Oletko se, joka aloittaa small talkin kysymällä, mitä teet työksesi?
Minä olen rikas diplomi-insinööri. Kumarra sitten.
Kommentit (24)
Minä vastaan että olen taiteilija ja näytän puhelimen ruudulta kuvia upeista taideteoksistani. Ja vastapuoli kiinnostuu minusta eikä tule kysyneeksi kysymystä millä sinä elät.
Kun vielä kävin baareissa, kerroin aina miehille olevani psykiatri. Keskusteluista tuli hyvin mielenkiintoisia. Kenestäkään en tietenkään ollut mitenkään romanttisessa mielessä kiinnostunut. Veikkaan kuitenkin, että monelle jäi ihan kiva fillis, kun oli päässyt purkamaan mieltään.
Veikkaan kyllä, että oikea psykiatri ei todellakaan olisi kertonut ammattiaan. Se olisi takuulla käynyt raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Monilla käsitys muuttuu ihmisestä heti, kun kertoo ammattinsa. Jotkut aloittavat suorastaan perseennuolemisen, jos on korkeammassa asemassa tai vähättelevät, jos on perusduunari. Kyllähän jokaisella on jokin stereotyyppinen käsitys eri ammattikunnista.
Nimenomaan tästä syystä ammattia ei kannata kertoa, koska sen paljastuksen jälkeen vastapuoli ei enää näe sinua vaan ammattisi.
Monilla käsitys muuttuu ihmisestä heti, kun kertoo ammattinsa. Jotkut aloittavat suorastaan perseennuolemisen, jos on korkeammassa asemassa tai vähättelevät, jos on perusduunari. Kyllähän jokaisella on jokin stereotyyppinen käsitys eri ammattikunnista.