Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~TOUKOJEN PITKÄPERJANTAI~*

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikkeistä...

Paras laskenta asento on makuuasento vasemmalla kyljellä, silloin vauva ei paina niin paljon tärkeitä sisuskaluja.

Kaikkien muidenkin olisi tässä vaiheessa hyvä laskea ainakin kerran päivässä liikkeitä. ( kaikki varmaan tiesivätkin jo, mutta kunhan muistutan :) )

Olipa muuten pieniä nuo toukokuiset jotka oli syntyneet jo. ( siis tuolla kaksplussan sivuilla )

Nyt idolssin pariin.

OP, taas ;)

Vierailija
22/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nyt sitten mökötetään ukolle, älkää edes kysykö miks. Mökötän vaan. Sinnillä olen tässä että nään idolsin, sitten menen nukkumaan. Itkeäkin tekis kovasti mieli, mutta en uskaltas. Se ei sitten loppus kai koskaan, kun en ole tuota muuttoa rakkaasta Oulustakaan vielä surrut.

Onnipapuselta piti tulla kysymään että niin paljonko niitä liikkeitä sitten pitäs tuntea kun laskeskelee? En minä vaan muista ja kun neuvolas kai ne odottaa et mä tiedän nään jutut ku yks raskaus on jo koettu. Mutta mullapa onki niin sairaan huono muisti ollu aina..

No joo, nyt jätän teidät rauhaan ja jatkan tätä mököttelyä.

miitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kurkkailemaan..

olipas Mamma2006:lla hurja päivä! toivottavasti kaikki huomenna hyvin käyrän suhteen.. hui!

Mie odotan jännityksellä tulevaa yötä.. täällä nimittäin koko päivä tuntunu välillä kipeämpi ja välillä vähemmän kipeämpiä suppareita..

eivät tunnu helpottavan.. vessassa tullu joka kerta pyyhkiessä limaklönttejä..liekö sitten limatulppa irtoilemassa tai jotain?

muutenki liikkeet vähentyny iltaa kohti kun supparit jatkunu.. *huokaus* millanenkohan yö sitä tuleekaan..

nooh..onneks on kaikki valmiina ja sairaalakassikin puoliks pakattuna :D

mutta epäuskosena kuitenkin suhtaudun että tänäyönä pääsis synnärille puskemaan.. nähtäväksi jää..

nyt takas telkkarin ääreen.. ei mee enää kauaa kun selvii tän vuotinen idolsin voittaja!

Sussu+Timpu rv 34+6

Vierailija
24/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kurkkaus idols tulosta odotelles.

Tsemppiä kaikille miesten kanssa! Ite kiukutellu exälle ja se vaan tokasee että mitä ihmettä koko ajan kiukkuan, en oo eka raskaana oleva nainen!

Siis what?! Miten ihmees se mihkää liittyy, aaargh!

No eipä ole muutakaan kelle kiukuta.

Juu todellakin toivos pian olevan toukokuu ja vauva sylis.

Miitulle; mulle sektio tehään ahtaan lantion takia, joka todettiin esikoisen aikaan röntgenillä. Eli alakautta ei mennä ku sisälle ;)

Eilinen teho-osasto oli aika kamala, jäi kyl hieman ihmetyttää se et abbylta irtos istukka,vauvan sydänäänet heikkeni ja silti niil oli aikaa antaa epiduraali ja leikata vaakahaava!

Toivottavasti huomenna nukuttas pitkään ku kerrankin saan nukkua!

Hui kun toiset jo lähel h-hetkeä! Aika menee sittenkin nopeesti, vaikka itellä vasta...

....Rv 34+2, tuntuu et valastellu ikuisuuden ja olo alkaa olla hirvee pullee.. =D

Vierailija
25/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauva virkostuu ja käyrä paranee! Mulla on ollut siellä synnärillä jostain syystä vähän nihkeä vastaanotto, jopa silloin kun oli viikolla todettu etinen istukka ja sitten lauantaina aloin vuotaa verta ja soitin sinne, niin vastaanotto oli sellainen " Mitäs tänne soitat?" -tyylinen. Piti sitten rautalangasta vääntää, että siksi soitan, kun nimenomaan KÄSKETTIIN soittaa heti jos alkaa verta tulemaan...ja sittenhän jouduinkin olemaan 5 vuorokautta osastolla.

Mun kokemuksen mukaan pitää siis itse olla tosi tiukkana, ja viime viikonloppuna en edes itse kyennyt sinne soittamaan, enkä kuunnellut mitä mies sinne selitti, mutta ei tosiaan puhettakaan, että olisin sinne päässyt.

Hyvä kuitenkin että sinä pääsit, ja olihan sulla tilannekin ihan eri kun mulla. Täytyy vaan luottaa siihen, että hoitajat siellä ovat aina tehtäviensä tasalla. Omien kokemusteni takia vaan tuntuu siltä, että eivät aina ihan ole :-)

Onnea huomiseen käyrään!

Vierailija
26/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimensä veroinen...iltaa:) täälä oottelen idolssin äänestystuloksien alkamista!!Väsyttää kauheesti,mut en malta jättää kattomatta kumpi voittaa kisan....toivottavasti Ari:) vaikka aivan sama,ite en oo äänestänyt eikä niin väliä kumpi voittaa,mutta tykkään arin äänestä ja se on kyl hyvä;)

Olipas MAMA2006 sulla jännät paikat!huih!!Onneks et vielä silti jakautunut...jaksuja ja toivottavasti vauva viel hetken pysyy masussa!

SUSSU älähän nyt säkään ihan vielä pamahda!!:) mut hui että vai limatulppaa irtoilee...iikks kyllä se vaan sitten menoa voi olla hyvinkin pian....tai sitten ei! koita viel hetken aikaa sinnitellä;) niinkuin ONNIPAPUNENKIN...älkää aivan vielä synnyttäkö:D iiik...miten teitä onkin jo noin monta lähtöä tekevää ja kypsää masua?! oi että.... tässä tulee itelle aivan paniikki et monta viikkoa vielä joutuu odottamaan ennenku saa vauvan syliin:) vaikka ihan rauhassa odottelen....ei mulla oo viel kaikki valmiina ja näitä viikkojakaan ei vielä ole niin paljon et vauvan hyvä tulla!!

On se vaan jännää et pian alkaa toukokuiset vaan jakautua;) niiku tosiaan kaksplussan puolelta jo 2 toukovauvaa syntynyt<3

Mitähän vielä....ei oikein erikoista tänne. oma napa voi hyvin ja noista LIIKELASKENTA jutuista tulikin mieleen...mä sain neuvolasta taas sen lappusen missä oli niitä liikelaskentajuttuja. kaippa niitä on hyvä nyt tarkistella päivittäin,mut en oo kyllä varsinaisesti mennyt makuulle liikkeitä tarkkaillakseni koska masussa kyllä tota elämää on riittänyt onneks joka päivä ihan kivasti:D en oo sitte kokenu et pitäs varta vasten mennä liikkeitä laskemaan kun ne tuntuu muutenkin pitkin päivää ja tosi vilkkaasti;) tälläkin hetkellä vaavi myllää aika vauhdilla:D ihana!samalla aika kaamea tunne kun pylly työntyy vasemmalta kohti kylkiä ja samalla potkii oikealle:) maha senku venyy ja hyppii puolelta toiselle:D oih kyllä pitäis nauttia näistä tuntemuksista!!!!ikävä kumminki tulee tätä myllerrystä:)

Nyt alan hinata itseäni kohti sohvaa....idols alkaa!!!!vointeja kaikille ja jaksuja suppareiden pariin!!

toymama 32+6

Vierailija
27/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne hormonit tehdä tepposensa itse kullekkin meistä ja miehellehän on hyvä kiukutella! =)

Ari tosiaan voitti, hyvä niin! Sen kannalla mäkin olin, vaikken äänestänyt ja ihan hyvähän annakin oli...

Liikkeistä sen verran, että eikös niitä 5 puolessa tunnissa pitäisi tuntea ja hikkaa ei lasketa. Itse en oo vielä joutunut erityisemmin laskemaan, kun liikkuu niin hyvin. Toisaalta selvästi on kyllä vaimentuneet potkut, eli tilaa taitaa olla jo vähemmän... Onko muilla jo vaimentuneet/vähentyneet liikkeet?

Mamalla oli ollut hurja reissu! Toivottavasti kaikki menee huomenna hyvin! Tule sitten heti kertomaan!

Ja Sussu koita nyt säkin pitää jalkoja vielä ristissä vähän aikaan! Muutama viikko olisi ihan hyvä vielä saada täyteen!

Itse en oo edes laittanut mitään valmiiksi. Vaikka tänään just miehelle sanoin, et ehkä sairaalakassia pitäis pikkuhiljaa pakata, kun tänäänkin muutamia tuntuvia supistuksia tuli (ei kuitenkaan mitään kovin kipeitä, sellaista menkka-kipua lähinnä)

Olen läheltä seurannut muutamia, jotka ennenaikaisesti ovat synnyttäneet ja se ei ole mikään kovin kiva juttu. Varsinkin jos vauva joutuu jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa. =( Ei sitä toivoisi kenellekkään.. Joten sinnitellään kaikki vielä hetki, niin sitten ovat vauvamme varmasti valmiitä syntymään!!!

Nyt ÖITÄ!

Vierailija
28/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIITULLE jaksuja muuttoon. En mä vaan enää jaksais tässä vaiheessa. Vuosi sitten kun muutettiin, enkä ollut edes raskaana, niin oli sekin jo tarpeeksi raskasta.

MOSKULIINI hae vaan sairaslomaa, jos siltä tuntuu. Tollanen iltavuoro-aamuvuoro kuulostaa tosi raskaalta varsinkin jos et saa nukuttua kunnolla. Ja kukapa meistä enää tässä vaiheessa saa.

MARTINA mä sain ajan synnytystapa-arvioon Naikkarille päivässä. Aamulla olin neuvolassa ja lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin, seuraavana päivänä posti kiikuttikin jo kirjeen kotiin. Tästä on nyt jo muutama kuukausi ja aika on siis ensi viikon perjantaina.

MÖHÖMAHA mä en ainakaan ole osannut itse arvioida vauvan kokoa vatsani perusteella ja painoarviota en tästä ole vielä saanut, ensi viikolla toivottavasti. Musta tuntuu, että joka kerralla vatsa on ollut isompi kuin edellisellä kerralla ja lapset: 1. 3370g (tyttö) 2. 4240g (poika) ja 3. 4070g (poika), nyt tulossa myös poika.

MAMA2006 toivottavasti käyrä näyttää hyvältä huomenna! Ainakin sait mukavaa kohtelua synnärillä, suurimmalla osalla kun on tuntunut olevan vain huonoja kokemuksia toistaiseksi.

SUSSULLAKIN taitaa kohta olla tosi kyseessä. Hui! Syksyllä tuntui, että aika ei mene millään eteenpäin ja nyt jo ensimmäiset toukomammat alkavat pikku hiljaa poksahtelemaan. Hurjaa!

Täällä kanssa vetisteltiin eilen Teho-osaston kanssa. En yhtään muistanut mihin se jäi viime kerralla, olisin ehkä muuten jättänyt väliin, vaikka mun lempisarja onkin. Mä oon vähän yrittänyt " suojella" itseäni kaikilta tommosilta vauvajutuilta, kun sitten itken niitä urakalla.

+kaappi on täynnä suklaamunia (ne on tietty lapsille, mutta niitä ihan pieniä voi äitikin vähän maistella salaa)

+ei nyt tule muuta mieleen

Kolmeplusyks ja 36+2

Vierailija
29/30 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tossa just sinne päivystävään terveyspalvelu numeroon (10023), kun kuulin, että siskon pojalla on parvorokko ja olen nähnyt hänet pari päivää sitten. Netissä oli niin epämääräsiä tietoja taudista ja raskaudesta, että oli pakko soittaa. Mies piti ihan pöhkönä, kun keskellä yötä piti ruveta soittelemaan. Alko nimittäin huolestuttamaan, kun oireena mainittiin poskien helotus. Myös meidän pojalla on posket helottaneet koko illan ja ihmeteltiin sitä täällä ennen tietoa siskon pojan rokosta. No, sieltä puhelin palvelusta sain huojentavaa tietoa, että 24-viikon jälkeen tauti ei enää ole vaarallinen raskaana olevalle. Huh huh, kyllä helpotti :)

Siskon toisen pojankin vaiva selvisi eilen, kun poika leikattiin ja tulehtunut umpisuolihan siellä kipuili masussa. Ei ole siis helppoa siskollakaan, kun eivät ole kotonakaan vaan mummolassa pitkällä kotoa.

Monella on ollut kaikenlaista vaivaa ja kremppaa. Tosiaan, ei siellä töissä kannata väkisin olla. Kyllä mä olen ainakin täällä kotona hyvillä mielin (ollut jo 3,5kk), vaikka töissä ei kuulemma asiaa oikein ymmärretäkään.

Alpukan kanssa olen ihan samaa mieltä, että yrittäkää nyt hätäsimmät vielä vähän aikaa pitää se vauveli masussa, vaikka kuinka kyllästyttäis. Mulla on kokemusta vauvan sairaalaan jättämisestä neljäksi kuukaudeksi synnytyksen jälkeen ja se oli kyllä tosi kurjaa. Itse pidänkin tavoitteena päästä edes sinne 36-viikolle, että olisi mahdollista saada vauva mukaan kotiin itse kotiutuessa.

Oletteko joku kokeillut miltä tuntuu siellä alhaalla, kun vauva on laskeutunut? Mulla on nimittäin nyt masu mennyt tosi alas ja kun sitten varovasti kokeilin emättimestä, niin tuntui jotenkin erilaiselta. Nyt te pidätte mua kyllä ihan hulluna :)

Katselen huomenissa tarkemmin mihin kaikkeen pitikään taas vastata, koska nyt alkaa olla silmät niin ristissä, että on pakko lähteä nukkumaan. Hyvää yötä.

Laru rv 32+2

Vierailija
30/30 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supistellut 16 asti ja nyt 21 jälkeen on tullut suht napakoita supistuksia aikas monta tunnissa... Joskus ihan muutaman minuutin välein, joskus 10 ja joskus vartin välein.

Äsken soitin sairaalaan jo, mutta käskivät ottaa panadolia ja painua suihkuun ja katsella tunnin. Jos eivät helpota niin täytyy lähtee näytille.

Muuten ihan jees, mut mies on siellä kotiteollisuuden keikalla umpihumalassa enkä saa sitä tietenkään kiinni... Perkule sentään, tämä tästä vielä puuttuikin, jos saa lähtee hommiin ilman miestä. Tuskin ne edes sitä sisään päästävät, sen verran oli tuiskeessa tossa lähtiessä.

Onneks muksut on mutsilla hoidossa, et voin vaikka itse ottaa auton alle ja lähtee jos siltä tuntuu, mut en haluis yksin...... Voihan sanonko mikä!

On tää aika kamalaa.... Palailen ku helpottaa:(

martina 35+5