Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 😍

Vierailija
19.08.2025 |

Kaipuu jatkukoon! 

Muut viestit omiin ketjuihinsa, jookos.

Kommentit (38999)

Vierailija
38501/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtään jaksa vastuuttomia ja rajattomia ihmisiä. Ihan sama onko joku persoonallisuushäiriö vai vakaa persoona, mutta oleellista on tuo vastuu itsestä ja rajojen sisäistäminen käytännössä. 

Vierailija
38502/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa nähdä eilen. 😍 Sekin oli kiva, että sydän ei tehnyt tavanomaisia temppujaan, kun tilanne oli ohi. Temput ovat tavallisesti tuskaa siitä, että olet olemassa mutta ulottumattomissa. Vielä kun saisi jonkinlaisen sillan sydämestä sydämeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
38503/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä oo ihminen, joka tykkää tarpeettomasta kiistelystä? En halua mitään ylim. draamaa elämääni.

Draamaa voi aiheuttaa muutoinkin, jos esimerkiksi loukkaantuu helposti.

Sivu

Tässäkin vastuu ihmisellä itsellään, kannattaako kaikkia tunteita alkaa jotenkin ilmaisemaan toisille ihmisille. Hyvä tiedostaa, milloin on kyse vaan jostain omasta tunteesta, mille ei tarvitse alkaa tekemään mitään ja menee menojaan. 

Sama mustasukkaisuuden ym. kanssa. 

Vierailija
38504/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä oo ihminen, joka tykkää tarpeettomasta kiistelystä? En halua mitään ylim. draamaa elämääni.

Draamaa voi aiheuttaa muutoinkin, jos esimerkiksi loukkaantuu helposti.

Sivu

Draamaa voi syntyä muutoinkin jos loukkaantuu helposti. Tuskinpa sitä monikaan tarkoituksellisesti aiheuttaa. T. Herkkä 

Niin, jos lähtökohta on ajatuksessa, että ei ole tarkoitus loukata, ei ole syytä loukkaantua. Toki se on sallittua, mutta pitäisi osata erottaa oma reaktio siitä, mitä toinen on ajatellut.

Vierailija
38505/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko oot varannu mun naapurista asunnon?😌 kaipaan sua lähemmäs

Vierailija
38506/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yhtään jaksa vastuuttomia ja rajattomia ihmisiä. Ihan sama onko joku persoonallisuushäiriö vai vakaa persoona, mutta oleellista on tuo vastuu itsestä ja rajojen sisäistäminen käytännössä. 

Mihin tämä liittyy?

Vierailija
38507/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aika kovat yhtiövastikkeet, johtuen osittain tonttien hinnasta. Ei mulla ole varaa siihen. 

Vierailija
38508/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että paluu välikössä kuultuihin, monella tasolla toimiviin tokaisuihin olikin jo tervetullut mutta se tuntuu jo lähes etäiseltä tässä kohtaa päivää. Tottakai loput vähän riippuu mutta miksiköhän? Se olisi äkkiä tarkennettu mutta kohtuus kaikessa.. :P

Vierailija
38509/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä liittyy?

Ei oikeastaan mihinkään, voi ohittaa. Tuli vaan mieleen tuosta bipo-jutusta. 

Vierailija
38510/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomia ihmisiä vältän minäkin, erityisesti sellaisia, jotka ylittävät toisten rajoja törkeillä rikoksillaan vuodesta toiseen ja aina vaan pahemmin. Elät kuten opetat. Jos et siihen kykene ja rajat ovat voimassa vain yhteen suuntaan, aiheutat jatkuvasti riitaa.

Vierailija
38511/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa yhtään mitään turhaa draamaa, joten ei hätää.

Vierailija
38512/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkää

Vierailija
38513/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä ole ihminen joka kohtelee muita huonosti ja sitten syytät heitä draaman aiheuttamisesta, kun he jollain lailla reagoivat tai sanovat ääneen ettei toi muuten ollut ok ja kysyvät miksi?

Vierailija
38514/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee aika surulliseksi näistä viesteistä. Tuntuu, että ihminen diagnoosien takana unohtuu täysin.

Vierailija
38515/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä ole ihminen joka kohtelee muita huonosti ja sitten syytät heitä draaman aiheuttamisesta, kun he jollain lailla reagoivat tai sanovat ääneen ettei toi muuten ollut ok ja kysyvät miksi?

Just tämä, mun exällä oli tapana kääntää näin, että minä olin se hankala, vaikka hän oli täys pässi. Tekee sitä vieläkin jos asiallisesti jostakin asiasta sanoo, mitä hää ei halua käsitellä, kappas kappas, se on riidan haastamista. Onneks on ex, yhteiselo oli todella vaikeaa hänen kanssa. Nyt 15vuotta ilman häntä, ja ympärillä olevat läheiset, ei koskaan ole mistään riidan haastamisesta syytelleet, vaan asiat on aina puhuttu ihan asiallisesti.

Vierailija
38516/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että sua jokin vaivaa nyt tässä, mikä

Vierailija
38517/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole draamaa jos joku kertoo tunteistaan, sanoo mielipiteensä, ei pyri miellyttämään, kysyy vastauksia tai ehkä oikeutetusti suutahtaakin. Eli muistakaas syyttelijät se oma osuutenne ja se että osaatte erottaa suomimanne draaman normaaleista reaktoista ja terveestä reagoinnista johonkin.

Se ettei reagoi ikinä mihinkään, vaikka tuntuu pahalta eikä ikinä sano tai pyri vetämään rajoja, ei haasta, ei sano mielipiteitään, yrittää vaan olla aina kaikille mieliksi ja helppo ei ole tervettä tai yleensä ole jotain draamattoman tyypin rentoa asennetta. Näillä se mikä tuntuu silloin draamalta jää sisälle tekemään tuhojaan ja purkaantuu myöhemmin tavalla tai toisella ja yleensä yksilölle itselleen ja läheisilleen haitallisemmin kuin jos ihan vain uskaltaisi sanoa ei, vetää rajat heti ja sanoa suoraan jos joku tuntuu pahalta. Samoin tekee se jos pyrkii tukahduttamaan toisen tunneilmaisua vaan vähättelemällä sitä turhaksi draamaksi.

Vierailija
38518/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee aika surulliseksi näistä viesteistä. Tuntuu, että ihminen diagnoosien takana unohtuu täysin.

No mun viestin pointti oli nimenomaan se, ettei mua silleen kiinnosta onko jollain joku diagnoosi vai ei, vaan se millanen on ja miten käyttäytyy. 

Esim. rajattomuutta ja vastuuttomuutta on ihmisillä ihan ilman mitään diagnoosejakin, ja sit on paljon sellaisiakin ihmisiä joilla on joku diagnoosi ja jotka ovat tosi hyviä noiden kanssa eli vastuu ja rajat todellakin kunnossa. 

Vierailija
38519/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ajatus kaipaamalleni

Vierailija
38520/38999 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤗..

😘..