Mulla on ollut kaksi kertaa romani työkaverina
Kommentit (48)
Missä missä romani töissä? Olen nähnyt vain Prisman ulko-ovella. Taksin kuljettaja kertoi, että vanha romani tekee päivällä kaupat ja nuoret tuovat kaman yön pimeydessä.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt kouluissa, opiskeluissa missään ikävuosina 7 - 27 yhtään romania. Nyt kun ajattelen asiaa, onhan se kummallista. Onko heillä joku eri koulujärjestelmä.
N63v
Sori, jatkan
Lisään: en myöskään työelämässä milloinkaan tavannut missään.
Mul oli kerran. Tosi pätevä myyjä. Sit se ei enää tullut. Ihmeteltiin asiaa. Niin kaikkien yllätykseksi oli pikkasen myynyt eri ehdoilla ja kaupanpäälisillä kuin muut. Siksi sai hyvin kauppaa aikaan. Petos syyte napsahti siitä.
Eniten muuten harmitti tai ärsytti. Et tää oli todella hyvä myyjä ilman huijaamista. Olis ollut helposti toimiston.1 tienannut rehellisellä työllä mediaanin yli heittämällä
Eivät muuten tee! Koska mustalaiselle on häpeä olla töissä. Siellä voi tulla jopa hiki ja se on ehdottomasti heiltä kielletty. Tämä on ihan heikäläisten suusta kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli esimiehenä siivousfirmassa puoliromani. Ei pukeutunut romanien tavoin, ei näyttänyt romanilta, vain sukunimi paljasti.
Ei romaneilla ole mitään ikiomia sukunimiä. Silloin aikanaan kun sukunimet pakollisiksi tulivat, niin ne otettiin tai osoitettiin valtaväestön nimistä. Hagert, Lindeman, Keväänranta ym.= kaikki valtaväestön nimiä.
En ole nähnyt kouluissa, opiskeluissa missään ikävuosina 7 - 27 yhtään romania. Nyt kun ajattelen asiaa, onhan se kummallista. Onko heillä joku eri koulujärjestelmä.
N63v