Marrasmasujen torstai=)
Kommentit (14)
sain eilen todistaa että kohdussani todella on ihanan pieni ihmistaimi sydämmen tuikkeineen, koko vastasi päivälleen itse oviksesta laskemaani aikaa , eli nyt on 6+6 :). Jee, MÄ OLEN RASKAANA!!!! Edelleen täysin oireettomana, lievää etovaa oloa joskus harvoin, pientä väsymystä jota nyt muutenkin kahden pikkuisen(2v ja 8kk) äidillä olis, oli sit raskaana tai ei, mutta kaiken kaikkiaan, olo on erinomainen =).
Ihanaa, että olette saaneet mukavia ultrakuulumisia.
Itsellä pahoinvointi jatkuu, taas on aamupalat pöntössä. Vois pikkuhiljaa jo loppua. Tympii kun kaikki päivät menee vaan maatessa, kun ei pysty syömään, niin ei jaksa mitään. Mut jospa tämä ei tänään koko päivää kestä, vaan pystys jo normaaleja hommia tekemään.
Sanle ja DJ 8+2
Ihania ultra kuulumisisa :) mä tässä pikaisesti kirjoitan ennen töihin lähtöä. Oon hoitamassa lapsia uhden perheen kotona. Meinaa kyllä väsyttää niin että saas nähdä mitä tästä tulee, eilenkin monta kertaa meinasin nukahtaa. Onneksi perheen äiti tietää että odotan, ja ymmärtää täysin jos meinaa olla veto pois.
Kai sitä tästä olis lädettävä pikkuhiljaa liikkumaan ettei myöhästy..
-ebba-
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ihanaa..
Sanlelle ja muille pahoinvoiville jaksamisia! Toivotaan et pian helpottaa..
Mie kävin tänään reumalääkärillä, joka totesi kaiken olevan kunnossa, kokeili nivelet yms. ja antoi seuraavan ajan vasta tammikuuksi. Toki aiemminkin saan soittaa jos tulee ongelmia. Lääkkeidenkään kanssa ei ollut ongelmaa, sitä saa käyttää raskaudenkin aikana:)
Semmosta, en jaksas oottaa omaa ultraani, et sais tietää mikä meno tuol masus on..
Tytsi pyytää leikkimään legoilla:)
Milenna rv 8+5
Kiva kuulla, että ultrat ovat menneet teillä hyvin! Mulla itselläni on np-ultra rv 13+0, joten sitä tässä nyt sitten kovasti odotellaan. Kävin kyllä jo yksityisellä ultrassa, joten siinä mielessä voi ainakin henkäistä helpotuksesta, kun tietää, ettei ole ainakaan tuulimuna. Mutta kyllähän se keskenmeno voi vielä tulla, kun viikkoja on vasta 8+. Toivotaan kuitenkin parasta *peukuttaa meidän kaikkien puolesta!*.
Tiistaina nlassa th laski lasketuksi ajaksi 12.11., itse olin netin laskureilla laskenut la:n oleavn 14.11. Mites teillä muilla, joilla vika menkat alkoivat 5.2., on laskettu aika?
Etovaa oloa on onneksi aika vähän. Esikoista pitää nostaa ja kanniskella jonkun verran, mikä aiheuttaa joskus vihlaisuja vatsassa. Pitäis varmaan välttää turhaa raskaiden juttujen nostelemista, mutta ainakin tuota poikaa on pakko nostella. Ekassa raskaudessa olin tosi varovainen raskaiden tavaroiden suhteen, enkä suunnilleen edes imuroinut koko raskausaikana. :) Nyt ei taida tuo olla enää mahdollista, kun on 12-kiloinen pikkujöpikkä ja huusholli hoidettavana.
Mukavia pääsiäisen pyhiä toivotellen
tosca ja sintti rv 8+3
Olen ahkerasti palstaillut, mutta näköjään aika laiska kirjottelee, varsinkin kun paha olo vaivaa, eikä voimia oo kun ihan pakollisiin hommiin. Voi vali vali! :)
Kävin ma ekassa neuvolassa ja ultrassa, sydämen syke löytyi onneksi täältäkin! On kyllä ihanaa, olosta huolimatta. Samana päivänä jäin saikulle, mikä oli kyllä ihan oikea ratkaisu.. Olen ollut alkuvuoden töissä, esikoinen nyt 1v2kk. Olen vienyt kuitenkin hänet joka päivä hoitoon lyhennettyä päivää, että saan itse huilata. En tiedä nouseeko jollain niskavillat pystyyn moisesta päätöksestä, mutta olen paljon parempi äiti iltapäivät ja illat, kun saan aamupäivästä potea rauhassa ja pitkällään...
Onneksi tulee pääsiäinen ja muutama perheen yhteinen ylimääräinen vapaapäivä!!
Hyvää pääsiäistä kaikille ja onnellista odotusta!
Olen pari kertaalukenut juttujanne ja taaperopuolella kirjoittelen, kun esikoinen " kuuluu" sinne. Hän on nyt 1v ja pian 5kk. Marraskuussa hän syntyi ja nyt olisi tulossa toinen pikkuinen myös marraskuussa. =)
Olen sitten oikein kunnon marrasmamma. =)
Kivaa lukea ultrakertomuksia. Ekasta menin kanssa heti yksityiselle katsomaan olenko oikeesti raskaana ja KYLLÄ. =) Nyt en ole mennyt ja eka neuvolakin ois vasta parin vkon kuluttua. Mietin kyllä jaksanko odottaa siihen ekaan ultraan vai varaanko aikaa yksityiselle.
Minulla ei ollut ekasta tuhruilua, mutta nyt oli parina päivänä ja se huolestutti, mutta neuvolaan soitettua, rauhoitti se mieltä.
Nyt siis menossa rv7+. Ja voimaton oli, yököttää, väsyttää ja mietinkin olinko näin poikkinainen esikoisesta..
Mutta oikein mukavaa pääsiäistä kaikille ja hyvää odotusta!!!!!!!!!!!1
eilisestä fazerilla käynnistä selvitty ja taas maistuu suklaa :D käytiin eilen luokan kanssa fazerilla " opintokäynnillä" eli toisin sanoa syömässä suklaata kun ei koululla istuminen kiinnostanu opettajaakaan :) hirveä kasa karkkia kaapissa nyt vaikkei menny kuin 6 euroa. saatiin vielä kauppareissun jälkeen lahjakassit fasulta ja siinä oli mm. ihan justiisa leivottua ruisleipää. oli kuumaa vielä ja voi luoja kuinka hyvää!! ikinä noin tuoretta saanu :)
hienoa että vlillä kuulee iloisiakin uutisia täällä! tullut taas ikäviä niin monena päivänä.
puhihaa: tervetuloa :) meillä on sama juttu että tupla marrasmammeli olen. esikoinen syntynyt marraskuussa 04 ja nytten taas laskettuaika marraskuussa.
(.) pahoinvointi helpottanu jonkin verran, nyt ruokakin jo maistuu usein miten. tosin, välillä ulee kakomisia ihan ihme jutuista. esim. yöllä heräilin yskimään vähän väliä, ja se makuuhuoneen unen haju sai aikaan kakomista, vaikka ei mitenkään tavallista pahempi edes ollu. samaten on hirmu kiva istua pas**lla kun meinaa oksentaa, tiedä sitä sitten miten päin olis. tänään myös kahvin haju on tökkiny, eka kerta eläissäni.
rinnat edelleen turpoo ja vihloo, samaten alavatsaa välillä viiltelee kasvukivut. ei mtiään uutta ja outoa tänne siis.
pakko hakea uus kahvi kun ton maku tökkii... laitoin pitkästä aikaa sokeria kahviin... huono idea.
Freya ja astronautti 10+0
Hei vaan taas pitkästä aikaa, ei oo tullu kirjoiteltua aikoihin taas. Päivät menee nukkuessa ja yöt töissä.
Tänään kävin extra käynnillä neuvolassa, yritettiin kuunneella sydänääniä mut eihän niitä kuulu :( nyt sitten vähän mietityttää onko siel ees ketään. Rv 9 takana ja mitä edellisiltä muistelisin et jo tässä vaiheessa on kuulunu. Kuin teillä muilla??
Pyysin sit samalla saikkua, ei tätä kukaan jaksa tällaista rumbaa. Pinna aika kireellä ja stressiäkin jo pukkaa, mieski sano et jää jo lomalle, särjet vaan ittes.
Neuvolassa oliki jo puhetta siitä erityisäitiys rahasta et vois sitä yrittää hakea niin vois jäädä jo aikaisemmin töistä pois, pannaan harkintaan.
Jooh, jos vääntäytyis takas tonne sängyn pohjalle.
Hyvää pääsiäistä kaikille marrasmasuille!
Tervetuloa uusille!
Tosca kyseli tuosta la:sta..Mulla tuli laskureiden mukaan 13.11 koska kierto oli pidempi kuin se 28. Terkka taas laski kalenterista suoraan ne viikot niin tuli la:ksi 10.11. Oisko sullakin sit kierron pituus muuttanut laskurilla saatua aikaa? Niin ja viim.menkat alkoi 3.2..
En enää tiiä, onko nää oikeita oireita vai kuvittelenko vaan kaikki..se lisää vaan epävarmuutta masuasukista..jos oonkin vaan valeraskaana? Sitten varmaan voi vasta uskoa kun näkee masukin tai alkaa tuntua liikeitä..
Joku kyseli lasketusta ajasta. Itselläni kk alkoivat 6.2. ja la on 13.11., joten jos sinulla alkoivat 5.2. niin neuvolatädin 12.11. pitäisi paikkansa.
Joku toinen mietti, mitä muut ajattelevat, kun esikoinen on hoidossa ja itse lepäilee kotona. Hyvä, että tajuat levätä! Jos lapsi olisi kotona, niin joko sinä pinnistelisit helposti liikaa ja oma olo olisi vielä kurjempi tai sitten hoito saataisi muuttua videopainotteiseksi tms. Itsestä huolehtiminen ei ole muilta pois!
Lähden tästä pakkailemaan pääsiäisen mökkireissua varten. Palailen sen jälkeen. Mukavaa pääsiäistä kaikille! Yritetään pitää mämmit sisällä:)
Mä en viime päivinä oo hirmusti kerenny kirjottelemaan, kun on ollu aika sutinaa töissä ja koulussa ja kotona ja niiden välillä. Mulla ei onneks mikään tosi paha olo ole, kunhan muistaa syödä.
Kahvin haju on ruvennu etomaan ihan hirveesti. Muutenkin tosi monet hajut ja maut etoo. En esim. voi syödä enää punajuuria, en pestoa, en kaalia, yms. Ihan kiva, kun en syö myöskään lihaa, niin koulussa saattaa olla päiviä että syön vähän salaattia ja pari leipää, kun kaikki muu yököttää just sillä hetkellä. Myöskin jos syön liian monta kertaa jotain, niin sitä ei voi enää syödä (näin kävi esim. mustikkajogurtille...)
LAuantaina pitäis mennä sukuloimaan taas ja en oikeen tiiä että mitä ihmettä keksin, ettei ne tajua vielä mitään. No sit sen näkee. Mun maha on jo tosi iso, mutta se on ilmeisesti vielä jotain nesteitä ja jotain tollasta? Toisaalta kun on pakko syödä koko ajan, ettei tuu paha olo, johonkinhan senkin ruoan on varastoituva. No toivottavasti ei paino nouse liikaa, että ei joudu mihinkään super seurantaan ja ettei kielletä syötäviä asioita enempää.
Ens tiistaina on eka lääkäri, mitäs siellä sitten tapahtuu?
Yök, taas ellottaa, tää lähtee nyt syömään ja nukkumaan! Hyvää pääsiäistä ja hyviä öitä!
Miizuli ja toukka 9+1 (mulla on sellanen olo että nyt oon menny laskuissa sekasin, mut ei jaksa tarkistaa, katellaan myöhemmin oikeeta...)
Tosta lasketusta ajasta.. Tietenkin vaikuttaa kierron pituus,mutta mullakin on laskureitten mukaan la 13.11 kun vikat menkat tuli 6.2..
Oletan että kierto on sen 28pv,mitä oli niiden yksien menkkojen välillä pillereiden lopetuksen ja raskauden välillä = )
Onko muilla turvotusta? Hankalaa olla töissä kun meinaa vaatteet puristaa,enkä voi kertoa syytä.. Pelkään niin hirveesti keskenmenoa etten varmasti kerro kenellekkään ainakaan ennen ensimmäistä ultraa = /
(.) paha olo vaivaa,voi luoja ettäse vaivaa! Ihan koko ajan,välillä saattaa olla jopa kokonainen tunti kun on helpompaa,mutta takaisin se tulee kumminkin.. Väsymys on kans aika raskasta,nyt kun vielä on kaikkea erikoista säätöä töissä niin pitäis olla skarppina ja pirteenä pitkät päivät.
Mistähän johtunee,oon tuolla muilla sivuilla lukenu että monet on käyny neuvolassa ja ultrassa viikoilla 9 ja aiemminkin,mutta mä en saanu aikaa neuvolaan ennen viikkoa 10?? Sanovat ettei kannata aiemmin mennä ja heillä tää on käytäntö. Käykö muut sitten yksityisillä vai miks? ..vähän kateutta havaittavissa,kyllä! Ei malta odottaa = /
Eilen kävin ekassa ultrassa neuvolalääkärillä. Pieni sintti sieltä löytyi, sydämen sykkeen näin omin silmin!=) Sitten vaavi innoistui oikein kunnolla liikkumaan ja sätkimään. Ihana tunne!=)
Menkkojen mukaan tänään rv 9+6, mut ultran mukaan viikon melkein enemmän eli 10+5. La ois lokakuun lopulla, mut varmistuu np-ultrassa. Pitääkin kohta soitella äitipolille ja varata aikaa..
Pahoinvointi ehkä hieman helpottanut ja päivisin pärjään yleensä jo ilman päikkäreitä.