Lue keskustelun säännöt.
  Alue: Aihe vapaa

Tunnetteko sääliä robottikoneita kohtaan 😳
17.08.2025 | 
                  Oonkohan tulossa hulluksi, kun tänään sadekuuron yllättäessä "komensin" robotti ruohonkeikkurin laturiinsa katokseen sateensuojaan. En sen vuoksi että se voisi mennä sateesta rikki vaan siksi että kävi sääliksi, kun se leikkeli nurmea ilman mutään sateensuojaa. Vasta jälkikäteen tajusin, että se tuskin oli huonona siitä sateesta tai ei kyllä suuttuisi mulle siitä. Sama juttukäynyt robotti imurin kanssa. Pistän sen aina ennen aikojaan "lepäämään" kun mun mielestä se on ollut tosi ahkerana päivällä kun oon ollu töissä.
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
  Sisältö jatkuu mainoksen alla
  Alue: Aihe vapaa

Olet ihan terve vielä :)
Ihmiset on inhimillistäneet erilaisia koneita ja laitteita jo pitkään. Autoile, veneille, tietokoneille jne. on annettu nimiä, niitä on koristeltu. Ihmiset antavat nimiä navigaattorin nais ja miesäänille, sekä juttelevat niille ajellessan kaikenlaista vaikka ne ei vastaile muuta kun pitäytyy antamassa ajo-ohjeita.
Mitä enemmän on automatiota laitteissa on sitä yleisempää tuo on. Ei toki kaikki ihmiset sitä tee, mutta osa tekee ja se on ihan hauskaa ja hupaisaa touhua. Samalla tavalla kun kukille juttelu on myös on, se hyödyttää niitä lähinnä uloshengityksen korkeamman CO2 pitoisuuden vuoksi eikä muuten.