Mulla on ollut kaksi kertaa romani työkaverina
Kommentit (25)
Romanit eivät saa töitä. Huono maine pilaa työnsaantimahdollisuudet, jonka vuoksi osa elää sosiaalituilla ja jotkut vielä varastelevat.
Tuossa lauantai iltana paikallisessa huoltoaseman baarissa tanssilavan lähellä istui romaaneja ja paikalle tuli vanhempi romaninainen pivussaan ja kehui kovaan ääneen ettei jouda tulemaan tanssilavalla vaikka Heimoveli on laulamassa kun pitää mennä töihin...
Mitä ihmeellistä tuossa nyt sitten on. Minulla on ollu 6 ja eräs heistä hyvin korkealle kouluttautunut.
Vierailija kirjoitti:
Romanit eivät saa töitä. Huono maine pilaa työnsaantimahdollisuudet, jonka vuoksi osa elää sosiaalituilla ja jotkut vielä varastelevat.
Ei saa kun monesti jättävät jo peruskoulun kesken.
Olen ollut isossa firmassa töissä ja siellä ei ollut ainuttakaan romania. Tosin siellä olisi pitänyt tehdä töitä. Joo, olen kuullut, että romanien luku on viis töistä.
Yksi kyseli murhaajan nimeä, ehkä sukulainen. Hän vaikutti hyvin innostuneelta asiasta. Oikea unelma työkaverina. Heti nassen kanssa kisaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut isossa firmassa töissä ja siellä ei ollut ainuttakaan romania. Tosin siellä olisi pitänyt tehdä töitä. Joo, olen kuullut, että romanien luku on viis töistä.
Oho! Ihan isossa firmassa, mutta saitko itsekin kenkää, kun lusmuilit töistäsi.
Kaksi kertaa, eli ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
No sepä se. Se on niin kurjaa juuri heillä, kun 99% pilaa sen 1% maineen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa, eli ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Otit ahteriin, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Ihan isossa firmassa, mutta saitko itsekin kenkää, kun lusmuilit töistäsi.
En saanut kenkää vaan vanhuuseläkkeelle, päinvastoin kuin ne, jotka pääsevät eläkkeelle heti lapsilisän jälkeen.
Siis missä maassa romanit tunnetaan rehellisinä ja työteliäinä työntekijöinä???
Mulla oli esimiehenä siivousfirmassa puoliromani. Ei pukeutunut romanien tavoin, ei näyttänyt romanilta, vain sukunimi paljasti.
Luulevat olevansa hyviäkin laulajia? No, ei! Radio kiinni kun hoilaus alkaa kuulua.
Mä joka päivä töitä teen......
Jos marketin edessä olevalle inva-paikalle on pysäköity auto ovet sepposen selälläni, on se heimoauto. Harmi, ettei ihan eteiseen mahtunut!
En ole koskaan nähnyt vielä romania töissä.
Moni niistä jotka valittavat etteivät romanit mene töihin, varmaan kuitenkin jättäisivät itsekin ne työhaluiset palkkaamatta "koska ne kuitenkin varastaisivat heti".