Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syysmammat 05 onko teitä täällä

05.04.2007 |

pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan ja mietin onko täällä vielä muita syyskuun 05 pinolaisia. mitä kuuluu muille? oletteko vielä kotona vai jo töihin palanneet. miten pienet on kasvanut

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, sanon vaan että ei saa, äitiä sattuu ja sitten otan pojan kädestä ja alan silittämään sillä poskeani. Ja sanon, että ei saa lyödä, pitää silittää tai jotain muuta vastaavaa...

No ei ole vielä tehonnut niin hyvi, että kokonaan lopettaisi lyömiset naamaani :) Kai se loppuu aikanaan! Tulee vaan itelle hassu olo, kun saa omalta lapselta lättärin, vaikka tiedän ettei sitä tarkoita =)

Vierailija
2/15 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syyskuun lopussa syntynyt tytteli. Sanoja alkoi tulla jo 8kk: iässä. Nyt sitten jo juttelee kolme sanaisia lauseita ( lintu lentää taivaalla, poika katsoi minua...) ja on kova laulamaan. Lempilauluna on ehdottomasti lennä, lennä leppäkerttu. Ja tosiaan muutaman muunkin laulun jo osaa laulaa mukana.

Kävelemään ja heti myös juoksemaan oppi vuoden iässä ja nyt sitten vauhtia piisaa! Siitä pitää osaltaan huolen 3v isosisko. Tytöt leikkii tosi paljon yhdessä, mutta kyllä sitten riidelläänkin. Ja huomiosta taistellaan.

Tuttipulloa ei meillä koskaan käytetty ja tutti jäi pois ihan kivuttomasti muutama kuukausi sitten. Pottaa kammoaa, joten pottailu saa valitettavasti odottaa. Nuorisosängyssä on nukkunut talvesta asti, mutta yleensä nukkuu meidän välissä ja useimmiten ollaan aamulla samassa sängyssä kaikki neljä!

Itse on halunnut syödä alle vuodenikäisestä ja onnistuu aika kivasti. Päänvaivaa meillä aiheutti allergia-oireet, jotka alkoivat heti vuodeniässä kun lopetin imettämisen. Samoihin aikoihin tyttö sairasti korvatulehduksia ja korvat putkitettiin. Valvottiin tuossa syyskuun ja joulukuun välisenä aikana niiiin paljon et oikeesti meinas lähtee järki!!!! No, sitten saatiin maitoallergia-diagnoosi ja elämä palasi raiteilleen!

Voimakastahtoinen tytteli meilläkin. Suuttuessaan kirkuu ja läpsii ja heittäytyy lattialle. Isosiskon kanssa tappelee montakertaa päivässä.

Kotona olen ainakin ensisyksyyn, mahdollisesti vuodenloppuun. Viikonloppuisin sitten teen töitä kun mies on lasten kanssa.

Lisää lapsia ei ole nyt suunnitelmissa.

Minsku kera vauhtimimmien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti oon miettinyt, et kysynkö mitä muille syyskuisille kuuluupi.. mutta en oo sit saanut aikaiseks (niinkun en mitään nykyään..).. Olipa mukava tosiaan lueskella puolitoistavuotiaiden lapsosten kuulumisia.

Ja tässä meidän..

Elikäs tänään käytiin 1,5-vuotisneuvolassa (+ lääkäri) ja mitat oli 84,5 cm ja paino n. 11,5 kg. Tasaisesti kasvaa, reipas, iloinen ja terve poitsu. Luojalle kiitos! Osasi tehdä hienosti tornin ja ymmärsi asioita, mitä lääkäri jutteli ja kyseli.

Meillä ei vielä paljoa puhuta, äiti on tullut jo muutaman kuukauden ja nyt on ihan lähiakoina tullut mopo, pupu, iti (=isi), ja tietty omaa höpinää + kiljumista niin että äitin korvat ei kestä, huh huh. Mutta meillä onkin nuorin tästä porukasta (ehkä), kun poika syntyi sitten vasta lokakuun puolella.. niin ei vie kiirettä puhumiseen ;)

Mitäs muuta.. kovasti jo juostaan ja ulkoillaan, sisälle ei haluttais, että kyllä tahtoa löytyy.. väännetään kaarelle ja kiukutaan myös täällä. Ny myös tullut hiukan tuota lyömistäkin :(

Mutta pääasiassa tottelevainen poika, mut onhan se hyvä, et omaakin tahtoa on!

Pottareenit jätetään kesään, kun pystyy nakuileen =D

Ja itsesyömistä on reenattu, ja onnistuu ihan kivasti, kun äiti vaan jaksais sitä sotkua......

Ja vauvakuume on kova ollut jo kauan, mutta ihan vielä ei ole sen aika meillä.

Nonniin, kaunista kevättä ja kesän odotusta!!

Emmuli ja poitsuliini :)

Vierailija
4/15 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lueskella " tuttujen" kuulumisia. Meille kuuluu myös oikein hyvää, Aleksi on ihana 1½vuotias nassikka joka iloitsee elämästä täysin rinnoin :)

Aleksi syö itse (mahtavat määrät), ei ole allergioita, hampaita 16 kpl suussa (laskin ihan itse eilen ;D) eikä puhu oikeastaan sanakaan. " Ei" , " joo" , " kiitos" , " äiti" , " Jenna" ovat jotenkuten hallussa eli suppea sanavarasto on. Mutta jos mennään samoja teitä kuin esikoisen kanssa, en odottelekaan kummempia puheita ennen 2½vuotta, meillä myöhäset puhujat :) Potalla ei käydä todellakaan, mies vie joskus jos ehtii mutta minä en ressaa siittä. Lapsentahtiin mennään tässä(kin) asiassa.

Aleksi on oikein aurinkoinen, suutahtelee kyllä milloin mistäkin ja sitten ravistelee kovasti päätään ja kyräilee kulmien alta ;) Joskus oikein kun hurjistuu saattaa lyödä vaikkapa ovea, hui että ;D Rakastaa saunomista ja kylpemistä ylikaiken ja tuolloin kylpyhuone raikaa naurusta :D Ihanan huumorintajuinen ja nauravainen, ihana nappisilmä! Äidin oma lellikkipoika joka halailee ja suukottelee kovasti!

Elämä on ihanaa ja helppoa, mitä meiltä puuttuisi? Vauvakuume vaivaa välillä mutta toisaalta ollaan erityisen tyytyväisiä tämän hetkiseen tilanteeseen. Tuskin meille kolmatta ihan heti tuleekaan! Itse olen kotona elokuuhun 2008, tuolloin palaan töihin tai sitten kouluun jos pääsen.

Kirjoitelkaahan kaikki kuulumisia :)

JMMK

Vierailija
5/15 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muista syyskuisista. Meillä poitsu nyt 1v7kk ja melkoinen vauhtiveikko. Kävelemään oppi hiukan vajaa 15 kuukautisena, mutta nyt jo juoksee. Hampaita on tullut hitaasti, ekat 11kk iässä, saldona tällä hetkellä 12 hammasta. Syö samaa ruokaa kuin mekin, tosin vauvaiässä oli yliherkkyyksiä ja sen takia aika suppea ruokavalio.

1,5v neuvolassa pituus 85cm ja 11,1kg, tasaisesti on kasvanut. Syö minusta kohtuu hyvin, pääosin itse ja vierestä vähän auttaen. Kuluttaa kyllä kaiken syömänsä. On myöskin jokseenkin perso herkuille, lienee vanhempiinsa tullut!

Kirjoja rakastaa, niitä luetaan paljon. Autot, lentokoneet ja traktorit on myös kovassa huudossa. Puhuu yksittäisiä sanoja vasta muutamia. Temperamenttia löytyy ja alkavaa 2v uhmaa. Joskus puree tai läpsii, ei ole kiellot oikein ottanut onkeensa. Suutuspäissään heittelee leluja ja joskus muuten vaan.

Kotihoidossa on ollut, muutama kerta on käyty avoimessa päiväkodissa. Jonkin verran olen tehnyt keikkatyötä hoitovapaan aikana.

Tutista luovuttiin vajaa vuoden ikäisenä. Pottakokeiluja on ollut, mutta onnistuu satunnaisesti. Yöt nukkuu suht hyvin omassa huoneessa (20:30-7/7:30), herää n. kerran yössä. Päikkäreillä 2-3h.

Uusi vauva on tulossa, laskettu aika 6 viikon päästä. Toivottavasti isoveli ei heittäydy kamalan hankalaksi...

T.miitu

Vierailija
6/15 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aikoinaan kirjoitellut syyskuisiin, kun laskettu aika oli elokuussa, mutta niin vain reilu kaksi viikkoa kärvisteltiin yliajalle ´ja syyskuussa 05 poika sitten syntyi.

Tuossahan tuo vierellä kiukkuaa, eli aikamoista vääntöä on välillä tämä elämä, mutta sitten on onneksi vastapainoksi niitä, pusua, halia, syliä-hetkiä. On ihanaa, kun tulee syliin ja sanoo halia, pusua..

Sanoja on alkanut tulla aika paljon, lauseita ei oikein vielä.

Kova poika siivoamaan, lempisanoja lienee pölyä.... Harjaa ja imuroi ja luuttuaa vaikka joka päivä. Ulkoilu on myös lempparihommaa ja sisääntulo aika vaikeaa.

Kotona olen ja tarkoitus on jonkin aikaa ollakin, pikkukakkosta odotellaan lokakuussa, jolloin ikäeroksi tulee siis reilut kaksi vuotta.

Nyt on huuto sitä luokkaa jo, että täytyy kai alkaa viihdytyspuuhiin..

Vierailija
7/15 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans vauhdikas poika, sanoja tulee kivasti ja kaikki toistetaan perässä, Ruokailut sujuu hyvin ja kaikki ruokainen pikkumies.

Neuvolassa mitoiksi saatiin 11,925kg ja 82,5cm. Ainoa ikävä asia on pojan korvat jotka tulehtuu tosi helposti, ollaankin nyt putkiuhan alla jos vielä tulehtuvat.

Omassa huoneessa on nukkunut nyt n3kk ja tavallisessa sängyssä 2kk, yöunille menee 20-20.30 ja heräilee 6.30-7.00. Päikkäreitä nukkuu n1½-2h.

Pikkuista nelosta odotellaan syntyväksi tuonne joulukuun alkupuolelle, toivoen tietysti että kaikki menee hyvin . Luultavasti mustis tulee poika olemaan koska on sitä nyt jo.

Sederiina

Vierailija
8/15 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukava, kun olette jaksaneet kirjoitella kuulumisia :)

Olen muutaman kerran kurkannutkin, joko joku reipas olisi pinon saanut aikaiseksi. Itse kirjoittelen tällähetkellä aktiivisesti tuonne odotuspuolella toukokuisissa, eli poika olisi saamassa pikkuveikan tai siskon parin viikon päästä :)

Meidän " pikku" mies on syntynyt syyskuun alussa ja hyvin on kaikki mennyt. Kökköruoka tuotti harmaita hiuksia, mutta nyt menee jo tosi hyvin. Välillä jaksaa itse käyttää lusikkaa, mutta yleensä minä tai ukko syötetään poikaa.

1 ½ vuotis neuvolassa pojan mitat olivat: 87 cm ja 13 kiloa, eli iso, mutta sopusuhtainen jässikkä.

Tempperamenttinen tapaus, ihan kuin minäkin :) Viskelee tavaroita, kurmuuttaa koiraa ( 45 kilonen, joka kyllä pitää puolensa )

puremista ja lyömistä on hyvin vähän. Kova suukottelemaan ja halimaan, yleensä tosi hyväntuulinen. Hampaita on 14 kpl.

Sanoja; äiti, isi, haukku, rekka, kakka, tytty ( tyttö ) EI!, pappa... onhan noita aikas paljon, lauseita ei vielä ole tullut.

Pottatreenit; istuu jonkun verran pytynpienentäjällä, potalla ei viihdy ollenkaan. kesä tulossa, treenataan sitten urakalla, ei stressiä ( kaksi vaippaikäistä kuitenkin kohta talossa )

Tutti jäi pois 8 kuisena, tuttipullo 1,5 vuotiaana. Olisi varmaan luopunut aiemminkin, laiska minä :)

Nukkunut n. kuukauden jatkettavassa. Yöunet 21.00-06.00 tai 07.00, päikyt 1,5-3 tuntia.

Rakastaa ulkoilua, kerhoilua, nyt olen antanut katsella videoitakin, alkaa tämä raskausaika jo painaa...

Oikein mukavaa kevään jatkoa kaikille!

OP

Vierailija
9/15 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin tänne lueskelemaan. Muut varmaan kirjoittelee siellä postituslistalla.

Olen kotiäitinä tyttöä hoidellen. Aika itsenäinenhän se jo on. Rauhallinen tapaus. Nukkuu pinnasängyssä edelleen meän kanssa samassa huoneessa. Nukkui välillä 3 yötä omassa huoneessa, mutta isillä tuli ikävä. Ja vähän kai äitiläkin... Nukkuu n. 21.30-07.30 ja päikyt 2-3h. Kokonaisia öitä alkoi nukkumaan noin kuukausi sitten, huoh!

Syöminen on aika huonoa, sekä määrä että tapa. Ruoka tippuu aina lusikasta kun sitä pitää kääntää just ennen ku lusikka osuu suuhun. Ihmettelen myös, että miten se sillä määrällä pysyy hengissä.

Pikkukakkosen sannissa on ollut ongelmia, mutta uusi yritys on meneillään.

Meillä juostaan jo aika hyvin. Samoin muu liikkuminen on hienoa. Sanoja alka tipahtelemaan vähitellen; isi, äiti, heppa, kukka, kakka, ankka, ovi, kuu ja muutama muu.

Vierailija
10/15 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkohan koskaan aikaisempiin ketjuihin (ei voi muistaa...), mutta nyt voisin kertoa meidän kuulumisia.

Meidän poika on ollut päiväkodissa jo viime syksystä, kun palasin takaisin koulun penkille. Nyt sitten yritän kyhätä päättötyötä ja töitä sain, joten hommaa riittää kotona ja ulkopuolella.

Meillä mennään pituudessa aivan keskikäyrää, poika on noin 83 cm. Paino taas on reilusti alakantissa, vajaat 11 kiloa. Onkin nyt " lihotuskuurilla" , vaikka onkin aina syönyt kuin hevonen :) Syö itse mallikkaasti ja isoja lusikallisia, jonkin verran pukee, sanoja tulee reilusti (ja kahden sanan yksinkertaisia lauseita, esim. paita pois), perässä toistaa melkeinpä sanan kuin sanan.

Lihotuskuurilla tosiaan ollaan, mutta vaikeaa se on, kun poika juoksee joka paikkaan, hyppii ja pomppii. Intohimona on pallot, heittää hyvin ja potkii.

Varsinainen tarmonpesä ja temperamenttinen luonne. Pientä kiukuttelua harrastetaan lähes joka välissä, heittäydytään lattialle ja poljetaan jalkaa. Tuntuu, että mitä enemmän miekkonen oppii, sen vähemmän kuuntelee äitiä ja isiä. Oma luonne hänellä on jo tosiaan näkyvissä ja äitiinsä on tullut :)

Meillä ei vielä pikkukakkosta ole, eikä olla ihan vielä mietittykään. Josko sitten loppukesästä voisi alkaa suunnittelemaan. Tulee, jos Luoja suo :)

Kiva oli lukea kirjoituksianne, lisää vaan!!

Tartsani

Vierailija
11/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtia riittää! Juoksee ja hyppii minkä kerkeää. Itse syö lusikalla ja kaikki ruoka maistuu. Riisua ei osaa itse.

Paljon tulee sanoja ja pieniä lauseita- rekka-auto menee siellä, missä äiti on jne. Paljon käyttää verbejä ja adjektiiveja, tosin ei tietenkään ymmärää ehkä niiden merkitystä. On vaan niin kova matkimaan kaikkea mitä kuulee.

Päiväkodissa aloitti vuoden ikäisenä ja mukavasti on siellä alusta alkaen mennyt.

Tavarat saa kyytiä, heittää niitä välillä oikein urakalla ja hokee samalla " ei saa heittää" :) sain kerran kaukosäätimestä suoraan otsaan, auts. Ja välillä voi yht' äkkiä lyödä meitä vanhempia naamaan. Ei vissiin oikein tajuu et sattuu tai ei hallitse nopeaa liikettä. Vaikka kuinka kieltää, niin välillä näin käy.

On aivan ihana ja tarmokas poika! Pikkukakkosta ei ole vielä suunnitteilla, osaksi syy koska nyt vasta alkaneet yöt sujumaan. Nukkuu ainakin viiteen asti heräämättä. Ennen sitä mooonta kertaa yössä, enkä siksi voinut edes kuvitella samaan rumbaa heti perään.....

Vierailija
12/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan..

Raskausaikana tuli paljonkin kirjoteltua ja hiukan pojan syntymän jälkeen, mutta sitten se vaan jäi...

Tosiaan töihin palasin, kun Santtu oli 3 kk ja isä jäi vanhempainvapaalle. Hetkeäkään ei ratkaisua kaduttu ja pojan ollessa 11 kk, päiväkoti kutsui.. ;)

Nyt siis ollaan molemmat töissä ja pojat päiväkodissa, isoveli menee syksyllä kouluun...

Vähän mittoja, kun niitä on niin kiva vertailla. Santtu painaa nyt 15 kg ja on 89 cm pitkä. Joitain sanoja tulee, mutta kahta sanaa peräkkäin. Yöt Santtu on nukkunut yksin omassa huoneessaan koko öitä 2 kk:n ikäisestä ( klo 21- 07) ja päiväunet on 2-3 tuntia. Ensimmäinen uhma on tulossa, huomaa lähinnä siitä, että haluaa itse syödä. Ei siis mitään mahdollisuuksia auttaa ruokailussa, joten keittiön siivous on tullut tutuksi.. :)

Kiva lukea kuulumisia, jos tää kirjoittelu vaikka viroais uudelleen.. :)

- Tartsa -

Vierailija
13/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syyskuun lopussa syntynyt tyttö. Intoa ja vauhia riittä kaiket päivät, ei ole muuten kun nukkuessa paikoillaan. Pituutta oli 1½v neuvolassa 81cm ja painoa 11kg. Kävelemään oppi jo 11kk ikäisenä joten juostekin ollaan menty jo kauan. Sanoja tulee hurjaa vauhtia ja nyt on alkanut kahden sanan lauseita tulemaan. Meillä myös syödään itse, useimmiten ihan mukavasti ruoka päätyy suuhun. Syö kaikkea mitä me vanhemmatkin ja on melko tottunut aika mausteisiinkin ruokiin.

Pinnasängyssä nukutaan vielä hetken aikaa. Noin kuukauden päästä olisi tarkoitus vaihtaa lastensänkyyn. Pinnis pitää saada pikkusiskolle, joka nukkuu vielä kehdossa. Meillä siis pikkukakkonen, jolla nyt ikää pari kuukautta. Omassa huoneessaan on nukkunut puolivuotiaasta. Ja itsekseen nukahtaa sinne iltasadun jälkeen. Tuttipullo ja tutti jätettiin pois vuoden ikäisenä. Miten muilla niiden kanssa?

Aika hässäkkää riittää näiden kahden tytsyn kanssa, ei kyllä käy aika pitkäksi. Onneksi on ihanat isovanhemmat lähellä ja auttavat mielellään. Kolmatta varmaan harkitaan tuossa kesän jälkeen...

Tipy+ipana 1½v+mini 2kk

Vierailija
14/15 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minmar79:

Tavarat saa kyytiä, heittää niitä välillä oikein urakalla ja hokee samalla " ei saa heittää" :) sain kerran kaukosäätimestä suoraan otsaan, auts. Ja välillä voi yht' äkkiä lyödä meitä vanhempia naamaan. Ei vissiin oikein tajuu et sattuu tai ei hallitse nopeaa liikettä. Vaikka kuinka kieltää, niin välillä näin käy.

Meillä " harrastetaan" tätä aivan samaa! Kesken temmellyksen ja iloisen naurun saattaa lätsäri mojahtaa äitin tai isän poskelle. Kuinka teillä toimitaan tämän jälkeen? Olemme kieltäneet joka kerta, uudelleen ja uudelleen " ei saa lyödä, sattuu" . Joskus auttaa, toisinaan taas kieltäminen yllyttää. Silloin usein laitan pojan pois sylistä ja sanon uudelleen topakasti " ei saa lyödä" . Tästä usein seuraa muutaman sekunnin kiukku ja sen jälkeen uudet leikit kutsuu.

Kai tämä on ikään liittyvää ja menee ohi, toivottavasti pian :)

Vierailija
15/15 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen hiljaista on meikäläisten suunnalta. Onko meitä niin vähän? Mutta täällä on yksi ihana puolitoistavuotias poika, 87cm ja 11,8kg. Kotihoidossa on vielä, ensi syksystä puolipäivähoitoon niin äiti saa opiskella loppuun. Liikunnan kehitys oli hidasta, mutta nyt osannee sitä mitä muutkin ikätoverinsa. Paitsi ei kyllä juokse, koska on rauhallinen ja harkitsevainen luonteeltaan. Syöminen aiheuttaa meillä tällä hetkellä harmaita hiuksia, oma tahto ja uhma alkaa pistää esiin. Nukkuminen " sujuu" hyvin: yöuni 21.30-8/8.30, jää sänkyyn suht helposti, eikä heräile jos ei mitään ihmeellistä ole. Päikkärit 1,5-2,5h ulkona.

Sanoja tulee monia, ei vielä kahta peräkkäin. Matkii jonkun verran aikuisen perässä. Huumorintajuakin löytyy, toistelee juttuja joista tietää saavansa vanhemmat nauramaan. Kaiken kaikkiaan ihana pikku kaveri (paitsi ruokaillessa...:) )

Kertokaahan muutkin syys-nolla-vitoset kuulumisianne! Onko pikkukakkosia/kolmosia jne. tullut/tulossa? Kuinka paljon puhuvat? Millaisia leikkejä? Vieläkö pinnasängyssä?