Minkä lopetetun hajuveden palauttaisit markkinoille jos saisit päättää?
Kommentit (180)
Clean Provence. Käytin pari pullollista ja edelleen haikailen sen perään.
naf naf mustavalkoinen pullo muistaakseni.
Tuoksun nimi oli " timantti hangella", firmaa en muista, mutta oli aikoinaan myynnissä S- ryhmän kaupassa. Ei vastaavaa vastaani ole tullut, aivan ihana tuoksu.
Hajumuistoja. Piti googlata 90-luvun yläaste/lukioaikainen suosikkituoksuni, Laura by Laura Biagiotti. Sitä näemmä saa vieläkin, ihan tokmannituoksu nykyään näemmä. Voisi käydä tuoksuttamassa mitä olen siitä nyt mieltä.
Opiskeluaikana käytin Tommy girl tuoksua Hillfigeriltä. Haistoin taannoin ja ihan kamala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuoksut mitä kosmetiikkaliikkeissä ja osastoilla näette, ja joista olette joskus pitäneet, niin ne ei enää ole samoja kuin esim. 10 vuotta sitten.
Syystä että EU on kieltänyt paljon ainesosia vuosien varrella, siksi ne ovat "reformulated" eli tehty uusiksi jotenkin sinne päin. Valmistajat ovat alkaneet myös korvaamaan raaka-aineita halvemmilla kun aidot kukat ja mausteet nousseet hinnoissa.
Suurin osa mikä tuoksuissa tänä päivänä maksaa, on markkinointi ja se pullo ja pakkaus. Ei sisältö. Mallille tai näyttelijälle pitää maksaa ne miljoonat siitä mainostamisesta, ja se palkkio kiskotaan asiakkailta.
Eli ehkä jostain ulkomailta voisi ostaa originaalia?
Ebaystä vintage-pulloja todella kovaan hintaan. Jos jonkun mummolla on ollut kempsu ja varastot löytyy ullakolta, voi tulla rikkaaksi
Paitsi Suomessa kukaan ei tuollaisia hintoja maksa. Mulla oli yks vintage pullo, jota myydään eBayssä 200-300 e. Sain lopulta myytyä Suomessa 15 eurolla. Posti ei kuljeta yksityishenkilöiden hajuvesiä. Tulli viimeistään hävittää, jos lähettää ulkomaille.
Nina Riccin Farouche
Fendi
Chloe
Mä olen tuoksu-uskollinen ja aina kriisi, jos se "oma" tuoksu lopetetaan.
Mutta näitä on ollut esim.
Benetton - Tribú
Ralph Lauren - Polo Sport Woman
Ralph Lauren - Romance
Ralph Lauren - Big Pony nr 1 Woman
Escada - Fiesta Carioca
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin takaisin alkuperäisen Salvador Dali Lagunan. Nykyversio on no, en viitsi edes sanoa. Siitä puuttuu syvyys ja makea mehevyys.
Mun lemppari oli Dalissime
The Body shop Amorito tai joku sellainen. The Body Shop Spirit of the moonflower.
Jotkut on maininneet tässä Ralph Laurenin Romancen. Sitähän on vieläkin myynnissä Sokkarilla.
Diorin Dune on saatavilla vieläkin, ihan laivojen tax freessa on. Oli luottotuokusuni ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Givenchyn Organza INDECENCE
Tätä mäkin kaipaan. Onneksi on vielä yksi pikkupullo jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Oscar de la Rentan Volupte
Dior Dune
ja teinivuosien suosikki Samba
Eikö tuota Sambaa nyt edelleen saa ihan marketeistakin? https://www.zalando.fi/samba-samba-ladies-edt-100ml-eau-de-toilette-07i…
Vierailija kirjoitti:
Guerlain Aqua Allegoria Coco fizz
Ei varmaan yhtä hienostunut, mutta hyvin raikas kuuman sään tuoksu on Ardenin Green tea coconut breeze. Moni on kehunut tätä korvikkeena tuolle Guerlainin tuoksulle. Hinta oli Notinolla kesällä huimat 13€.
Petite fleurs ( Fleur de Santelta. ), pivoiine hajuvesi Yves Rocherilta.
Vierailija kirjoitti:
Lancomen Tresor. Yksi avattu pullo muistona. Nuuhkiessa tulee mieleen monet ihanat bile-illat ja treffit 1990- luvulla
Tresor on myynnissä
Yves Saint-Laurent Rive Gauche. Sen koostumusta muutettiin jo aikoja sitten, eikä uudempi vedä vertija vanhalle.
Lanvin: Arpège. Sama juttu, alkuperäisen koostumusta muutettiin. Uusi versio on aivan erilainen.
Christian Lacroix: Cest la Fete. Oli ihana kesän tuoksu, paras eksoottisten hadelmien ja kukkien tuoksu!
Molyneuxin Vivre