Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä vingutaan että tiedän maksamilla veroilla kustannetaan sitä su tätä

Vierailija
20.08.2025 |

Alkakaapa laskea kuinka paljon niitä veroeuroja kuluu kaikkiin niihin palveluihin, joista itse tai perheenne hyötyy. Pelkästään lastenne päivähoito tulee kunnille/kaupungeille melkoisen kalliiksi. Saati koulutus ja julkinen terveydenhuolto. Veikkaanpa ettei monenkaan palkka riittäisi elämiseen, kun joutuisitte itse maksamaan kaiken mitä päivähoito ja koulutus kustantaa. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin verorahat oikeasti menevät? Miksi 80 luvulla oli julkinen terveydenhoito, tiet, posti jne, toimivia ja kaikkia palvelevia? Mikä muuttui?

Yritystukiin ja lääkärifirmojen toimistomaksuihin kuluu verorahaa noin 10 miljardia.

Marinin aikana toimeentulotuen kustannukset verovaroista olivat noin 600 miljoonaa.

Kauhukabinetin leikkausten vuoksi toimeentulotukeen kuluu nyt yli 800 miljonaa.

600 miljoonaa vipattiin pörriäisille ja piikki sinne on yhä auki, kun yli 65-vuotiaiden ilmainen hoito yksityisellä alkaa.

Vierailija
22/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin verorahat oikeasti menevät? Miksi 80 luvulla oli julkinen terveydenhoito, tiet, posti jne, toimivia ja kaikkia palvelevia? Mikä muuttui?

Vanhuksiin menee rahat nykyään ja vauhti kiihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nettoveronmaksaja horisijat lienevät jotain reppanoita, jotka eivät edes hahmota, että maksamillaan tuloveroilla eivät kustanna edes omia kulujaan elinkaarenn aikana, saati muiden.

Taidat vaan puhella omasta verokertymästäsi. Eihän kansaneläke paljoa verotuloja tuota.

Vierailija
24/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus päästettiin hallitukseen.

Ja kokoomus laittoi muut hallituspuolueet polvilleen? Mitä tällaisilla puolueilla tekee, jotka ei puoliaan osaa pitää? 

Vierailija
25/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä monenkaan maksamista veroista kustanenneta mitään muuta kuin se päivähoito ja koulutus

Terveydenhoito, sairaanhoito, väylät, maanpuolustus ja vaikka mitä, mutta ei nää pahvipääpersut tietenkään tajua, ettei heitä olisi edes olemassa ilman julkista sektoria. Jokainen politiikassa toimiva persu esim. nostaa palkkionsa meidän maksamista veroista. Jokainen saikuttaja saa sairauspäivärahaa meidän maksamista veroista. Jokainen peruskoulua 12 vuotta juntannut ääliöpersu on haaskannut meidän verorahaa. Jokainen itsensä käräjille törttöilyt persu on kuluttanut siinä meidän verorahaa.

Iigor-persu-jankkaajan suoltamaa paskaa ...poistoon 

Vierailija
26/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari sairaanhoitaja 2500 bruttotuloilla luulee olevansa nettomaksaja ja äänestää Kokoomusta.

Sari on yhteiskuntamme (ihmiskunnan) todellinen vihollinen.

Vierailija
27/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystukiin ja lääkärifirmojen toimistomaksuihin kuluu verorahaa noin 10 miljardia.

Marinin aikana toimeentulotuen kustannukset verovaroista olivat noin 600 miljoonaa.

Kauhukabinetin leikkausten vuoksi toimeentulotukeen kuluu nyt yli 800 miljonaa.

600 miljoonaa vipattiin pörriäisille ja piikki sinne on yhä auki, kun yli 65-vuotiaiden ilmainen hoito yksityisellä alkaa.

Ei se sentään ilmaista ole. 

Vierailija
28/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilusti yli 3,2 miljardia/vuosi menee maahanmuuttoon, kaikki se on pois meiltä suomalaisilta. Ei pidä meidän vanhuksia syyttää, jotka sentään aikoinaan loivat kovalla työllä hyvinvointivaltion sotien jälkeen. 

Vierailija
29/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut maksamaan syöpähoidot ja -kontrollit omasta pussista, koska julkinen terveydenhuolto on luokattoman huono. 

Olen saanut erittäin hyvää syöpähoitoa julkiselta ja parantunut saamallani hoidolla.

Minun syöpäni uusi melkein heti täydellisestä hoitovasteesta huolimatta, eikä minua otettu tosissaan. Minulle sanottiin, että leikkausarpi voi olla tuollainen, ei mitään hätää. Meni kolme kuukautta, kun hakeuduin Docrateelle hoitoon kun julkinen torjui minut koko ajan. Docrateella ultrattiin, otettiin kudosnäyte ja syöpähoidot jatkuivat uudella lääkkeellä melkein välittömästi. Julkisella odotin 1,5 kk diagnoosista sytostaattien aloitusta jo ensimmäisellä kierroksella, mutta yksityisellä kului kaksi vuorokautta diagnoosista hoitojen aloitukseen. En todellakaan uskaltanut jatkaa hoitoja julkisella tämän kokemuksen jälkeen! 

Vierailija
30/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen veronmaksaja on myös käyttänyt niitä veroeuroja. Myös ne rikkaat. Kaikki neuvolasta/peruskoulusta jne. Poliisit, palokunta, tiet, puhtaanapito jne. Kustannetaan niillä veroeuroilla.

täällä ei yksikään ihminen voi elää käyttämättä jotain mikä on veroilla kustannettu, kun koko infra ja yhteiskunnan perusasiat on verorahoilla maksettu. 

kyllä minäkin voisin mielelläni valita, että minun verorahani eivät menisi Arkadianmäen palkkoihin, mutta kun niitä nyt ei voi valita.

Vierailija
31/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään palveluita joten ei mene minun verorahoja muuhun kuin työttöminen elättämiseen.

Käytät varmaan kuitenkin yleisiä teitä, kuljet valaistuilla kaduilla ja äänestät?

Vierailija
32/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään palveluita joten ei mene minun verorahoja muuhun kuin työttöminen elättämiseen.

Et käytä teitä? Asutko viidakossa? Oletko apina?

Vierailija
33/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta hups vaan. Nytpä on sulla vähän slippery slope allasi. 

Mitä sä kuvittelet millä sun koulutus, noin esimerkkinä, on maksettu? Entäpä mistä rahoista kustannetaan tiet, joilla ajat? Hautausmaiden hoito? Kirjastot? Terveyskeskukset?  Sairaalat? Palokunta?  Et halua ensihoitoa tai lääkärihelikopteria jos joudut onnettomuuten, koska ethän sä niitäkään *ole maksanut? Kuka msksaa vsnhempiesi kotihoidon? Et sinä ainakaan! Lista on loputon. 

Kyllä, kaikkia näitä todellakin rahoitetaan sun maksamista veroista, koska kukaan -et sinäkään- meistä ei voi päättää mitä julkisia palveluita juuri hänen rahoillaan rahoitetaan.

Ja tälleen työttömänä, olen ollut töissä yli 30 vuotta, mistä voit -omaa logiikkaasi seuraten- tietää, ettei mun työttömyyskorvausta makseta juuri mun noina vuosina maksamista maksuista? Mutta jos nyt mitenkään niin hassusti olisi, että ne olisikin sun rahoista, olen kiitollinen ja arvostan sun panosta mun matkakassaan suuresti. Mä voin sitten puolestani osallistua sun hautajaiskiluihin niillä verorahoilla, jota maksan työttömyyskorvauksestani. 

Vierailija
34/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä monenkaan maksamista veroista kustanenneta mitään muuta kuin se päivähoito ja koulutus

Terveydenhoito, sairaanhoito, väylät, maanpuolustus ja vaikka mitä, mutta ei nää pahvipääpersut tietenkään tajua, ettei heitä olisi edes olemassa ilman julkista sektoria. Jokainen politiikassa toimiva persu esim. nostaa palkkionsa meidän maksamista veroista. Jokainen saikuttaja saa sairauspäivärahaa meidän maksamista veroista. Jokainen peruskoulua 12 vuotta juntannut ääliöpersu on haaskannut meidän verorahaa. Jokainen itsensä käräjille törttöilyt persu on kuluttanut siinä meidän verorahaa.

Mitä sinä mutiset, ku edes töitä tee?

Vierailija
35/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulijat ovat uusi nokia, niin kyin sanottiin ja he pelastavat ja ai niin, hoitavatkin tämän maan rakentajia.

Vierailija
36/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nettoveronmaksaja horisijat lienevät jotain reppanoita, jotka eivät edes hahmota, että maksamillaan tuloveroilla eivät kustanna edes omia kulujaan elinkaarenn aikana, saati muiden.

Millä sinä kuvittelet että koko show rahoitetaan jos ei ole myös niitä nettomaksajia?

Vierailija
37/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen veronmaksaja on myös käyttänyt niitä veroeuroja. Myös ne rikkaat. Kaikki neuvolasta/peruskoulusta jne. Poliisit, palokunta, tiet, puhtaanapito jne. Kustannetaan niillä veroeuroilla.

täällä ei yksikään ihminen voi elää käyttämättä jotain mikä on veroilla kustannettu, kun koko infra ja yhteiskunnan perusasiat on verorahoilla maksettu. 

kyllä minäkin voisin mielelläni valita, että minun verorahani eivät menisi Arkadianmäen palkkoihin, mutta kun niitä nyt ei voi valita.

Verot ovat sivistyneen yhteiskunnan hinta; ovat aina olleet.

Vierailija
38/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välistävetäjien määrä on kasvanut ja rahan käyttö muualle kuin peruspalveluiden tukemiseen. 

Vierailija
39/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät varmaan kuitenkin yleisiä teitä, kuljet valaistuilla kaduilla ja äänestät?

Kuljen vain metsäteitä, jos on pimeää niin taskulampun kanssa, enkä äänestä.

Vierailija
40/52 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään käytä. Et ole käynyt päivääkään koulussa etkä töissä ja nyt kökötät kotonasi kun ethän sä mitään tietäkään voi käyttää kun nekin on verorahoilla kustannettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme