Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuntouttavasta työtoiminnasta mitään hyötyä?

Vierailija
18.08.2025 |

Mulla ei oo työnhakuvelvoitetta kun on niin pahoja mt-ongelmia mutta jotain tekemistä tarvis. Onko kuntouttava ainoa vaihtoehto? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia itselläkin mutta narkkien seuraan mua ei saa 

Vierailija
22/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä tuet / toimeentulo säilyy niin silloin varmaan on sille yksilölle hyötyä. Ehkä joku oikeankin työn saa. Harva tosin koska oikeassa työssä iskee ikävä palkanmaksuvelvoite. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite ollu monet kerrat kuntouttavassa. Riippuu kuka stn järjestää kuntouttavan. Onko hyvinvointialue. Nii sillo pelataan korttia ja juodaan kahvia 4h kerran viikossa. Opit siis juomaan kahvia. Jos kunta nii sillo voi olla muutakin aktiviteettia. Olin kansalaisopistolla 1.5 v kuntouttavassa. Siä saatiin valita kurssia opiston tarjonnasta. Ja nämä kurssit siis pidettiin meille päivällä. Joten monenlaista tein. 

No sit loppui täältä paikkakunnalta rahat joten loppu tää kuntouttava myös. Nyt ollu sit työtön.

Vierailija
24/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein siellä on myös oikeasti jotain juoppoja. Jotenkin perus työtön ilman päihdeongelmaa tms ei vain sovi sinne tai tuntee olonsa sellaiseksi ettei kuulu sinne.

Niin tätä mä pelkään kun en itse käytä päihteitä. 

Ap

Juomaan vaan...

Vierailija
25/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sun siellä tarvitse henk.koht ongelmistasi avautua muille ryhmäläisille, mt- ongelmista, sen semmoisista, jos et halua.

Voi tuntua lapselliselta ne ryhmäytymiset, opetellaan arjenhallintaa, askarrellaan, pelataan pelejä, leikitään jotain väkinäisiä leikkejä, tehdään retkiä lähiluontoon, käydään museoissa, grillataan uimarannalla makkaraa, tutustumiskäyntejä eri järjestöihin...

Voi olla ihan mukavaakin.

Kaikki mitä tuossa luettelit kuulostaa painajaiselta.

Voit toki kysyä, jos pääset vaikka siivoojaksi yhdistyksen tiloihin. Ei tarvitse osallistua ryhmään. Saat olla pääosin yksin.

Vierailija
26/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pelleilyä

Vierailija
27/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia ongelmia itselläkin mutta narkkien seuraan mua ei saa 

No sininauha ry.tä en ainakaan suosittele.

Vierailija
28/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle on tulossa aika työkkäriin niin pitää kysellä mitä vaihtoehtoja mulla on. 

Vierailija
29/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten päivähoitoa.

Vierailija
30/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyskuntoutujille voi olla myös jotain päivätoimintaa tai kerhoja, jos sellainen kiinnostaa enemmän.

Esim Etelä-Savossa näin 

https://etelasavonha.fi/palvelut/mielenterveys-ja-paihde/aikuisten-miel…

Vierailija
31/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan pupukurssille!

Vierailija
32/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vois olla ihan hyvä sulle.

Oon itse ollut on/off kutyssä nyt 8 vuoden ajan, että niin paljon siitä on ollut hyötyä..

Välillä oon ollut työkokeilussa ja palkkatuella töissä ja ekan kerran jälkeen hakeutunut ihan itse tuonne että saan työnhakupakon pois niskasta enkä hautaudu kotiin, ruokaakin sieltä saa.

Ihan kivaa siellä joskus on ja tykkään, kun kaikki on siellä samalla viivalla ja samanlaisia työttömiä luusereita kun itsekin.

Kokeile ihmeessä, on tuo mua auttanut mm paniikkihäiriön ja sos ahdistuksen kanssa.

Mä olen pitkäaikastyötön, mutta en hemmetti ole mikään luuseri. Se, että en ole pitkän työuran jälkeen onnistunut työllistymään, ei tee minusta luuseria. Työt aloitin jo 16 v ja opiskelin samalla. Töiden ohessa perustin perheen ja hoidin lapset lähes yksin. Lopuksi vielä saattelin vanhemmat.

Vierailija
33/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina miettii minkä ihmeen takia mielenterveys- ja päihde tyypit pitää laittaa sekasin.. joo monella on molempia ongelmia mutta oikeesti en koe minkäänlaista yhteenkuuluvuutta ihmisiin jotka on ollut päihdekierteessä.. 

Vierailija
34/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vois olla ihan hyvä sulle.

Oon itse ollut on/off kutyssä nyt 8 vuoden ajan, että niin paljon siitä on ollut hyötyä..

Välillä oon ollut työkokeilussa ja palkkatuella töissä ja ekan kerran jälkeen hakeutunut ihan itse tuonne että saan työnhakupakon pois niskasta enkä hautaudu kotiin, ruokaakin sieltä saa.

Ihan kivaa siellä joskus on ja tykkään, kun kaikki on siellä samalla viivalla ja samanlaisia työttömiä luusereita kun itsekin.

Kokeile ihmeessä, on tuo mua auttanut mm paniikkihäiriön ja sos ahdistuksen kanssa.

Mä olen pitkäaikastyötön, mutta en hemmetti ole mikään luuseri. Se, että en ole pitkän työuran jälkeen onnistunut työllistymään, ei tee minusta luuseria. Työt aloitin jo 16 v ja opiskelin samalla. Töiden ohessa perustin perheen ja hoidin lapset lähes yksin. Lopuksi vielä saattelin vanhemmat.

Okei. No onnee sulle.

Vierailija
35/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kannatti, kun sai korotettua tukea, mutta se taisi poistua. Lippuetu oli myös.

Vierailija
36/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään hyötyä ole. Siellä kokkaat ruokaa muille työttömille ja kudot patalappuja.

Niinpä.  Parempi vaan nyhjöttää yksin netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi