Haittaako sinua jutella tuntemattomien kanssa?
Minua ei kyllä yhtään haittaa, mutta en toki minkään hiipparin tai denan kanssa juttelisi.
Kommentit (53)
Joskus on ihan kivoja keskusteluja ollut vaikka bussissa, tai junassa vieressä istuvan kanssa. Eli ei haittaa, kunhan on asiallinen tyyppi. Minkään aineissa örisijän kanssa en ala rupatella.
Yleensä haittaa. Tai vaikka olisi tuttukin, niin harvemmin kiinnostaa erityisemmin jäädä rupattelemaan.
Työni on sosiaalista ja luonteeltani olen introvertti, joten en vain jaksa mitään jutustelua.
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdotonta tutustua kehenkään, jos ei koskaan juttele tuntemattoman kanssa. Se oma puolisokin on ensimmäiselle tapaamisella ollut tuntematon, jolle olet jutellut.
Miksi haluaisin tutustua uusiin ihmisiin kun en ehdi entisiäkään ystäviä tavata?
Haittaa. Joudun puhumaan tarpeeksi töissä, en saa mitään kontakteista tuntemattomien kanssa. Omalla ajalla olen mieluiten omissa ajatuksissani. Onneksi nykyään on nappikuulokkeet, niillä saa tilaa.
Yleensä ei haittaa. Tosin nistien tai spurgujen kanssa en kauheesti tykkää jutella, samoin sellaiset iäkkäät jotka haluaa vain avautua ja valittaa jollekin on sellaisia joita välttelen.
Mä juttelen tuntenattomien kanssa joka päivä. Se on täällä Helsingissä ihan tapana. Ollaan ystävällisiä, seurallisia ja kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin jutella mutta Suomessa sua katsotaan kuin kahjoa.
Miten niin, tässäkin ketjussa lähes kaikki tykkää jutella tuntemattomien kanssa? Mä en ymmärrä tätä ikuista Suomen mollaamista. Olen asunut useammassa maassa eikä se monessakaan maassa kovin yleistä ole että jutellaan tuntemattomille, varsinkaan suurkaupungeissa. Turistikohteissa toki myyjät juttelee. Kyllä Suomessa on tietyllä tapaa hyvin sosiaalinen meininki tässä mielessä, vaikka moni suomalainen itse tykkää ajatella laillasi. Mä juttelen päivittäin tuntemattomien kanssa eikä ikinä Suomessa kukaan katso kuin kahjoa.
Tubettajat tykkää hirveästi, jos joku nykii niitä hihasta kaupassa tms että on nähnyt vlogilla hänet. He ovat onnessaan molemmin puolin.
Juttelen aina kenen kanssa vaan, joka juttelee minulle.
Ei haittaa. Tuntemattomia pidän harmittomina, mutta alkaisin pelätä jos pitäisi kertoa jotain itsestään ja tutustua syvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa ja mulle saa jutella myös denat. Mitkään oudot hiipparit ei aloita koskaan keskustelua, joten niiden kanssa en juttele.
Et ole koskaan esimerkiksi yöbussissa ollut?
Onko erikoista jos ei ole ollut? Varmasti löytyy paljonkin ihmisiä, jotka eivät yöbusseissa kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku täysin tuntematon tulee höpöttämään esim. ruokakaupassa, väkisin miettii, onko sillä kaikki asiat kunnossa.
Älä muuta koskaan savoon. Siellä on tapana puhua kaikille. Jos vaikka ruokakaupassa otatte samalta hyllyltä yhtäaikaa tavaraa niin siinäkin pari sanaa vaihdetaan. Bussipysäkillä on normia jutella toiselle yksin olijalle. Sinä olisit siellä se epäkunnossa oleva tuolla asenteella.
Heh, taidanpa sitten muttaa savoon, kun jään eläkkeelle. Tykkään höpötellä ihmisten kanssa!
Riippuu tilanteesta. Mitään turhaa lätinää en jaksa, mutta jos tuntematon on esim. vakuutusyhtiön edustaja, juttelen mielelläni siitä, mitä hänellä on minulle tarjota.