Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 😍
Kaipuu jatkukoon!
Muut viestit omiin ketjuihinsa, jookos.
Kommentit (15046)
Vierailija kirjoitti:
Kaivatun toinen nimi? Mun kaivatulla Maria.
Tämä vaiva on hyvin yleinen eikä yhtään haitallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin elää ilman sinua? Rakastan, kaipaan ja tarvitsisin sinua.🥺
Kuten tähänkin asti?
Tuntuu tuskalta.
Onko Aarretta näkynyt? Kaipainen.
Mikä osoittaa Jumalan välittävän naisista?
Jumala näki ennalta, miten syntiset miehet toimisivat, ja siksi hän ilmaisi jo varhain haluavansa suojella naisia. Raamatun naiskuvaa käsittelevässä kirjassaan Laure Aynard sanoo 1500-luvulla eaa. voimaan astuneesta Mooseksen laista: Kun Laissa mainitaan naiset, kyse on yleensä heidän puolustamisestaan. (La Bible au féminin.)
Laki esimerkiksi käski lapsia kunnioittamaan sekä isää että äitiä (2. Mooseksen kirja 20:12; 21:15, 17). Lisäksi se vaati kohtelemaan raskaana olevia naisia huomaavaisesti (2. Mooseksen kirja 21:22). Tällaisten Jumalan lakien naisille tarjoama suoja on jyrkkä vastakohta sille, että monissa maissa heiltä puuttuu vielä tänäkin päivänä laillisia oikeuksia. Jumalan kiinnostus naisia kohtaan ilmenee muillakin tavoin.
Tunnustan oon salaa hieman rakastunut suhun S-nainen 💕
Vierailija kirjoitti:
Mikä osoittaa Jumalan välittävän naisista?
Jumala näki ennalta, miten syntiset miehet toimisivat, ja siksi hän ilmaisi jo varhain haluavansa suojella naisia. Raamatun naiskuvaa käsittelevässä kirjassaan Laure Aynard sanoo 1500-luvulla eaa. voimaan astuneesta Mooseksen laista: Kun Laissa mainitaan naiset, kyse on yleensä heidän puolustamisestaan. (La Bible au féminin.)
Laki esimerkiksi käski lapsia kunnioittamaan sekä isää että äitiä (2. Mooseksen kirja 20:12; 21:15, 17). Lisäksi se vaati kohtelemaan raskaana olevia naisia huomaavaisesti (2. Mooseksen kirja 21:22). Tällaisten Jumalan lakien naisille tarjoama suoja on jyrkkä vastakohta sille, että monissa maissa heiltä puuttuu vielä tänäkin päivänä laillisia oikeuksia. Jumalan kiinnostus naisia kohtaan ilmenee muillakin tavoin.
Mene helvettiin!
Olisipa mukava olla löylyissä hieromassa häntä just nyt. On tärkeää rentoutua.
Toisin kuin monissa muissa muinaisissa kansoissa naisilla oli Israelissa paljon vapautta. Vaikka miehen tehtävänä oli toimia perheen päänä, hänen täyttä luottamusta nauttiva vaimonsa saattoi harkita peltoa ja hankkia sen sekä istuttaa viinitarhan. Jos nainen oli taitava kehräämään ja kutomaan, hänellä saattoi olla oma liikeyritys. (Sananlaskut 31:11, 1619.) Naisia kohdeltiin Mooseksen lain alaisuudessa itsenäisinä yksilöinä eikä miehen omaisuutena.
Muinaisessa Israelissa naisilla oli myös mahdollisuus luoda henkilökohtainen suhde Jumalaan. Raamatussa kerrotaan esimerkiksi Hannasta, joka puhui Jumalalle eräästä yksityisluonteisesta asiasta ja antoi hänelle lupauksen kertomatta siitä muille (1. Samuelin kirja 1:11,
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin monissa muissa muinaisissa kansoissa naisilla oli Israelissa paljon vapautta. Vaikka miehen tehtävänä oli toimia perheen päänä, hänen täyttä luottamusta nauttiva vaimonsa saattoi harkita peltoa ja hankkia sen sekä istuttaa viinitarhan. Jos nainen oli taitava kehräämään ja kutomaan, hänellä saattoi olla oma liikeyritys. (Sananlaskut 31:11, 1619.) Naisia kohdeltiin Mooseksen lain alaisuudessa itsenäisinä yksilöinä eikä miehen omaisuutena.
Muinaisessa Israelissa naisilla oli myös mahdollisuus luoda henkilökohtainen suhde Jumalaan. Raamatussa kerrotaan esimerkiksi Hannasta, joka puhui Jumalalle eräästä yksityisluonteisesta asiasta ja antoi hänelle lupauksen kertomatta siitä muille (1. Samuelin kirja 1:11,
Mene helvetin tuliin!
Sanassaan Jehova kuvailee itseään isättömien poikien isäksi ja leskien tuomariksi, eli hän suojeli niitä, joiden oikeuksia ei ollut valvomassa isä tai aviomies (Psalmit 68:5; 5. Mooseksen kirja 10:17, 18). Esimerkiksi kun velkoja kohteli erästä profeetan leskeä epäoikeudenmukaisesti, Jehova puuttui asiaan ihmeen välityksellä, jotta leski sai elannon ja hänen arvokkuutensa säilyi (2. Kuninkaiden kirja 4:17).
Sinut kätken uniin kauniisiin.
En riittäisi vaikka olisin langan laiha.
Pitäs varmaan päivittää some kuvat 😂
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset paneskelee miten sattuu.
Minua ei kiinnosta toisten paneskelemiset.
Ainoa milloin minua kiinnostaa muiden paneskelut on se, jos ihastukseni paneskelee miten sattuu (eli ei minun kanssani), ja siitä voi sitten tehdä johtopäätöksiä - jos siis minä olen ollut ylipäätään saatavilla.
Ilona