Onko rumuus syy kaikkeen epäonnistumiseen?
Ensin vanhempi kohtelee huonosti -sitten koulussa kiusataan, itsetunto jo säpäleinä tässä vaiheessa -töissä kiusataan, viimeinnkin toivo menee, lopulta työtön ja ei pysty saamaan työtä kun ei osaa työhaastattelujen logiikkaa ... valmis hautaan jo.
Kommentit (16)
Ei ole. Enemmänkin huono itsetunto.
Kauniilla menee niin hyvin ja ovat rikkaita
Kauneus voi myös kääntyä itseään vastaan. Sua vähätellään eikä oteta tosissaan. Muut naiset saattaa olla kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Kauneus voi myös kääntyä itseään vastaan. Sua vähätellään eikä oteta tosissaan. Muut naiset saattaa olla kateellisia.
Mä en ole mielestäni kaunis, mutta mua ei koskaan oteta oikein tosissaan. Naisia mulla ei ole ystävinä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Enemmänkin huono itsetunto.
Joo, ja siitä tulee huono, kun vanhemmat muistuttavat lasta jatkuvasti, kuinka epäkelpo hän on.
Mulle ei ole ollut. Ei mulla tosin ole koskaan ollut kavereita, eikä miestä, mutta opinnoissa ja työelämässä olen onnistunut oikein hyvn. Olen miesvaltaisella teknisellä alalla, jolla ulkonäöllä ei ole tuon taivaallista merkitystä.
Katsooko rekrytoija esimerkiksi haastateltavan ulkonäköä, jos on kaunis niin palataanko helpommin?
Rumuus ja heikko itsetunto ovat huonot eväät pärjätä nykyajassa jossa yksilön suosio ja esiintyminen ovat korostuneet.
Korostan että on taatusti maailmassa yleisellä skaalalla rumia ihmisiä jotka ovat hyvin menestyneitä mutta luontaisten karaktääriensä myötä onnistujia.
Se tekee hommasta vaikean. Miten omata keskitasoa parempi itsetunto kun tietää ettei ole kaunis/komea ja ilman miljoonia euroja pohjalla?
Ainakin paljon vaikuttaa. Kohdellaan huonosti ulkonäön vuoksi ja yksin joutuu elämään. Itsetunto on heikko .
m37
Rumuus ei ole syy kaikkeen epäonnistumiseen. Esimerkiksi syy voi olla: syöpä, keuhkoahtauma, huumeriippuvuus, kehitysvamma, neliraajahalvaantuminen onnettomuudessa, joutuminen pahoinpitelyn uhriksi, jonka myötä menettää työkyvyn jne.
Paljon erilaisia muita syitä epäonnistumiseen, jotka voivat olla helvetti maan päällä ja paljon paljon paljon pahempia kuin rumuus.
Vierailija kirjoitti:
Rumuus ja heikko itsetunto ovat huonot eväät pärjätä nykyajassa jossa yksilön suosio ja esiintyminen ovat korostuneet.
Korostan että on taatusti maailmassa yleisellä skaalalla rumia ihmisiä jotka ovat hyvin menestyneitä mutta luontaisten karaktääriensä myötä onnistujia.
Se tekee hommasta vaikean. Miten omata keskitasoa parempi itsetunto kun tietää ettei ole kaunis/komea ja ilman miljoonia euroja pohjalla?
Miten ruma nainen edes pääsisi isoihin rahoihin käsiksi? Naimalla jonkun rikkaan vanhan miehen...ei kiitos.
Ei ole rumuus syynä. Huono onni luulisin kun läheiset ja perheenjäsenet menehtyy nuorina ja itse saa huonoa kohtelua ja sairauksia. Miehet ei uskalla lähestyä kun luulevat että on varattu. Ei paljon lohduta että kauniiksi sanotaan
On se niin. Rumia ei palkata edes töihin.
Onko tämä aamun toinen allu - ketju? Edellinen jo poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
On se niin. Rumia ei palkata edes töihin.
Kannattaa kouluttautua alalle, jossa ulkonäöllä ei ole väliä. Esim. minä olen koodari, teen työni 100% etänä kotoa. Olen sairaalloisen lihava ja ruma, mutta ei näitä edes tiedä mun työpaikalla kukaan, koska emme pidä kameroita päällä Teams-kokouksissakaan.
Ei ole.