Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä vingutaan että tiedän maksamilla veroilla kustannetaan sitä su tätä

Vierailija
20.08.2025 |

Alkakaapa laskea kuinka paljon niitä veroeuroja kuluu kaikkiin niihin palveluihin, joista itse tai perheenne hyötyy. Pelkästään lastenne päivähoito tulee kunnille/kaupungeille melkoisen kalliiksi. Saati koulutus ja julkinen terveydenhuolto. Veikkaanpa ettei monenkaan palkka riittäisi elämiseen, kun joutuisitte itse maksamaan kaiken mitä päivähoito ja koulutus kustantaa. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut maksamaan syöpähoidot ja -kontrollit omasta pussista, koska julkinen terveydenhuolto on luokattoman huono. 

Olen saanut erittäin hyvää syöpähoitoa julkiselta ja parantunut saamallani hoidolla.

Minä vuonna? Joskus muutama vuosi sitten hoidot saattoivat olla hyviä. Entä mitenkä on, pääsitkö hoitoon seulonnan tuloksen kautta? Tällöin ennuste on lähtökohtaisesti paljon parempi. Minäkin paranin, mutta se ei ole julkisen terveydenhuollon ansiota.

En päässyt seulonnan kautta

Vierailija
42/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään palveluita joten ei mene minun verorahoja muuhun kuin työttöminen elättämiseen.

Et käytä teitä? Asutko viidakossa? Oletko apina?

No meille ainakin tulee yksityistie, ja se ensimmäinen vastaan tuleva julkinen tie on varsinkin talvella niin surkeassa kunnossa että pitää valita minä päivänä uskaltaa sitä ajaa. Että jos se on se palvelu mitä verorahoilla saa niin kovin hyvin en saa vastinetta. -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin verorahat oikeasti menevät? Miksi 80 luvulla oli julkinen terveydenhoito, tiet, posti jne, toimivia ja kaikkia palvelevia? Mikä muuttui?

Vanhuksiin menee rahat nykyään ja vauhti kiihtyy.

Niin sitä rahaa menee muuallakin väestöpohjan vähenemisen takia. Meillä ongelmana on se, että ihmisiä pidetään ennemmin työttömänä kuin että niitä palkattaisiin iästä riippumatta tekemään jotakin hyödyllistä. Ja nimenomaan että palkataan eikä teetetä ilmaista työtä. Siitä se kasvu lähtee, verotulot nousee ja kulutus kasvaa mikä taas luo lisää työpaikkoja.

Meillä on lisäksi paha ikärasismi työllistämisen esteenä. Nuoria ei palkata kun ei ole kokemusta eikä yli 50 vuotiaita palkata kokemuksesta huolimatta. Kuitenkin valitetaan sitä työvoimapulaa vaikka työvoimaa meillä olisi nyt todellakin tarpeeksi. Odotetaan nuorelta kokemusta mitä ei koskaan saa jos ei töihin pääse ja vanhemman kokemusta ei arvosteta eikä siitä varsinkaan maksaa. Meillä koulutetaan kallisti ihmisiä työttömäksi.

Yritysten pitää nyt itse kyllä miettiä tätä asiaa tarkoin, sillä jotain on pielessä jos ei kelpaa nuoret, ei kokeneemmat vanhemmat joilla työuraa jäljellä vielä lähes 20 vuotta eikä edes korkeakoulutetut. 

Vierailija
44/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään palveluita joten ei mene minun verorahoja muuhun kuin työttöminen elättämiseen.

Olet saanut lapsilisiä ainakin itsestäsi, koulutuksen, teitä kunnostetaan verorahoilla, bussit, junat ym. liikenne saavat tukia valtiolta ym.

Et ole koskaan noita tarvinnut?

Vierailija
45/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkispuolen pitää olla reilummin sekaisin kuin osataan edes ajatella ja päällekkäisyyksiä täytyy olla runsaasti, kun esim. Vanhuksen hoivapaikasta pitää soitella kolmeen eri organisaatioon eikä niistä kukaan tiedä, kuka on suunnittelu- ja toteutusvastuussa. 

Vierailija
46/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikalla terveyspalvelut ja koulutus pitää kieltää toimeentulotukiasiakkailta, koska he eivät maksa veroja.

Olennaisempaa on huomata, että vain osa meistä maksaa veroja, osa on vapaamatkustajia. Mitä vähemmän vapaamatkustajia, sitä paremmin maksamamme verot hyödyttävät myös meitä.

Tai miksi oikeastaan kukaan maksaisi veroja, jos valtio joka tapauksessa tarjoaa palvelut, olimmepa nettoveronmaksajia tai emme.

Vierailija
47/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä monenkaan maksamista veroista kustanenneta mitään muuta kuin se päivähoito ja koulutus

Terveydenhoito, sairaanhoito, väylät, maanpuolustus ja vaikka mitä, mutta ei nää pahvipääpersut tietenkään tajua, ettei heitä olisi edes olemassa ilman julkista sektoria. Jokainen politiikassa toimiva persu esim. nostaa palkkionsa meidän maksamista veroista. Jokainen saikuttaja saa sairauspäivärahaa meidän maksamista veroista. Jokainen peruskoulua 12 vuotta juntannut ääliöpersu on haaskannut meidän verorahaa. Jokainen itsensä käräjille törttöilyt persu on kuluttanut siinä meidän verorahaa.

Sama koskee vassaritolloja.Aina yhtä yksinkertaisia vaikka verorahoja on tuhlattu heihin loputtomasti.Nyt tuhlataan tukirahoja.

Vierailija
48/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksamillani veroeuroilla ei kateta saamiani palveluja, niin miksi minun pitää veroja maksaa? Työtön saa lapsen maksutta päivähoitoon, minä maksan yli 300 e/kk samasta palvelusta ja lisäksi veroja.

Vierailija
49/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käytä teitä? Asutko viidakossa? Oletko apina?

No meille ainakin tulee yksityistie, ja se ensimmäinen vastaan tuleva julkinen tie on varsinkin talvella niin surkeassa kunnossa että pitää valita minä päivänä uskaltaa sitä ajaa. Että jos se on se palvelu mitä verorahoilla saa niin kovin hyvin en saa vastinetta. -eri

Maalaatko itsesi useinkin nurkkaan, vai oliko tämä nyt yksittäinen, ajattelematon vahinko? 

Vierailija
50/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin verorahat oikeasti menevät? Miksi 80 luvulla oli julkinen terveydenhoito, tiet, posti jne, toimivia ja kaikkia palvelevia? Mikä muuttui?

Yksityistäminen.  Sen jälkeen piti alkaa tuottaa voittoa. 

Vierailija
51/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarit ja muut valittajat voivat ihan vapaasti muuttaa muualle. Meksikosta ja Dominikaanisesta on kokemusta, siellä ei ihan yksin suomiyrittäjät pärjää. Menee veroja enempi muihin maksuihin, ja helposti voi päästä hengestään. En usko että monikaan ihannemaa sen parempi olisi. Suomesta kupattu varallisuus voidaan viedä äkkiä. Tervemenoa. Jos toiveena on vartijavaltio, kannattaa kokeilla.

Vierailija
52/52 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut lapsilisiä ainakin itsestäsi, koulutuksen, teitä kunnostetaan verorahoilla, bussit, junat ym. liikenne saavat tukia valtiolta ym.

Et ole koskaan noita tarvinnut?

Ei tietenkään. Hän on jo lapsena pontevasti ilmoittanut ettei tarvitse lapsilisää, jättää neuvolapalvelut, rokotukset ja koulut väliin sekä on kieltäynyt hammashoidosta eikä käytä lainkaan minkänlaisia lääkkeitä elämänsä aikana.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme