Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Alfa-PVP vei Janitalta, 30, kaiken - tällaisia ovat kammottavat "peukkukeisarit", joiden kanssa naiset joutuvat harrastamaan seksiä

Vierailija
17.08.2025 |

Janita Lundgren kertoo pysäyttävän tarinan siitä, kuinka hänen elämänsä suistui raiteiltaan muuntohuume alfa-PVP:n eli "peukun" vuoksi. Käytön seurauksena hän menetti kotinsa, työnsä, yhteyden lapseensa ja ajautui asunnottomaksi. Hän kuvaa huumepiirejä synkkinä ja naisten asemaa niissä ihmiskauppaan verrattavana: seksillä maksetaan yöpaikoista ja huumeista. Lundgren kertoo peukkukeisareista, jotka lähettävät nuoria naisia takseilla asunnosta toiseen. Käyttö on niin koukuttavaa, että kaikki muu elämästä katoaa, ja raskaana olevat käyttäjät voivat olla täysin tietämättömiä tilanteestaan.

https://www.is.fi/terveys/art-2000011427836.html

Kommentit (353)

Vierailija
161/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikävä kyllä mitään uutta,aineet muuttuu meno ei. 90luvulla kaverini pössytteli ja olin mukanaan kun meni ostamaan poltettavaa, siltä äijältä olisi saanut vahvempaakin jos olisi halunnut.  Siellä  makasi keskellä olohuonetta levitetyllä sohvalla joku nainen alasti,näkyi  suoraan siihen eteiseen ja  äijä naureskeli meille että tuo on yksi tapa maksaa. Muistan että minua ahdisti ja halusin vaan hittoon sieltä. 

Mitä sinä siellä teit, miksi olit mukana?

Vaikuttaisi siltä, että hän oli todella lähellä joutua huumekaupan uhriksi.

Vierailija
162/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella erikoisia kommentteja uhriutumisesta ja sankaritarinoista. Kaikki tuntuu olevan luettu omien värittyneiden lasien läpi. Mielestäni tämä Janitan tarina on varoittava esimerkki aiheesta, joka on ajankohtainen (peukun käyttö lisääntynyt Suomessa). Mitä enemmän meillä on tietoa entisten ja nykyisten käyttäjien kokemuksia, sitä suuremmalla todenäköisyydellä esim joku nuori saattaa jättää kokeilun väliin.

Jos itse olisin joskus ollut missään huumepiireissä ja pyristellyt pois niin tahtoisin aivan varmasti tehdä valistusta aiheeseen liittyen, jotteivät muut tekisi samoja virheitä.

Onkohan näiden ihmisten lähipiirissä narkomaaneja? Voisin kuvitella, että jos oma läheinen olisi luisunut käyttämään kovia huumeita niin ensimmäinen ajatus ei olisi, että kuolkoot pois mokoma. Tuntemattomien narkomaanien dehumanisointi on helpompaa. Lisäksi aineiden käyttö on niin yleistä nykyään, että moni jo vähintään viihdekäyttää. 

Parempi on oma jälkikasvu vaikka kasvattaa rakkaudella ja yrittää pitää kaukana tällaisista. Ymmärrän, että ihmisillä on tullut mitta täyteen hyysäystä, mutta toiseen ääripäähän menokaan tuskin on ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaiset sitten saa perheitä ja media nostaa jalustalle vaikka todennäköisesti on kuluerä koko loppuelämän ja jatkuvasti vaarassa retkahtaa uudelleen.

Kaikilla on oikeus perustaa perhe. Myös tieteen ja yhteiskunnan jalkoihin ja uhreiksi joutuneilla. Tätä on ihmisyys. Surullinen lanka siinä mielessä, että paljastaa suomalaisen vihan ja elukkamaisuuden tason. Varsinkin kun nainen on näissä useimmiten vaan kirjaimellisesti huumattu heittopussi.

Kaikkea hyvää tälle tytölle, löytäkööt hän rauhan ja onnen elämäänsä. Ja ketjun vihaajat voivat vaikka kompastua koiranpaskaan ja murtaa nenänsä asfaltiin.

Kirjoitat ihmisten elokkumaisuudesta ja vihasta ja kuitenkin itse toivot pahaa toisille ihmisille? Pataa kattilaa soimaan... 

Vierailija
164/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytäisi huumetytyjä

T.Neitsyt mies

Anna mä arvaan. Olet sellainen kilttimies? Haluat hyväksikäyttää epätoivoisessa tilanteessa olevia addikteja. Ei ihme, että olet vielä neitsyt.

Ne huumenaisia hyväksikäyttävät eivät ole neitsyitä. Mitä yrität selittää?

Vierailija
165/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa pitäisi parantaa yhteisöllisyyttä. Ettei yksikään nuori lähtisi hakemaan laumaa huumepiireistä. 

Ulkomaisille huumekartelleille ulosajo Suomesta pois kiinni jäädessään. 

Vierailija
166/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaiset sitten saa perheitä ja media nostaa jalustalle vaikka todennäköisesti on kuluerä koko loppuelämän ja jatkuvasti vaarassa retkahtaa uudelleen.

Kaikilla on oikeus perustaa perhe. Myös tieteen ja yhteiskunnan jalkoihin ja uhreiksi joutuneilla. Tätä on ihmisyys. Surullinen lanka siinä mielessä, että paljastaa suomalaisen vihan ja elukkamaisuuden tason. Varsinkin kun nainen on näissä useimmiten vaan kirjaimellisesti huumattu heittopussi.

Kaikkea hyvää tälle tytölle, löytäkööt hän rauhan ja onnen elämäänsä. Ja ketjun vihaajat voivat vaikka kompastua koiranpaskaan ja murtaa nenänsä asfaltiin.

Kirjoitat ihmisten elokkumaisuudesta ja vihasta ja kuitenkin itse toivot pahaa toisille ihmisille? Pataa kattilaa soimaan... 

Nyt se on eri asia.

T. feministi-nisti

Vierailija
167/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikävä kyllä mitään uutta,aineet muuttuu meno ei. 90luvulla kaverini pössytteli ja olin mukanaan kun meni ostamaan poltettavaa, siltä äijältä olisi saanut vahvempaakin jos olisi halunnut.  Siellä  makasi keskellä olohuonetta levitetyllä sohvalla joku nainen alasti,näkyi  suoraan siihen eteiseen ja  äijä naureskeli meille että tuo on yksi tapa maksaa. Muistan että minua ahdisti ja halusin vaan hittoon sieltä. 

Yleensä noihin huumeenostotilanteisiin ei oteta mukaan "ylimääräisiä". Miten "ulkopuolisella" oli muka mahdollisuus nähdä sisään asuntoon?

Vierailija
168/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noihin huumeenostotilanteisiin ei oteta mukaan "ylimääräisiä". Miten "ulkopuolisella" oli muka mahdollisuus nähdä s

Ehkä se oli tällä kertaa jonkun hikikomero-incelin luoma fantasia.

Vierailija
169/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää nyt meni taas näin? "Janitalta vei peukku kaiken" VAI VEIKÖ? Vai oliko se vaan ihan tavallinen tarina siitä, miten naiset itse valitsee elämänsä täydet nollat, huumediilerit ja "peukkukeisarit", koska ne on jännittäviä ja spontaanimpia kuin se tylsä kunnollinen duunariäijä?

Mua lähinnä huvittaa se, että tätä esitetään nyt suurena tragediana. Nainen, joka valitsee omia päätöksiään seuraten piipun, kelvottoman miehen ja kadun, ja sitten yhtäkkiä ollaan uhreja. Samaan aikaan tavallinen kunnollinen mies ei saa edes Tinder-mätsejä. Naiset pelaa elämällään rulettia ja sit yhteiskunta rakentaa pelastusverkkoja, koska "heikko nainen". Eipä oo pelastusverkkoja niille miehille, jotka jää yksin, syrjään ja vaille mitään arvoa, vaikka ei olis tehnyt yhtään mitään väärää.

Mut jos oot nainen ja sössit kaiken, niin sun ympärille rakennetaan empatian muuri ja lehdess

Päinvastoin, fiksuinta, mitä tällä palstalla olen pitkään aikaan lukenut. Ihminen on ihan itse vastuussa omista päätöksistä ja teoistaan.

En tunne yhtään sympatiaa tätä Janitaa kohtaan.

Vierailija
170/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No peukun käyttäjien lisäksi myös muut huumeidenkäyttäjät aiheuttavat sekavalla käytöksellään julkisilla paikoilla turvattoman olon, näitä on kiva työssäkäyvän, pikkukoululaisen, vanhusten väistellä.... Ihminen on vastuussa itse omista valinnoistaan, hän itse päättänyt pilata omansa ja lastensa elämän valitsemalla aineen joka sekoittaa pään, eli huumeet oli tärkeämpää kuin omat lapset, ois ees luopunut koirasta, ei hän mikään sankaritar ole, vaan itse omilla päätöksillään vaikuttanut että kaikki menee alta ja yrittää nyt kerjätä sympatiaa ja sääliä. 

Niinpä, nyt tuo peukku otettu lööppeihin. Mutta huume kuin huume aiheuttaa just sekavuutta ja aggressiivisuutta, koukuttaa ja käyttäjä joutuu rikolliskierteeseen. Että pitäisi vaan kaikkien huumeiden vaarallisuutta toitottaa. Vaaratonta huumetta ei ole. Joku kannabiskin voi jo joillekin aiheuttaa psykoosin. Ja usein niistä miedoista just aloitetaan. 

Vierailija
171/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi persut eivät halua korjata huumeongelmaa. He ovat peukkukeisareita ja hyötyvät tilanteesta.

Älä seikoile. Peukkukeisarit ovat kaikki joko vasemmistohippejä tai mam uja. Palefacen ja Arhinmäen kavereita. Ja varmaan myös Karalahden kavereita.

Vanhempia keski-ikäisiä miehiä jutun mukaan. Ja tämä selittää sen miksi PS ei halua käyttää toimivia keinoja huumeongelman korjaamiseksi. Eivät halua hoitoa noille naisille, koska silloin heitä ei voisi enää hyväksikäyttää.

Ma.mut ja vassarit eivät voi olla keski-ikäisiä miehiä?

Vierailija
172/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkua on sekoitettu esim. virvoitusjuomaan ja tarjoiltu uhreille. Yksi kerta riittää saamaan lapsen tai teinin koukkuun. Samaa on yritetty myös nistien ja viihdekäyttäjien koukkuun saamiseksi. Edes nistit eivät halua kokeilla peukkua. Kokan käyttäjiä on päätynyt sairaalaan koska erään oli sekoitettu peukkua.

Vierailija
173/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätti naama on kyllä jutun Janitalla, eikä ihme kun on pimpsallaan huumeita saanut.

En kuitenkaan hirveästi tuota naista symptatisoi, kun ei häntä kukaan tuolle ns. jännitysretkelle pakottanut lähtemään.

Koiraa ja hylättyä lasta kyllä käy vähän sääliksi.

Osa voi olla pakotettu. Peukkuja kuulema laitetaan salaa jonkun muun tarjottavan joukkoon, että saadaan asiakkaita. Koulutetaan salaa. Ja joskus nuorilla naisilla poikaystävä koukuttaa itselleen puolison. 

Vierailija
174/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt saavat ilmaiseksi huumeita ja heteroseksiä. Saisipa atm-incelkin.

Ala käyttämään, niin sinäkin pääset myymään itseäsi setämiehille. Ei "kerta" homoksi tee.

Tuo nainenhan harrastaa heteroseksiä. Voin myydä itteäni normaalipainosille kolmikymppisille naisille

Vierailija
175/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella erikoisia kommentteja uhriutumisesta ja sankaritarinoista. Kaikki tuntuu olevan luettu omien värittyneiden lasien läpi. Mielestäni tämä Janitan tarina on varoittava esimerkki aiheesta, joka on ajankohtainen (peukun käyttö lisääntynyt Suomessa). Mitä enemmän meillä on tietoa entisten ja nykyisten käyttäjien kokemuksia, sitä suuremmalla todenäköisyydellä esim joku nuori saattaa jättää kokeilun väliin.

Jos itse olisin joskus ollut missään huumepiireissä ja pyristellyt pois niin tahtoisin aivan varmasti tehdä valistusta aiheeseen liittyen, jotteivät muut tekisi samoja virheitä.

Onkohan näiden ihmisten lähipiirissä narkomaaneja? Voisin kuvitella, että jos oma läheinen olisi luisunut käyttämään kovia huumeita niin ensimmäinen ajatus ei olisi, että kuolkoot pois mokoma. Tuntemattomien narkomaanien dehumanisointi on helpompaa. Lisäksi aineiden käyttö on ni

Valitettavasti se rakkaus ja ymmärrys ei naekkiin auta. Omainen joutuu pakon edestä katkaisemaan rikolliseen narkomaaniin kaikki välit tai sitten narkki pilaa kaikkien omaistenkin elämän. 

Kyllä tällainen on valitettavasti nähty ja tämä narkki yritti viedä vanhan mummunsa hautaan ennen aikojaan

Kerta kaikkien kamala tapaus ja usein omaiset joutuvat hakemaan jopa lähestymiskieltoa 

Oli kyllä niin romantisoitu ja kaunisteltu tämä tarina, että en yhtään ihmettele miksi käyttö on Suomessa räjähtänyt käsiin. Muutama video käpertyneestä zombista olisi paljon realistisempi näkemys ja mieluiten hajun kanssa   

Vierailija
176/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huumeet ovat itselääkintää. Bilehuumeet on erikseen. Kukaan ei halua peukkuja, mutta moni sitä saa vahingossa. Monissa maissa käyttäjille jaetaan testi paketteja, niin saavat testata aineen ennen käyttöä. Se ettei ongelmaan puututa käyttäjätasolla, vaikuttaa kaikkien elämään. 

Vierailija
177/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on oikeus perustaa perhe. Myös tieteen ja yhteiskunnan jalkoihin ja uhreiksi joutuneilla. Tätä on ihmisyys. Surullinen lanka siinä mielessä

Täällä ei ole lankoja. Nämä on ketjuja. 

Vierailija
178/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noihin huumeenostotilanteisiin ei oteta mukaan "ylimääräisiä". Miten "ulkopuolisella" oli muka mahdollisuus nähdä s

Sinähän sen tiedät?

Palstalla hilluu nykyään hirveä lauma peukun käyttäjiä 

Vierailija
179/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdehoitolat aina vaatii päihdeongelmaisen läheisiä vaan ymmärtämään ja ymmärtämään, loputtomiin. 

Vierailija
180/353 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdehoitolat aina vaatii päihdeongelmaisen läheisiä vaan ymmärtämään ja ymmärtämään, loputtomiin. 

??? Yleensä vaativat katkaisemaan välit käyttäjiin kokonaan ja palaamaan, kun henkilö on kuivilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän