Olen alkanut epäilemään vahvasti mielenterveyttäni. Elän johdatuksesta käsin ja olen sen vuoksi myynyt esimerkikiksi omaisuuteni.
Välillä heräilen tilanteeseeni ja mietin, että kuinkakohan vakavasta psykoosista saattaa olla kyse.
Aloin uskomaan yhtäkkiä sielunpolkuun, tarkoitukseen, enkeleihin, henkioppaisiin, henkiin, tarot-tulkintoihin. Ne ovat olevinaan resonoineet ja olen kokenut vaikka mitä ihmeellistä. Laitoin myös elämässäni kaikki uuteen järjestykseen. Kaiken myin pois ja lähdin tyhjän päälle.
Tässä välillä sitten mietin, että mikä on totta ja mikä ei. Olenko psyykkisesti ihan oikeasti edes kunnossa. Paljon on tapahtunut, ettei ihme vaikka päässä heittäiskin jo pahasti. Joskus itken monia päiviä putkeen. Viime yönä heräsin kesken unien ja klo 3 yöllä aloin "keskustelemaan terapeuttini" kanssa, tein siis mielikuvaharjoitusta ja avasin hänelle koko elämäni eli puhuin yksin pimeässä. Siinä meni monta tuntia ja nukahdin vasta sitten uudelleen.
Muutenkin olen jopa omasta mielestäni outo. Välillä katselen itseäni, että olenkohan oikeasti enemmän sekaisin kun mitä olen koskaan ennen edes tiedostanut. Olenko oikeasti harhaisempi kuin tiedostan. Minullahan on pääni sisällä jatkuvat varoituskellot ja mietin aina mahdollisia uhkia sekä niistä pakenemista. Mietin kaikki tilanteet valmiiksi ja olen valmiina vastahyökkäykseen mielessäni.
Joskus on vaikea erottaa, että olenko minä hullu vai kaikki muut. Joskus tuntuu, että koko maailma on sekaisin.
En juo alkoholia, en käytä huumeita.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinuna sanoutuisin irti uushenkisyydestä ja etsisin kristinuskon Jumalaa. Et ole ainoa, jonka psyyke horjuu uushenkisyyden outojen ilmiöiden vaikutuksesta.
Samaa mieltä. Kun pyydät sydämestäsi Jeesusta auttamaan, niin Hän auttaa. Raamatun Jeesus on ylösnoussut ja elävä eikä Hän ole kaukana sinustakaan. Hän ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä.
Raamatun Jumala ei ihan helposti neuvo ihmistä myymään omaisuuttaan. Ei nytkään vaikka monet uskovat odottavat kovasti sitä, että kuukauden päästä Jeesus hakee omansa taivaaseen.
Mitä se tarkoittaa, että "Jeesus on elävä"? Aidosti haluaisin tietää, mietin paljon uskonasioita.
Hyvin sanottu edellä: tarot-pakan tilalle Raamattu. Se on ainoa tie. Muu on eksytystä.
Vierailija kirjoitti:
Karsi pois henkioppaat, henget, tarot-kortit ja ennustukset. Olen vilpittömästi sitä mieltä, etteivät ne ole hyväksi sinulle - eivät monelle muullekaan, jos liian syvälle mennään. Ne voivat viedä hakoteille.
Olemme maailmassa, joka perustuu pitkälle materiaan. Kehomme on materiaa ja meidän on huolehdittava siitä.
Toivottavasti terapeuttisi on virallisesti hyväksytty ja ammattitaitoinen eikä mikään puoskari.
Kaikkea hyvää sinulle.
Tietty ap voi tarvita niistä tukea kun ne vaikuttavat olevan iso osa elämää, mutta mahdollisimman paljon kaikkea muuta kannattaa hankkia elämään täytteeksi. Ei henkiasiat sinänsä pahoja ole, kyse ei ole mistään viinasta tai huumeista onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsi pois henkioppaat, henget, tarot-kortit ja ennustukset. Olen vilpittömästi sitä mieltä, etteivät ne ole hyväksi sinulle - eivät monelle muullekaan, jos liian syvälle mennään. Ne voivat viedä hakoteille.
Olemme maailmassa, joka perustuu pitkälle materiaan. Kehomme on materiaa ja meidän on huolehdittava siitä.
Toivottavasti terapeuttisi on virallisesti hyväksytty ja ammattitaitoinen eikä mikään puoskari.
Kaikkea hyvää sinulle.
Tietty ap voi tarvita niistä tukea kun ne vaikuttavat olevan iso osa elämää, mutta mahdollisimman paljon kaikkea muuta kannattaa hankkia elämään täytteeksi. Ei henkiasiat sinänsä pahoja ole, kyse ei ole mistään viinasta tai huumeista onneksi.
Jos elämä on pelkän hengellisyyden varassa niin on täysin ymmärrettävää ettei pakka meinaa pysyä kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää sinulle.
Minulla oli sama mielessä. Että terapeutti ei nyt oikein vakuuta, jos terapiasta menee noin sekaisin.
Jos olisit hullu,et tiedostaisi sitä itse.
Jos tuntuu siltä, että johdatus ja muutos on liian nopeaa, niin voit ihan hyvin hiljentää tahtia ja tunnustella itseäsi ja maailmaa. Kirjoita vihjeet ja suunnitelmat paperille ja laita paperi vaikka viikoksi syrjään, palaten siihen kerran päivässä mietiskellen, että mikä on olennaista, mitä tällä lopulta yritetään sanoa, miten tämä sovitellaan muuhun elämässäsi merkitykselliseen. Kysy itseltäsi lisävihjeitä. Ei ole kiire mihinkään, niin kauan on aikaa kun on elämää.
Erityisesti aamuöiset pohdinnat ovat usein sellaisia, että kannattaa laittaa niistä jotain ylös, mutta myös tiedostaa, että aamuöisin kukaan ihminen ei ole psykofyysisesti sellaisessa tilassa, että kannattaisi isoihin päätöksiin ja muutoksiin ryhtyä, vaan silloin on erilaiset keholliset prosessit eräänlaisessa linkousvaiheessa, jossa asiat assosioituvat ja tulee ideoita, mutta niissä hetkissä päätöksiä ei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei henkinen kehittyminen tarkoita sitä, että pitäisi olla köyhä. Jos sinusta tuntuu tuolta, ei kannata jatkaa. Henkisyys on kokemista, ei uskomista. Ja nyt vaikuttaa siltä, että kohdallasi todellista henkistä yhteyttä ei ole vielä syntynyt.
No tarkalleen ottaen sillä ei ole väliä, mikä on omaisuuden määrä. Mutta voi olla vaikeaa löytää henkistä yhteyttä ja antautua sille, jos on kovin sidoksissa materiaaliseen hyvinvointiin. Jeesuskin sanoi, että rikkaan on vaikea päästä taivaan valtakuntaan. Toki varallisuus tai jonkinlaiset välineet voivat olla myös niin vähäiset, etteivät ne aiheuta rasitetta. Mutta aika harvoin valaistuneet kovin rikkaita ovat, rikkailla on yleensä muuta tekemistä ja intressejä kuin henkisyys :D
Monet varakkaat ja henkisesti kehittyneet ihmiset lahjoittavat paljon hyväntekeväisyyteen, joten rahalla saa myös paljon hyvää aikaan. Pankkitilin saldo ei kerro sitä, kuka on hyvä tai huono tai henkinen tai ateisti jne. Ja loppujen lopuksi kaikki on yhtä ja samaa energiaa.
Onko tämä ap sinun aloituksesi tänään?
https://www.vauva.fi/keskustelu/6197282/minua-pitaa-oisin-henkimaailma-…
Olet ollut eksytyksessä. Pyydä Jeesusta vilpittömästi elämääsi ja pelastusta. Kaikkea hyvää sinulle, rukoilen puolestasi 🙏
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitettu
Miksi sinä kusipää haluat, että ketju poistetaan kun ihmiset haluavat auttaa ap:ta?
Kaikkea hyvää sinulle.