"Rocklegenda" Bob Dylan?
Ei ole rock- vaam folklegenda.
HU: "Torstaina 16. lokakuuta areenalla konsertoi rocklegenda Bob Dylan"
Kommentit (25)
Dylan kävi kai ensimmäisen kerran 1987 ja silloin kuuluisa nimikirjoitusten metsästäjä Eki-setä jolla oli lopulta 10 000 nimikirjoitusta ja päässyt Guinnesin ennätysten kirjaan sillä, yritti saada Dylanilta nimikirjoituksen, mutta ei onnistunut vaikka hänelle oli järjestetty tapaaminen.
"Vuonna 1987 Dylan konsertoi Helsingissä. Laulajan poistuessa hotellista Eki-setä seurasi niin tiiviisti kannoilla, että sai uhrinsa hermostumaan. Kun keräilijä viimein pääsi lähituntumaan, hän kertoi Dylanille saaneensa nimikirjoitukset jo miltei kaikilta tämän ystäviltä.
Mutta tämäkään ansioluettelo ei tehonnut. "Se kuunteli vaan pää kallellaan ja parta tutisten. Hoh hoh, täytyy sanoa että I'm not very satisfied.
Tavoite toteutui kuitenkin puolittain. Eki ehti vaihtaa pari sanaa vieraan kanssa ja ojentaa tavaramerkikseen muodostuneen Helsinki-viirin. "Oon kuitenkin varmaan ainoa suomalainen joka on ollu ihan next to him.""
Ärsyttävästi Dylan väitetysti tiesi nimikirjoitustensa arvon ja ei jaellut niitä kovinkaan herkästi, mutta yhtä ärsyttävästi esintyi vanhana jossain tuoreessa Panttilainaamo -ohjelmassa, ja antoi todella hövelisti nimikirjoituksensa oman "Self Porrait" levynsä kantee, tehden levystä kai tuhansien tai kymmenientuhansien arvoisen?
"Bob Dylan made a memorable appearance on the reality TV show Pawn Stars in a 2010 episode titled "Like a Rolling Chum" (Season 3, Episode 8). In the episode, the show's host, Rick Harrison, had Chumlee find Dylan to autograph a customer's copy of his 1970 album, Self Portrait. The seemingly impromptu encounter was a surprise to fans and the show's crew, though it later emerged that Dylan's manager had reached out to the show, indicating Dylan's interest in the program"
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Ylen ohjelmassa Dylanin Slow Train Coming valittiin viikon Rock-levyksi
Ei mikään ihme, kun siellä oli Heikki Harma ja muita 60-lukulaisia folk-hippejä populaarimusiikkitoimittajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Ylen ohjelmassa Dylanin Slow Train Coming valittiin viikon Rock-levyksi
Ei mikään ihme, kun siellä oli Heikki Harma ja muita 60-lukulaisia folk-hippejä populaarimusiikkitoimittajina.
Tuo on yksi Dylanin parhaista levyistä musiikillisesti. Saarnaavat sanoitukset laskee hieman pisteitä.
Minulla on kolme Dylanin cd-boxia. Studio ja liveäänityksiä sisältävässä boxissa on 47 levyä, 1966 kiertueen boxissa 36 levyä ja 1974 kiertueen boxissa 27 levyä. Noin puolet olen jaksanut tähän mennessä kuunnella.
Dylania on hyvin vaikea laittaa mihinkään genreen, hyppelehtii siellä sun täällä. Konserteissa ei voi oikein koskaan olettaa mitään koska on saattanut tehdä ns. omiaan kappaleille eikä ne kuulosta samalta kuin levyllä. Suomessa olen Dylanin kokenut useamman kerran.