Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuntouttavasta työtoiminnasta mitään hyötyä?

Vierailija
18.08.2025 |

Mulla ei oo työnhakuvelvoitetta kun on niin pahoja mt-ongelmia mutta jotain tekemistä tarvis. Onko kuntouttava ainoa vaihtoehto? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyötyä.

Vierailija
2/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää vetäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankulua.

Vierailija
4/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö niitä järjestetään?

Vierailija
6/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vois olla ihan hyvä sulle.

Oon itse ollut on/off kutyssä nyt 8 vuoden ajan, että niin paljon siitä on ollut hyötyä..

Välillä oon ollut työkokeilussa ja palkkatuella töissä ja ekan kerran jälkeen hakeutunut ihan itse tuonne että saan työnhakupakon pois niskasta enkä hautaudu kotiin, ruokaakin sieltä saa.

Ihan kivaa siellä joskus on ja tykkään, kun kaikki on siellä samalla viivalla ja samanlaisia työttömiä luusereita kun itsekin.

Kokeile ihmeessä, on tuo mua auttanut mm paniikkihäiriön ja sos ahdistuksen kanssa.

Vierailija
7/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistää vetäjiä.

Voiko alkaa itse pyörittämään näitä työtoimintoja?

Vierailija
8/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö niitä järjestetään?

Kyllähän niitä paikkoja jonkun verran taitaa olla , mutta luultavimmin vähenemään päin ..

Vierailija
9/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole, saadaan siivottua tilastoja lähettämällä näitä "kokeilijoita" (lue luusereita) työpaikoille olemaan muiden tiellä

Vierailija
10/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämismielessä ei varmastikaan mitään hyötyä (tai työllistäväthän sellaiset niitä kurssin vetäjiä)

Mutta mahdolliseen syrjäytymiseen se voi auttaa, jos siellä tapaa muita kohtalontovereita, joiden kanssa ei tarvitse hävetä työttömyyttä ja/tai mt-ongelmia.

Vierailija
11/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole, saadaan siivottua tilastoja lähettämällä näitä "kokeilijoita" (lue luusereita) työpaikoille olemaan muiden tiellä

Jaa, eipä tarvinnut olla työpaikoilla muiden tiellä, kun ryhmäydyttiin ko. palveluja tarjoavan yhdistyksen tiloihin, kuin päiväkerhoon muutamaksi tunniksi. Sitten kotiin.

Vierailija
12/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt varmaan parempi kuin vauvapalstailu

Vierailija
13/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistämismielessä ei varmastikaan mitään hyötyä (tai työllistäväthän sellaiset niitä kurssin vetäjiä)

Mutta mahdolliseen syrjäytymiseen se voi auttaa, jos siellä tapaa muita kohtalontovereita, joiden kanssa ei tarvitse hävetä työttömyyttä ja/tai mt-ongelmia.

Voi löytyä ystäviäkin, jos niin haluaa. Yksi oli taitava neuloja ja jälkeen päin ajattelin, että olisin voinut jonkun neuletyön tilata.

Vierailija
14/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään hyötyä ole. Siellä kokkaat ruokaa muille työttömille ja kudot patalappuja.

Vierailija
15/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein siellä on myös oikeasti jotain juoppoja. Jotenkin perus työtön ilman päihdeongelmaa tms ei vain sovi sinne tai tuntee olonsa sellaiseksi ettei kuulu sinne.

Vierailija
16/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään hyötyä ole. Siellä kokkaat ruokaa muille työttömille ja kudot patalappuja.

No opit laittamaan ruokaa, luuseri...

Vierailija
17/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein siellä on myös oikeasti jotain juoppoja. Jotenkin perus työtön ilman päihdeongelmaa tms ei vain sovi sinne tai tuntee olonsa sellaiseksi ettei kuulu sinne.

Niin tätä mä pelkään kun en itse käytä päihteitä. 

Ap

Vierailija
18/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sun siellä tarvitse henk.koht ongelmistasi avautua muille ryhmäläisille, mt- ongelmista, sen semmoisista, jos et halua.

Voi tuntua lapselliselta ne ryhmäytymiset, opetellaan arjenhallintaa, askarrellaan, pelataan pelejä, leikitään jotain väkinäisiä leikkejä, tehdään retkiä lähiluontoon, käydään museoissa, grillataan uimarannalla makkaraa, tutustumiskäyntejä eri järjestöihin...

Voi olla ihan mukavaakin.

Vierailija
19/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sun siellä tarvitse henk.koht ongelmistasi avautua muille ryhmäläisille, mt- ongelmista, sen semmoisista, jos et halua.

Voi tuntua lapselliselta ne ryhmäytymiset, opetellaan arjenhallintaa, askarrellaan, pelataan pelejä, leikitään jotain väkinäisiä leikkejä, tehdään retkiä lähiluontoon, käydään museoissa, grillataan uimarannalla makkaraa, tutustumiskäyntejä eri järjestöihin...

Voi olla ihan mukavaakin.

Kaikki mitä tuossa luettelit kuulostaa painajaiselta.

Vierailija
20/36 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pysyä töissä, ettet joudu pupukursseille. Pelotevaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän