Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämpöä synnytyksen jälkeen

Vierailija
22.08.2025 |

Vaimolla on 37.7 lämmöt ja synnytyksestä 1.5vko. Ei rinnoissa kipua, mutta "kolottaa all over" oli hänen sanansa. On vähän leikelty synnytyksessä, mutta ei sektio, eikä kipua alapäässä. Millon lääkäriin? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä heti lääkäriin. Tuossa on kyse lapsivuodekuumeesta, siis tulehduksesta, johon aikoinaan kuoltiin. Nykyään tuota voidaan hoitaa antibiooteilla.

Vierailija
2/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä heti lääkäriin. Tuossa on kyse lapsivuodekuumeesta, siis tulehduksesta, johon aikoinaan kuoltiin. Nykyään tuota voidaan hoitaa antibiooteilla.

Streptokokki negatiivinen. Nykyään otetaan näyte synnytyksessä, eli ei lapsivuodekuume. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti soitti päivystykseen 

Vierailija
4/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin ja sanoivat että seuratkaa lämpöjä. Jos yli 38 ni sairaalaan. 

Nyt kun itse vainoharhasena googletin oireita puhelun jälkeen, niin vois olla kohdun limakalvontulehdus. Oli aikaisemmin vähän vatsakipua jota vaimo epäili jälkisupistuksiksi. Eilen illalla oli vähän vuotoa, mutta tosiaan on veitsellä avattu sillon 1.5vko sitten tilaa vauvalle. 

Lähdenkö itse vauvan kanssa kuskaamaan vai soitetaanko turvaverkot paikalle? Vähän inhottaa tuo vauvan kanssa sairaalaan meno, kun kauppakeskuksia ym on käsketty välttämään. Esikoinen kyseessä ni olen vähän uuvatti mies. 

Nukahti juuri, mutta on voivotellut vähän peiton alla. 

Vierailija
5/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuun on voinut jäädä tavaraa. Jos olo on huono, ehdottomasti tutkittava.  Vauva mukaan. Eikö ole viel synnytyssairaslan juttu?

Vierailija
7/7 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin ja sanoivat että seuratkaa lämpöjä. Jos yli 38 ni sairaalaan. 

Nyt kun itse vainoharhasena googletin oireita puhelun jälkeen, niin vois olla kohdun limakalvontulehdus. Oli aikaisemmin vähän vatsakipua jota vaimo epäili jälkisupistuksiksi. Eilen illalla oli vähän vuotoa, mutta tosiaan on veitsellä avattu sillon 1.5vko sitten tilaa vauvalle. 

Lähdenkö itse vauvan kanssa kuskaamaan vai soitetaanko turvaverkot paikalle? Vähän inhottaa tuo vauvan kanssa sairaalaan meno, kun kauppakeskuksia ym on käsketty välttämään. Esikoinen kyseessä ni olen vähän uuvatti mies. 

Nukahti juuri, mutta on voivotellut vähän peiton alla. 

Et ole mikään uuvatti, vaan fiksu puoliso ja hyvä isä.