Uskotteko " Karman lakiin" tai siihen että
Kommentit (67)
syntynyt? Mä en kyllä itse päättänyt siitä.
Minä uskon tähän:
Isiemme synnit näkyvät vielä kolmannessa polvessa.
Mulle on sattunut niin paljon pahaa, eikä niille jotka pahaa tehneet ole tullut mitään ns. rangaistusta.
tasan ei käy nallekarkit.
Päähän potkittu on loppuelämänsä päähänpotkittu.
Rikas rikastuu ja elämä loistaa. Jos menet kyynärpäätaktiikalla eteen päin, rikastut ja menestyt. Jos poljet toiset jalkoihisi, menestyt. Jos jäät poljettavaksi, olet siellä aina.
Paska ihminen syntyy ja kuolee paskana, mutta yleensä juhlittuna, rikkaana ja onnellisena.
Köyhä, lapsena raiskattu ja pahoinpidelty, kuolee ahdistuneena ja pahoinvoivana ja elämä ei siinä välissä paljon loistanut missään vaiheessa.
En todellakaan usko, että niin makaa kuin petaa.
Mutta se ei silti meinaa, että rynnisin eteen päin vain itseäni ajatellen. Omantuntoni kanssa on helpompi elää kun yritän elää kunnolla, vaikka siitä ei palkkiota tulekaan.
Vähän vaikea selittää, mutta usko on aika laaja käsite. Usko horjuu aina välillä..
Mulla on nyt ollut tuttavapiirissä kaksi tapausta, joissa molemmissa mies on jäänyt kiinni pitkäaikaisesta pettämisestä kolleegan kanssa ja vaimolla on maailma romahtanut. Molemmissa perheissä lapsia.
Molemmissa tapauksissa vaimot erosivat miehistään, jäivät yksinhuoltaiksi ja nyt on molemmilla uusi suhde. Elämä näyttää molemmille hyvmyilevän.
EX-miehillä on suhteet kolleegoihin karilla. Nää suhteen naisosapuolet on työpaikan horon maineessa ja ukot yrittää lämmitellä suhteita ex-vaimoihinsa. Ei onnistu :)
En usko, että olisin ollut niin paha ihminen, että kaikki kipeät asiat olisivat tulleet eteeni oikeutetusti. En mitenkään ole voinut olla niin hirveä lapsi, että siksi olisin päätynyt kaltoinkohdelluksi riisipussiksi jota on viskottu sinne tänne ilman, että kukaan olisi minua todella halunnut.
Tosin uskon, että kaikki paska mitä takana on ollut, on ollut minun elämäni koulu. Ilman niitä saattaisin olla itseäni täynnä oleva elämäänsä kyllästynyt ruikuttaja. Nyt osaan ainakin arvostaa pieniäkin asioita vaikka en siis olekaan ryysyistä rikkauksiin tarinaa kokenut. Pikemminkin ryysyissä ja niistäkin onnellinen :-)
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, joten siinä mielessä karman laki on ihan todellinen asia. Buddhalaisuudessa karma-käsite on muuten oleellisesti erilainen kuin hindulaisuudessa, ja buddhalaiset keskittyvätkin elämään tässä ja nyt. Sielunvaellus ei kuulu buddhalaisuuteen, koska buddhalaisuuden harjoittaja ei usko pysyvän sielun olemassaoloon.
Mulla itsellä on tullut joskus tää karma-juttu mieleen, siis ihan pienissä asioissa. Olen saattanut naureskella jonkun vaikeuksille ja sitten itselle onkin tullut eteen vastaavia juttuja. Tai olen kokenut jonkun ihmisen olevan minulle epäreilu, mutta kun olen joutunut itse samaan tilanteeseen, olenkin ymmärtänyt asian paremmin, yms.
Muuten en karmaan usko, tiedän todella ilkeitä ja ikäviä ihmisiä, jotka ovat tehneet muiden elämästä helvettiä ja niille elämä vain hymyilee. Sitten taas hyvät ihmiset jotka ansaitsivat murusen onnea joutuvat rämpimään kaikenmaailman ongelmissa. Että todellakaan ei paha aina saa palkkaansa.
Kaikki kuolee joskus, ja välillä niitä kuolemia tulee yhdessä rysäyksessä. Elämä on tällaista, ei kukaan voi olettaa voivansa elää elämänsä pumpulissa. Elämän kauneus on kaikissa sen kokemuksissa, ei sitä iloa ja onnea voi olla, jos ei ole surua ja epätoivoakin.
Siihen uskon, että ihminen tosiaan saa mitä ansaitsee, ja kerää ympärilleen kaltaisiaan ihmisiä. Myös siihen uskon, että ihminen on VASTUUSSA omasta elämästään, myös siitä, jos itse valitsee jäädä väkivaltaiseen suhteeseen tms. uhrin asemaan. Eri asia tietysti lapset ja vaikkapa kehitysmaatason köyhät ihmiset.
Etkö jo usko,että PAHA SAA PALKKANSA. Onko karman laki osunut jostain syystä ja jollakin tavalla itseesi. Mitä jos kertoisit miten karman laki liittyy sinuun ja lopettaisit sen jälkeen tämän ketjun nostelun?
Vierailija:
Etkö jo usko,että PAHA SAA PALKKANSA. Onko karman laki osunut jostain syystä ja jollakin tavalla itseesi. Mitä jos kertoisit miten karman laki liittyy sinuun ja lopettaisit sen jälkeen tämän ketjun nostelun?
mun mies petti mua, annoin anteeksi ja minä sitte petin myöhemmin sitä! KJÄH! Siinä sille paskalle.
Jos on ilkeä muille ihmisille, niin ne ovat tod näk ilkeitä takaisin, mutta ei täällä muuten kukaan saa " ansionsa" mukaan. Ja niistä tulevista elämistä ei ole mitään tietoa. Miten ihmiset on näin sinisilmäisiä? Katsokaa ympärillenne, niin näette, että hyville ihmisille voi käydä huonosti ja huonoille ihmisille hyvin.
edellisessä elämässä tosi tyly tyyppi, jos tämä karman laki pitää paikkansa.
Lapsuudenkodissani käytettiin alkoholia valtavia määriä, eikä haitannut vaikka lapset olivat paikalla. Ihme ettei kukaan ilmoittanut lastensuojeluun.
Koulussa olin vuosia kiusaamisen kohde.
Sitten kun koulu päättyi sairastuin vakavasti.
Nyt sitten ihmettelen näiden tautieni kanssa että kuinka kauan tässä hengissä heilutaan.
Mahtava toi karman laki.
eikä mitään " olen ollut kamala tyyppi entisessä elämässä" . Siis niinkuin aikaisemmin on jo moneen kertaan todettu, että kun teet pahaa toisille saat sen monikertaisena itsellesi takaisin.
mutta täytyy myöntää että pari vuotta tässä olen kärsinyt miehen uskottomuuden seurauksia ja vasta nyt kun oli pientä säpinää itsellä, tunsins saaneeni " kostoni" . Toivottavasti en joudu siitäkin maksamaan omaa karmaani.
Vierailija:
minkä toisille teet-löydät sen edestäs?
Uskon, aina pitää elää mahdollisimman hyvin! Uskon myös uudestisyntymiseen!
ole vain tapa saada edellisessä elämässä paskat ihmiset kärsimään! No, sinne tehobroileritehtaalle on varmaan paljon tunkua tulevaisuudessakin sielupuolelta jos nykymeno maailmassa jatkuu.