Masennuslääkkeet nukkumiseen
Hesarissa taas joku lääkäri jyrää ihmisten kokemukset ja väittää, ettei tule haittoja eikä vieroitusoireita.
Kommentit (60)
Joo. Saat nukuttua kyllä kuin tukki mut mikään ei tunnu miltään.
Lääkkeissäkin on eroja. Ei se haittavaikutuslista turhaan ole taiteltuna sentin paksuinen. Saavat pestä kätensä jos tulee haittavaikutuksia ja kumminkin kieltävät ne lääkärissä tai vähättelevät niitä.
Sehän on kuin ostaisi käytetyn auton. Ostaessa liike kehuu auton maasta taivaisiin, sitten vikojen tullen kielletään ja vähätellään niitä ja syytetään, että mitäs ostit noin halvan romun.
Eihän siinä mitään jos ei tarvitse herätä töihin. Mirtsapiinit ja ketipinorit tahtoo olla sellaisia että otat pillerin ja nukut noin kaksi päivää. Puolikkaalla nukut päivän verran ja jos puolitat puolikkaan niin myöhästyt töistä silti ja olet ihan tokkurassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään jos ei tarvitse herätä töihin. Mirtsapiinit ja ketipinorit tahtoo olla sellaisia että otat pillerin ja nukut noin kaksi päivää. Puolikkaalla nukut päivän verran ja jos puolitat puolikkaan niin myöhästyt töistä silti ja olet ihan tokkurassa.
Mietin tässä, että jos otan ketipinorin jo nyt, niin oliskohan huomenna puolen päivän aikaan jo toimintakykyinen.
Miksi ne panttaa oikeita nukahtamislääkkeitä ja tyrkyttää masareita ja antipsykootteja 😓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että jos otan ketipinorin jo nyt, niin oliskohan huomenna puolen päivän aikaan jo toimintakykyinen.
Miksi ne panttaa oikeita nukahtamislääkkeitä ja tyrkyttää masareita ja antipsykootteja 😓
Mä syön ketiä 300mg päivässä. Ihan hyvin on toimintakykyinen. Riippuu tietysti toleranssista.
Söin nukahtamiseen monta vuotta ketipinoria
Nyt olen ollut ilman. Nukun paremmin
Ketipinorin valmistaja ei hyväksy lääkkeenkäyttöä unilääkkeenä.
Euroopan lääkevirasto ei ole antanut lupaa ketipinorin käyttöön unilääkkeeksi.
Tästä huolimatta lääkärit määräävät ketipinoria unilääkkeeksi.
Mulla määrättiin ketipinoria, koska mulla oli ahdistuksen takia nukahtamisvaikeuksia, mm. säpsähtelin nukahtamishetkellä hereille paniikissa. Ketipinor pahensi ko. oiretta niin, että saatoin säpsähtää kymmeniä kertoja. Lisäksi aiemmin täydellisesti toiminut kilpirauhanen meni mystisesti vajaatoiminnan puolelle (t4v laski) ja yhtä mystisesti alkoi taas toimia muutama kuukausi ketipinorin lopetuksen jälkeen, mutta lääkäri sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan, että ketipinor voisi vaikuttaa kilpirauhasarvoihin. Vaikka pakkausselosteessakin lukee veriarvojen muutokset mahdollisena haittana ja vaikka ihan googlaamalla "quetiapine hypothyroidism" löytyy runsaasti lääketieteellisiä tutkimuksia, joissa todetaan ketipinorin aiheuttavan vajaatoimintaa. Jouduin todella monelle lääkärille jankuttamaan tuosta kokemastani, ennen kuin vihdoin sain papereihini merkinnän, että ketipinor ei sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Paino nousee.
Joo, tosi kiva kun ensin makaat tajuttomana ilman unen tuomaa virkistymistä, sitten heräät zombina ja opettelet uudelleen sitomaan kengännauhoja, ja samalla haluat SYÖDÄ koko maailman.
Yhden kerran joskus sata vuotta sitten sain ihan aidon nukahtamislääkkeen, uni tuli heti ilman haittavaikutuksia. Kysyin sen perään kerran ja lääkäri sanoi ettei sellaisia riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä määrätä. Harmi. Sitä kun on unestakin melkoisen "riippuvainen".
Nää puoskarit pitäis itse laittaa vähintään pariksi kuukaudeksi syömään noita ja vasta sitten määräämisoikeudet. 🙂 Ps. Ja sitten ihmetellään lihavuusepidemiaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on joku mafiameininki ja sopimus tehty. Tai sitten ne kolmiolääkkeet on niin vaarallisia tai nitä myydään pimeesti. Ne on tehneet ehkä jonkun sopimuksen lääkeyhtiöiden kautta että näitä vaan laitetaan myyntiin.
Ei ne ole ihmisistä ennenkään välittäneet.
Jos histamiinilla pitää saada unet niin samaa ainetta on allergialääkkeissä kuin noissa ketipinoreissa ja mirtsapiineissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla määrättiin ketipinoria, koska mulla oli ahdistuksen takia nukahtamisvaikeuksia, mm. säpsähtelin nukahtamishetkellä hereille paniikissa. Ketipinor pahensi ko. oiretta niin, että saatoin säpsähtää kymmeniä kertoja. Lisäksi aiemmin täydellisesti toiminut kilpirauhanen meni mystisesti vajaatoiminnan puolelle (t4v laski) ja yhtä mystisesti alkoi taas toimia muutama kuukausi ketipinorin lopetuksen jälkeen, mutta lääkäri sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan, että ketipinor voisi vaikuttaa kilpirauhasarvoihin. Vaikka pakkausselosteessakin lukee veriarvojen muutokset mahdollisena haittana ja vaikka ihan googlaamalla "quetiapine hypothyroidism" löytyy runsaasti lääketieteellisiä tutkimuksia, joissa todetaan ketipinorin aiheuttavan vajaatoimintaa. Jouduin todella monelle lääkärille jankuttamaan tuosta kokemastani, ennen kuin vihdoin sain papereihini merkinnän, että ketipinor ei sovi minulle.
Tätä se on. Joku 80% ei usko kun kertoo sivuvaikutuksista, tuhahtelevat vaan. Mitätöintiä, vähättelyä, syyllistämistä.
Mulle on kyllä ketipinori sopinut. Ei ole ollut mitään sivuoireita. Aamulla herään suht virkeänä. Hyvin kyllä nukkuu.
Näin maalaisjärjellä pohdittuna, ongelmat voi alkaa jos jää koukkuun tiettyyn ainesosaan. Mutta jos vaihtaa lääkettä lyhyin jaksoin luulisi ettei kehity riippuvuutta/toleranssia yhteen tiettyyn ainesosaan?
Jaa minun viesti poistettiin. Kerroin siinä, että onhan noissa nukahtamislääkkeissäkin haittavaikutuksia. Itse olen esim. Siivonnut, kinunnut kummallista seksiä ja väkisin vielä yrittänyt saada sitä mieheltäni. Ja näitä useasti. Itse luulin vain nukkuvani. Saati suun kuivumisen, hammasvaivat ja jne. Mikään lääke ei ole riskitön, sen kun me muutettaisiin. Triptylistä sain hyvin pitkän unen, mutta aamulla olin aivan pökkyrässä. Valitsin sen kuitenkin, kun nuo puolisolleni pelottavat kokemukset. Tietysti itselleni myös.
Penny Lame kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino nousee.
Joo, tosi kiva kun ensin makaat tajuttomana ilman unen tuomaa virkistymistä, sitten heräät zombina ja opettelet uudelleen sitomaan kengännauhoja, ja samalla haluat SYÖDÄ koko maailman.
Yhden kerran joskus sata vuotta sitten sain ihan aidon nukahtamislääkkeen, uni tuli heti ilman haittavaikutuksia. Kysyin sen perään kerran ja lääkäri sanoi ettei sellaisia riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä määrätä. Harmi. Sitä kun on unestakin melkoisen "riippuvainen".
Zopinox on tosi hyvä unilääke. Oli varmasti sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Nää puoskarit pitäis itse laittaa vähintään pariksi kuukaudeksi syömään noita ja vasta sitten määräämisoikeudet. 🙂 Ps. Ja sitten ihmetellään lihavuusepidemiaa...
Ja hajuja sekä höyryjä. Kamalia pieruja aiheuttaa ketit.
Pää ei ole hyvä aamulla. Todella tunkkainen olo. Vähän kuin heräisit aamuun Paavo Pesusienenä.
Mun mielestä se tyhmentää päätä.
Up