Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä

Vierailija
22.08.2025 |

Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg  suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.

Kommentit (553)

Vierailija
401/553 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Me. Kumppanuus. Kaikki yhteiset vuosikymmenten upeat muistot, koti, kesämökin upeat maisemat ja matkat, valokuvat, ja useimmiten se huumori, jolla on menty ne pahimmatkin karikot yhdessä  läpi.

Täytyyhän siitä omasta ihmisestä tykätä, kun sen kanssa asuu ja elää päivästä toiseen, vai? Kyllä sen oman täytyy miellyttää. Jo tuoksuun on joskus ihastunut, persoonaan, siihen koko pakettiin, vikoineen ja puutteineenkin.

Millainen ihminen heittää kaiken tämän kuin romukoppaan, kunhan saa hurjaa seksiä sen pienen aikansa, kun se seksi väljähtyy ja tunteet tasaantuvat ihan jokaisessa suhteessa, ellei libido ole jotenkin supertasolla.

Ei se ole vain "seksin saamista", vaan olennaisempaa on se, ettet sinä enää halua miestä, mutta hän edelleen haluaa sinua. On hyvin inhimillistä haluta olla haluttu etenkin sen kaikkein rakkaimman ihmisen taholta, jonka kanssa ollaan romanttisessa parisuhteessa.

Vierailija
402/553 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seksi loppuu vaikka toisella olisi vielä haluja, parisuhde on jo päättynyt. Yhteiselo voi vielä jatkua kunnes sopiva uusi kumppani löytyy.

Useita ihastuksia olen kestänyt, en ole kenenkään toisen mukaan lähtenyt. Mutta jos olisin pitkään ilman seksiä sen takia että toisen halut on loppuneet... 

Minä taas arvostan kumppanuutta paljon enemmän kuin seksiä. Mikään ei ole arvokkaampaa kuin tieto siitä, että me olemme me, me tuemme toisiamme myötä- ja vastoinkäymisissä. En ikinä voisi katsoa itseäni peiliin, jos pettäisin lupaukseni. N56

Mutta seksuaalisten tarpeiden kanssa tukeminen ei kuitenkaan ole vaivan väärti?

Kyllä meillä seksiä on, mutta enää vain 3-4 kertaa kuukaudessa.  Meillä se menee niin, että minä taidan olla innokkaampi, mutta puolin ja toisin annamme toiselle sen, mitä tämä haluaa.

Yllä puhuin prioriteeteistä. Jos jotain tapahtuisi ja seksi loppuisi, niin kestäisin kyllä. 

N56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/553 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seksi loppuu vaikka toisella olisi vielä haluja, parisuhde on jo päättynyt. Yhteiselo voi vielä jatkua kunnes sopiva uusi kumppani löytyy.

Useita ihastuksia olen kestänyt, en ole kenenkään toisen mukaan lähtenyt. Mutta jos olisin pitkään ilman seksiä sen takia että toisen halut on loppuneet... 

Minä taas arvostan kumppanuutta paljon enemmän kuin seksiä. Mikään ei ole arvokkaampaa kuin tieto siitä, että me olemme me, me tuemme toisiamme myötä- ja vastoinkäymisissä. En ikinä voisi katsoa itseäni peiliin, jos pettäisin lupaukseni. N56

Mutta seksuaalisten tarpeiden kanssa tukeminen ei kuitenkaan ole vaivan väärti?

Se, ettei seksi ole se maailman täkein asia ja sen puuttumisen takia erotaan oitis, on taas ihan eri juttu kuin kumppanin tukeminen tässä asiassa. Tietenkin kumppania tuetaan ja seksiäkin saisi olla, mutta jos siitä muodostuu toiselle se kynnyskysymys, niin mitä sellaisella kumppanilla yleensäkään tekee.

Tätä uskoisin tuon kirjoittajan tarkoittaneen. Ei toki ole tarkoitus puhua hänen puolestaan ajattelen vaan samalla tavalla.

-eri

Vierailija
404/553 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Me. Kumppanuus. Kaikki yhteiset vuosikymmenten upeat muistot, koti, kesämökin upeat maisemat ja matkat, valokuvat, ja useimmiten se huumori, jolla on menty ne pahimmatkin karikot yhdessä  läpi.

Täytyyhän siitä omasta ihmisestä tykätä, kun sen kanssa asuu ja elää päivästä toiseen, vai? Kyllä sen oman täytyy miellyttää. Jo tuoksuun on joskus ihastunut, persoonaan, siihen koko pakettiin, vikoineen ja puutteineenkin.

Millainen ihminen heittää kaiken tämän kuin romukoppaan, kunhan saa hurjaa seksiä sen pienen aikansa, kun se seksi väljähtyy ja tunteet tasaantuvat ihan jokaisessa suhteessa, ellei libido ole jotenkin supertasolla.

Ei se ole vain "seksin saamista", vaan olennaisempaa on se, ettet sinä enää halua miestä, mutta hän edelleen haluaa sinua. On hyvin inhimillistä haluta olla haluttu etenkin sen kaikkein rakkaimman ihmisen taholta, jonka kan

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon on täysin 100% seksittömiä suhteita versus ne joissa kuitenkin jotain harrastetaan. Jos edes hieman on, niin ei kai silloin tarvitse kaikkea jättää, vain saadakseen seksuaalista tyydytystä? Voihan sitä itsekseenkin kai puuhastella, jos se toinen ei joka päivä/kk haluaisikaan?

Mä olen vähän antanut itseni ymmärtää, että miehet aika herkästi valittavat, että "ei enää ole mitään seksiä", vaikka sitä kuitenkin on...

Kokoaikainen kylmyys ja syrjäyttäminen on tietenkin eri asia.

Vierailija
405/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teennäinen aloitus. Kuka tällaisia tehtailee?

Vierailija
406/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teennäinen aloitus. Kuka tällaisia tehtailee?

Joku joka kovasti toivoisi, että keski-ikäisten naisten suurin pelko olisi se, että mies jättää.

Vierailija
407/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kuvio ja tiedän heti useampia tapauksia. Mutta siksipä kannattaakin olla miestä reilusti nuorempi nii ei ainakaan tarvitse alkaa nuorempaan vaihtamaan.

Vierailija
408/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tämä tapahtuu jo nelikymppisenä.

Vierailija
409/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kuvio ja tiedän heti useampia tapauksia. Mutta siksipä kannattaakin olla miestä reilusti nuorempi nii ei ainakaan tarvitse alkaa nuorempaan vaihtamaan.

Kiva sitt elää 25 vuotta leskenä kun miehet kuolee aikaisemmin.

Vierailija
410/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä ei kannata ottaa minkäänlaista miestä, sekoilkoot keskenään.

Vierailija
411/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä ollut sellaista kumppania. Olen ollut yh jo 10 vuotta ja nyt kohta 50 v. Olisin kaivannut kumppania jonka kanssa mennä myötä' ja vastamäet, rakentaa elämää. Sellaista en saanut enkä ole saanut ikinä kokea.

T: yh äiti

Vierailija
412/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on naiselle niin paska diili että harva innostuu. Lähtökohtaisesti mies on työläs kumppani. Vanhassa miehessä ei ole tarjolla mitään, miksi sellaiseen kannattaisi seota.

Vierailija
413/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on vuosia nuorempi puoliso, vaihtavat herkemmin vielä nuorempaan tai ainakin haaveilevat siitä. Tämä on ihan tutkittua tietoa. Luulen että syynä on se, että tietyille ihmisille juuri se nuoruus on itseisarvo, eivätkä itse kehity ikäkausiensa mukana. Siispä puoliso alkaa tuntua liian vanhalta vaikka olisikin ihan reilusti nuorempi.

Vierailija
414/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva sitt elää 25 vuotta leskenä kun miehet kuolee aikaisemmin.

Voi rillutella rauhassa. Jäähän siitä miehestä vähintään elinikäinen asumisoikeus. Ei kai kukaan vanhuksen kanssa vuokralle edes lähtisi.

Vierailija
415/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lapset 40+ -vuotiaana, niin ei jätä. Itsellä kolme lasta ja en ikimaailmassa suostuisi mihinkään yksinhuoltajuuteen, enkä vuoroviikkoasumiseen. Lisäksi, pystyn helposti hankkimaan sellaiset diagnoosit, että isä on sitten totaaliyksinhuoltaja kolmelle lapselle :)

Vierailija
416/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ex vaihtoi 40v ikäsenä 10+ nuorempaan kanssa. Sattuihan se...
...noin vuosi sen jälkeen kävikin ilmi, että se nuorempi nainen halusi vain kokeilla vanhempaa varattua miestä ja petti kuulemma miestäni itsensä ikäisen kanssa. Ja erosivat sitten, tottakai.
Viimeksi kun tarkistin, niin ei ollut vieläkään seurustellut kenenkään kanssa. Tosin eipä minua kiinnosta vaikka seurusteli.

Itse löysin 4v tuon jälkeen elämäni rakkauden. Luulin rakastaneeni exääni mutta tajusin, ettemme koskaan olleet oikeasti sopivia toisillemme ja se oli pelastus, että petti sen nuoremman kanssa ja lähti hänen matkaan. Nykyään minulla on niin ihana mies, että vielä kahdenkin vuoden jälkeen olen ihan hulluna häneen. Hän on kaikkea sitä mitä olen miehessä toivonut. Hassu tässä on se, että nykyinen on vielä minua nuorempi kolmella vuodella!

Vierailija
417/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v tajuaa että elämä ei ole ikuista.

Munakin toimii vielä.

Ja vielä saa nuoria naisiakin, jos on pitänyt itsensä kunnossa (tai on varallisuutta).

Siis miksi jatkaa pyöreän ja ikääntyneen naisen jäkätyksen kuuntelua kotitöistä.

Vierailija
418/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakin toimii vielä.

Ja vielä saa nuoria naisiakin, jos on pitänyt itsensä kunnossa (tai on varallisuutta).

Siis miksi jatkaa pyöreän ja ikääntyneen naisen jäkätyksen kuuntelua kotitöistä.

Hetkellisesti ehkä saakin, sitten vähän ikäännyt ja nuorempi nainen kyllästyy. Hän saa itsensä ikäisiä ja vielä nuorempia, ei sitä huvita jäädä vierellesi.
60v ikäsenä oletkin sitten yksin.

Vierailija
419/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakin toimii vielä.

Ei se pyöreys, mutta se ikääntyminen ja ne kotityöt, etenkin kun kaikki tietää, että kotitöihin käytetty energia on pois kaikesta muusta, ja naisten mielestä se koti on aina siivottava ennen kuin siivooja tulee.

Vierailija
420/553 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan