Mikä juttu tää on, että on kesä ja ulkona alle +10 ?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Terminen syksy alkaa vasta kun vuorokauden keskilämpötila jää alle 10 asteen.
Siis lapissa ollut jo viikon syksy aikaisin tuli ja viikon päästä lumi maahan, hyvä niin pääsee hiihtämään.
Nautin kyllä helteistä (sisällä ei ollut kuuma) ja onneksi lomakin osui juuri sopivasti siihen ja tällä viikolla kun palasin töihin niin tuntuikin jo syksyltä. Pitkä syksy ja talvi on tulossa kun se nyt jo alkaa 😖
Vierailija kirjoitti:
Elokuu oli kylmempi ja pimeämpi kuin kesäkuu. Ei lintujen laulua, muuttolintujen lähtöjä korkeintaan.
Ja jotkut pohtivat tosissaan kesälomien siirtämistä syksyyn. Mitä hulluutta.
Juu muuttolintujen olen nähnyt jo lähtevän. Matkailualan mielestä kesä on nyt parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm eilen aamulla oli täällä Uudellamaalla +3. Toppatakkia siinä jo tarvii.
Ja torstaina oli +4. Talvirenkaat täytyy kohta jo vaihtaa.
Oulun seudulla lämpö nyt +9 ja iltapäivästä +13 ja sadetta, oikein "kesäinen" keli ja kyllä, elokuun pitäisi olla kesää.
Ei tarttis koulujen loma-aikaa siirrellä. Kyllähän se alkukesä on ihan toista kun luonto on herännyt kirkkaaseen loistoon, linnut laulaa ja valoa piisaa iltamyöhään. Elokuun alussa vedet jähtyy ja aamukosteus on koko aamupäivän riesana.
Vierailija kirjoitti:
Se on se ilmastonlämpeneminen! Eiku ilmastonkylmeneminen, eiku lämpeneminen, eiku kylmeneminen...
t: deGröna
Annas kun autan, se on ilmastonmuutos.
IlmastonKUUMENEMINEN tuli ja Suomessa talvi on nykyään 11 kuukautta entisen 10 kuukauden sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuu oli kylmempi ja pimeämpi kuin kesäkuu. Ei lintujen laulua, muuttolintujen lähtöjä korkeintaan.
Ja jotkut pohtivat tosissaan kesälomien siirtämistä syksyyn. Mitä hulluutta.Juu muuttolintujen olen nähnyt jo lähtevän. Matkailualan mielestä kesä on nyt parhaimmillaan.
Parempihan se nyt on kuin kesäkuun yöpakkasten kanssa
On tämä ilmaston katastrofaalinen kuumenenminen hirveää. Tänäänkin +6 astetta keskellä kesää.
Onneksi lisäkuumeneminen voidaan estää lähettämällä suomalaisten rahat, ne vähät mitkä vielä ovat jäljellä, ympäri maailmaa kaikille häikäilemättömille koijareille.
Universumin laki kuuluukin:
Mitä tahansa, missä tahansa ja koska tahansa maailmassa jotain tapahtuu on suomalainen sen rahoittaja tavalla tai toisella.
Vilakkaa on, mutta mieluummin näin kuin heinäkuinen helle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm eilen aamulla oli täällä Uudellamaalla +3. Toppatakkia siinä jo tarvii.
Ja torstaina oli +4. Talvirenkaat täytyy kohta jo vaihtaa.
Viikon päästä päivälämpötilat ovat 18-19 ja yölämpötilat yli 10 astetta.
Onko kukaan ikinä miettinyt, että mistä johtuu se, että ihmiset ajattelevat vuoden katkeavan jouluna? Jotenkin lapset kuulemma joutuvat opiskelemaan pitkän pitkän kevätkauden odottaessaan kesää. Sitten se tuli ja kesti kolme viikkoa.
Siis me elämme pohjoisessa maassa. Onko täällä ketjussa joku joka ei tiedä asiaa?
Minä kuljen yhä sandaaleissa ja shortseissa tai mekossa. Onhan kesä. Ihanaa kun tukahduttava helle on poissa!
Vierailija kirjoitti:
Siis me elämme pohjoisessa maassa. Onko täällä ketjussa joku joka ei tiedä asiaa?
Minä kuljen yhä sandaaleissa ja shortseissa tai mekossa. Onhan kesä. Ihanaa kun tukahduttava helle on poissa!
Nytkin ihmiset lenkkeilevät shortseissa. Ei kai sitten kovin kylmä voi olla, 12 astetta näytti mittari tunti sitten. Täyttä aurinkoa.938 Kalasatama.
Taisitte ehtiä tottua helteisiin? Mä vietin kesäni Jäämerellä, tulin viikko sitten kun sinne tuli syksy. Täällä kotona on nyt +10 ja nousee viiteentoista, oikein mukavaa siis. Joka keli on mekkokeli täällä etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kivat n 20 astetta poutapäivät jätti tulematta ;( se on joko 10 tai 30 astetta. Edellissyksy oli kanssa tosi outo (-23) suoraan helteistä talveen: lumi ja pakkanen tuli niin, että puissa oli vielä lehdet. Ainakin Keski-Suomessa.
Haluan takaisin lämpimät kesät ja normaalit syyssäät eli 4 vuodenaikaa!
Hyi, tuo talvi 23-24 oli ihan kamala. Todella pitkä!
Vierailija kirjoitti:
Hellevihaaja tykkää kun saa kaivaa pipon esille elokuussa.
Pipon? Ei tarvita edes takkia. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut pohtivat tosissaan kesälomien siirtämistä syksyyn. Mitä hulluutta.Juu muuttolintujen olen nähnyt jo lähtevän. Matkailualan mielestä kesä on nyt parhaimmillaan.
Parempihan se nyt on kuin kesäkuun yöpakkasten kanssa
Miten elokuun yöpakkaset on parempi? Alle nollan on mennyt Etelä-Suomessakin.
Vuodet eivät ole veljeksiä.