Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut epäilemään vahvasti mielenterveyttäni. Elän johdatuksesta käsin ja olen sen vuoksi myynyt esimerkikiksi omaisuuteni.

Vierailija
23.08.2025 |

Välillä heräilen tilanteeseeni ja mietin, että kuinkakohan vakavasta psykoosista saattaa olla kyse. 

Aloin uskomaan yhtäkkiä sielunpolkuun, tarkoitukseen, enkeleihin, henkioppaisiin, henkiin, tarot-tulkintoihin. Ne ovat olevinaan resonoineet ja olen kokenut vaikka mitä ihmeellistä. Laitoin myös elämässäni kaikki uuteen järjestykseen. Kaiken myin pois ja lähdin tyhjän päälle.

Tässä välillä sitten mietin, että mikä on totta ja mikä ei. Olenko psyykkisesti ihan oikeasti edes kunnossa. Paljon on tapahtunut, ettei ihme vaikka päässä heittäiskin jo pahasti. Joskus itken monia päiviä putkeen. Viime yönä heräsin kesken unien ja klo 3 yöllä aloin "keskustelemaan terapeuttini" kanssa, tein siis mielikuvaharjoitusta ja avasin hänelle koko elämäni eli puhuin yksin pimeässä. Siinä meni monta tuntia ja nukahdin vasta sitten uudelleen.

Muutenkin olen jopa omasta mielestäni outo. Välillä katselen itseäni, että olenkohan oikeasti enemmän sekaisin kun mitä olen koskaan ennen edes tiedostanut. Olenko oikeasti harhaisempi kuin tiedostan. Minullahan on pääni sisällä jatkuvat varoituskellot ja mietin aina mahdollisia uhkia sekä niistä pakenemista. Mietin kaikki tilanteet valmiiksi ja olen valmiina vastahyökkäykseen mielessäni.

Joskus on vaikea erottaa, että olenko minä hullu vai kaikki muut. Joskus tuntuu, että koko maailma on sekaisin. 

En juo alkoholia, en käytä huumeita.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ole siis aiemmin tällain pelännyt. Olen kokenut itseni ihan järkeväksi ja kaikki muutkin. Siis silloinkin kun olen näissä henkisissä asioissa ollut mukana, sopivan etäisesti ja varovasti kuulostellen.

Tämä on muuttunut ihan viime aikoina. On tullut suuria tunteita ja olen käynyt läpi sisäisesti vaikka minkälaista. Pelko on noussut ihan lähiaikoina. Ei tällaista aiemmin ollut ollenkaan. En tiedä, kai tämäkin selviää tässä lähiaikoina. - ap

Ihan normaalia. Onko tunteet ja asioiden käsittely/työstäminen sinulle vierasta? 

Ei ole mutta tämä prosessi on hyvin erilainen. Tällaista en muista käyneeni läpi. - ap

Vierailija
42/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä muutos on tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi myit omaisuutesi?

No siihen on omat syynsä. Ihan järkiperäisetkin. Olen kertonut läheisille ja terapeutille niistä. He ovat ymmärtäneet muutoksen tarpeeni eikä kukaan ole ainakaan ääneen mielenterveyttäni ihmetellyt. En ole ihan varma, että missä se raja menee olenko seonnut. Aiemmin tuntui kaikki ihan loogiselta mutta nykyään ihmettelen itseäni. En tiedä siis olenko vasta nyt seonnut vai olenko ylipäätään niin sekaisin, että tässä pitäisi oikeasti käydä tutkimassa tilanne. En ole ainakaan vaaraksi muille enkä itselleni. Eikä kuule ääniä tai näe mitään. - ap

Johdatus ei ole rationaalinen prosessi ja jos analysoit sitä järjellä niin se näyttääkin aivan järjettömältä - koska se ei ole rationaalinen prosessi. 

Mitä sinä haluat kuulla? Ohitat paljon kysymyksiä etkä tahdo vastata suoraan. 

Tuo on kaikki ihan normaalia.

Kysyn vielä että oletko ylimielinen ihminen? Sellainenkin voi vaikuttaa kokonaisuudessa. 

Emme tunne sinua kukaan joten on vaikea sanoa mitä sinun tulisi nyt tehdä etkä kerro itsestäsi oikein mitään.

Kaikki tuo on kuitenkin ihan siis normaalia monelle.

Vierailija
44/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ole siis aiemmin tällain pelännyt. Olen kokenut itseni ihan järkeväksi ja kaikki muutkin. Siis silloinkin kun olen näissä henkisissä asioissa ollut mukana, sopivan etäisesti ja varovasti kuulostellen.

Tämä on muuttunut ihan viime aikoina. On tullut suuria tunteita ja olen käynyt läpi sisäisesti vaikka minkälaista. Pelko on noussut ihan lähiaikoina. Ei tällaista aiemmin ollut ollenkaan. En tiedä, kai tämäkin selviää tässä lähiaikoina. - ap

Ihan normaalia. Onko tunteet ja asioiden käsittely/työstäminen sinulle vierasta? 

Ei ole mutta tämä prosessi on hyvin erilainen. Tällaista en muista käyneeni läpi. - ap

Ole kiitollinen kaikista kokemuksistasi.

Vierailija
45/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ennen todettu psykoosia tai mitään mielenterveyshäiriötä ap?

Vierailija
46/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi myit omaisuutesi?

No siihen on omat syynsä. Ihan järkiperäisetkin. Olen kertonut läheisille ja terapeutille niistä. He ovat ymmärtäneet muutoksen tarpeeni eikä kukaan ole ainakaan ääneen mielenterveyttäni ihmetellyt. En ole ihan varma, että missä se raja menee olenko seonnut. Aiemmin tuntui kaikki ihan loogiselta mutta nykyään ihmettelen itseäni. En tiedä siis olenko vasta nyt seonnut vai olenko ylipäätään niin sekaisin, että tässä pitäisi oikeasti käydä tutkimassa tilanne. En ole ainakaan vaaraksi muille enkä itselleni. Eikä kuule ääniä tai näe mitään. - ap

Johdatus ei ole rationaalinen prosessi ja jos analysoit sitä järjellä niin se näyttääkin aivan järjettömältä - koska se ei ole rationaalinen prosessi. 

No sitten on. Pelko on mielestäni turhaa. Itselläni on joskus hetkiä, kun en tiedä mitä on seuraavaksi, mutta usein jo seuraavana aamuna tiedän. Tai tapahtuu jokin muutos, enkä ehdi enää miettiä, mitä seuraavaksi. Aluksi nuo hetket olivat jotenkin tyhjiä, nykyään käytän ne aina itseni hemmotteluun ja rentoutumiseen.

Vierailija
47/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ennen todettu psykoosia tai mitään mielenterveyshäiriötä ap?

Jos kävelee pharmaan niin saa varmasti jonkun diagnoosin, eivät he jätä mitään tilaisuutta käyttämättä. Mutta pharman diagnoosit harvemmin auttavat ketään, ennemminkin päin vastoin vahvistavat pelkoa ja ahdistusta, sekä kuormitusta. Se paikk ei ole "apua" vaan kontrollointia ja hysteriaa varten. Ei ihmisille.

Vierailija
48/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi ap pysyä mahdollisimman aktiivisena niin aivosi pysyvät virkeänä, viettää aika kavereiden ja läheisten kanssa, ulkoilla tms. syödä terveellisesti, pitää huolta unihygieniasta ja riittävästä unen saannista, mieti mikä kaikki voisi parantaa aivojesi toimintaa

Vierailija
49/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun kannattaisi ap pysyä mahdollisimman aktiivisena niin aivosi pysyvät virkeänä, viettää aika kavereiden ja läheisten kanssa, ulkoilla tms. syödä terveellisesti, pitää huolta unihygieniasta ja riittävästä unen saannista, mieti mikä kaikki voisi parantaa aivojesi toimintaa

Koska selkeästi joku ongelma tässä on

Vierailija
50/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä epäile vaan seuraa johdatusta. Voit luopua kaikesta maallisesta ja elää pyhällä hengellä. Olet oikealla tiellä.   

Vierailija
51/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset voivat tuntua kummallisilta. 

Olisiko sinulla ap tarvetta jutella toisen ihmisen kanssa rehellisesti? Oletko yksinäinen vai onko sinulla joku ystävä jonka kanssa puhua? 

Joskus voi tulla tarve ja kiinnostuskin puhua muiden kanssa elämästä, kokemuksista, tunteista jne.

On täysin ok epäillä itseään ja mielenterveyttäänkin, se kertoo terveydestä kuitenkin.

Muista että olet ihminen ja kaikki mitä koemme on täysin turvallista ja normaalia mutta jos sinulle tulee huoli niin voithan sinä käydä lääkärissäkin. Ei sieltä välttämättä saa sen kummempaa apua mutta joskus turvaa kuitenkin ja sekin on toisinaan aika paljon ja auttaa myöskin tasapainotuksessa.

Vierailija
52/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten johtoportaan miehen kanssa kävi? Kiireinen päivä sulla kyllä. =)

Vierailija
53/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap anna itseäsi johdattaa mihinkään. Suurin osa ihmisistä ja sitä myötä hengistä on täysin idioott eja. Tiedät itse mikä on sinulle parhaaksi.

Vierailija
54/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi myit omaisuutesi?

Sinulle on avautunut uusi polku ja se pelottaa. Sisäinen äänesi kertoo mitä tulossa on. Se on uutta ja pelottavaa, niin järkeilet sitä vastaan? Onneksi olkoon kuitenkin. Oletkohan saamassa sisimpien toiveiden täyttymyksen kun se noin järkyttää.

Vierailija
55/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa vähän etäisyyttä (niin paljon kuin mahdollista) tähän henkisyyteen jos se on alkanut tuntua hämmentävältä, vähän jotain muuta sisältöä elämään.

Vierailija
56/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon suuntaan me taidettiin lirvahtaa tässäkin aloituksessa.. as usual.

Tarot-pakan tilalle Raamattu, tämän vinkin kyllä annan vilpittömästi.

Ei muuten todellakaan ole ylimielisyyttä olla hiukan selektiivinen siitä, kenelle avautuu henk.koht. asioistaan, kuten omat terveysdilemmat. Mieluummin oma luotettava lähipiiri, joiden suusta ei valskaa/vuoda juoruja hupikäyttöön  kaffetunnille..

Nämä palstat ovat lähinnä trullien koostamaa viihdettä. Tähän johtopäätökseen olen tullut.

Jos olet lahjakas, älykäs ja viehättävä, niin ikävä kyllä hyvin harva toivoo sulle vilpittömästi ja puhtain sydämin mitään hyvää, vaan päinvastoin haluaa/yrittää riistää sinulta lopunkin potentiaalin, esim. juurikin mustamaalaamalla. Maailma on kovin julma.

Vierailija
57/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi kiinnostamaan, että mikä on se muutos joka on tulossa? Vai onkohan se enemmänkin tunne siitä, että sinä haluat muutosta ap? Koska kukaan muuhan ei ole sinun pääsi sisällä vaan nämä ovat kaikki sinua itseäsi mitä pääsi sisällä tapahtuu.

Vierailija
58/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis kaikki henkioppaasi yhdessä yksi henkilö.

Vierailija
59/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täti sai avun lääkkeestä, joka voi ajatukset kuntoon. 

Välillä lopetti lääkityksen ja sai taas epäselviä ajatuksia. 

Sitten taas lääkkeille. En muista lääkkeen nimeä ja tätäkin on jo kuollut. 

Vierailija
60/75 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki henkioppaat ja tarot kortit tuntuvat sinusta hullulta niin miksi jatkat niiden kanssa pelleilyä? Kuuntele järkeäsi.

Eihän ne koko aikaa ole tuntuneet. Minä vain olen ihan tässä viime aikoina jotenkin havahtunut kyseenalaistamaan itseäni. Kuin järkipuoli ja sitten tämä minun henkinen puoli taistelisivat ja se saa joskus pelkäämään, olenko ihan kunnossa. 

Todennäköisesti olen kunnossa. Käyn kyllä nyt jotain suurta muutenkin läpi, en oikein ymmärrä että mitä. 

Näen todella värikkäitä unia. Myös painajaisia enemmän. Tunnen paljon voimakkaammin. Käyn sisäisesti tosi isoja juttuja läpi. Olen joskus todella väsynyt ja hämmentynyt. - ap

Kyllä sinä ap tarvitset nyt ihan terveitä järkeviä ihmisiä auttamaan sinua. Se edellyttää , että uskot ,mitä he neuvoo. Tuo kaikki , mitä kerrot ei ole tervettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi