Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajat ei tykkää hiljaisista?

Vierailija
20.08.2025 |

Mitä luulette? Mut on jotkut opet ottaneet silmätikuksi vaikka oon hiljainen ja en häiriköi

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koulun tarkoitus on osallistua opetukseen, ja siihen kuuluu myös kommunikointi.

Vierailija
2/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ne äänekkäimmät ja levottomimmat persoonat on turvallisempia kuin sellaiset jotka eivät pidä meteliä itsestään. Ehkä meitä hiljaisempia pidetään jopa pelottavinakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa arviointia on tuntiaktiivisuus, koska se nyt vaan on sellainen taito, jota elämässä tarvitaan. Ei kyse ole tykkäämisestä tai tykkäämättömyydestä. Jos et osallistu tunnilla, se laskee arvosanaa. 

Vierailija
4/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ope on tainnut itsekään olla sellainen

Vierailija
5/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yrittävät ostaa hiljaisten kiusaamisella suosiota niiltä äänekkäämmiltä. Itsellä oli ala-asteella liikunnanopettajana juuri tällainen tapaus.

Vierailija
6/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa arviointia on tuntiaktiivisuus, koska se nyt vaan on sellainen taito, jota elämässä tarvitaan. Ei kyse ole tykkäämisestä tai tykkäämättömyydestä. Jos et osallistu tunnilla, se laskee arvosanaa. 

Miksi se laskee arvosanaa?

Eihän osaaminen ole muuttunut, kyseessä taitaa siis olla pelkästään opettajan mielivalta ja suosikkijärjestelmä.

Arvosanan pitäisi perustua ainoastaan valtakunnalliseen kokeeseen ja siitä annettuihin arvosteluperusteisiin.

Vierailija
7/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisena ja ujona koulukiusattuna tsemppasin itseni ihan äärimmilleen, että sain jotain sanottua tunnilla, ja silti sekään ei ollut tarpeeksi aktiivisuutta :( Olisi varmaan kivempi viitata jos ei haukuta tyylistä nostaa käsi ja äänestä

Vierailija
8/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat itse ekstroverttejä. He ovat esiintymishaluisia ja olleet lapsesta asti aina äänessä. He eivät ymmärrä hiljaisia oppilaita ja pitävät heitä tyhminä, vaikka asia on päinvastoin.

"Ne, jotka osaa, tekee mitä vain. Ne, jotka ei (osaa), ryhtyy opettamaan..."

Vierailija
9/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan.

Vierailija
10/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ovat itse ekstroverttejä. He ovat esiintymishaluisia ja olleet lapsesta asti aina äänessä. He eivät ymmärrä hiljaisia oppilaita ja pitävät heitä tyhminä, vaikka asia on päinvastoin.

Ei ole. Monet opettajat ovat introverttejä kuten itsekin olen.

Vierailija
11/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän ei todistukseen saa kymppiä, vaikka olisi kaikista kokeista saanut kympin, ellei ole ekstrovertti ja iloinen kaikkien kaveri.

Vierailija
12/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... ja ne, jotka eivät osaa opettaa, ryhtyvät joko opettamaan opetusharjoittelijoita tai aloittavat politikoinnin. Valitse vapaasti.

Vierailija
13/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät ole mitään ihmistuntijoita. Eivät välttämättä osaa käsitellä oppilaita ollenkaan. Muistan monta oppilaita kiusaavaa opettajaa varsinkin lukiosta. Kiusaamisen muotona oli yleisimmin nolaaminen. 

Vierailija
14/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä vikaa sinussa ap mahtaa olla?

Vierailija
15/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kovin taitava opettaja kyllä ole, jos opettaja olet. Kyllä asiansa osaava opettaja osaa arvioida lapsen ilman että suuna päänä lapsi luokassa huutaa. Ja tämän on sanonut minulle opettaja, että ei rankaise hiljaisempia lapsia siksi, että ei ole niin puhelias. Osasi muilla keinoilla kaivaa esiin sen osaamisen.

Vierailija
16/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope vastaa:

Pidän tuppisuista, he eivät huuda, rieku ja haistattele.

Olen Vantaalla yläkoulussa töissä.

Vierailija
17/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja ne, jotka eivät osaa opettaa, ryhtyvät joko opettamaan opetusharjoittelijoita tai aloittavat politikoinnin. Valitse vapaasti.

jatkuu: ne jotka eivät osaa opettaa, opettavat liikuntaa.

Vierailija
18/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opettajista on narsisteja, jotka saavat itselleen iloa vallankäytöstä.

Vierailija
19/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän ei todistukseen saa kymppiä, vaikka olisi kaikista kokeista saanut kympin, ellei ole ekstrovertti ja iloinen kaikkien kaveri.

Vai että näitä "kaikkien kavereita" suositaan?

Olipa "yllätys".

Vierailija
20/37 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti opettaja, en vaadi maan hiljaisilta tuntiaktiivisuutta puheen muodossa. Jokainen saa näyttää osaamisensa kirjallisesti. Tosin oppiaineeni luonteeseen ei kuulu suullinen osaaminen. Esim. vieraissa kielissä tilanne on toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä