Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet joiden pitää kaikkeen kysyä lupa "hallitukselta"

Vierailija
20.08.2025 |

Mielipiteitä? Itsellä rasahtaa joka kerta ja menee täysin uskottavuus ihmisestä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, törmään tuohon ammatissani jatkuvasti. Kyse vieläpä teknisestä alasta josta suurin osa naisista ei ymmärrä höykösenpöläystä. 

Vierailija
2/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pisteeseen ajautuu, jos ei ole kärryillä perheensä menoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, että ootte yksinkertaisia.. toi on vaan joidenkin tapa välttää vastauksen antamista teille. Esim illanvietto: täytyy kysyä hallitukselta = mua ei kiinnosta tipan vertaa viettää aikaa sun kanssasi

Vierailija
4/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Meillä oli kaveripiiri nuorena, mentiin ja ryypättiin. Yksi alkoi jäämään kuvioista usein pois ja ilmoitti ettei muija päästä. Vuosien jälkeen keskustelin tämän "muijan" kanssa ja selvisi että oli ollut vain tekosyy, ei halunnut lähteä ja tämä oli kätevä syy, muija jopa kannusti lähtemään. 

Vierailija
5/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että ootte yksinkertaisia.. toi on vaan joidenkin tapa välttää vastauksen antamista teille. Esim illanvietto: täytyy kysyä hallitukselta = mua ei kiinnosta tipan vertaa viettää aikaa sun kanssasi

Satun tietämään miehiä jotka ei oikeasti kykene mihinkään ilman et vaimo antaa luvan tai ohjeistaa. Toki joillekin tuo on vain tekosyy jättäytyä pois.

Vierailija
6/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Meillä oli kaveripiiri nuorena, mentiin ja ryypättiin. Yksi alkoi jäämään kuvioista usein pois ja ilmoitti ettei muija päästä. Vuosien jälkeen keskustelin tämän "muijan" kanssa ja selvisi että oli ollut vain tekosyy, ei halunnut lähteä ja tämä oli kätevä syy, muija jopa kannusti lähtemään. 

Juu, ja joskus se on just sitä mille se näyttää. 

https://www.instagram.com/reel/DDr32HYtZyn/?igsh=anpqdGVtZmdnNWtr

https://www.instagram.com/reel/DNiv2t6t-PV/?igsh=M2JkY2p3ejN0MHlv

Vierailija
7/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä että "hallitukselta kysyminen" on ärsyttävästi sanottu, vanha vitsi.

Mutta puolisolta kysyminen taas täysin normaalia parisuhteessa, puolin ja toisin.

Vierailija
8/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora puhe on parasta. Asiansa voi esittää myös ystävällisesti. Minä vastaisin esim. "Haluan viettää illan kotona.". Eikö aikuiset ihmiset kehtaa sanoa tuollaista? Pitääkö muille ihmisille esittää??

Vierailija
9/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on pihalla kuin lumiukko oman perheensä ja puolisonsa tärkeistä menoista, joten joutuu "kyselemään lupaa" eli kysymään vaimolta perheensä menoista.

Vierailija
10/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tossun alla kuin taivasalla! 

Vierailija
11/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mun eksä aikanaan selitti aina kavereilleen ummet ja lammet miten hallitus ei anna lähteä mökkireissuille yms. Oli hiukan kiusallista kun kaverit sitten mun kanssa kahden juttelivat että miksei Petri saa lähteä, olisi niin kivaa, anna nyt sen tulla mukaan. Ja mun oli rehellisesti sanottava etten ole mistään mökkireissusta kuullut halaistua sanaa, ja itselläni on menoa silloin eli aivan sama missä mies sen viikonloppunsa viettää.

Vierailija
12/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suora puhe on parasta. Asiansa voi esittää myös ystävällisesti. Minä vastaisin esim. "Haluan viettää illan kotona.". Eikö aikuiset ihmiset kehtaa sanoa tuollaista? Pitääkö muille ihmisille esittää??

Samaa mieltä. Eksä käytti tuota hallitukselta kysymistä ja pahimmillaan, että muita ei päästä. Olisikin käynyt joskus jossain. Sanoin kyllä, että tajuaako, että samalla antaa minusta pirttihirmua kuvaa kavereilleen ja sukulaisilleen, mutta hänen mielestään oli hauska vitsi.

Vierailija
13/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käyttää fraasia: pitää kysyä hallitukselta ja viittaa sillä puolisoonsa, en enää juttele ko. tahvon kanssa.

Vierailija
14/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko on pihalla kuin lumiukko oman perheensä ja puolisonsa tärkeistä menoista, joten joutuu "kyselemään lupaa" eli kysymään vaimolta perheensä menoista.

Ukko on pihalla eikä hänellä ole myöskään valtaa luvata mitään, ennen kuin vaimo antaa luvan, sitähän se tarkoittaa.

Jos tällä ilmaisulla kierretään taas ei toivottua menoa, kun ei uskalleta sanoa, että ei, nyt en jaksa lähteä, sekin on aika tossumaista käytöstä. Iso mies syyttää naista ennemmin kuin sanoo että ei Jaska, olisin tänä viikonloppuna mieluummin kotona. 

Vierailija
15/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko on pihalla eikä hänellä ole myöskään valtaa luvata mitään, ennen kuin vaimo antaa luvan, sitähän se tarkoittaa.

Jos tällä ilmaisulla kierretään taas ei toivottua menoa, kun ei uskalleta sanoa, että ei, nyt en jaksa lähteä, sekin on aika tossumaista käytöstä. Iso mies syyttää naista ennemmin kuin sanoo että ei Jaska, olisin tänä viikonloppuna mieluummin kotona. 

Ehkä teillä on luvan kysynnästä. Näin neljän lapsen vanhempana ja vuorotyöläisenä ei meillä kumpikaan voi sopia menoja ilman, että niistä yhdessä sovitaan. 

Vierailija
16/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha myytti piettihirmusta vaimosta olisi syytä myös unohtaa. 

Harva nainen tykkää komentaa ja rajoittaa miehiä, mutta ajautuvat tekemään niin, jos mies on aloitekyvytön nyhvelö, jolta puuttuu pelisilmä.

Sen verran on jaksanut esittää, että on päässyt yhteen asumaan. Sitten alkaa kaiken vastuun välttely. Oma-aloitteisesti ei huolehdita mistään, paitsi työstä. Etsinyt itselleen äidin, joka hoitaa.

Olin vähän aikaa yhdessä tällaisen kanssa. Häpesi kuitenkin itse tilannetta, koska selitteli kaikille, että olen määräilijä ja haukkui suoraan päin naamaakin. Mikään keskustelu ei tuonut muutosta. Uhriutui täysin.

Eron jälkeen etsi aidon määräilijän, joka valvoo rahankäytön, tarkastaa tilitiedot ja vain joskus antaa luvan soittaa tai vastata puheluihin. Kaikkeen pitää pyytää lupa. Vapaa-aikana ei saa olla omia menoja. Töissä saa käydä. Tämän kertoi miehen sisko.

Muuten ei asia kiinnosta minua, mutta tuo, että sysäsi aikoinaan vastuuta mullekin, oli selvästi oma, tiedostamaton valinta, sen todisti tämä uusi suhde. Saattaa hyvinkin nyt olla onnellinen ja tuntea olonsa turvalliseksi.

Miehet ei aina tiedosta eikä halua ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Voi tietty koskea vastaavia naisiakin.

Vierailija
17/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teillä on luvan kysynnästä. Näin neljän lapsen vanhempana ja vuorotyöläisenä ei meillä kumpikaan voi sopia menoja ilman, että niistä yhdessä sovitaan. 

Mutta käytetäänkö teillä sopimisesta tosiaan termiä hallitukselta kysyminen?

Vierailija
18/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavattiin miehen kanssa ja muutettiin heti yhteen, hän lopetti välittömästi kaikki reissut veljensä ja veljen kavereiden kanssa. Tätä ei veli voinut käsittää ja minähän siitä syyt niskoilleni sain, vaikka totuus oli että miehellä oli vihdoin hyvä syy jäädä näiltä reissuilta pois ihan omasta halustaan.

Vierailija
19/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kiinnosta mutta ei voi sanoa sitä suoraan niin on näppärämpi muotoilla asia niin että vaimo ei anna lupaa. Tai sitten ei osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä.

Jokatapauksessa keskenkasvuisen vastuuttoman ihmisen touhuja ulkoistaa päätöksenteko puolisolle. 

Vierailija
20/22 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tuota aika paljon. Yleensä syy on se, että joku ehdottaa jotain mikä ei välttämättä ihan hirveästi edes kiinnosta, ja toisaalta en muista ulkoa oliko juuri sinä viikonloppuna sovittu jotain perheen yhteistä menoa. 

Lisäksi kun on lapsia huollettavana niin toinen vanhempi (esim minä) ei voi olla pois ellei toinen ole samaan aikaan kotona. Siksi en voi vain lonkalta luvata että lähden kahden päivän kalastusreissulle ensi viikonloppuna koska silloin vaimoni joutuu olemaan kotona ja ruokkimaan ja vahtimaan lapset. Ja sama toimi tietysti myös toisinpäin, jos vaimolla on joku oma meno kavereidensa kanssa niin silloin minä päivystän kotona.

Tästä syystä on usein pakko vastata että pitää konsultoida puolisoa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän