Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takalokarien huhtikuu

05.04.2007 |

Aloitetaanpa taas uutta pinoa, kun enää ei mennä huhtikuuta kohti, vaan (apuwa) se olis seuraavana jo toukokuu. Mihin tää aika oikein menee???

Lokakuisten hiuksia vertailtiin..., meidän neiti on aikalailla mulipää, semmoista pientä puolen sentin haituvaa on, mutta aika vähäistä. Ihan menee kyllä perinteitten mukaan, miehen kanssa ollaan molemmat oltu aikoinaan kanssa samanlaisia paljas päitä, samoin esikolla alkoi hiukset kasvaa vasta vuoden jälkeen.

Kääntymisestä; tyttö kääntyy vasemman kyljen kautta vatsalleen, toiselta puolelta ei viitsi edes yrittää, kun on huomannut sen hankalammaksi:o)

Sitten vatsallaan ollessa pyörii sillälailla napansa ympäri.

Piti pitää tässä äsken pieni paussi, tyttö heräs aamupäivä uniltaan. Aloitti taas kauhean äheltämisen, menny tuo kakkaaminen niin kovaksi hommaksi noitten kiinteiden aloittamisen jälkeen. Ootteko antaneet luumusosetta, onkohan sillä kuinka suuri teho.

Täytynee jatkaa myöhemmin, nyt pitää painua viihdytys joukkoihin esikon ja neidin tykö.

Weissu ja tyttö 4.10

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin laajakaistan toimittajaa, ja jouduttiin olemaan reilu viikko ilman nettiä. Voi pojat, että oli vaikeeta! ;o)

Pääsiäisenä ennätettiin olla kotona ja sukuloida. Mukavaa oli, kun oltiin koko perhe koolla monta päivää. Me oltiin Emmin kanssa hiukan flunssassa molemmat, mutta mies säästyi. Ei meilläkään kuumetta ollut, mutta räkää senkin edestä. =S Nyt ollaan jo aikas lailla tervehtyneitä.

Emmi sai ihka oman tripp trappin tänään. Ja ainakin ekat kokeilut siinä istumisesta vaikutti oikein onnistuneilta: tyttö tykkäs kovasti. Illalla nähdään, onnistuuko syöminenkin siinä.

Sirita kyseli bataatin mössäämisestä. Mä ostin yhden bataatin, pilkoin sen ja keitin kunnolla pehmeäksi. Sitten survoin mokkonuijalla ja survaisin sauvasekoittimella perään. Joukkoon lirautin vielä hitusen ruokaöljyä - ja ihan hyvin teki kauppansa. Loput on nyt pakkasessa, kun neiti on päättänyt, ettei äitin mössöt kelpaa. Vaikka mun mielestä ne on kovin sileitä, niin Emmi kyllä löytää ne paakut, mistä voi leikkiä tukehtuvansa. Oon sitten jättänyt omat kasvikset pakkaseen ja laittanut kaupan soseitten sekaan itse keitettyjä ja muussattuja possua ja broiskua. Ne sentään menee.

Iltapuuro (riisipuuro) ei oikein ole uponnut, mutta toissailtana keksin laittaa osan vettä ja osan nania, niin jopas maistuu. Mukana on toki joka kerta myös jotain marjaa tai hedelmää makua antamassa.

Miten muuten teillä maito maistuu, kun on kiinteet kuvioissa? Emmi ei lounaan jälkeen suostu pitkään aikaan ottamaan maitoa. Tänäänkin söi soseet ennen kahtatoista ja maito kelpas vasta pitkien unien jälkeen viiden jälkeen. Nyt on kyllä tankannut useammin. Alkaa vaan käydä äiteen tissien päälle tuollainen maidoton putki. Ja jos kysyntää ei oo, niin kai tuo tarjontakin alkaa hiipua.

Päiväunet menee täällä niin, että ekat tirsat (½tuntia) vedellään sisällä kaks tuntia siitä, kun on herätty. Aamut on alkaneet asettua siihen puol kasin tietämille. Pitkät unet sitten päivästä riippuen alkaa 12-14 välillä ja unta riittää 2-3 tuntia. Ja nuo sitten ulkona vaunuissa. Noista pitkistä unista sitten riippuu taas ilta, ja usein vielä iltasella täytyy ottaa vielä ½ tuntia unta sisällä. Illalla Emmi nukahtaa noin ysin-kympin aikaan.

Emmi muuten muksahti alas meidän sängyltä viikko sitten sunnuntaina. Vähänkös pelästyin, mutta ei siinä oikeesti pahasti käynyt. Mutta opinpa, etten jätä likkaa itsekseen sängylle enää.

Täällä ei vielä ryömitä, mutta peppua nostellaan jo kovasti ja pyörähdellään edes takasin masulleen ja selälleen. Aivan huippujuttu on sylissä seisoskelu ja hyppiminen tai siis niiaaminen. Meilläkin on tuo Vauvan vaaka levy ja sen tahtiin ollaankin körötelty ja jumppailtu ahkerasti.

Jaa-has, jättäiskös taas tilaa muillekin... Mukavaa viikonjatkoa!

-Amy ja Emmi 23.10.

Vierailija
2/22 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissukseen täällä viestejä vaihdellaan, mutta tärkeintä on että kuitenkin langoilla ollaan. Eilen oltiin neidin kanssa sen verran paljon liikenteessä että kirjoittaminen jäi. Olin tosi ylpeä vauvelista, kun hän oli niin rauhallisesti yhdessä tilaisuudessa jonne jouduin hänet ottamaan mukaan. Ei kuulemma häirinnyt muita ollenkaan (tsekkasin asian), vaikka pari kertaa kyllä kiekaisikin vähän kovempaa. Mutta enimmäkseen tutki keskittyneesti lelujaan tai kiehnäsi minun sylissäni kaikessa rauhassa. Mutta luulen että kovin kauan ei ole enää mahdollista tällainen, vaan sitten kun neiti lähtee liikkeelle niin häntä on vaikeampi ottaa mukaan tuollaisiin suhteellista hiljaisuutta vaativiin tilaisuuksiin. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Tavattiin myös toisia vauvoja, ja kyllä se on neidistä mukavaa. Hän ei ole yleensä moksiskaan vaikka muut lapset käsittelisivät melko kovakouraisestikin. Ilmeisesti muita lapsia ei koeta mitenkään uhkaaviksi, vain hauskoiksi ja kiinnostaviksi.

Olen ollut yhä tosi väsynyt ja osittain sen vuoksi peruin huomiselta yhden menon jonka olin luvannut, tuntuu vain että on ihanaa kun ei tarvi lähteä minnekään. Voi vain tehdä juuri sitä mitä sillä hetkellä parhaalta tuntuu. Tänäkin aamuna meni systeemi hiukan uusiksi kun neiti itki aamulla ja luulin että hän on vain väsynyt. Mutta tissi ei kelvannut ja itku vain voimistui, olin ihan ymmällä. Mutta olisi pitänyt tajuta että kakkaahan se rassu vain väänsi, kun se oli saatu aikaan niin olo parani ja sitten hän oli taas aurinkoinen itsensä. Tuo kiinteiden syöminen on nyt lisääntynyt siinä määrin että ' tulostukset' ovat kovettuneet aika lailla. Juotan vauvalle hiukan vettäkin päivittäin, ja lisäksi neiti juo siis yhä aika tiheästi rintaa, mutta silti tuo muutos on melkoinen ja varmasti tuskallinenkin vauveliparalle. Onko muilla sama juttu, että ulosteet ovat nyt ihan kiinteää kamaa? Ja onko niiden ' tulostaminen' yhtä itkuisaa muillakin? Millähän asiaa voisi helpottaa?

Meidän vauvalla ei onneksi aina tule tuollainen itku mutta usein kyllä

huomaa että on melkoista pinnistämistä. Vatsa toimii nyt pari kertaa päivässä joten varsinaisesta ummetuksesta ei kuitenkaan ole kyse.

(Sorry nämä kakkajutut mutta missä muualla niistä puhuu jollei täällä?)

Sinänsä olen iloinen siitä että tytölle ruoka maistuu; ruoka-aikoina aina suu aukeaa kuin linnunpojalla niin kauan kuin vain purkissa on ruokaa. Se on tosi hieno juttu sinänsä, kun tiedän monia aika nirsoja vauvoja.

Aurinkoinen on ilma ulkona, ilmeisesti mennään taas tosi lämmintä kohti. Ihanaa kun tulee kesä! Ei se toukokuukaan enää kaukana ole,

wau!!

t. Sirita ja neiti 24.10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olenko ainut joka roikkuu täällä säännöllisesti?? Vai onko mun kakkajutut karkottaneet muut kirjoittajat? ;-/

Toivottavasti ei! Oli kiva lukea amyn kuulumisia pitkästä aikaa, ja kiitos myös bataatin valmistusohjeesta. Täytyy kokeilla lähipäivinä.

Näin äsken kurkiauran, ainakin 15 lintua ja mahtava keväinen trumpetti soi taivaalta, jotenkin minuun se kyllä kolahtaa! Täytyy uskoa että kevät tulee ja ilmat lämpenevät pian lopullisesti.

Muuten tunnelmat olivat tänäkin aamuna kaukana ihanasta, meillä oli ihan kummallinen yö. Neiti heräsi about kahden tunnin välein syömään ja lopullisesti aamukuudelta! Siinä oli kyllä vitsit aika vähissä kun mies lähti töihin ja itse jäin pirteän vauvan kanssa.

Oletteko te saaneet omia vauvojanne innostumaan ns. itsenäisestä leikistä sängyssä, ettei tämä heti odottaisi äidiltä suurta viihdytystä? Meillä sellaisesta ei ainakaan ole mitään havaintoa. Neiti nostaa päänsä pystyyn ja alkaa äännellä vaativasti ja jollei mitään tapahdu niin volyymi kasvaa. Yritän sitten siinä puolinukuksissa hänelle jotain jutella ja silitellä, käyn vaihtamassa vaipan ja palaan sitten vielä sänkyyn, pidän vauvaa massun päällä jne. Jossain vaiheessa kuitenkin on pakko nousta ja mennä aamiaiselle, siinä neiti sitten leikkii lattialla kunnes taas hänkin väsähtää (yleensä n. parin tunnin kuluttua heräämisestä) ja haluaa taas tissiä, jonka jälkeen nukahtaa vielä hetkeksi. Silloin itsekin käytän tilaisuutta hyväkseni! Ja lepäsin kyllä tuossa puolenpäivän aikaankin kun neiti meni ulos nukkumaan, olin niin poikki että vain itketti. Ja hukkasin tavaroita ja lähetin tekstiviestejä väärille ihmisille ja sitä rataa.. :-(

Eilinen oli myös vähän erikoinen päivä rytmiltään, ensimmäistä kertaa vauva nukkui nimittäin ulkona hyvin pitkät päiväunet, 3,5 tuntia,

yleensä hän on nukkunut n. 2 tuntia. Päätin sitten että hän saa

yrittää valvoa ihan iltaan asti kun kerran heräsi vasta klo 15. Kyllä

hän valvoikin, mutta simahti noin tuntia ennen kuin tavallisesti, ja yö oli sitten tosiaan yhtä hulabaloota. Eli tänään kyllä varmaan nukutan vielä lyhyet iltatorkut ennen varsinaista nukkumaanmenoa ettei aamuherätys olisi noin järkyttävän aikainen. Meikäläinen ei kyllä vielä silloin ole toimintakykyinen..

Ehkä noiden pitkien päikkärien salaisuus eilen oli siinä että annoin vauvalle melkoisen annoksen kasvissosetta aamupäivällä. Tänäänkin kyllä tankkasin neitiä pitkän aamun aikana, annoin ekan kerran piennen annoksen (erittäin löysää) kaurapuuroa luumun kera ja sitten ennen unia vielä kasvissosetta. Ja imetys päälle. Ajattelin että iltaan voisi myös lisätä puuron vellin asemesta kun vain näkee että tuo kaura sopii.

No, tulipa nyt paljon juttua syömisistä ja nukkumisista, perustarpeista.

Itselläni ainut vaihtelu oli eilen kun mies tuli aiemmin kotiin ja pääsin lähtemään jumppaan - jes! Se teki hyvää!

Onkos kellekään tapahtunut mitään mielenkiintoista viime aikoina?

kyselee Sirita ja neiti 24.10.

Vierailija
4/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan surku Sirita, jaksuja sinne kovasti lähtee täältä... viuuuuuuuuuh... noin meni. Se on kyllä tosi, että jos ei saa kunnon yöunia ite nukuttua, niin on jotenkin tosi surkea olo. En tiiä mikä täällä päässä vaivaa, ite olen kyllä nukuttua saanut, mutta jotenkin on vaan niin samperin kiukkunen olo kokoajan. Esikolla on nyt joku kapinavaihe menossa, niin siihen tulee mentyä turhan hanakasti sen kanssa kinastelemaan vaikka pitäisi tietty suhtautua siihen toisin ja yrittää leppyytellä sen kiukkukohtauksia. Ja mikälie jotenkin tulee avokillekin kiukuteltua monesti ihan turhasta, on nyt vaan jotenkin pinna kireällä. Outoa sinänsä, nythän pitäisi olla niin aurinkoinen kevätmieli! No jospa se tästä...

Siitä bataatista, se onkin meillä ainakin ihan ykkösherkkua noista kasvis soseista. Ja siitä tulee kyllä tosi sileää sillä sauvasekoittimella, että ei pitäisi möykyt häiritä. Meillä aloitin tytölle totuttelun noihin täkyihin joita se ei " mukamas" kasvis soseissa pysty nieleksimään. Eli otin pakastimesta vadelmia, haarukalla litsin, mutta ne siemenet jätin sekaan, etten siivilöinyt, ja sekoitin ne omenasoseeseen. Hyvin kelpasi. Noita hedelmäsoseita tyttö söisi vaikka kuinka, on jo huomannut eron näköjään, että voi olla parempaa ruokaa, ja ei niin hyvää, eli nämä kasvis soseet.

Sen olen täällä päässäkin huomannut, että tuota kakkaa joutuu neiti nyt punnertamaan moninkerroin enemmän entiseen kertarykäisyyn verrattuna. Ei onneksi ole vielää mennyt ihan kovalle, sitä luumua sitten varmaan alan ensihätään tarjota.

Mistähän sitä saisi inspiraation alkaa siivoamaan, ikkunoita voisi alkaa jo pestä, ja ihan yleistä imurointia ja lattioiden luuttuamista pitäisi tehdä. Mutta hitsi kun ei nyt yhtään huvittaisi.

Taidan lähteä päiväkahvittelemaan.

Weissu + tytsy 4.10

Vierailija
5/22 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei!

Juuri kävin parturissa ja neiti jäi tuonne ulos nukkumaan, joten käytän tilaisuuden hyväkseni ja istuudun hetkeksi aikaa kirjoittelemaan kuulumisia.

Toivottavasti Siritan edellisyö on mennyt jo paremmin. Meillä herättiin viimeyönä ekan kerran vasta puoli viideltä ja jo oli äitillä ihmetteleminen. Mutta sitten leikittiin ja valvottiin kuuteen asti ja piti antaa uudestaan tissiä, että vielä sais hetken aikaa nukkua... Kyllä se on ihme miten nuo yöt on koko ajan ihan muutoksessa ja ei tiedä ollenkaan nukutaanko hyvin vai ei. Paitsi äiti voi sanoa, että on nukkunut koko ajan suhteellisen huonosti!!! =0)

Itse en kykene ollenkaan nukkumaan päivällä, vaan mikäli mahdollista niin mies ottaa virtapiirin aamulla käsittelyyn ja saan itse jatkaa unia. Tätä tapahtuu ehkä muutaman kerran kuukaudessa, mutta se on sen arvoista, että sitä kyllä jaksaa odottaa!

Meillä vaan ryömimisvauhti kasvaa ja vaipanvaihtokin on yhtä hermojenkiristelyä, kun ei toinen pysy hetkeäkään paikallaan. Meillä on suhteellisen kapea hoitotaso, niin siinä pyöriminen on aika vaarallista, joten olen usein vaihtanut vaippaa lattialla ja sitten toinen vasta saakin " jalat alleen" kun ei oo mitään ylimääräistä päällä.!

Siritan kakkajutut kuulostaa niin tutuilta. Kiinteää on jo täälläkin, paitsi nyt viikon ajan on ollut kurat selässä monta kertaa päivässä sen antibiootin takia, mutta sekin kuuri jo huomenna loppuu, joten takaisin normaaliin ulostamiseen... =0)

Tein myös toissapäivänä itse sosetta ja vaikka vähän klönttejä olikin, niin kummasti kelpas kun sai itse pitää lusikasta kiinni! Tuntuu, että niin kovasti haluaa jo kaiken tehdä itse, että mihin tässä vielä joudutaankaan?!

Jokos muut on käyneet 6 kk:n neuvolassa? Meillä se on edessä vasta toukokuun alussa, niin nähdään sitten miten on tuo Gaviscon (närästyslääke) auttanut... Virtapiirihän on vauvanpyöreä muksu vaikka todella paljon pulautteleekin (myös kiinteitä) ja nyt saimme tuota närästyslääkettä kokeiltavaksi ja melko hyvin se on kyllä auttanutkin mielestäni, saatetaan mennä jo ihan kahdella vaatekerralla/päivä ja se on hyvin verrattuna entiseen (n. 6 vaatekertaa+mamman vaatteet päälle)

Mutta nyt valmistaudun syntymäpäiväjuhlille, joten kotiäidin pikakaunistus alkakoon!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
6/22 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitos Weissulle ja Vaimonalulle myötätunnosta. Kyllä viime yö oli parempi, varsinkin ennen aamua sain nukkua melkein neljän tunnin pätkän, ja tänä aamuna sain taas nukkua vähän ekstraa kun isi otti vauvan hoteisiinsa. Että hiukan ihmismäisempi olo taas on, ja itse asiassa jo eilen iltakin meni paremmin kuin aamu, jostain kumman syystä. Lähdin melko pitkälle vaunukävelylle ja se teki hyvää, sai happea ja veren virtaamaan paremmin. Mutta kyllä se väsymys tuolla asuu kropassa koko ajan, ja varmaan helpottaa vasta sitten kun vauva alkaa nukkua pidempiä pätkiä.

Vaimonalun pikku Virtapiiri on nyt sitten tosiaan päässyt ryömimisen makuun, kuulostaa melkoiselta vauhtihirmulta! Meillä vielä pyöriskellään suurin piirtein samalla kohdalla mutta ei varmaan mene enää kauaa siihen että vauveli lähtee liikkeelle tosissaan.

Tänään ihanassa auringonpaisteessa oli mukava olla kävelyllä. Vauvalla oli uudet tyylikkäät aurinkolasinsa päässä, eikä yrittänyt yhtään vastustella niitä. On vissiin jo huomannut että ei häikäise kun ne ovat silmillä. Ihan mukava päivä on muutenkin tänään ollut, kaunis ilma tietysti piristää myös. Ja se helpottaa aina että mieskin on maisemissa ja voi välillä pitää huolta vauvasta. Ensi viikko voi ottaa koville kun mies on työmatkalla melkein koko viikon ja anoppi jonka piti tulla meille pariksi päiväksi avustamaan, onkin sairaana.. :-(

Väsymyksestä huolimatta olen kyllä nauttinut vauvasta, hän on niiiiiin ihana ja suloinen neiti! Hyväntuulinen ja energinen tapaus.

Mekin odotamme vielä puolivuotisneuvolaa, vielä reilu

viikko aikaa siihen. Tuntuu kyllä että neiti on kasvanut

melkoisesti viime viikkoina. Ja toivon että hän saa

' istumaluvan' että voimme ottaa uuden syöttötuolin käyttöön!

Mukavaa kevään odotusta kaikille takalokareille,

väsymyksellä tai ilman!

Vierailija
7/22 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, hengissä ollaan täälläkin vielä. Kevät flunssa kaatoi vaan vähäksi aikaa koko meidän perheen sängynpohjalle. Esikoiselle tuli reilu viikko sitten kuumetta, yskä ja nuha, niinpä sitten sairastuttiin kaikki muutkin vuorollamme. Nyt jo helpottaa, pienimmäinen kyllä vielä rohisee ja yskii mutta voiton puolella ollaan. Alkaa jopa yöunet palautumaan normaaleiksi, enää ei herätä kuin 2-3 krt. Ompa tuo sairastaminen rankkaa, tsemppiä ja pikaista paranemista kaikille sairastelijoille.

Minä jo aloin huolestua kun meidän pikkuinen ei enää kääntyillyt ollenkaan, kipeänä halusi olla vain sylissä ja sittemmin ei enää lattialla edes yrittänyt kääntyä. Niinpä vietettiin yksi ilta kokonaan lattialla kääntymisharjoituksissa ja nyt mennään komeasti molempien kylkien kautta vatsalleen. Poikaa alkoi jopa kiinnostaa eritavalla ympäristö ja nyt pyöriskelee vatsallaan ja selvästi yrittää päästä eteenpäin.

Istuminen on myös kovasana, mielestäni poika istuu jo aikahyvin selkäsuorana joten olen esim. sylissä istuttanut ihan kunnolla. Pieniä hetkiä on ollut myös syöttötuolissa, kun ei aina viihdy lattialla silloin kun muut on syömässä. Hyppykiikussa poika myös viihtyy kovasti, etenkin jos sisko pomppii siinä vieressä silloin kyllä naurattaa ihan mahdottomasti.

Meillä taas uudet ruoka-aineet vähän tauolla, viikko sitten aloitin pojalle ruusunmarjaa. Parin päivän päästä annoin ruusunmarja-vadelmaa kun pelkkä ruusunmarja oli päässyt loppumaan kaapista. Mies sitten antoi pojalle maistiaisiksi riisikakkua ja seuraavana aamuna pylly oli taas täynnä pientä punaista näppylää. Niinpä jätettiin ne kaikki tauolle ja pian aletaan kokeilemaan mistä oireet johtui. Malttia pitäis vaan olla noissa ruoka kokeiluissa, onhan se jo tuttua kahden allergisen lapsen vanhemmille...

Nyt kun taas ollaan suht terveinä, vietetäänkin varmaan kaikki päivät ulkosalla, pitäis saada tuo piha kesäkuntoon, syksyllä kun jäi haravoimatta niin roskaa on melkoisesti. Jaa, nyt pitää mennä ruuanlaittoon taasen, eipä muuta kun ihania keväisiä päiviä kaikille!

Terveisin,

Kasper-06, poika 18.10

Vierailija
8/22 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.

On kyllä ihanan keväinen ja lämmin päivä tänään ollut ainakin täällä etelä suomessa (kummasti piristää arkea) :). Liian vähän kuitenkin tullut ulkoiltua ja pikku neidin nuha/yskä myös haitannut meitä, liikkellä taitaa olla sitä.

Unohtu kyllä nyt tyystin kaikki kysymykset mitä ollut mutta kirjoitellaan jotain =). Tai ainakin oli juttua 6kk neuvolasta, viikon päästä meillä ja toivotaan että nyt olisi hieman painoa tullut enemmän. Ruoka kyllä maittaa nyt jo aika hyvin ja äidinkin soseet alkoi eilen maistumaan kun laitettiin puoliksi kaupan soseen kera. Onko teillä jotain hyviä liha/broileri reseptejä kun voisi niitä nyt tehdäkkin?

Meidän tyttö myös tykkää tuosta hyppykiikusta niinkuin kasper-06:n poika. On kyllä aivan innoissaan kun siihen pääsee kun sylissä on niin raskas hyppyyttää pikkuista. Meillä ei vielä päästä eteenpäin mutta pian luulisi kun yritystä on. Muita lokakuisia eteenpäin menejiä ei taida olla kuin virtapiiri?

Kakkajutut oli tuossa myös astialla =). Meillä on samaa ongelmaa välillä että kovaa on ja ähelletään urakalla vaipaan tavaraa. Kirjo on myös suurta siinä, koskaan ei tiedä mitä sieltä löytyy. Ihan näistä vaipoista että mitä olette käyttäneet? Meillä kyllä on aika paljon eri merkkejä ollut kun osakestoillaan myös.

Vielä allergioista. On myös kasper-06 poika allergikko niinkuin meillä tyttönen. Itselle on kyllä ollut niin uusi asia kun itsellä ei koskaan ollut mitään. Suvussa kyllä löytyy ja niin se vain kulki sitten meidän perheeseen myös. Ihan jos viisaampia olette kuin minä niin voiko näin pienellä esiintyä jo siitepöly allergioita myös? Ruoka-aineita olen huomannut rintamaidon kautta mutta testiin ei vielä olla menty.

Eipäs tässä muuta kummempaa nyt ole. Täytyy lähteä viikonloppu kylpyä virittelemään tytölle. Hyvää loppu sunnuntaita kaikille!

Heluuna ja tytteli 18.10

Vierailija
9/22 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään käytiin lääkärillä ja toisessa korvassa oli tulehdus... Ei ihmekään kun on yöt olleet hankalia... No, tänään aloitetaan kuuri ja katsotaaan onko apua tästä hommasta! On se vaan kumma, että putoaa taakka harteilta kun tietää mikä toista vaivaa!

Iskä oli aamulla heränny neidin kans ja jättivät mut nukkumaan autuaan tietämättömänä mistään! Tulivat herättämään vasta kun neiti oli jo ekat tirsat vetäny ja iskän piti päästä remontoimaan, kun on niin hieno keli!!! Kyllä teki poikaa! Nyt virtapiiri nukkuu tosi pitkiä unia, kun on jo puol 11 menny unille ja ehkä puoli tuntia oli hereillä tos välillä kun käytiin lääkäris ja vieläkin nukkuu... Pitää varmaan mennä jo herättelemään, että jaksaa yölläkin nukkua.

Mutta pääpointti siis oli, että itkujen syy toivottavasti selvis ja päästään omaan rytmiin!

Vierailija
10/22 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hauska kun vaimonalku olet käynyt täällä pääsiäisenäkin kuulumisia kertomassa, muut ovat ilmeisesti pyhien vietossa. Ikävää että teillä on itketty öitä, mutta toivotaan nyt että lääkkeet tepsivät nopeasti

ja teidän ' virtapiiri' toipuu pian entiselleen. Minusta tuo ' virtapiiri' on muuten ihan mainio lempinimi vauvalle, välillä kyllä tuntuu että meilläkin voisi käyttää tuota samaa nimitystä. On sen verran paljon energiaa pienessä pakkauksessa!!

Meillä on ollut vieraita ja tänään oltiin vauvan isoisän juhlissa,

mukavaa on ollut mutta nyt tuntuu ihanalta olla omalla porukalla.

Käytiin iltakävelyllä, ihana auringonpaiste vaikka kylmää olikin,

ja nyt vauvan kanssa istuskellaan ja ihmetellään, kuunnellaan Vauvan vaaka-levyä, joka on tosi ihana! Tosi suloisia lauluja. En ollut aiemmin sitä kuullutkaan. Onkos teillä muilla jotain lempparivauvamusiikkia tai kirjoja?

Neiti sai tänään kokeilla kauravelliä, toivotaan ettei tule mitään oireita. Vähän hän äsken puklasi mutta luulen että se johtui vaan massullaan olosta. Hän on ollut ihan hyväntuulinen ja kaikki mitä tarjotaan tuntuu menevän hyvin kaupaksi, mikä on kyllä mainio juttu. Parin viikon päästä kun neiti täyttää puoli vuotta aloitan sitten liharuokien tarjoilun, vielä ei niitä ole meillä maistettu.

Paljon muutakin uutta tiedossa melko nopeasti puolen vuoden jälkeen,

näin olen suunnitellut: syöttötuolissa istuttaminen, rattaista kantokopan jättäminen pois ja uusia aterioita päiväjärjestykseen. Siis ei kaikkea yhtäaikaa mutta siinä samojen viikkojen tienoilla näitä muutoksia tiedossa. Monella lokarilla taitaa näistä asioista olla osa jo takana.

Jatketaan kuulumisten vaihtoa kunhan taas ehditte,

t. Sirita

Vierailija
11/22 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnes kaikki on jääny? Olenko ainut joka on aina kotona? =0)

Viime yönä oli lähes ihmeellinen olo, sillä neiti heräs kolmelta ekan kerran, sitten 5.40 päätti että aamu alkaa ja kolisteli sängyssänsä, itse jatkoin unia, mutta luulen, että neiti on valvonut. 6.20 otin viereen ja tainnutin vielä tunniksi tissillä! Siis nyt voi jo sanoa, että meni yhellä syötöllä ja se on aikasta hieno juttu, voikun tämä nyt jatkuisi...

Ja niin siinä vaan kävi, että meidän virtapiiri oppi eilen ryömimään... NYYH! Eli se siitä vauvasta. Nyt mennään jo aika hurjaa vauhtia, varsinkin kun näköpiirissä on jotain muuta kun omat lelut (esim. iskän iltainen puoliksi syöty sipsipussi, joka oli jäänyt olkkarin lattialle... Kuuntelin vessasta, että nyt se löysi jotain ja kun menin paikalle, niin oli sipsit pirin pärin lattiaa!!! Oli neiti heilutellut avonaista pussia äiskän iloksi!)

Nyt pitää mennä ittekki syömään ja toivoa, että tämä flunssa ei tästä pahene!

Vierailija
12/22 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siritalle piti sanomani, että meillä on myös vauvan vaaka-levy ja oon tykänny hurjasti. Löytyy myös Satu Sopasen leikkitunti cd+kirja. On mukavia tuttujakin lauluja leikkiohjeineen, ehkä vähän isommille, mutta meillä on ainakin naurettu, kun äiskä niitä leikkii musiikin tahdissa... =0)

Nyt syömään kipin kapin.

Vierailija
13/22 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tautista aikaa, meilläkin esikko parasta aikaa potee aika ankaraa nuhaa. Kauheesti vaan toivon, ettei tuo tarttuisi tyttöön, se kun on niin kauhean inhottavaa pienellä tuo nuha. Mutta hyvä juttu vaimonalulle, että on teillä alkaneet lääkkeet tehota tautiin, jospa se siitä ohi menisi:o)

Itseä hirvittää kun tulee huomaamatta tehtyä pikapyrähdyksiä pihan puolelle, esim. kun käy kattomassa tyttöä vaunuissa, niin ei aina tule otettua takkia päälle. Niin sitä kauhulla odotan, milloin iskee taas rintatulehdus, se kun on niin pirun salakavala tulemaan, sen olen huomannut. Kerran olen siihen lääkekuurin syönyt, ja noin kerran kuukaudessa aina yrittää uudestaan tulla päälle, mutta onneksi olen sitten saanut kotikonstein sen talttumaan. Inhottava vaiva. Mutta se nyt noista tauti jutuista.

Tänään olin reipas ja tekasin tytölle ison satsin kotiruokaa, niin eipäs vaan kelvannutkaan :o/

Pari päivää sitten otin uutena lajina kanan, annoin kaupan valmista kana-kasvis-riisi mössöä. Hyvin upposi. Nyt sitten keittelin riisit, kanan, kesäkurpitsaa ja porkkanaa, ja sauvasekottimella muussasin. Ei ne riisit niin sileäksi menneet, vaikka kuinka ylikypsäksi niitä keittelin. Ja sekös aiheutti ihan hurjia tukehtumis esityksiä. No pistin pakastimeen odottelemaan aikaa tulevaa, jospa nuo joskus kelpaisivat...

Tuohon syömättömyyteen meillä voipi aiheuttaa myös ankara hampaiden tulo. Viimeviikolla kun käytiin siellä hammashoitajalla, niin se sanoi tytöllä olevan koko eturivi valmiina puhkeamaan. Kulmat on tulossa nyt ihan ekaksi, ihan pikkasen ne onkin jo päässeet läpi. Mutta koville on ottanut, voi ihme sitä ikenien hankaamisen määrää, ja miten ne onkin kipeät, kun sitten samalla usein alkaa itkua vääntämään. Toissapäivänä annoinkin supon, kun silloin oli ihan mahdotonta ne suun hankaaminen ja itku. Pikkasen hirvittää aina kun imettää, että koska tarraa kiinni, nyt kun on alhaallakin ne kaksi, mutta ei onneksi vielä ole napannut!

palaillaan,

Weissu + tyttö 4.10

Vierailija
14/22 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kyllä mekin ollaan paljon kotona, vastauksena vaan vaimonalun

ihmettelylle. Ihan aina vaan ei ehdi kirjoitella viestejä. Tänään oli ihan maanantaifiilis vaikka olikin tiistai, ja mokamaanantai vielä, olin unohtanut hoitaa joitain asioita ja tajusin sen vasta tänään. Ja olo oli aamulla tosi hidas ja väsynyt, neiti kun innokkaana oli ylhäällä jo klo 6.30 ja vaikka isänsä vei hänet taas puoleksi tunniksi että minä sain nukkua, niin olin yhä edelleen vain tosi väsynyt. Mutta ei auttanut, yritin lirkutella neidille että oltaisiin vielä venytty sängyssä mutta alkoi sellainen komentaminen että oli ihan pakko nousta sängystä! :0/

Eikä se hidas ja väsynyt olo mihinkään ole kadonnut. Tuossa aiemminkin yritin itse asiassa ottaa päiväunia kun väsyttää niin,

mutta sain käydä ainakin kuusi kertaa tyynnyttelemässä ulkona nukkuvaa neitiä, itkeskeli vaan vaunuissa. Toivottavasti ei ole vatsa,

annoin nimittäin iltapäivällä lusikallisen banaania ekan kerran.

Viime päivinä hän on puklannut pari kertaa päivässä mikä on

hänelle erikoista, en tiedä mistä on kyse. Toivotavasti vain

siitä että on ollut niin paljon massullaan syönnin jälkeen.

Onnittelut ryömimisen taidon keksineelle virtapiirille, ei kai se

vauva nyt siitä pilalle mene! ;-) Mutta onhan se totta että siitä

se alkaa se liike vanhemmista poispäin, vaikka kyllä siinä

vuosia menee ennen kuin meitä ei enää tarvita. Joten nautitaan

vaan vauvoista, ryömivät he tai ei vielä!

Kiitos muuten siitä yhdestä levyvinkistä, täytyy tsekata.

Harmillista että weissun hienot keitokset eivät olleet kelvanneet

vauvalle. Itsekin säilön vielä pakkasessa itsetehtyä porkkanamössöä

kun ei mennyt kaupaksi silloin kun yritin, mutta aion yrittää vähän

myöhemmin vielä uudestaan. Onko muuten bataatin valmistamiseen

ja soseuttamiseen jotain vinkkiä, ajattelin kokeilla sitä joku päivä, enkä ole vielä ainakaan törmännyt kaupan purkkeihin joissa sitä olisi?

Rintatulehduksista varoitteli Weissu, niitä oli minullakin silloin imetyksen alkuvaiheessa kaksi peräperää, mutta luulen ettei kyse ollut niinkään kylmetyksestä kuin tukkeutuneesta rauhasesta. Onneksi ei nyt ole vähään aikaan ollut sitä ongelmaa, mutta yksi kerta jo pelästyin kun olin pitkään kaupungilla ilman vauvaa ja rinta ehti mennä ihan kovaksi.

Onneksi vauva söi sen sitten ihan tyhjäksi eikä mitään tulehdusta tullut.

Mukavaa alkuviikkoa,

Vierailija
15/22 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkoa aamun jutustelulle...

Tyttö nukkuu päiväunia ja poika meni jo pihalle, niin pitää vielä jatkaa muutama kesken jäänyt juttu.

Joko muilla on naperot siirtyneet kaksille päiväunille? Meillä jos herääminen on tuossa aamu kahdeksan tietämillä, niin puolen tunnin aamupäiväunet tyttö ottaa siinä 10.30-11, ne nukutaan sisällä. Sitten päiväunia nukkuu noin klo. 13-16 ulkona vaunuissa. Illalla menee sitten milloin mitenkin; jos mennään missä käymään, niin nukkuu sen autossa olo ajan, muutoin satunnaisesti kotona ottaa siinä ilta kuuden jälkeen puolen tunnin tirsat. Joskus on valvonut koko illan, silloin on käynyt yöunille noin kahdeksan tietämillä, muuloin se yöunille meno venyy tuonne yhdeksän jälkeen.

Ja se on huomattu, että jos iltaisin alkaa yhtään olla kiukkuisa olo tytöllä, niin kun vie kylpyyn niin johan riemu repeää! Vannassa se tykkäisi olla vaikka ties kuinka kauan. Inhottaa oikein kun on itse niin laiskistunut, ettei olla saatu aikaiseksi käydä vauvauinnissa. Esikon aikaan käytiin, ja se oli kyllä tosi in juttu, mutta nyt kun pitäisi niin kovin aikaisin herätä, niin ei vaan jaksa. Tyttö kun kumminkin nukkuu aamuisin suht pitkään.

Jaa mutta nyt taidan tastä lähteä muksujen perään pihalle.

Hyvää pääsiäistä vaan kaikille lokareille!

weissu & neiti 4.10

Vierailija
16/22 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat meni jo yö unille, joten pääsee kirjoittelemaan..

Meidän " neuvolan täti" on aivan ihana, kertoo asiat hyvin ja juttelee pojille kun tutkii heitä, ja on muutenkin hirmu ammattitaitoinen. Ja kysyy joka kerta myös äidin voinnista.Vaikka ei mitään hätää olisikaan, niin on se hienoa että muistetaan myös äitiä=) (en tiedä johtuuko sitten siitä, kun on kaksoset

Hiusten kasvusta oli puhetta, pojilla oli syntyessään vähän hiuksia, A:lta lähti " vauvatukka" , ja uutta kasvaa mutta aika kalju on vielä, B:n hiukset on pysyneet päässä ja hänellä on vähän reilummin,ei tosin vielä leikata tarvitse=)

Päiväunia meilläkin nukutaan enää kahdet ensimmäiset aamulla klo 8.30-9.00 (n. tunnin verran) ja toiset ulkona klo 12.30-13.00 (ja silloin nukutaan 3-4 tuntia) ja ilta unille sitten 19.30 tai 20.00 riippuen miten väsyneitä ovat. Tosin poikkeuksiakin on, kuten tänään kun pojat meni " jo" 19.00 nukkumaan

Ja puuroasiaa: aamulla annan kaupan valmis puuron ja illalla teen puuron jauheesta/hiutaleista. Meilläkään ei pelkkä puuro mene alas, joten jos esim. teen kaurapuuroa, niin laitan siihen (aika reilustikkin) vadelma-mustikkasosetta ja sitten maistuu..

Noi kaupan valmis puurot on kyllä aika kalliita, ja kun meillä menee jostai kumman syystä vielä tupla annokset=)

Meilläpäin vaihtelee lastenruokien hinnat melko paljon, joten saa olla aika tarkkana mistä ostaa.

Miten teillä muilla, onko isoja eroja eri kauppojen kesken?

Meiltä voin sanoa esimerkin tuttelista (5dl), yhdessä kaupassa 0,65¿ ja toisessa 1,10¿

Mutta,mutta nyt lähden syömään iltapalaa, joten toivottelen kaikille hyvää pääsiäistä!

Terveisin tupla-06 ja pikkupojat 6.10

Vierailija
17/22 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän onkin jo Pitkäperjantai, kylläpä aika taas on menny nopsaan. Meillä esikoinen sairastellut joten ei ole paljon koneelle kerennyt.

Vauvan tukasta oli puhetta, meillä pojalla ihan ohutta lyhyttä haiventa on, sekin ihan vaaleaa että kauempaa näyttää ihan kaljupäiseltä. Pojalla onkin hyvä kun ei tuo tukka niin kovasti kasva, sitä kun on niin vaikea alkuun leikkailla.

Meillä nukutaan vaihtelevasti 2-3 päiväunet. Monesti illalla tuntuu ettei riitä pelkät 2 unet, kun alkaa tossa kuuden maissa kiukkuamaan. Olen sitten laittanu vielä pikku tirsoille, nykyään vaan tuntuu että sitten alkaa yöunille meno viivästymään, jos illalla vielä ottaa tirsat.

Meillä poika osaa kääntyä vatsalta selälleen ja selältä vatsalleen, mutta yleensä viihtyy selällään tai kyljellään, kauheasti ei kyllä kiinnosta vatsalleen kääntyily vielä. Selällään kyllä pyörii niin että liikkuu hiukan paikasta toiseen. Poika ei kauheasti vielä viihtyisi yksin lattialla, aina pitäisi olla jonkun viihdyttämässä tai sitten pitää päästä syliin istuskelemaan. Mites muilla viihtyykö vauvat lattialla?

Meillä tuo istuminen on nyt in. Sitterissäkin poika pungertaa itsensä istumaan väkisin. Syöttötuolia ollaan silloin tällöin kokeiltu, mutta mielestäni poika ei jaksa vielä tarpeeksi kauan istua että voisi siinä alkaa vielä syömään.

Nyt poika heräilee aamupäivän unilta.

Eipä muuta kun hyvää pääsiäisen aikaa kaikille takalokareille!

Terveisin,

Kasper-06 (poika 18.10)

Vierailija
18/22 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Ajatella etä tässä kuussa meidän vauveliinit täyttävät jo puoli vuotta!

Aika juoksee kyllä tosiaan...

MÄ olen kovasti miettinyt noita PUUROJA, meillä on annettu noita kalliita valmispuuroja enkä oikein tiedä mikä olis hyvä vaihtoehto. Ne jauheetkin on kauhean kalliita. Pojille teen kaura- tai neljänviljan-hiutaleista puuron, mutta se on ihan liian karkeaa tuolle tyttöselle vielä. Vinkkejä otetaan vastaan.

Meidän tytöllä on hassu kaksivärinen tukka, ihan tosi vaalea tyvestä ja sitten latvat on vaaleanruskeat. Kaikki muut on olleet tummia (yhdellä ihan pikimusta tukka) ja me vanhemmatkin ollaan tummia joten tämä blondi on ihan outo ilmestys :)))

Ja paljon löytyy karvaa päästä kyllä kuten muillakin. Mä olen aina kärsinyt liian paksusta tukasta, on oikukas luonnonkiharainen :( joten perintönä ovat saaneet moiset mopit päähänsä jokainen :DD

Meillä on nyt aloitettu liharuoat, eka broitsua ja sit naudanlihaa. Puuroja on mennyt parisen viikkoa. Ihan hyvin menee kyllä, kolme ateriaa yhteensä saan upotettua päivän kuluessa. Yritin neljättäkin mutta se oli selvästi liikaa. Mutta hyvä näinkin.

Meillä aloitettiin istuskelut syöttötuolissa juuri, mutta ihan pieniä aikoja kerrallaan, lattialla istuminen ei meillä kyllä ole vielä ajankohtaista ollenkaan... ryömimisyritystä sen sijaan on, mutta kääntymisestä neiti ei ole ollenkaan kiinnostunut. Viihtyy pitkät ajat sekä selällään että mahallaan onneksi.

Meillä nuo pojatkin ovat olleet aika hitaita karkeamotorisissa jutuissa joten kärsivällisesti odotan nytkin edeistysaskelia, myöhemmin tilanne kyllä tasaantuu...sen olen nyt kolmesti kokenut :)

Musta onkin kurjaa kun asioissa kiirehditään ja tulee paineita ulkopuolisilta(mitä meillä on ollut kyllä aikoinaan)...joko se konttaa ja joko se kävelee ym...

kaikki omaa tahtiaan, ei vähän hitaammalla aina tarvitse olla jotain " vikaa" .

Oikein hyvää pääsiäistä lokareiden perheisiin!!!!

t.Memeka ja tyttö 27.10

ja kolme isoveikkaa 99, 01 ja 03 :)))

Vierailija
19/22 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuuluisi olla Etulokari silla tyttonen on syntynyt 5.10, mutta kun en loytanyt mitaan sopivampaa. Kirjoittelin tanne jo aiemminkin kunnes tajusin ton nimen...

Eli meilla vuorokausi rytmi on suhteellisen samanlainen kuin teilla muillakin. Heraillaan 7.00-7.30 ja ekat unet noin 10.00 sitten toiset 14.00 ja lopuksi younille noin 19.30- 20.00 yolla heraillaan parisen kertaa. Minusta olisi mukavampaa, etta mentaisi nukkumaan ehka myohemmin ja herattais myohemmin, muttei ole rytmin vaihdos onnistunut. Isommat lapset nukkuu nain lomilla pidenpaan eika siis ole pakko herata viela noin aikaisin, mutta kai se tuntuu helpommalta sitten kun ei enaa herailla oisin:)

Tukkaa tyttosella on ihan kiitettavasti. Varsinkin otsalla tumma tukka nakyy ehka paremmin. Hieman vaaleita raitoja nakyy olevan. mutta melkein saa jo ponkkarin.

Liikkuminen on alkanut kiinnostaa ja eteenpain mennaan kuin mittarimato. Sangylle en ole voinut enaa jattaa ilman etta silmat on auki (aamuisin) silla jos reunalle ennattaa niin yli menee. Mutta toisaalta pitkaan on ollut turhautunut kun liikkeelle ei ole paassyt, mutta kunhan tuo tekniikka tuosta hioutuu niin voi olla etta paiva alkaa paistaa, kun maailma avartuu. Lattialla ei oikein viihdy ellei joku ole mukana viihdyttamassa. Istuminen onnistuu, kaatuillaan viela, mutta tyynyilla saa hyvin tuettua.

Ongelmallisin meilla on tuo syominen.. Eli rintamaidolla ollaan selvitty tahan saakka ja pulloiltu ollaan silloin kun olen toissa (daddy) nyt kun kapasiteettia pitaisi lisata olen antanut korviketta ja kiinteita. Korviketta menee kerallaan 60 ml. ja noin 5 kertaa paivassa oisin imetan. kiinteita aamulla puuro, paivalla ateria ja illalla puuro tai loput ateriasta ennen maitoa. Painokayra on nyt laskenut hitusen eli ei olla noususuhdanteisia. Mutta minen saa enaa enempaa menemaan ja mittailen ja lasken paivat pitkat niin, etta menne ihan manian puolelle pian. Minulla on aikaisemmat lapset syoneet sen, mita ollaan annettu ja paino on ollut kohdallaan aina, nyt tama kolmas on luonut ihan oman ongelman tasta syomisesta, enka oikein ollut varautunut tallaiseen. Tuntuu ihan avuttomalta, vaikka luulis ettei enaan tallaisella kokemuksella ( 2 omaa ja useita hoidokkeja) pitaisi millaan osa alueella nain avuton olla. Mutta nakojaan nainkin voi kayda.

Taalla Englannissa on oikein kaunis kesainen saa ja olemma menossa puistoon syottamaan sorsia. Lapset saa tekemista (kahden viikon paasiaisloma) ja pienimmainen saa jutustella lintujen kanssa. Tykkaa linnuista ja heti alkaa jokeltelu kun sinne mennaan.

Happy Easter, Barratts

Vierailija
20/22 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse kullekin takalokarille! Kiva että oli uusi ja pitkä pino odottamassa,

ja ihan Englannista asti terveisiä, hauskaa!!

Me oltiin taas eilen neidin kanssa kyläreissulla, meni oikein mukavasti vaikka autoa pakatessa kova tuuli meinasikin viedä vauvan makuupussin mennessään! On se hurja tuo kevääntulomyrsky!

On ollut muutenkin niin paljon ohjelmaa viime aikoina että tämä pitkäperjantain rauha tuntuu aivan ihanalta. Isä vielä leikki aamulla tytön kanssa niin että äiti sai nukkua lähes kaksi tuntia ekstraa, IIIIIIIIIIIIIHANAAAA!!! Olo on taas melkein ihmismäinen! En tiedä miten te muut jaksatte jatkuvaa univelkaa mutta minulla se on alkanut viime aikoina tuntua aika rankalta.

(No jaa, huomasin kyllä aika pian että ei se tuokaan pidennys uneen riittänyt olon saattamiseen normaalitilaan, suutahdin ihan pienestä jutusta äsken miehelle ja sen jälkeen on ollut ihan tylsä olo. Sain sentään pyydetyksi anteeksi. Ehkä tämä taas tästä!)

Neitillä(kin) on ollut tänään vähän huono päivä, jatkuvaa kitinää lattialla ja tyytyväinen vain sylissä. Olin luullut ettei meille sellaista enää tulisikaan, kun vauva osaa jo jonkin verran itsekin liikkua, mutta ehkä hänellä on vähän vatsavaivoja - huomaa että ' tuotokset' ovat muuttuneet entistä kiinteämmiksi soseiden syönnin lisäännyttyä. Niiden vääntäminen voi ottaa koville! Äsken muuten tapahtui melkoinen ' kakkakatastrofi' hoitopöydällä kun äiti otti vaipan vahingossa pois kesken ' tulostamisen' !! (Ette varmastikaan halua tietää enempää! ;-\ )

Joku kyseli ollaanko me kovia näpertelemään, ja täytyy myöntää ettei kyllä olla. En osaa myöskään ommella, enkä myöskään ole puutarhaihminen. Ruuanlaitosta ja leipomisesta sentään pidän.

Tuntuu myös siltä ettei aika riitä edes tähän normaalikuvioiden pyöritykseen saati sitten hienojen koristeiden tekemiseen. Mutta arvaan että se on mukavaa hommaa, joten hienoa kun joku jaksaa. Itse käyttäisin ylimääräisen aikani melkein aina johonkin liikuntaan mieluiten ulkona, tai lukemiseen. Olen myös haalinut itselleni hiukan työjuttuja, joten niitäkin pitää yrittää jossain välissä tehdä.

Hiuksista vielä - otin äsken ja reippaasti leikkasin neidin otsatukkaa lyhyemmäksi, se alkoi kerta kaikkiaan olla silmillä. Lopputulos ei ehkä ole maailman siistein mutta ajaa asiansa. Mutta niskahiuksia en kyllä varmaan raaski leikata pitkään aikaan, vaikka melkoisia liehukkeita siellä on. Hauska raidallinen tukka neidillä, syntymätukka oli vähän ehkä punertava, ja nyt alta kasvaa vaaleita hiuksia. Blondi taitaa tulla meidän neidistä! :-) Itsekin olin lapsena tosi vaalea.

Päiväunistakin oli puhetta: meillä nukutaan melkein neljät päiväunet - välillä oli vähemmän. Eli usein meillä herätään jo klo 6.30, ekat pikkutorkut n. klo 8.30-9.00 (sisällä), toisille päiväunille ulos nukutan n. klo 11.30, niillä nukutaan n. 1,5 tuntia ja herääminen siis n. klo 13. Sitten vielä iltapäivällä kolmannet unet, usein vaunukävelyllä, n. klo 15.30-16.30. Niilläkään ei ihan selvitä tuonne nukkumaanmenoaikaan, vaan klo 18 jälkeen alkaa neitiä väsyttää mutten halua vielä laittaa häntä yöunille, joten joskus vien hänet vielä pienelle vaunuajelulle puoleksi tunniksi, sitten jaksetaan klo 20 tienoille jolloin aletaan nukuttaa. Mutta joskus on päiviä että nuo toiset päiväunet venyvät jolloin myös iltapäivän päiväunet ovat myöhemmin ja silloin hän

jaksaa " yöhön" asti niillä. Mutta eilenkin kun oltiin reissussa niin hän nukkui vain yhteensä n. 1,5-2 tunnin päiväunet ja silti jaksoi tuohon klo 20 asti valvoa, tosin sen jälkeen kitisi ja heräili moneen otteeseen joten oli ehkä vähän ylikierroksilla.

Aterioita annetaan tällä hetkellä kolme imetysten lisäksi, aamupäivisin kasvissosetta tuttelilla maustettuna, iltapäivällä marjasosetta ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa riisivelliä.

No, mutta nyt täytynee mennä tekemään jotain muita hommia,

kirjoittelemisiin,