Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia. Käyn kaverilla välillä hoitamassa heidän lapsia mutta aina tulee kritiikkiä

Vierailija
18.08.2025 |

En viitsi enää mennä kun apu ei ole nähtävästi kelvollista. 

Mutta miksi kaveri toimii näin? En ole mikään päiväkodinhoitaja ja ihan normaaleja juttuja tehdään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä ilmaista työtä, jos sitä ei edes arvosteta. Kaverisi nähtävästi haluaa antaa vaikutelman, että on sinun yläpuolellasi ja sinun pitäisi olla vaan kiitollinen että saat hoitaa hänen ainutlaatuisia lapsiaan. 

Vierailija
22/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko edes mitään korvausta vai pidetäänkö sinua ilmaisena orjana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua palkata hoitajaa niin se on voi voi. Sinä et ole enää käytettävissä eikä ole sinun vastuullasi selvittää miten vanhemmat järjestävät omien lastensa hoidon.

Vierailija
24/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole antanut kritiikkiä mutta olen ollut vastaavaasa tilanteessa, kun toisen lapsen kummi oli joskus vahtimassa lapsiamme.

Kummille kerrottiin, että lasten tulisi olla nukkumassa klo 9 jotta seuraava päiväkotipäivä/ koulupäivä ei mene ns pilalle heti aamusta. Lapsemme ovat aina menneet sänkyihinsä hyvin ja jos uni ei tule, on lupa lueskella kirjaa tms.

Kummi oli katsellut heidän kanssaan elokuvaa lähes klo 22  asti ja antanut herkkuja- tämän jälkeen vasta normaalit iltatoimet kuten iltapala ja hampaiden pesu. Lapset menivät reilusti yli tunnin myöhässä nukkumaan (noin 22.30) joten olivat sitten aamulla ja koko seuraavan päivän väsyneitä.

Toisella kertaa kummi oli meillä käymässä ja halusi tehdä yhtä lasten suosikki ruokaa minun reseptilläni. Kerroin ohjeet ja kummi oli silti lisäillyt omien mieltymystensä mukaisia voimakkaita mausteita jotka eivät kuuluneet reseptiin. Kummi loukkaantui lapsille kun iso kattilallin

Maksoitko kummulle hoidosta? Jos et, niin ihan turhaa valitusta. 

Vierailija
25/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempia, jotka eivät usko miten lapset voivat muuttua vieraan hoivissa ihan erilaisiksi tai ainakin rajojaan kokeileviksi pieniksi piruiksi. Annetaan ohjeet päivän rutiineista, kehutaan miten syö kiltisti tai antaa vaihtaa vaipan tottakai. Lapset tutustuvat ja koettavat olla ilman vanhempia, joten se hoitaja voi tuntua tyhmältä tai tapa tehdä jokin tuttu rutiini on "aivan väärin". Siksi sitä kritiikkiä pitäisi antaa hyvin varovaisesti, hyvin diplomaattisesti, sillä jos lapset palautetaan  kaikin tavoin kunnossa se kai olisi se tärkein juttu jokaiselle vanhemmalle? Luotettavia hoitajia on vaikea saada/löytää muutenkin.

Koska tämä asia ei ap:n sukulaiselle ole selvää en menisi enää hoitamaan. Itsekkäällä ukulaisella on mahdollisuus palkata siihen ammattilaisia, jolloin hoito on ehkä täydellisempää.

Vierailija
26/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano seuraavan kerran, että en usko, että tulen hoitamaan. Olen huomannut, etten osaa hoitaa lapsia ja sinun kannattaa palkata ammattitaitoinen hoitaja, joka tekee kaiken täydellisesti. Autan kyllä niissä asioissa, jotka mielestäsi hallitsen hyvin, eli en siis lastenhoidossa.

Ehdotin tätä jo. Mutta ei kuulemma käy että vieras tulee hoitamaan. Vaikka he ovat monesti kokeneita hoitamaan muiden lapsia. Luulen että haluavat ilmaisen hoitajan eli minut tai joku muu sukulainen.

Ehdotit! Älä mene hoitamaan. Minä en menisi mokomille. Avusta täytyy olla kiitollinen, jollei ole, niin apua ei anneta.

Vierailija
27/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi. Jos ei kerran tyyli kelpaa. Niin sitten saapi olla ilman hoitajaa. 

Vierailija
28/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikki sisäänulos. 

Mä olen tämän kesän melkein puoliväkisin auttanut kaveriani. Jäi kahden lapsen kanssa itekseen ja tuli uupumista, masennusta. On ollut päihdekäyttäjä nuorempana, että repsahtaminen on ollut pelkona.

Olen ollut lasten kanssa, puistoiltu, leikitty, siivoiltu, pyykätty, käyty kaupassa ja tehty ruokia. Kaverin äidin ja siskon kanssa vähän limittäin tehty hommeleita. Mä kuitenkin olen auttamassa työni ja oman perheeni lisäksi, että aika on rajallista, mutta paljon on keretty, etenkin lomalla. Sossukin on paikalla käynyt toteamassa, että homma toimii..

Silti sitä sanomista tulee. Jäin siivousvuoroon, kun mummi vei lapset puistoon.. niin tämä kaveri sitten alkoi räksyttämään, että teen asioita väärin. Pyysin, että näyttää edellä, että osaan sitten seuraavalla kerralla.. Ei alkanut tapahtua, niin sitten sanoin, että mä teen just kuten teen kotonakin, jos ei kelpaa, niin tee ite. On pitänyt suutaan kiiinni sittemmin.

Sillä on paha olo, kunhan räksyttää. En ole nyt tässä vaiheessa selkääni kääntämässä. Olen sitoutunut auttamaan ja pysyn, vaikka pazkaa tuliskin toisinaan niskaan.

Vierailija
29/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua narisijoille. Piste.

Vierailija
30/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse mitään ehdottaa. Sanot vain, että nyt et tule ainakaan pariin kuukauteen. Saan samanlaista kohtelua "kaveriltani", hän on niin parempaa ihmistä ja minun elämäni on merkityksetöntä kun hänellä sentään on lapsia. En ole koskaan pitänyt häntä kovin hyvänä kaverina muutenkaan, joten annan mennä läpi. Mutta autan vain silloin kun itseäni huvittaa.

Vierailija
31/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano seuraavan kerran, että en usko, että tulen hoitamaan. Olen huomannut, etten osaa hoitaa lapsia ja sinun kannattaa palkata ammattitaitoinen hoitaja, joka tekee kaiken täydellisesti. Autan kyllä niissä asioissa, jotka mielestäsi hallitsen hyvin, eli en siis lastenhoidossa.

Ehdotin tätä jo. Mutta ei kuulemma käy että vieras tulee hoitamaan. Vaikka he ovat monesti kokeneita hoitamaan muiden lapsia. Luulen että haluavat ilmaisen hoitajan eli minut tai joku muu sukulainen.

Siis mitä, että ei käy! Se on heidän ongelmansa sitten. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla kenenkään palvelija. Mitä enemmän annat, sitä enemmän odotetaan. Sinusta on tullut itsestäänselvä kynnysmatto. Ilmeisesti siis eivät edes korvaa mitenkään pentuihinsa kuluttamaa aikaasi? Voivvitt...

Vierailija
32/32 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hoitaa itse lapsensa tai etsiköön jonkun muun joka niitä haluaa hoitaa. Turha kiristellä hermoja tuollaisella sopalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän