos ois siis 4kk iässä. Tuli vähän sekavasti selitettyä, mutta nyt tässä vaan mietin, että kannattaisko se sittenkin ottaa ens tiistaina, vaiko jättäiskö väliin.

Eka lapsi oli siinä rotavirustutkimuksessa, mutta sai lumerokotetta. Ja on kyllä selvinnyt ilman rotaa.

No nyt vauva heräs, ehdin sentäs jotain kirjoittaan.

Munarikasta pääsiäistä kaikille!

F ja vauvaherra (s. 5.1)

Vierailija
24/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olen joka paiva ajatellut, etta tanaan varmasti kirjoitan. aamupaivalla olen vahan aikaa kerennyt koneella olemaan ja jopa paassyt keskusteluyhteyteen zatun la lyytin kanssa, mutta aina joku kutsuu.

Taman viikon on lapset olleet kevatlomalla, tosin ilma on ollut pikemminkin talvinen. kylma lasku arkeen 27 asteen lapotilan jalkeen. Lapset jostain sailosta vetaisivat lapsyt = varvastossut esille ja niita ehittiin sitten viikon kayttaa, nyt on ikava pestyja ja pakattuja talvivaatteita. Elama on yllatyksellista. Reilun viikon paasta tulevay vanhempani tanne, tytot oottaa kuin kuuta nousevaa heidan tulemistaan, ja kylla minakin.

Viikko sitten B painoi 5380 ja oli 58cm pitka, paa 40cm. eli hyvin on kasvanut, tytto on ylpea reisimakkaroistaan ja kaksoisleuasta, varmaankin ainoa ika, milloin noista on ylpea! meilla tytto kylla syo hyvin, yolla herataan yleensa kerran syomaan. Meillakin on ollut jonkinlaista taiteilua tuon tyton nukuttaminen ja joskus syottaminenkin, neitikun haluaisi vaan makkallaan syya ja aiti haluaisi syottaa istuallaan. aloitin tuon makkuultaan syottamisen muutama viikko sitten yolla, kun vasytti niin kauheasti ja parin yon jalkeen on mieluisinta syya makkuultaan. kait siina voi kayttaa itsenaisyyttaan parhaiten, voi paan kaantaa poies miten usein vaan ja voipi paattaa, milloin alkaa kunnolla imemaan. Persoona jo nyt tuo neiti. Kertoo vitsejakin! Ensin jokeltaa ja sitten nauraa paalle ¿ ihan selvastihan silloin on kyse vitsista. Pitaa vaan arvailla, etta pitaako nauraa lopussa vai keskivaiheilla. ¿miettii otsa kurtussa¿

Meilla varmaan taysimetaan sinne puoleen vuoteen asti. Esikko oli varmaan yli 7 kun alettiin antaa muutakin, vitasailin sillloin, etta tytto varmaan alkaa kysymaan, etta saisko muutakin ku tissia, kun nakee kaikkia herkkuja aina poydassa. silloin vaan sattui, etta olimme taalla kaymassa, kun han oli puoli vuotta ja en halunnut aloittaa ennen tanne tuloa ja anoppi sanoi, etta mita tuota vaivaat, jos maito riittaa, niin ajattelin etta aloitan sitten suomessa. ja kun suomeen paastiin niin sitten ei menattu paasta paivarytmiin aika-aeron takia. mutta hyvinhan tuo oppi syomaan. Imetin kolomosta 1v 4 kk:n ikaan asti ja kun lopetin, hanelle tuli kauhea ihottuma, maitoallergia ja emme voineet edes naudanlihaa antaa, ei han voinut syya paljon mitaan, ei ruista, kananmunaa jne. nyt kylla voi syoda jo melekin kaikkea. imetan nytkin varmaan aika pitkaan. Just eilen illalla ajattelin, etta napanuora on nyt paljon tiukemmalla kuin mahassa konsanaan, ei siis katkennut laisinkaan. On sita noiin rakastunut omaansa.

Meilla nukutaan alkuyo kaikki samassa pedissa ja sitteniska menee tyton kanssa alakertaan nukkumaan, (on levottomampi silloin, mutta miesta ei haittaa). yleensa nukkuvat nokakkain, minun kaksi rakasta. sitten han tuopi tyton syomaan n 7 aikaan sanomalla: taalta tulee ihana pakkaus!

Joskus muinoin zatu puhui halipulasta, meilla saannollisesti esiin nouseva puheenaihe. Minuaku sais hellia koko ajan niin kehraisin! Olen aina ollut sita mielta, etta parisuhdetta tulee hoitaa ja olen aktiivisesti lukenut kaikenlaisia kirjoja ja nyt vihdoinkin mies on alkanut lukemaan ja on alkanut arvostamaan tammoisia pehmojuttuja! Silloin heti kun aloin palstaileen mainitsin sen Gary Chapmanin kirjan Rakkauden kieli, mainitsen taas, ja kehotan teita lukemaan ja teian miehia kans. Yksi antoisimpia kirjoja, mita olen lukenut.

Me oltais tosi onnellisisa, jos viela meita siunattaisiin piemokaisella ja mieluummin viela useammalla. Rakastan lapsia ja aina kuvittelin omaavani ison perheen, 4 tuntuu pienelta. Ja tama viimeinen suorastaan ihmeelta, kun odotimme niin kauan tata. Mulla alkaa olla ikaakin niin paljon, etta vauvan saantivuosia ei paljon ole jaljella. En uskaltanut esittelypinoon laitta ikaani, ku ajattelin, etta pian hyljeksitte ¿tunnustaa nolona¿ meidan kun kaverit on kaikki meita nuorempia¿(ei oo ikakriisia ei)

joten mansemamma, onnea teille. On varmasti mahtavaa sitten olla 4 lapsen ylpea aiti!! (eiko sulla nyt ole kolme) ¿ilmottautuu hokaroisen joukkoon¿ Niistahan sita voimaa saa nuista lapsista. Meidankin vauvaa tytot kutsuu auringoksi.

viime viikonloppuna olimme vauvan kanssa reissussa, meilla oli bisness seminaari 6 tunnin ajomatkan paassas. Hyvin meni matka, mennessa yhdella syottotauolla, takaisin tullessa 4:lla ja kaikki ihan perakkain, kun tytto ei halunnut olla kaukalossa. Olin syottanyt ja laitoin tyton kaukaloon ja jatkettiin matkaa, tytto alkoi huutamaan ja moottoritiella ei ollut exittia kuin reilun 10 kilometrin passa, tytto ei sitten rauhoittunut millaan, huusi hikisena ja aitikin alkoi kyynelia vuodattaan. sitten vihdoin (kylla tuntu aika pitkalta) pysahdyttiin ja silla sekunnilla kun tyton nostin pois kaukalosta, alkoi jokellus ja hymyily ¿pitaako tuo tytto meita narrina vai?¿

Nyt mies yrittaa laittaa tyttoa jo taman paivan toisille unille, kello noin 12.

Tuli mieleen nuista kotitoista, etta mina olen rangaistuksen uhalla, siis lopetan pussaamisen, kieltanyt pyykkiin koskemisen. Mies kun erittaa vain 2 kategoriaa valkoiset ja tummat ja jos vaatteessa on yksikaan valkoinen kohta, vaikka postimerkin kokoinen, se menee automaattisesti valkoisiin. Opetustilanteiden jalkeen ja harmaiden valkoisten pyykkien jalkeen olen todennut tilanteentoivottomaksi ja olen antanut miehelle luvan laittaa pyykkia suraavissa tilanteissa: 1. Olen lajitellut pyykit valmiiksi pinoihin, 2. On kyse miehen hikisista vaatteista, joita en halua edes sormenpailla nostaa ¿hyi mua¿, 3. On kysesssa katastrofi, esim oksennustauti ja vaimo ei kotona.

Mina aloitan tyot nyt toukokuun puolessa valissa. Tosin teen toita syksyyn asti kotoa kasin, jotta voin imettaa vauvelia. Tama sen takia, etta teen taalla tutkimustyota pienella palkalla ja projekti maksaa vuokrat ym kiinteat menot, kun teen toita. Ankeaa ¿nyyhkyttaa¿, mutta onneksi voin tehda toita kotoa. Meilla on myos bisness, jota kasvatellaan koko ajan, ja tulevaisuudessa toivon mukaan voin sitten valita, meenko toihin ollenkaan. tama aika nyt on kylla ollut mahtavaa, molemmat ollaan oltu tassa ja tehty yhdessa binsneksen eteen toita.

minullekin on tuttua nuo mieli maassa olot kahden ekan kohdalla, sitten nama viimeiset eivat semmoista ole aiheuttaneet, kiitos hyvien vitamiinien, joita popsin. Mutta puhukaa puhukaa puhukaa ja pyytakaa apua, jos tuntuu mieli pahalta! Maa lahettelen taalta rohkaisu sateita ja haleja kaikille teille.

Lepe Ja B (20.1)

Vierailija
25/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pari yötä mennyt loistavasti. Viime yö oli ennätys. Pieni nukkui 24-11.30 yhdellä syötöllä, joka oli 7.30!!! Eli ensin 7,5h ja sitten 4h. Voi siis sanoa, että viime yönä meillä ei syöty. Syöttökin kesti noin 5 min. Joten kyllä pojan imuteho tuntuu parantuneen.

RINTARAIVARI-G: Meillä oli sitä ennen enemmän, mutta nykyäänkin välillä iltaisin. Luulen sen meillä johtuvan joko väsymyksestä tai sitten poika haluaisi vain imeä, mutta rinnasta tuleekin maitoa ja sekös harmittaa. Ja syöminen meilläkin on tosiaan nopeutunut valtavasti. Tosin ei meidän poika ikinä ole ollut kovin kova tissillä roikkuja.

MATKARATTAAT-G: En tiedä onko aiheesta jo ollut keskustelua, mutta mua kiinnostaisi millaiset matkarattaat olette hankkineet tai hankkimassa? Mä haluaisin mennä niitä ostelemaan, mutta ´vaihtoehtoja taitaa olla monia. Niiden pitäis olla ainakin helposti pieneen tilaan kasattavat, makuuasentoon saatavat, kevyet jne. Eikä mitkään hirmu arvokkaat. Ideoita?

Vierailija
26/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sai hetken omaa aikaa, kun tyttö suostui nukahtamaan. Laitoin nukkumaan ja huuteli jonkun aikaa, kunnes älysin antaa lisää ruokaa. Muutaman imaisun jälkeen rauhoittui ja nyt nukkuu tyytyväisenä. Pääsiäinen on tähän asti mennyt ihan mukavasti, tosin tuulinen keli hieman haittasi ulkoilua ainakin tänään.

RINTARAIVARI-G: meillä useampaan otteeseen raivottu rinnalla. Nykyään ei enää niin usein, mutta jossain vaiheessa oli melko jatkuvaa. Selvästi liittyi väsymykseen. Sai usein loppumaan sillä, että puristi tipan maitoa suuhun.

MATKARATTAAT-G: en ole pahemmin vielä miettinyt asiaa, mutta ilmeisesti ollaan saamassa lainaan käytetyt, joten niitä varmaan käytetään. Ne kai on sellaiset melko kevyet, mahtuvat pieneen tilaan. Muuta en niistä tiedä...

Olikohan muuta... Kaiketi vain hyvää loppupääsiäistä kaikille!

Äiti ja typykkä (s.4.1.)

Vierailija
27/31 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulen vain toivottamaan kaikille oikein mukavaa Pääsiäsienaikaa, kun en vielä aikaisemmin sitä ole ehtinyt tekemään.

Ostettiin vihdoin viimein loppuviikosta uudet vaatekaapit, nyt sitten olen siirrellyt vaatteita ees taas ja heittänyt vanhaa pois ja käynyt läpi kaappeja muutenkin. Myös puutarhassa on tullut aikaa vietettyä.

Päätä vaivaa myös syksyn alkavat opinnot.. Ois tarkoitus jatkaa noita sh- opintoja mutta kiinnostais kauheesti myös kokeilla (!!) jotain muuta, luokanopettajan lähinnä. Laitoin nyt sitten paperit menemään, pitäkää peukkuja! Vaikka ihan hullu oon kai, mulla kun on jo vakivira ja aivan hyvin olen viihtynyt, Hoitajilla on vaan niin idioottihuonot työajat ja palkkaus, täällä Ruotsissa ainakin :/ Opettajilla asiat vähän paremmin. Mutta saa nyt nähä..

Hannes voi hyvin. Isoveikat ovat oksentaneet tän päivän, toivottavasti ei tartu ukkeliin!

Kovasti jokeltelee ja on TOSI aurinkoinen poika. Päristelee suulla, tarttuu käsillä kiinni kaikkeen ja vaatii itselleen juttelukaveria :) Ihana pieni mies!

Matkarattaat G: Meillä vanhat Carenan rattaat, jotka saa makuutilaan. Ihan ok kunnossa vielä niin en osta uusia. Vaunut kun ostin tällä kertaa uudet ja aika pitkälle nekin kulkee auton perässä melkein aina.

RintaraivariG: Hannes ei vielä pahemmin ole sellaisia saanut, mutta tiedän kyllä ne, esikoinen huusi yhteen aikaan kovasti tissille, ajoitus piti olla just oikee. Täällä myös imuteho on parantunut, muutaman minuutin korkeintaan imee. Ja syö parin tunnin välein päivällä, öisin ei ollenkaan (*koputtaa puuta*)

Allergiosta. Mie oon nyt syömättä maitoo ja munaa ja punaisia (tomaatti, paprika jne.) ja pojan iho on parempi!!

Nyt menen pitämään miehelle seuraa tuohon sohvalle, jos vaikka munia taikois jostakin ;)

Mansemammalle rutkasti onnea!! Mistä sie ammennat voimaa pikkuisten kanssa????

/A ja Hannes 19.1

Vierailija
28/31 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A52A2A]Kylläpäs näitä pyhäpäiviä tuntuu nyt riittävän ja riittävän.. Meillä trullitettiin vasta eilen ja kyllä oli meidän pikkunoidat innoissaan :)

Mansemammalle onnea onnea! Toivottovasti löydätte pian sopivan omakotitalon. Muistan esikoisen kanssa (siis yhden lapsen kanssa!!) kauhulla tuota porrasrumbaa..Helpotti kovasti, kun muutettiin maantasolle.

Töihinpaluusta: mulla ei ole työpaikkaa odottamassa, joten senkään takia töihin ei ole kiirettä. Mitään suunnitelmaa mulla ei ole. Alanvaihtokin kiinnostaisi.. saappa nähdä mitä keksin.

Kiinteistä: tytöillä oon aloittanut kiinteät n.3kk iässä. Nyt poikanen on vain pidentänyt yöuniaan, vaikka on ihan " miehen mittainen" . Niin että maito ainakin tuntuu riittävän määrällisesti ja laadullisesti. Eli rintamaidolla mahdollisimman pitkään.

Ja rintaruokinnasta ehkäisyyn: mä en kyllä tohdi luottaa täysimetyksen ehkäisynä. Meillä tuntuvat kovin helposti saavan alkunsa ovulaation aikaan. Ehkäisyä en ole käyttänyt pariin vuoteen eikä kyllä tekisi nytkään mieli pillereitä tms. Ehkäpä se olisi sitten kierukka, mutta kun ei sekään houkuttele.. Toistaiseksi ei ehkäisylle ole ollut tarvetta. Ja mitä sitten tulee perheenlisäykseen: en jaksa uskoa, että tuore kolmonen jäisi meidän viimeiseksi! Poikanen on oikea massahurmaaja, tahtoo lisää sellaisia! Raskausaika on mulle aina yhtä helvetillistä, mutta vauvat on syötävän suloisia. Eli jos sitä nelosta vielä jossain vaiheessa, kunhan ensin päästään isompaan kotiin.

Sinda kyseli syöttöväleistä ym: meidän pikkuherralla syöttövälit tuntuu vaihtelevan vähintään viikottain. Eli juuri kun olen tottunut tiettyyn ruokailurytmiin, poikanen tihentää ruokailuvälejä tai toisin päin. Ja mitä rintaraivareihin tulee, mä tarjoan aina tutin suuhun, jos alkaa rinnalla kiukkuilla. Yleensä nukahtaa samantien tutti suuhun ja herää hetken päästä syömään. Esikoisen kanssa rintaraivarit olivat melkoiset. Tyttö kun ei tahtonut syödä ja minä olin päättänyt syöttää tytön sillä hetkellä, kun ajattelin sen jo olevan nälkä.. :) Meillä poikanen ei ärise rinnalla edes silloin, kun maitoa tulee suihkuamalla. Ärisee ainoastaan silloin, kun kaipaa vain imemistä eikä niinkään maitoa. Ja luotan kyllä siihen, että syö kun nälkä on eli ei kannata tuputtaa. Mahdottoman viisaita ja tietäväisiä nuo pienet ihmiset ;)

Musta kissu: chat on tätä nykyä hiljainen, mutta oon zatu, lepen ja ardisian kanssa mesetellyt aika ajoin. Voisin lisätä blogiin meseosoitteen, niin päästään joskus rupattelemaan :)

Rokotteista: meillä poikanen saa ainoastaan rokotusohjelmaan kuuluvat piikit.

Jestas, tässähän vierähti tunti jo koneella. Tytöt katsoo lastenohjelmia, poikanen kuuluu ähkivän kopassa. Pian taitaa isokin mies heräillä. Ihanan näköinen ilma ulkona, piristää kummasti!

Jaksamisia kaikille ja hyvää pääsiäistä!

L ja vielä nimetön 2½kk

Vierailija
29/31 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täällä on päivä alkanu munarikkaasti, suklaata arvon naiset, suklaata :) :) Tosin enempi keskittyny noihin yllätyksiin, ku suklaaseen. Ikinä perustanu noitten munien suklaateista.

Meillä oli sitten eilen ristiäiset. Nimi on nyt virallinen minkä blogissa ilmotin, mut täällä palstalla tunnetaan vaan Kossina. Ja toista nimee ei tullu, sitä varmaan joutuu monelle selittään ku kysyvät koko nimee.

Juhlat meni hienosti. Vähä pähkäilin ett saanko syömiset tehtyä ajoissa, mut kaikki meni nappiin. Kakku mietitytti, ku uuella ohjeella pohjasta tuli ihmeen tiivis kai se oli sitä sienimäisyyttä. .

Kossi oli iskänsä sylissä kasteen ajan ja pariin otteeseen meinas hermostua, mut ku pappi alko laulaan kantavalla ja matalalla äänellä niin jopas meni hiljaseksi het alkuunsa :D Ukko tuumas, ett oli kulmat menny kurttuun siinä kuunnellessa.

Jännä ku eri papit niin vähä eri kaavat kasteissa. Akan aikaan oli kaks virttä ja ne sai ite valita. Nyt pappi tuumasi " ett otetaan ystävä sä lapsien ku sen kaikki tuntee" . Mä totesin ett sen halusinki, ku oli akalla. . Toinen mulle uus juttu oli, ett isältä kysyttiin eka lapsen nimi ja sitten ku oli sen sanonu ääneen niin pappi kasto (kummallista ku ei sanonu sukunimen kera). Raamatusta ei luettu sitä lapsijuttua ja sen viimeksi yks kummeista luki. Nyt minä pidin kynttilää, viimeksi se oli kummin hommaa.

Mieleenpainuvinta oli mm. ku akka sai pyyhkiä Kossin pään :) :) akka ensin vähän pyyhki, sit ns. uudestaan laajemmalti ja lopuksi varmuuen vuoksi pyyhki naamanki :D :D

Kasteesta tuli tosi tunnelmallinen, mutta silti tosi " rento" .

Ja koko tilaisuus vapautu, ku pappi lähti kastamaan seuraavaa vauvaa ja poistu paikalta. Niinku yleensäkki käy, ku pappi lähtee ;) Viihty just ja just tunteroisen eli ihan sopivasti.

Akka tohkeissaan leikkii munien yllätyksillä ja tuntuu tekevän välillä tarkistuskierroksia, josko vielä löytys jostai munia :) Hämmästyneenä aamulla teki löytöjä. Piristää nuhasta reppanaa. Sai parisen päivää sitte alkaneen pikku yskähtelyn kunnon lentsuksi.

Nyt kunnei enää tuule ja pääsis ulos kunnolla niin en kyllä akkaa vie ettei pahemmaksi tautia saa. Taian huomenna soittaa hoitoon ja kysyä jos vois loppuviikosta olla sen kolme päivää niin kerkeis ehkä parantua sitä ennen.

[b]Rintaraivareista[/b] oli ollu puhetta. Ei pahemmin sellasia. Ärisemään alkaa, jossei vauhilla (suihkuten) tuu maitoo ku iso nälkä pitkien unien jälkeen. Sillon pitää kiireellä vaihtaa baaria eli molemmista ensin otetaan suihkumaidot ja sitten jatketaan syöntiä nauttien, jos on vielä tarvis.

Nopeemmin on alkanu syömään ja iltasin monasti yöunia ennen ei enää tarvi niin älyttömiä tankkauksia mitä joku aika sitten.

[b]Ceciliah[/b] ei omaa kokemusta, mut oon kuullu ett ku jotku on siirtäneet vauvan kauemmaksi nukkumaan äitistä, vaikka omaan huoneeseen niin yösyötöt on harventunu. Joten kai se voi johtua siittä ettei vauva haista maitoa. .

[b]Fable[/b] mun mielestä siinä rotarokotteen ohjeistuksessa luki, ett 6kk olis se raja *hmm*. Mut en tiiä ku se on kaksosanen, että pitääkö se eka rokote ottaa vaikka just ennen ku vauva 4kk. Tuo suolentuppeuma oli mulle ihan uus juttu. Mitä ne siittä kerto??

[b]Lepe[/b] vai stand up komiikkaa se teiän B harrastaa :D

[b]Matkarattaat[/b] tuskin tulee hankittua. Ei koettu tarpeelliseksi viimeksikkää ostaa, yhistelmillä on pärjätty.

[b]Ardisia[/b] toivottavasti poitsut jo kunnossa ja pöpö lähteny nosteleen koko mökistä ettei tartu teille muille.

Jahas, Kossi simahti sit kunnolla. Joku aika sitten tappeli unen kanssa. Jäi möllötteleen vaunuissa tai sitten välillä suuttu tutin tippuessa, ku unen rajamaille pääsi. Syli ei kelvannu. .vitsi ku tuon mallin mukana ei tullu sitä käyttöaapista :D

Saa nähä mihin aikaan ukko kotiutuu. Kaukasia sukulaisia oli täällä päin ja lähtivät eilen juhlimaan. Systerilleen meni yöksi, ku meillä on se jo sanaton sopimus ettei kotio tulla juhlista ;)

Taianpa minäki menny syömään kaakkua akan kaveriksi. Pysyy nää linjat pyöreinä :)

Z ja Kossi kera nuhanenä-akan

Vierailija
30/31 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit mutta kylmät ilmat ne vaan jatkuu! Poitsu kuitenkin vetelee tyytyväisenä vaunuissaan, tuulee tai ei....

Mennään tänään miehen systerin luo käymään, ku heidän 2 vuotiaalla oli synttärit ja on miehen kummipoika, samoin ovat sitten he meidän pojan kummeja (oliko tarpeeks sekavaa...!)

Pullat olis uunissa ja lihapasteijoita väänsin ennen sitä viemisiksi.

Taitaa taas mennä tuore pulla kahvin kera masuun tälle mammalle, saapi hieman kuteja ennenku poitsu taas herää vaatimaan tissiä!

Viime yönä poitsu taas heräili 2,5-3 h välein , en tiedä mistä nyt tuulee kun jonnekin on se eka pitempi 4-5 h unijakso kadonnut??

Ehkä pitäis ruveta harkitsemaan lisämaidon/soseiden antamista vaikken millään haluais vielä..... Maitoa siis kyllä tulee mielestäni riittävästi ja poika kasvaa ja on tyytyväinen eikä paljoa itkeskele...Ehkä tää on vaan taas joku " vaihe" !

Te jotka täysimetätte, kuinka pitkiä unia vauvanne nukkuu öisin yhteen putkeen?

Ku tuntuu että joillakin vauvat nukkuu jo läpi yön ilman syöttöjä mutta onko kaikki sitten niitä jotka saa lisämaitoa?

MATKARATAS G- me ostettiin jo ennen pojan syntymää semmoiset suht edulliset ABC:n matkarattaat jossa saa selkänojan ihan makuuasentoon ja jossa isot tukevat pyörät. Lähinnä käytetty ostoksilla kun en jaksa yhdistelmiä ottaa mukaan, vaikka painoeroa ei oo paljoakaan niin ne on helpompi koota/kasata!

Ovat kätsät kesällä esim. kaupungilla, risteilyllä tms.!

Sanoin just miehelle että meillä ollut ihme pääsiäinen ku ei oo ollut yhtään suklaamunia! (eikä sitä rairuohoa....) Yleensä mies ostaa laatikollisen Mignon-munia, nyt täällä ei oo kukaan niitä syömässä... Yhen tais tytölleen ostaa mutta söi sen jo ite! Minä en pääsiäismunista välitä ellei oo tummasta suklaasta tehty!

Muut herkut kyllä menee.....

Nyt en taas muuta muista, on hieman töttöröö olo ollut viimepäivinä kun oon öisin valvonut/nukkunut tosi huonosti lyhkäsissä pätkissä klo:24-06 välillä....

Ja ihme kyllä en osaa nukkua päikkäreitä ku poitsu ei tuhise vieressä! En vaikka mies olis nyt kerranki kotona eikä tarvis vaunuja heilutella välillä....ehkä sit ku on tarpeeks väsy!

Mukavaa pääsiäisenjatkoa & voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
31/31 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietetään pääsiäistä mummulan täysihoitopalvelussa;) ihana lepoloma, kun ruuat tulee valmiina pöytään, ja mummu ulkoiluttaa esikoista, niin saa keskittyä vain vauvaan. Vielä kun vauva on nukkunut huomattavasti paremmin täällä, klo 22-5 tai 6, ja sitten vielä syötön jälkeen noin tunnin, niin on kyllä pitkästä aikaa tosi hyvä olo! Kunpa hyvät unet jatkuisivat sitten vielä kotonakin.

Tosiaan, vauvapoitsu alkaa olla sitten jo 3 kk, ensi viikolla! Minä myös pähkäilen annanko ensi vko rota-rokotteen vai en. Resepti on, mutta rokotetta en ole hakenut. Meidän neuvolassa käytäntö oli se, että 2 kk lääkärineuvolassa pyydetään rokote, ja 3 kk ja 4 kk neuvolassa annetaan rokotteet. Mutta vähän mietityttää, että jos sitten jälkimmäisen rokotteen aikaan vauva olisikin kipeänä, ja paljon yli tuon 4 kk:n (ja rokotteiden väliksi yli kuukausi) ei saisi venyä. Tässä kun ei ole yhtään sitten perivaraa.

Kiinteistä: ei ole kiire aloittaa. Esikoinen oli isohko vauveli, 3kk:n iäissä 7.5 kg, ja puolivuotiaana 9 kg, ja hyvin pärjäsi puolivuotiaaksi maidolla. Itse asiassa kiinteiden aloitus aiheutti niin paljon vatsavaivoja, että yöt meni tosi risaiseksi. Eli itse en henk koht usko kiinteiden yöunia pidentävään voimaan ;) Tämä kakkonen on suunnilleen samankokoinen kuin isoveljensä. jossain puolen vuoden hujakoilla sitten aloitellaan kiinteät.

Nyt heräsi päikkiksiltä, eli ei kun syöttämään, piti vielä kirjoittaa jotakin muutakin..

t. Meku