Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin käytös?

Vierailija
18.08.2025 |

Hän mielistelee muita. Hän keksii jokaisen työkaverin mielenkiinnon kohteesta aina jotain puhuttavaa, esim "voi Riitta ihana nähdä sua, ootko käynyt koiranäyttelyissä?"

Hän kehuu vuolaasti ihmisiä: "hei Pertti, mä haluan ton sun paidan kun se on niin hyvän näkönen". Semmosta lässytystä. 

Hän keksii työkavereille lempinimiä, esim. Ihana Iita ja älypää Jenni.  Niitä hän käyttää enkä aina tiedä onko lempinimet v.. lua vai ei. Samaa en tiedä hänen "vitseistään" joita viljelee paljon. Monet vitsit on kuultu kymmeniä kertoja.. 

Pienessä porukassa hän arvostelee muita, työkavereista hän erottaa hyvät ja huonot ja yrittää saada siihen muita mukaan. Ja huonoja hän mielistelee myös. Lisäksi hän juoruilee ihmisistä ikäviä asioita mitkä ei siis liity töihin mitenkään. 

Jos hän näkee mun juttelevan jonkun kanssa hän saattaa tulla keskusteluun ja viedä toisen huomion tai muuten kuuntelee hyvin kiinnostuneena mistä me jutellaan. Hän on tosi utelias ihmisten asioista. 

Itse en puhu hänelle enää henkilökohtaisia asioita koska en luota häneen. Siksikö hän tulee kuuloetäisyydelle että kuulisi jotain mehevää. Ennen puhuin hänelle enemmän asioita koska vielä luotin. 

Mutta mitä teille tulee mieleen tästä käytöksestö? Huomion / suosion kipeä? Että saa kavereita kun kertoo juoruja? 

Mulla tulee hänestä tosi oudot vibat ja koen hänet melko raskaana ihmisenä. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida olla paljon töitä? 

Työkaverisi kuulostaa ylisosiaaliselta ihmiseltä. Ratkaisu on kääntää keskustelu oikeita taukoja lukuunottamatta takaisin työasioihin, tai lopettaa keskustelu kokonaan jos teillä ei ole yhteisiä työasioita.

Vierailija
2/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ainoastaan sun ärtymys loistaa ja juoruilu sekä pahan puhuminen hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai autisti tai molempia.

Vierailija
4/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisipa kaikilla muilla samanlaiset aloitukset ja yirtykset vuorovaikutukseen kuin sulla? Susta tulee vibat, että ärsyynnyt vähän kaikenlaisesta mikä ei sua miellytä?

Vierailija
5/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kertomasi perusteella haastavuuden. Minulla on myös tällainen työkaveri. Aluksi pidin hänestä ja luotin, nyt olen melko varma että hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö. En luota enää.

Vierailija
6/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et se sinäkään mikään mukavan tuntuinen ole. Jotkut on vain rennompia kuin sinä. 

Vierailija
7/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän työpaikalla ole mitään oikeita töitä, kun ehtii tekemään tuota kaikkea?

Vierailija
8/8 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et se sinäkään mikään mukavan tuntuinen ole. Jotkut on vain rennompia kuin sinä. 

Ei kuulosta rentoudelta vaan mairealta miellyttämiseltä. Kuulostaa aspergerilta, joka ei osaa sosiaalista kanssakäymistä, mutta yrittää parhaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi