Rehellinen kysymys "tasoasiasta" - haluanko liian paljon vai pitäisikö tyytyä kun arki toimii
Olen 44 v, eronnut pari vuotta sitten. Oma asunto, vakituinen työ, lapset joka toinen viikko. Tapasin kivan miehen 46 v, tekee rehellistä työtä, ei juo liikaa, tulee lasten kanssa toimeen. Silti minua kalvaa ajatus että emme ole ihan "samalla tasolla" kiinnostuksen kohteissa ja tavoitteissa. Minä säästän, tykkään kulttuurista ja retkeilen, hän elää enemmän päivä kerrallaan eikä juuri lue tai matkusta. Ystävät sanovat että minun kannattaisi "nostaa rimaa" ja etsiä mies joka on kunnianhimoisempi. Samaan aikaan mietin että onko tämä hölmöä, koska arki hänen kanssaan on helppoa ja turvallista. Onko "taso" vain somea ja isoja puheita vai oikea juttu johon pitää kuunnella itseään. Miehet ja naiset, miten te olette punninneet tämän. Pitäisikö antaa ajan tehdä tehtävänsä vai uskaltaa päästää irti ja etsiä kumppani joka jakaa enemmän samoja juttuja.
Kommentit (4)
Etikkö sä puolisoa itelles vai ystävilles?
Nakatkaa jo mettään tuo "taso"
Aivan polosta hokea tuota.
Tykkääminenhän se ratkaisee.
Eikö teillä ole tunteita?
Ei kyse ole mistään tasosta, jota tällä palstalla tunnutaan hokevan koko ajan. Ikään kuin ruksattaisiin jotakin listaa potentiaalisen kumppanin ominaisuuksista, ja jos saadaan ruksi listan joka kohtaan, olisi oikeanlainen kumppani.
Ei se niin mene. Kyse on siitä, synkkaako teillä jutut ja mielenkiinnon kohteet, elämänarvot ja onko sellainen tuntu, että tuon ihmisen kanssa tekee mieli olla vaikka loppuikä. Aloitus kuulostaa vähän siltä, että viime mainittu ei taida toteutua. Jos alkoi arveluttaa, on ehkä syytä pohtia asiaa ja tehdä ratkaisuja. Loppuikää ei kannata olla sellaisen kanssa, joka on vähän sinne päin.
Naiset yliarvioi oman tasonsa, naiset pariutuu lähes aina ylöspäin. Jos nainen on tasoa 5/10 niin nainen saa vähintään 5/10 tason miehen kun taas jos mies on tasoa 5/10 niin se voi saada korkeintaan 5/10 tason naisen.
Eihän tuossa ole kunnianhimosta kyse, vaan yhteensopivasta elämäntavasta. Onko teillä yhteisiä harrastuksia, haluaako mies mukaasi kulttuuririentoihin tai matkalle? Onko teillä puhuttavaa?
En itse ymmärrä sellaista, että valitaan kumppani, jonka kanssa ei ole yhteistä. Itse olen kiinnostunut miehen harrastuksista ja hän minun eli yhteistä tekemistä on paljon. Molemmat pidämme samoista asioista, musiikista, matkakohteista, jopa samanlaisesta kuvataiteesta pidämme.