Miksi naisten vapaaehtoinen lapsettomuus kiukuttaa?
Siksikö kun nämä naiset ovat vapaita tekemään käytännössä mitä haluavat?
Kommentit (24)
Ketä se kiukuttaa? Minä olen kateellinen naisille, jotka raskaana, minäkin haluaisin. En maho kuitenkaan, vaan mies ei nyt ihan ole vielä lämmennyt ajatukselle. Lapsettomat ei kyllä kiinnosta yhtään,en tuhlaa ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä se kiukuttaa? Minä olen kateellinen naisille, jotka raskaana, minäkin haluaisin. En maho kuitenkaan, vaan mies ei nyt ihan ole vielä lämmennyt ajatukselle. Lapsettomat ei kyllä kiinnosta yhtään,en tuhlaa ajatuksia.
Minä taas en tuhlaa ajatuksiani lapsellisiin.-vela
Se on hyvä kysymys. Erään lähipiiriin kuuluvan ihmisen käytös minua kohtaan muuttui sen jälkeen, kun hänelle selvisi ettemme ole kumppanin kanssa välttämättä hankkimassa lapsia. Tai en ainakaan keksi mistä muusta käytöksen muutos voisi johtua. Sen jälkeen kun kerroin hänelle asiasta (hänen omien uteluiden vuoksi) niin on ollu aika ajoin nälvivä, arvosteleva ja vähättelevä. Vähemmästäkin huomaa, että näkee meidät nyt jotenkin vähempi arvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei muka kiinnosta yhtään? Kiinnosti kuitenkin niin paljon että tähänkin ketjuun sinun piti vastata.
Jos naiset ei tee lisää veronmaksajia, niin kuka tekee?
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole tälläkään hetkellä kaikille halukkaille eikä tilanne ole paranemaan päin. Ei niitä veroja paljon maksella jos ei ole töitä. sitä paitsi lapsia kyllä syntyy edelleen ihan joka ikinen päivä.
Pitävät outona tai muuten on niin ärsyttävä ihminen. Kyllähän tässäkin ketjussa sen huomaa.
Hyvin harvoin tosielämässä tulee vastaan aggressiivista/vähättelevää settiä, mutta netissä sitäkin enemmän. Puhutaan että vapaaehtoisesti lapsettomat naiset (ja nimenomaan naiset, miehille lapsien haluamattomuus on varsin sallittua!) ovat kypsymttömiä, vastuuttomia, itsekkäitä, pinnallisia ja hedonistisia. Myöskin välillä viitataan siihen että jokin yhteiskunnallinen velvollisuus olisi täyttämättä jos ei synnytä lapsia. Ihan sama kuinka paljon työskentelen muiden hyvinvoinnin eteen, kuinka paljon joustan töissä jotta perheelliset työkaverini pääsevät ajoissa hakemaan lapset päiväkodissa/saavat viettää joulupyhät lastensa kanssa. Ihan sama kuinka paljon maksan veroja ja kuinka vähän käytän julkisia palveluja. Ihan sama vaikka kokisin että elämäni on täyttä ja tarpeeksi kuormittavaa tällaisenaan, se on silti joidenkin mielestä "tyhjää ja helpon elämän perässä juoksemista".
Otan vastuuta omasta elämästäni, lemmikeistäni, mummostani ja ystävieni hyvinvoinnista, mutta silti olen "vastuuta pakoileva".
Vierailija kirjoitti:
Terveet synnyttää omasta valinnasta uuden ihmisen maan päälle joka saa lapsilisät ja ilmaisen koulutuksen sitten ja neuvolan . Kouluterveuydenhuollon. Se yksi uusi ihminen maksaa aika paljon hänen kengät vaatteet ruoka ja asuminen. Koulutarvikkeet. Jos hän saa hyvää huolenpitoa hänestä ei tule rikollista mikä maksaa yhteiskunnalle hirveästi . Ellei koulukaveri rikolliset perheet vedä häntä rikoksiin huumeisiin . Varasteluun kaupoista . Ihan kummallista miten joka uskonnosta löytyy rikollisia. Mutta kukaan ei noi lapsellisia ajattele että vauva olisi veronmaksaja.
Kateus. Naisten ultimaattinen vapaus ei ole koskaan ollut tällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole tälläkään hetkellä kaikille halukkaille eikä tilanne ole paranemaan päin. Ei niitä veroja paljon maksella jos ei ole töitä. sitä paitsi lapsia kyllä syntyy edelleen ihan joka ikinen päivä.
Hedelmällisyysluvun tulisi olla 2,1, jotta väestön koko edes pysyisi samana. Se on Suomessa nykyään 1,25.
Homot ei oikein onnistu synnyttämään aina mutta lesbot kyllä synnyttää vauvoja. Uusia ihmisiä. Ja sitten se puoli että prostituoidut on jonkun synnyttämiä joten katso peiliin myös ryöstäjät ihmiskauppiaita on joku synnyttänyt. OTA KUULE VASTUU HEISTÄ MYÖS KASVATUKSESTA . MAKSA ELATUSMAKSUT. OPETA ETTEI SAA VARASTAA. EIKÄ VÄÄRENTÄÄ. EIKÄ MYYDÄ HUUMEITA. OTA VASTUUTA KUULE JO ENNEN KUIN ALAT NAIDA. JOKAINEN RIKOLLINEN JUOPPO NARKOMAANI ON JONKUN VASTUULLA KUKA SYNNYTTI. ('sitten on ne joille ei tule lasta tai ne joiden keskenmenot tai lapsi kuollut älkää loukatko toisia himoissanne).:
Olette tehnyt sopimuksia YK kanssa . Kuin tuonut tänne Egyptistä orjia niililtä. Meillä ei ole sallittu ihmiskauppaa ennen.
Babylon on Arabiassa menkää sinne .
Edeltäjämme hiellä ja verellä turvasivat vapautemme ja nyt se heitetään kankkulan kaivoon vapauteen vedoten. Elämä on tragikomedia.
Vierailija kirjoitti:
Edeltäjämme hiellä ja verellä turvasivat vapautemme ja nyt se heitetään kankkulan kaivoon vapauteen vedoten. Elämä on tragikomedia.
Nimenomaan. On historian aikana taisteltu, että ihmisillä on vapaus. Elää vapaana, valinnanvapaus omasta elämästä. Vapaus valita lapset tai lapsettomuus (velaus). Tämä on sitä vapauden käyttämistä.
Jos meillä ei olisi vapautta, ihmiset pakotettaisiin synnyttämään vasten tahtoa poliitikkojen määräyksellä (koska abortit ja ehkäisy kielletty), orpokoteja olisi joka nurkalla, lapsien olot surkeat, vanhemmat aivan väsyneitä, katuvia vanhempia joka paikassa, elintaso romahtaa...
Valinnanvapaus on hyvä asia.
Kateus?