Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuo k-pop demon hunters on ja voiko antaa lapsen katsoa sen?

Vierailija
22.08.2025 |

9v lapsi haluaisi kovasti katsoa. Itse en ole näistä niin perillä, joten voisiko joku kertoa että voinko antaa hänelle luvan katsoa vai onko joku ihan hömppä leffa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettua, käytetyt aiheet ja muutenkin, miksi demonit on aina pahoja? Hyvä puoli on välillä huumori mutta välillä liikaa tyrkkyä. Anna toki lapsen katsoa mutta mieti mitä siitä hyötyy. Miksi ihmisten moninaisuutta ei ole? Sama se?

Vierailija
22/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v haluaisi tätä kovasti katsoa, kun se on koulussa päivittäinen puheenaihe. Mielestäni teema (demonit) kuitenkin liian synkkä ja jotenkin lapsille sopimaton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän omalle lapselleni jäi lumikista traumoja pienenä kuin tästä nyt koululaisena.

Katso itse ohjelma ensin.

Vierailija
24/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8v haluaisi tätä kovasti katsoa, kun se on koulussa päivittäinen puheenaihe. Mielestäni teema (demonit) kuitenkin liian synkkä ja jotenkin lapsille sopimaton. 

Onko lapsesi katsonut tuhkimon, lumikin,å tähkäpään?

En ymmärrä miten demonit olisivat kammottavampia teemaltaan kuin äitipuoli, joka yrittää murhata tytärpuolensa, kidnappaus tai paha noita joka noituu itsensä sadaksi vuodeksi uneen.

Eroa on se, että demonit eivät kuulu länsimaiseen satuperinteeseen. Lopulta ne edustavat ihan samaa kuin pelottavat peikot, noidat, tittelituuret ym.

Vierailija
25/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi katsonut tuhkimon, lumikin,å tähkäpään?

En ymmärrä miten demonit olisivat kammottavampia teemaltaan kuin äitipuoli, joka yrittää murhata tytärpuolensa, kidnappaus tai paha noita joka noituu itsensä sadaksi vuodeksi uneen.

Eroa on se, että demonit eivät kuulu länsimaiseen satuperinteeseen. Lopulta ne edustavat ihan samaa kuin pelottavat peikot, noidat, tittelituuret ym.

Emme ole katsoneet noista mainitsemistasi leffoista mitään

Vierailija
26/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"8v haluaisi tätä kovasti katsoa, kun se on koulussa päivittäinen puheenaihe. Mielestäni teema (demonit) kuitenkin liian synkkä ja jotenkin lapsille sopimaton. "

Kannattaisi ottaa huomioon että kyseessä on Korealainen elokuva ja heidän demonit ei ole sama asia kuin miten täällä asia mielletään.

Vierailija
27/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korean demons  are mischievous, goblin-like creatures in folklore that are often tricksters rather than purely evil."

Vierailija
28/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"8v haluaisi tätä kovasti katsoa, kun se on koulussa päivittäinen puheenaihe. Mielestäni teema (demonit) kuitenkin liian synkkä ja jotenkin lapsille sopimaton. "

Kannattaisi ottaa huomioon että kyseessä on Korealainen elokuva ja heidän demonit ei ole sama asia kuin miten täällä asia mielletään.

Selvä, täytyypä itse katsoa se elokuva ensin. Toisaalta, ikäraja on joka tapauksessa se 10...

Vierailija
29/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö oikein, että trailerissa oli irvikissa joku LSD-lappu suussa? Aika siistiä.

Vierailija
30/34 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katsonut sen monta kertaa 7v tyttöni kanssa. Tyttö fiilaa enemmän niitä lauluja mutta on siinä minusta myös kaunis tarina ja opetus siitä kuinka vikojamme ja pelkojamme ei tarvitse kätkeä ja piilotella.

Vierailija
31/34 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin katsomaan tuota elokuvaa ja ekan kymmenminuuttisen perusteella en kyllä antaisi ainakaan alle 10-vuotiaan katsoa, vaikka siinä ajassa ehti kiva laulukin jo olla. Väkivalta (ja tappaminen) vaikutti olevan vahvasti läsnä elokuvassa, eikä sitä mielestäni pehmitä kivat piirroshahmot tai menevä musiikki. Lapsia pitää ennemminkin suojella tuollaiselta.

Vierailija
32/34 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi katsoa, se on enemmän musikaali, jossa musiikkina k-popia kuin mitään muuta. Kaunis tarina ja hauska katsoa aikuisenakin, että jos et uskalla antaa lapsen katsoa yksin, niin katsokaa yhdessä.

Minäkin epäilin voiko 3v ja 4v lasten kanssa katsoa ohjelmaa, jossa on demoneita, mutta kaikilla oli niin hauskaa, että ollaan katsottu yhdessä jo viisi kertaa. Ikärajahan tässä on 10+, mutta ei ole niin väkivaltainen että siitä painajaisia saisi edes pienemmät lapset. Asioistahan voi aina keskustella, jos kysymyksiä herää.

Lapsia on erilaisia, vaikka jonkun lapset ei saa painajaisia, toisen lapset saattaa saada. Itse olin sellainen lapsi, joka sai erittäin helposti painajaisia ja boomer vanhemmat antoi katsoa tvstä ihan mitä vaan.

Katsoisin itse mukana ja juttelisin lapsen kanssa sisällöstä. Ei kaikkea edes tarvitse nähdä vaikka kaverit katsoisi.

Vierailija
33/34 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi katsoa, se on enemmän musikaali, jossa musiikkina k-popia kuin mitään muuta. Kaunis tarina ja hauska katsoa aikuisenakin, että jos et uskalla antaa lapsen katsoa yksin, niin katsokaa yhdessä.

Minäkin epäilin voiko 3v ja 4v lasten kanssa katsoa ohjelmaa, jossa on demoneita, mutta kaikilla oli niin hauskaa, että ollaan katsottu yhdessä jo viisi kertaa. Ikärajahan tässä on 10+, mutta ei ole niin väkivaltainen että siitä painajaisia saisi edes pienemmät lapset. Asioistahan voi aina keskustella, jos kysymyksiä herää.

Lapsia on erilaisia, vaikka jonkun lapset ei saa painajaisia, toisen lapset saattaa saada. Itse olin sellainen lapsi, joka sai erittäin helposti painajaisia ja boomer vanhemmat antoi katsoa tvstä ihan mitä vaan.

Katsoisin itse mukana ja juttelisin lapsen kanssa sisällöstä. Ei kaikkea edes tarvitse nähdä vaikka kaverit katsoisi.

Meillä lapsi saattaa ihan sanoa ohjelman aikana ettei pelota yhtään ja naureskelee hurjille kohtauksille, mutta illalla sängyssä itkee ja pelkää, näkee painajaisia. Itse pelkäsin lapsena ihan hulluna Arielin Ursula-noitaa, jonka näkyminen Arielissa on näin aikuisen silmin aika huvittavakin ja melko lyhyen aikaahan se elokuvassa näkyy. Eli lapselle voi riittää joskus aika lyhytkin, mutta jollain tapaa järkyttävä/pelottava kohtaus elokuvasta aiheuttamaan jopa traumoja. Mutta kuten mainitsit, niin yksilöllistähän tuo on. Itse olen kuitenkin alkanut noudattaa ikärajoja aiempaa tiukemmin mitä tulee lasten tv-katseluun. Moniin lasten elokuviin on sisällytetty myös kummallisia, selkeästi aikuisille suunnattuja vitsejä (seksuaalisiakin), jotka eivät mielestäni sovi lasten silmille ja korville...

Vierailija
34/34 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän