Pakko-oireinen häiriö ja ahdistuneisuushäiriö sekä uskovaisuus
Oletko kokenut edellä mainttuja, oletko saanut tilanteeseesi oikean diagnoosin tai löytänyt vastauksia ongelmaasi itse? Millaisia oireita pakko-oireisuus on sinulle tuottanut ja kyse myös nimenomaan uskonnollisuuteen liittyvistä oireista? Onko ollut hetki,jolloin mielessäsi on esim. tauotta soinut jokin pahimmillaan voimakasta ahdistusta tuottava hengellinen kappale tai sävelmä, tuleeko mieleesi jatkuvalla syötöllä esim.raamatunlauseita,onko sinulla jonkinlainen ajatukehä tai toimintamalli,josta et vain ole osannut irroittautua tai jonka tulemista ja jatkumista et voi estää,vaikka haluaisitkin? Mistä pakko-oireisuus yleensä syntyy tai mikä sitä pitää yllä ja ennenkaikkea: onko olemassa mahdollisuutta vapautua tai parantua siit? Kertokaa kokemuksianne kiitos, myös te, joilla oireet eivät kosketa hengellisyyttä tai uskontoa,vaikka niistä ensisijaisesti olenkin kiinnostunut. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen:)
Kommentit (9)
Aloitus on kyllä melko tolkutonta ajatuksenjuoksua, sanoisin.
No pahoittelut. En kykene lukemaan tuollaista johdattelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa lukea
Mutta vastaaminen ei ollut ylivoimaista. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on kyllä melko tolkutonta ajatuksenjuoksua, sanoisin.
Kerrotko ystävällisesti,mikä siinä oli tolkutonta? Mitä et ymmärtänyt? Koskettako tämä asia sinua? Jos ei,miksi kommentoit ilkeästi,muttet perustele mitenkään näkenystäsi?
Vierailija kirjoitti:
No pahoittelut. En kykene lukemaan tuollaista johdattelua.
Et kykene lukemaan,mutta silti toteat samaan lauseeseen,että aloitus on "johdattelua"? Onpa erikoista.
Kysyn ihmisten kokemuksia pakko-oireisuudesta tai ahdistuneisuushäiriöstä,erityisesti uskovaisuuteen tai hengellisiin asioihin liittyen mutta saan tällaisia vastauksia. Eipä taida täällä olla paikalla ketään,joka osaisi auttaa vastaamalla yksikertaiseen kysymykseen.
Aloituksen tulvan lukeminen laukaisee ahdistuksen.
Kyllä. Minulla on diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö. Saan pakkoajatuksia joissa haukun mielessäni Jumalaa ja Jeesusta..On ahdistavaa mutta ajattelen että Jeesus on sovittanut ristillä tämänkin puolestani eikä Hän minua tuomitse siitä että olen sairas
Läheiseni kärsii pakko-ajatuksista, jotka liittyvät hengellisyyteen. Hän pelkää olevansa jotain hyvin sairasta ja moraalitonta sisimmässään, en kerro tämän tarkemmin. Apua hän on saanut Raamatun ajatuksesta, että hän tällaisenaan voi palvella Jumalaa. Juuri kuten edellä olevakin kirjoitti, ei Jumala tuomitse sairasta sairauden vuoksi. Itse teoistahan ei pakkoajatuksissa ole kysymys.
Ei jaksa lukea