Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjäpäiden varmaan on helppo pariutua keskenään

Vierailija
22.08.2025 |

Kun ajatusmaailmat ovat samat. Minä kaipaan älykästä keskustelua ja vaikka jonkin yhteisen harrastuksen kautta tutustumista ja sitä kautta yhteisen keskusteluaiheen löytymistä.

En ole koskaan käsittänyt miten tyhjäpäät edes pariutuvat kun kumpikaan osapuoli ei harrasta mitään eikä ole mistään kiinnostunut. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä.

En ymmärtänyt aloittajan tekstistä mitään.

Vierailija
2/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein että koska olet muita fiksumpi niin et löydä kumppania sen takia?

Uskon että jokaiselle kyllä löytyy pidempi aikainen kumppani jos on realistinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siksi tämä meillä meneekin niin pitkän kaavan mukaan 🤩

Vierailija
4/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse nimittelisi ihmisiä tyhjäpäiksi, mutta joo, henkisempää yhteyttä kaipaavilla on usein kyllä vaikeampaa kuin niillä, jotka elää enemmän käytännön asioissa kuin ajatuksissaan. Jos riittää että toinen on viehättävä, kunnollinen ja mukava, eikä tarvi jotain "sielunkumppania".

Itse MBTI-tyypeistä INFJ:nä olen oikein klassinen tapaus näitä, joille ei vaan riitä muu kuin sielunkumppani jonka kanssa on älyllisellä ja tunnetasolla syvä yhteys. Ne on minulle todella paljon tärkeämpiä kuin esimerkiksi seksi, voisin hyvin olla parisuhteessa kokonaan ilman seksiä, mutta en ilman tuota yhteyttä. Tulihan sitä nuorempana muutaman kerran kokeiltua parisuhteita sellaisiin ihan perus mukaviin miehiin, jotka ei olleet sillä tavalla sielunkumppaneita kuin kaipaan, mutta mulla oli aina olo, että he näkevät minusta vain jäävuoren huipun (joka on vain 1/10 koko jäävuoresta), ja en tuntenut halua sitoutua sellaiseen suhteeseen, en saanut niistä oikein mitään. 

Mulla on ollut elämässä 1 suhde sellaiseen sielunkumppaniin jota oikeasti kaipaan, mutta tällä taiteilijamiehellä valitettavasti oli mielenterveys- ja päihdeongelmia, joten mitään perheen perustamista hänen kanssaan ei voinut edes harkita. Paras ystäväni hän on edelleen, 14 vuotta suhteen päättymisen jälkeen. Minä sitten lopulta päätin olla yksin jos en kerran saa mitä haluan, enkä ole tuon jälkeen etsinytkään enää ketään.

Vierailija
5/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "tyhjäpäät" eivät viihtyisi toistensa seurassa? Suunnilleen samanlainen älykkyystaso puolisoiden välillä on yksi toimivan parisuhteen kulmakivistä. Eivät kaikki kaipaa älyllisiä keskusteluja ja yhteisiä (henkisiä) intohimoja parisuhteeltaan.

Toki ongelmia voi syntyä sitten, jos "tyhjäpäisyyteen" liittyvät myös huonot sosiaaliset taidot sekä vaikeudet ymmärtää muita ihmisiä. Mutta lähtökohtaisesti alhaisempi älykkyysosamäärä ei ole mikään este parisuhteelle.

Vierailija
6/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, miettikääpä vaikka Allua. Vuosia ulissut täällä naisen perään. 

Vierailija
7/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä.

En minäkään. Tyhjäpäiden on ap:n mielestä helppo pariutua keskenään mutta sitten ap ei kuitenkaan käsitä sitä, miten tyhjäpäät edes pariutuvat? Kummin päin se nyt sitten on?

Vierailija
8/8 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä.

En minäkään. Tyhjäpäiden on ap:n mielestä helppo pariutua keskenään mutta sitten ap ei kuitenkaan käsitä sitä, miten tyhjäpäät edes pariutuvat? Kummin päin se nyt sitten on?

Minusta teksti on ihan ymmärrettävä, varmaan koska olen itsekin näitä älyllisen ja henkisen yhteyden kaipaajia, ja kärsinyt siitä, etten vaan tunne itseäni tyytyväiseksi sellaisessa parisuhteessa, jossa useimmat tuntemani ihmiset olisivat, koska useimmat eivät kaipaa parisuhteelta sellaista syvyyttä kuin minä.

Ja se "muten tyhjäpäät edes pariutuvat" lähinnä kuvaa sitä, miten erilaisia ihmiset ovat. Ap ilmeisesti ajattelee, että joko pariudutaan yhteisissä harrastuksissa tai kiinnostuksissa, tai ainakin että se yhteys syntyy kun puhutaan näistä. Näin itselläkin on mun elämäni kolmessa parisuhteessa ollut, yhteisen intohimon kautta ystäviksi, sitten pariksi. Mutta ei useimmat mun tutut ole tuolla tavalla toimineet. Monet suhteet on esim. alkaneet hyvin seksuaalisesta flirtistä ja "suloisten tyhjänpäiväisyyksien" juttelemisesta ihmisen kanssa joka kiinnostaa. Mä olen ihan liian autistipiirteinen ikinä pystyäkseni sellaiseen, tai jos pystyisinkin, niin kokisin sen lähinnä turhaksi ja epäkiinnostavaksi informaatiosisällöltään tyhjäksi löpinäksi :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi