Miten voi olla raskaana jos ovulaatiotesti näytti koko kierron negaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä.
Ei ilman ovulaatiota..
Ei ole käyttänyt testiä oikein. Kyllä se ovis siinä näkyisi
Ei testi ole 100-prosenttisesti oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Oliko liuskatesti?
En tiedä kui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilman ovulaatiota..
Miksi alaupeukku? Ei ilman ovulaatiota voi tulla raskaaksi
Ei ovistestit näytä kaikilla aina oikein. Voi hyvin olla, että hormonipiikki oli vain lyhytaikainen, eikä sitä olisi saanut kiinni kuin tekemällä kaksi tai jopa kolme testiä sinä päivänä. Toisilla voi olla, ettei he koskaan tikulle saa ovista kiinni, vaikka aina ovuloisi.
Ovulaatio ollut sellaisena ajankohtana, jolloin ei ole tullut mieleen vielä testata.
Kun itse tulin raskaaksi, niin minulle jo lähes povattiin raskauden tulevan keskeytymään. Isoilla kiertopäivillä raskaustestin viiva oli haalea, ja varhaisultrassa alkio vastasi kooltaan n. 2 viikkoa pienempää kuin mitä viikkojen olisi pitänyt laskennallisesti olla.
Onneksi itselläni oli jotenkin sisäinen tunne, että kaikki on hyvin. Sitä povattua keskenmenoa ei koskaan sitten tullut, vaan raskaus päättyi lapseni syntymään. Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa ole, kuin että ovulaatio oli ollut kaksi viikkoa liian aikaisin.
Hän kertoi testanneensa joka päivä samaan aikaan
Vierailija kirjoitti:
Hän kertoi testanneensa joka päivä samaan aikaan
No edelleenkin, joillain voi olla todella lyhyt se hormonipiikki, eikä se aina ajoitu samaan kellon lyömään, kun edellisessä kierrossa. Sanoinkin jo, että jotkut vaatisivat jopa kaksi tai kolme testiä päivään, että sen saisi kiinni aina.
T: tämän alan asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatio ollut sellaisena ajankohtana, jolloin ei ole tullut mieleen vielä testata.
Kun itse tulin raskaaksi, niin minulle jo lähes povattiin raskauden tulevan keskeytymään. Isoilla kiertopäivillä raskaustestin viiva oli haalea, ja varhaisultrassa alkio vastasi kooltaan n. 2 viikkoa pienempää kuin mitä viikkojen olisi pitänyt laskennallisesti olla.
Onneksi itselläni oli jotenkin sisäinen tunne, että kaikki on hyvin. Sitä povattua keskenmenoa ei koskaan sitten tullut, vaan raskaus päättyi lapseni syntymään. Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa ole, kuin että ovulaatio oli ollut kaksi viikkoa liian aikaisin.
Älkää pliis vastatko jos ette ole varma sen olevan täysin oikein. Tässä vastauksessa on niin monta asiaa pielessä, vaikka tuo skenaario yksi vaihtoehto onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilman ovulaatiota..
Kumpi sen ovulaation toteutumisen nyt siis varmimmin todentaa, ovulaatiotesti vai alkanut raskaus? :D
Ohjeen mukaan ovulaatiotestin tulee olla tasavahvat viivat tai testiviivan vahvempi ollakseen positiivinen. Itsellä jää usein haaaleammaksi se viiva, vaikka sata varmasti olen ovuloinut. Testi ei siis ole itselle tarpeeksi herkkä.
Lisäksi ohjeen mukaan testataan kerran päivässä, joillain se lh piikki on niin nopea, ettei jää testiin kiinni noin harvalla testauksella
-kuuden äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää pliis vastatko jos ette ole varma sen olevan täysin oikein. Tässä vastauksessa on niin monta asiaa pielessä, vaikka tuo skenaario yksi vaihtoehto onkin.
Mikä siis on syynä, jos kerran raskaus tuli kaksi viikkoa jäljessä niin, että piti lähes varautua raskauden keskeytymiseen?
Tosi w t:tä tehdä ovulaatiotestejä.
Jännä jos ollut koko kierron nega. Mulla on ovistesti mennyt positiiviseksi myös sen takia kun on raskaus alkanut. Ei siis ole tainnut ihan koko kiertoa kuitenkaan tikuttaa.
Yksi raskaus alkoi ennen kp 7, aloin silloin tikuttamaan ja tuskailin kun ovis mun normaalista kp 10 myöhässä. KP 19 vasta muuttui ovistesti positiiviseksi ja seuraavana päivänä ihmettelin tuttua rintojen arkuutta ja tein positiivisen raskaustestin.
Se ettei ole saanut lutenisoivan hormonin nousua näkymään testiin ei tarkoita ettei ovulaatiota olisi tapahtunut.
Myöskään positiivinen ovulaatiotesti ei tarkoita automaattisesti että ovulaatio tapahtuisi
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ole saanut lutenisoivan hormonin nousua näkymään testiin ei tarkoita ettei ovulaatiota olisi tapahtunut.
Myöskään positiivinen ovulaatiotesti ei tarkoita automaattisesti että ovulaatio tapahtuisi
Kummallista