Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Joululahjat perjantaina^^^

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että ottaa niiiiiiiiiiin kauheasti päähän.

Eilen illalla elämä näytti hymyilevän. Maha oli tosi alhaalla ja rutkasti lupaavia napakoita supistuksia. Sanoin jo ukolle nukkumaan ruvetessa, että saa nähdä tuleeko yöllä lähtö. Ja tuntui siltä ettei tosiaan mene pitkään enää. No nyt sitten aamulla herään siihen, että vauva tunkee takapuolta mielettömällä raivolla ylöspäin:-( Maha ei ole missään vaiheessa näin korkealla ollu. Voi *#" ¤@* Ja kun eilen just terveydenhoitaja sanoi, ettei varmasti mene enää montaa päivää ja että vauva ei tuolta enää nouse. Supistaa kyllä näin aamutuimaankin, mutta vauva sitkaasti ylhäällä. Miten sen saa laskemaan????

Tänään otan tavoitteeksi hankkia ihan oikeasti sen rintapumpun. Jos viikonloppuna tulisi lähtö, niin sitten olisiki pulassa, kun kotiutuessa ei pumppua ole. Ja ukko just semmoinen pahvi, ettei muka voi ostaa jotain tämmöisiä " akkojen juttuja" kuten siteitä ja rintapumppuja:-DDD

Eli kaupunkireissu nyt sitten luvassa, olis pari muutakin hankittavaa, saas nähdä kuinka jaksaa löntystää.

Himpula on tainnu lähteä synnyttämään kun ei eilen mitään kuulunut ja olihan niitä lupaavia merkkejäkin ja ylipäiviä kasassa. Onkohan joku lähteny yöllä???

Tänään loppuu kissalta ne antibiootit, eilen huomattiin, että se on ripulilla. Voi että sekin, ei tohdi vielä laittaa ilmoitusta. On kyllä aiemminkin ripuloinut antibiootin jälkeen. Seuraavaan viikkoon menee siis kissan kodin etsiminen.

Pitää ruveta kaupunkireissua valmistamaan. Heti aamusta lähdetään. kunhan koulukkaat on koulutielle saatu.

Supistusrikasta perjantaita

P-M 39+5 = kaksi yötä eräpäivään

Vierailija
2/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä ;-)

Nyt on pakko otta huumori avuks, ettei vallan heitä pyyhettä kehiin. Samat fiilikset kun Piitu-Miinallakin, eilen jotain pientä ennakoivaa, terkka ihmetteli että vielä neuvolaan lyllersin ja nyt aamulla herään taas hyvin nukutun yön jälkeen, että hetken sai oikein miettiä, että oliko sitä raskaanakaan... Se hyvä tähän aamuun, että vauva liikahteli heti aamulla, niin ei tarvii sitä alkaa herättelemään kuin eilen.

Tänään on äitini synttärit ja hän on koko ajan puhunut että haluaa synttäriks muksun ulos, saas nähdä kerkiääkö tämä vauva tulla vai onko matkalaukun pakkaaminen vielä kovasti kesken ;-) (Ei mullakaan sairaalakassi ole valmiina..)

Ohjelmassa olisi joulukortit, muutama pikkuputiikki ja lounastreffit Kiinalaisessa ja kaiken suunnittelun voi vielä sotkea kutsu sinne äitipolille, että kauheasti jännittävää ohjelmaa ;-)

On se kyllä jännä että mullakin kohtu vasta nyt alkanut jotain ennakoivaa tekemään, vaikka eräpäivää jo käydään...

Ponnari ja Tonttunen 40+0 TASAN!!!

(Tai menkkojen mukaan 39+3 kaikki oljenkorjet käytettävä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kyllä ihanan kylmä, -8 astetta JEEEEE ennätys tähän mennessä :-D !! Jotain mukavaa tälle päivälle!!

Yö meni päin peetä, en saanut illalla unta kun jännitin että tuleeko lähtö (no ei tietenkään) ja yölläkin heräilin ja sit 5.30 heräsin lopullisesti. Ja oon niin hajalla nyt ettei tosikaan. Ei viiden tunnin yöuni riitä, oon oikeesti huolestunut et miten tää päivä tulee sujumaan, ei auta kun muumia laittaa telkusta tulemaan että saa ton 3,5v pysymään iisisti paikallaan. Isompi eskarissa, mies vei.

Tuntemuksia oli eilen sit roppakaupalla! Koko päivän olin kuin persukseen ammuttu karhu, ääni meni ihan oikeesti monta kertaa kun suoraan sanottuna karjuin lapsiparoille... On niin huono fiilis eilisestä... Noin vihaista päivää ei tässä raskaudessa vielä ole ollutkaan. Illalla olin klo 20 aivan järjettömän väsynyt ja sit iski pahoinvointi.

Maha oli eilen löysällä koko päivän, ja selkää alkanut jomottamaan ja muutenkin hyvin outo, epätodellinen olo. Vauvakin tosi tosi alhaalla, hikka tuntui mun peffassa ja muutenkin tuntui että puskee päätänsä paksusuolta päin.

Kaiken huipuks kävin sit 5 kertaa pissalla illalla vaikken välissä juonut mitään ja tämä on huisin epätyypillistä mulle. Vikalla kerralla paperiin jäi kellanruskeeta limaa.

Sit kun nämä oireet tajusin niin johan tuli täpinäolo, oli sellainen olo että yöllä on PAKKO tapahtua jotain kun on näin selkeät oireet mutta ei sit tietenkään... Eikä sit nukuttanut kun odotin et koska ne supparit alkaa. 4 tai 5 krt tuli tasan 10 min välein selkäkipu-suppari mut sit kai nukahdin... Herätäkseni taas vähän ajan päästä, ei supistukseen vaan ihan muuten vaan.

Koko ajan on kyllä sellainen olo ettei näin pienillä viikoilla kuitenkaan... Vaik eihän se mahdottomuus tietenkään olisi. On tää hermostuttavaa kun on ihan satavarma siitä että kohta pamahtaa mutta ei sit pamahdakaan.

Sit mua masentaa eniten tuo eilinen raivoaminen joka oli siis aivan järkyttävää, vaikken muutenkaan oo mikään viilipytty-cool niin en mä nyt sentäs ääntäni käheäksi lapsille huuda... Ihan kamalaa :-( ja jos tällaista on vielä 3 viikkoa niin täytyy varmaan muuttaa siks aikaa kotoa pois ettei lapset saa ihan hirveitä traumoja hirviöäidistä :-( itkettää oikein kun on niin paha mieli, muttei kuitenkaan pysty sitä raivoa hillitsemään.

Sit hirvee stressi tähän päälle, tajusin et pitää lähettää joululahjoja tonne Itä-Suomeen vielä eikä oo montaa päivää... Ja sit pitää vielä noita tytön juhlia herraisä ne on ylihuomenna... Kaikki limut ym kantaa kaupasta ja tässä vaiheessa se auto olis ihan kiva...

Ja siivotakin täytyis...

HIRVEÄ ANGSTI.

Sintagma 38+2

Vierailija
4/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshijas, Kreikka on samanlainen (ellei pahempi) kehitysmaa! Mutta sieltä saa piimää :-D Kallista on, 0,5l muovipullo maksaa pari euroa. Mutta sitä löytyy siis, erikoista.

Suomessa on kaikki niin hyvin kun tietsikalla ja puhelimella pärjää eikä tartte lähteä yhtäkkiä hoitamaan asioita...

Appivanhemmat asuivat 300km päässä Ateenasta ja niin vaan siellä piti käydä useasti aina asioilla... Täysin yhdentekevien asioiden takia siis.

Sintagma jälleen

(yrittää ottaa itseään niskasta kiinni ja potkia persiille)

Vierailija
5/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosti kyllä todella rankalle kokemukselle. aika samanmoinen oli kyllä mun ensimmäinenkin paitsi ettäavauduin lopulta 9cm mut tarjontavirhe ja leikkaus kuitenkin.

pissanäytteessä oli proteiinit yhdellä plussalla joten ehdoton vuodelepo käsky tuli...verenpaineet vielä maltilliset ja turvotukset aisoissa joten sopii toivoa että olen vain rasittanut itseäni liikaa. eikä eilinen menny sen enempää putkeen.- kun tulin klo 13 jälkeen sieltä äpoli+labrakeikalta kotiin soitti mies että arvaa mitä remppamies oli soittanu sieltä meidän asunnolta että hänen piti alottaa remppa mutta eihän täällä voi mitään tehdä ku on noi tavarat. voi taivas kukaan ei siis ollut vaivautunut ilmoittamaan asiasta meille, saati järjestäm' ään muuttoa. muuttoauto saapui sitten 14.30 ja mies joutui kantajan hommiin,minä soittelin sen miljoona puhelua tosinsängystä käsin mutta eipä se nyt sit kuitenkaan lepoa ollu. nbo nyt on asunto tyhjä ja remppa ehkä alkaa tänään jatkuen sitten ensi vuonna, saisivat nyt sen pahimman pöpökohdan pois niin hyvä ois.

mies on onneksi viimistä päivää töissä ja jää meiädn kanssa kotiin että kyllä lepo nyt alkaa onnistumaan ja pakkohan se on, riskit jo suuret vaikka mille. laskeutunuhan toi epeli on ja limatulppakin on jo tullu,taitaa vaan enteillä yt oikeesti sitä synnytystä. kaamee tunne ku laps poraa päällään tuolla alhaalla, esikoinen kun ei semmosta tehnyt.

erilainen loppuraskauhan tämä on kyllä ollut mitä etukäteen ajattelin, ei tämmöistä toimintaa toivois pahimmalle vihamiehellekkään ja ens vuosi on kivaa ku pääsee tappelemaan vakuutusyhtiöiden kanssa...ei puutu ku koliikki vauva.

vaan nyt lähden petiin, tämä kannettava ei toimi vielä akulla niin ei voi roudata mukana.yritän pikkuhiljaa palautua arkeen teidän seuraanne ja onneksi saatiin tämä liitymä näinkin nopeasti ois muuten orpo olo omien oireiden kanssa, ihanaa päästä jakamaan tunnetiloja teidän kanssa.

tamatu rv38!!!

Vierailija
6/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tänä aamuna huumori hukassa :)

Toivottavasti päivä jatkuu paremmin kaikilla tästä eteenpäin taikka ainakin paremmin kuin eilinen.

Ponnarilla laskettu aika, rock rock! Nyt vaan suppareita kehiin! Ja tamatulla pyörähti uusi viikko taas. Pianhan sitä voisi vauva jo syntyäkin, kun on 38 viikkoa täynnä.

Himpulaa tosiaan pohdin minäkin, että ei kuulunut eilen mitään (?), josko olisi synnärillä?

Eilen oli tosiaan ensimmäinen " jotain ehkä vois tapahtua joskus" -ilta, kun vihloi alavatsaa ja -selkää lähes tulkoon koko ajan. Meinasin jo ottaa panadolin, mutta ajattelin nautiskella tunteesta koko rahan edestä. No nukuttua sain kyllä liiankin hyvin, eli yöllä kivut eivät vaivanneet ja miksikään supistuksiksi ei siis noita vihlontojakaan voi varmaan sanoa... tasaista jatkuvaa menkkakipua.. ja paha, yököttävä olo. Innostuin silti niin paljon, että olin ihan täpinöissäni ja eka kertaa jopa kuvittelin, että lähtö voisi olla melkein millon vaan.. Ja just joo, ehkä ensi vuonna.

Ällö kysymys, mutta tunnetteko te vauvan pään millään lailla esim, kun teette alapesua...? Eilen nimittäin olin jo saletti, että vauva tippuu pönttöön, kun tunsin vauvan pään (?) ihan selkeästi ja niiiin alhaalla, että ei mitään rajaa... Tämä siis, kun jouduin tosi kovaa pinnistämään isoa hätää ja tuntui koko ajan siltä, että joku on siellä tiellä. No eipä tullut sitten kumpaakaan. Myöhemmin tuo iso pallo (jota siis kuvittelin lapsen pääksi) oli noussut taas ylemmäs, ei tuntunut enää ihan siinä " huulilla" . Onkohan kellään mitään kokemusta tämmöisestä... Melkein säikähdin jo kunnolla ja mieleen ehti tulla ties mitä kauhukuvia...

Joo, hyvät jutut heti aamusta, mutta kaikkea sitä vielä voi eteen tulla..

Nyt raaputtamaan joulukalenteria! :)

vainoharhainen Gaiole ja piiperö 38+1

(joka ei jostain syystä taas tänään liiku kunnolla heti aamusta - miksi?!?)

Vierailija
7/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamatu, otahan rauhallisesti. Toivottavasti arvot paranee levolla!

Gaiole, minä en ainakaan oikein yletä tuonne ihan koittelemaan vauvan päätä tms. Niin iso ja kankea joten en osaa vastata tuohon mikä siellä voisi tuntua.

Täällä edelleen tosiaan olen. Aivan kamala väsymys vaivaa, verrattavissa alkuraskauden järkyttävään koko aikaiseen väsymykseen. Aamulla herätys ennen kuutta ja siitä sitten torkahtelin sohvalle esikoisen leikkiessä ja säpsähdin hereille aina välillä. Ei silmät tahdo pysyä auki, eilinen oli samanlainen.

Tulee rankat kolme päivää kun esikoista pitää viihdyttää koko ajan. Ulkona käytiin jo ja vitsi siellä oli kylmä! Onneksi kohta mennään päikkäreille niin jos sitä iltapäivästä jaksaisi paremmin. Tosin eilen otin parit torkut eikä tuntunut auttavan yhtään, yhtä väsynyt olin.

Mutta tosiaan enää kolme päivää ja sitten olisi maanantai ja toivottavasti käynnistys =) Etsitään niitä positiivisia asioita, odotus on ollut piiiitkä, mutta maanantaina se viimeistään loppuu, toivotaan niin.

Nyt esikoisella on joku kriisi, pitää mennä selvittämään.

peppipiina + Titi-tassu 41+4

Vierailija
8/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä taidetaan tänään tarvita, niin monella tuntuu olevan hermo pinnassa kadonneiden supistusten takia...

Älä tamatu manaile sillä koliikilla, se teiltä vielä puuttuiski. :) Koitahan lepäillä, onneks miehellä alkaa vapaa niin saat varmaan paremmin levättyä.

Väsymys vaivaa täälläkin, eilinen meni enemmän ja vähemmän nukkuessa ja tänään tuntuu väsyttävän ihan samalla tavalla. Päätä on särkeny aina ajoittain nyt varmaan viikon päivät ja se yöhikoilu on tosissaan alkanu...

Tiskivuori odottaa, koskakohan saatais se tiskikone hankittua??? En yhtään tykkää käsitiskistä.

Jaksamista kaikille, samassa veneessä ollaan... (muutaman viikon eroilla)

Odottelija rv 38+1

Vierailija
9/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnellisia ja ihania vauvan tuoksuisia hetkiä teille uusille poksahtaneille, en muista kaikkia nimiä, joten sanon ihan yleisesti, ettei kukaan jää ilman onnittelua :)!

VAROITUS! (sisältää omanapaista vaikerrusta)

Ankeeta-ankeeta-ankeeta-ankeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeta!!!!

Ei kertakaikkiaan että meitä voidaan kiusata näin.. Kaikkein rasittavinta on kun synnytys lupailee alkaa, ja sitten yhtä-äkkiä kaikki oireet onkin ohi. Tätä näyttää täällä olevan ihan kunnolla liikkeellä. Mä en kertakaikkiaan jaksa. Mitä enempi lupailee, sen suurempi on pettymys. Vaikka mullakin viikkoja vasta toi 39+, ni mun pään sisällä niitä on jo yli 41, koska oon mennyt luottamaan tohon ensimmäiseen aikaan.

Eilen kiepuin Jouluostoksilla kuopuksen kanssa ja olin varmaan tosi huvittava näky niine miljoonine kasseineni, maha pystyssä rattaita työntelemässä :). tosiaan huomas että se huvitti ihmisiä. Aattelin että ainakin toi kahdeksan tunnin shoppailureissu saisi jotain aikaan, kun valmiiks jo supisteli kipeestikin ja mahassa kova paine ja oli ihan löysällä, mutta ei, palkinnoksi vain kaamee myllerrys koko yön vauvalla. Täytyy varmaankin nyt luottaa siihen että vauva syntyy just sillon kun sillä on syntymäpäivä, eikä yhtään aijemmin. Turhaa sitä itseään tappaa tuolla veren maku suussa juostessa. Mä en tee enää mitään sen eteen että tää lähtis syntyyn. Oon niin kyllästyny koko touhuun. täytyy vaan vetää naama ilmeettömäks kun tulee supistus, ja uskotella itselle että ei ole ees raskaana. Kaameeta vuodatusta.. kukaan ei varmaan jaksa lukee tällasta, mutta saapahan taas hukutettua tän kärsimyksen johonkin. Musta on oikeesti alkanu tuntua ihan utopistiselta koko ajatus vauvasta. Vaikee aatella että oikeestikin katsellaan sitä, että se ihan oikeesti tulee ulos joskus.

Unet on menny tosi vähäisiks, vaikka miten koittaa tavoittaa, uni loppuu lyhyeen, lisäksi ne on aina joko odotusta tai sitten synnyttämistä taikka muuten vaan ihan pimeitä.

Tässä nämä totaalisen itsekeskeiset kuulumiset meiltä päin! Kiitos kun sain tämän vuodatukseni antaa.

Toivon kaikille muillekin, joita kärsimättömyys vaivaa, ihan oikeita lähtömerkkejä ja sit tietenkin ihan oikeita lähtöjä!

Vierailija
10/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans harmittaa ihan hirveästi että ne säännölliset supistukset loppui, eikä oo takasi kuulunu :(. Toivottavasti kohta saadaan ihania vauvauutisia ja mieli paranisi meillä kaikilla.

Erikseen tamatulle voimia, omakiukku on vaan turhautumista, mutta tuntuu että teille on kasaantunut liikaa ihan oikeita ongelmia. Yhtään muiden ongelmia väheksymättä, mun pää ei vaan muista nimimerkkejä enää kirjottelun tässä vaiheessa.

Päkis rv39 tasan :)

Vierailija
11/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan vielä, monen tunnin kaupunkireissun päälle mukavasti supistaa, jalat poikki ja paleletaa. Päikkäreiltä just heräsin. Onneksi ukko kävi ruokakaupassa. On kyllä ihan pieksetty olo:-/ vaikken kyllä tiedä minkälainen olo silloin on, mutta voisin ainakin kuvitella. Reissu kannatti. Sain sen pumpun ostettua ja monta muutakin tärkeää juttua haettua. Esikoinen ruinaa, että pitäs käyttää vielä vaatekaupassa ja toisaalta ihan ok idea, saisin vielä pari joulupakettia haettua samalla (ja toivottavasti pääsylipun parhaimman paketin hakuun). Jos vielä höystäsi tätä supistelua illalla saunomisella.

Voimia ja supistuksia paljon kaikille, jotka ei päivän aikaan ole juosseet synnyttämään:-D

P-M

Vierailija
12/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa maydayllä aikamoista kerrottavaa, huh. Onneksi lopussa kaikki hyvin. Täälläpä ei oikeastaan mitään uutta, vielä ehjänä ollaan. Eilen vauvelin liikkeitä ei paljon tuntunut. Illalla yritin jo hytkytellä aivan tosissani jotta jotain liikkeitä tuntisin. Sitten jotain hentoja hipaisuja koinkin. Ja yö meni aivan pipariksi. Kun heräsin puolen yön jälkeen niin ensimmäisenä oli mielessä että liikkuuko enkä sitä paljon sitten sen jälkeen nukkunutkaan. Aamulla oi neuvola ja siellä ne sydänäänet hyvin pampatti. Ja tänään onkin liikkeitä tuntunut aivan eri malliin.

Eilen on leivottu helmäkakku pakastimeen ja huomenna olisi tarkoitus leipoa vielä pullaa.

Paljonhan täällä on viikon aikana tapahtunut. Kaikille muillekin tonttusten saaneille onnea. Olen samanlainen hatarapää niinkuin tässä joku muukin sanoi ettei enää tässä vaiheessa muista nimimerkkejä.

Tsemppiä ja jaksuja kaikille ja suppareita.

coretex 38 + 6

Vierailija
13/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaikki rynnineet kerralla laitokselle tai sitten ovat vetäytyneet koloihinsa ;)

Täällä pientä jomotusta taas koko illan, ei mitään kummempaa. Pikku puuhia olen saanut tehtyä päivän aikana, mutta ei mitään isompaa. Kaupassa tuli käytyä ja muuta ei taida edes jaksaa.

Nyt sohvalle ihmettelemään ja kynttilöitä palamaan. Hyvää viikonlopun alkua joulukuiset mammat, varmasti taas moni jakautuu viikonlopun aikana!

Tulkaahan kertomaan uutisia!

G yhä 38+1, ja piiperökin liikkunut ja hikkaillut päivän aikana

Vierailija
14/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi istuu nyt meitin sohvalla ja olo on mukava, kun lähdön kanssa ei tarvitse enää hötkyillä samalla lailla.

Tosin nyt voisi syntyä, epämääräisiä suppareita mennen tullen, muttei muuta.

Maanataina on sitten aamulla aika synnytyslääkärille, saa nähdä mitä siellä. Pitäisi saada sektioaika, mä vaan enemmän kuin toivon, ettei sitä tarvittaisi, vaan vauva tajuaisi syntyä aikaisemmin itsestään.

Mietin jo tuossa menenkö juoksemaan rappuja ylös alas. Jos vaikka huomenna jaksaisi...

No, jaksellaan.

Doshijas ja Nuppu 39+4 (39+1)

Vierailija
15/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu liikenteessä melkis koko päivä en siis ole kerennyt synnyttämään ;-)

Sisko sen sijaan taitaa nyyttinsä noutaa ens yönä, koko päivän kärvistellyt siihen malliin, olinkin kiukkuinen kun noin alkaa etuilemaan, laskettu " vasta" ens viikolla, kun mulla tänään;-) Äitee oli kyllä tilannut molemmat lapsenlapset synttärilahjaksi tänään, joten nähtäväksi jää montako saa ;-)

Tosin täällä ole synnytyksen oirettakaan, tai jotain pikkuruista, mutta ei sen kummosempia. Nyt olis silleen helpompi kun meillä on kotona viikonlopun tää yksi yhteisemme, loput lapset isällään...

Maanantaina meen sitten klo 11 äitipolille kokoarvioon ja mietintään mitä tehdään.

Supistuksia tasapuolisesti kaikille halukkaille, lähtekäämme joukolla synnyttämään!!

Ponnari vieläkin viikot 40 tasan

Vierailija
16/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kaikki taitaa olla jollain tavoin kypsyneitä, kun pinossakaan ei ketään näy =D

Onnea taas vaan hurrjasti kaikille jo vauvan saaneille!!! (mä olen niin kade=)

tuo otsikko varmaan kaiken kertoikin, eli ei mitään uutta. Neuvola oli tuossa keskiviikkona ja siellä kaikki ok, vauva on kuulema kiinnittynyt että jotain toivoa on...

Eilen käytiin ilman esikoista joululahjaostoksilla ja syömässä kaupungilla, toiveena että jotain " oireita" ilmaantuisi, ei mitään. tänään pyörin sitten pojan kanssa kaupoilla pari-kolme tuntia, ja ei edelleenkään mitään ihmeellistä. Mutta näillä mennään, toisaalta tein tänään piparitaikinan, jos huomenna leipoisi, jos tälläinen ylenpalttinen suunnittelu vaikka aiheuttaisi sen että se syntyisi ihan vaan piruuttaankin =D

No kyllä se syntyy kun on syntyäkseen, kovasti vaan toivoisin että syntyisi ennen joulua, ja niin että päästäisiin vielä kotiinkin...

Mutta Tsemppiä meille kaikille kovasti!

heiluri ja vauva 40+1

Vierailija
17/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole minäkään päässyt vielä synnyttämään...

piitu-miina, mulla on kans ollu tosi monta kertaa tota mahan " pomppimista" ylös alas. siis yhtenä päivänä se on ihan polvissa ja olokin tosi tukala alhaalta mutta ylhäältä parempi. sitten seuraavana päivänä vauvan peppu tuntuu tulevan ruokatorven kautta ulos...

eli mulla se ei ainakaan oo kertonu mistään lhestyvästä synnytyksestä että vauva on laskeutunut... tuolla näyttää olevan tilaa ja mielihaluja liikkua viel vaik kuinka, myös niitä voltteja...

sintagma, mulla on nyt pari viikkoa ollu tota samanlaista ärtymystä ilmassa. en vaan voi estää sitä, se tule ulos ja esikoinen joutuu välillä kamalien raivareiden kohteeksi jos sattuu uhmassaan tekee jotai kiellettyä... mä en usko tän loppuvan ennen ku synnytän...

tamatulle toivotan jaksamista, teitä kyllä koetellaan nyt. mutta kyllä te selviätte, nyt lepäät niin paljon kuin pystyt!

peppipiina, mun raskausviikkokohtalotoverini, mulla on myös aivan järkyttävä väsymys! teen just tota kans että ku nousen 7 aikaan tytön kans niin aamupalan jälken tyttö tekee palapelejä ja katsoo lastenohjelmia ja mä torkun sohvalla... illalla olen sitten pirteämpi ja oikeestaan saankin unta vasta tosi myöhään. tykkään puuhastella iltaisin omassa rauhassa.

mulla oli tänään taas aika ä-polilla, ja ei sitten niin mitään uutta. vauvalla kaikki hienosti, istukka pelaa hyvin, lapsivettä paljon, napasuonivirtaukset hyvät. ainoo mikä ei oo hyvin on mun olo. en jaksa näitä alaosaston kipuja enää! mutta kuten peppipiinallakin, mulla myös maanantaina ne päättyy toivottavasti! mulle ei lääkäri suositellu käynnistystä johtuen monista tekijöistä joten leikataan maanantaina jos ei vkloppuna lähe syntyy. lääkäri sanoi kyl suoraan ettei näytä siltä että olis tulossa kun kanavaa täydet jäljellä ja mua ei supistele ollenkaan.

noh, onneksi maanantaihin ei ole enää pitkä aika, silloin sitten palkinto saapuu!

muille myös jaksamisia tähän loppuodotukseen!

sannuska 41+4

Vierailija
18/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaslailalla hiljasta täällä eikä yhtään vauvauutistakaan.. Jospa huomenna sitten tämänkin päivän edestä!!

Täälläkin vahvasti yhdessä koossa=)

Tosin eipä ole suuria odotuksia ollut koko raskausaikana,että ilman mitään roppia alkais itekseen syntymäänkään, rauhassa odotellaan.

Kovasti vauva myllertää, tilanpuute vaivaa.

Päivällä taas supisteli kyllä tosi kovasti puolitoista tuntia mutta otin huikat magnesiamaitoa ja ylimääränen ilma läks suolenmutkista niin johan helpotti.

Näkyy selkeesti liittyvän meikäläisen suppailut suoliston toimintaan=)

Huomenna olisi ne pikkujoulutkin, kuopuksen kummitäti lupaili ammaksi tulla, että saatampa vyöryä herkkujen ääreen huomeniltana, nam.. Taskumattiin Magnesiamaitoa jos ähkyyn asti saan itteni tankattua=D

Sintagma; mulla on ollut mahtavia raivareita tän odotuksen aikana, varsinkin nyt viimesten parin viikon aikana ja sillon rv 20 tienoilla..

Viimen kun raivosin niin ukko kommentoi lapsille, että äiti on nyt ihan sekavassa mielentilassa.. Ja varmaan olinkin, ite tietää,että on ihan kamala ja tyhjästä möykkää mutta ei vaan saa lopetettua..

Viime raskaudessa olin niin rauhallinen ja tasanen, nyt sitten vähän kaikki on kyrsiny ja ketuttanu plus nuo raivarit.. Just silleen inhottavasti, että vaikka miten koittaa niin ei taho saada mieltä tasaantumaan millään..

Mutta kaippa ne on ne hormoonit jotka jyllää.. Toivoa sopii,e ttä samalla kun vauva syntyy raivotar katoaa.. Tosin ei mun kyseessä ollessa koskaan, osaan kyllä räjähtää ilman vauvaa mahassakin mutta mittasuhteet on kyllä aikalailla erit..

Tänään varmistui,että vinttiä aletaan tammikuussa rakentamaan, saadaan lisää tilaa ja on kyllä ihan huippua!! Sitten meillä on 7 makkaria=) Ja muutenkin kun sinne tulee kaikki pinnat ihan uutta, voin jo tuntea uuden puun tuoksunkin... Kiva valita tapetteja ja muuta. Toi timpuri on maailman paras tapetoija niin ilman muuta laitatan tapetit, pikkusten kamariin kyllä varmaan lasikuitua;O. Tulee pikkusten huone vielä ihanasti silleen kun tämä on L-mallinen talo, se älläsakara on toi romuvarastona toimiva autotalli niin sen päälle tulee se huone ja sinne käynti meiän makkarista, ovat erillään mutta eivät kaukana...

Kuopus on niin mammanpoika. aamulla se taas tuli viereen, peitto kainalossa, sen nakkasi eka sänkyyn ja kävi hakemassa vielä tyynynsäkin..

Tällä ei ole mitään rakasta unilelua mutta petivaatteet sen sijaan on tosi tärkeät. Mummullaankin kun on ollut yötä niin oma täkki ja tyyny pitää olla matkassa..

Jeps, vaan jos koittas hiukan siistiä kämppää ja painella pehkuihin.

Päivällä otin kuopuksen kanssa hyvät päiväunet, ei väsytä kyllä ollenkaan..

Ei kuopustakaan..

Lahja ja masu rv 38+0

Vierailija
19/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kattomaan onko lähtijöitä ;-) eipä näytä olevan... Mutta vauvauutisia varmaan aika pian saadaan! Sannis ainakin on pakosti saanut jo beibinsä kainaloon :-) !

Mulla taas supisteluita, epäsäännöllisiä. Sit tuli sellaista vapinaa tossa alkuillasta, josta oon joskus lukenut että liittyy progesteronin lisääntymiseen elimistössä. Samalla tuli alaselän polttavaa kipua. Ja huonoa oloa sekä vesiripulia. Eli aika hyvältä kuulostaa, paitsi että nyt kaikki oireet taas poissa! Höh. Ei oo suppaillutkaan pariin tuntiin.

Sunnuntaina olis ne typykän 6v-synttärit ja tänään ostin kaikkea sellaista joka ei säily kuten esim 1,5l kermaa kakkua varten eli tulee kallis paukku jos joutuu perumaan juhlat...

Mutta ihan mielellään lähtisin vaik tänään tai huomenna laitokselle :-D

Kaikista mieluiten ehkä tiistai-iltana kun sit on typykän kaverisynttäritkin jo juhlittu. Eipä se vaan taida ikinä mennä niinkuin tilaa, on oikein suuret mahikset että ponnistelen hikipäässä just jouluaattona tai uutena vuotena... Ja meillä kun ei ole sitä autoa niin aika hauskaa tilata taksia uudenvuoden yönä, ihan varmaan tärppää justiinsa... :-D No se on sit ambulanssi suosiolla jos näyttää intensiiviseltä. Tästä olis sellanen 5km jorviin eli hätätilassa menee juosten... No ei vaineskaan ;-)

Hyvät yöt, voi kun joku lähtis (ja ehtis tulla raportoimaan) yöllä, on niin jännä aina aamulla tulla koneelle että onko uutisia! :-)

Nyt nukkumaan!

Sintagma 38+2

Vierailija
20/20 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoikS! Aattelin vaan kertoilla että täällä ollaan edelleenkin vahvasti kokonaisena!Supistellu on paljon, ei vaan niitä " oikeita" supistuksia. Su:na täytyy sit suunnata yliaikaiskontrolliin, saas nähä millon aletaan käynnistelemään jos ei ite ala syntymään...Hoih! Tällä menolla oon kokonaisena vielä juhannuksenakin... ;)

Viltsutti 41+3