Joku väitti, että hänellä EIVÄT KASVA hiukset olkapäiden yli
Kommentit (55)
Herrajjesta, joku väittää olevansa erilainen kuin joku toinen. Ei voi ymmärtää tai suhtautua.
Kohta varmaan ap ihmettelee, miksei kaikilla ole samanväriset ja yhtä paksut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tupakoivan äidin lapsi. Aikuinen jo kylläkin. Ikinä ei ole harvat hapseni kasvaneet yli olkapään. Nyt kun ne ovat olkapääpituudessa, osa ei ole siinäkään eli hiuksista näkyy läpi. Enkä käytä mitään föönejä, rautoja tai muotoilutuotteita. Hiusten kunto on muuten hyvä, mutta polkkapituus on maksimi sille että ne näyttäisi hyvältä. Näin on ollut aina, lapsenakin.
No ei se kyllä äitisi tupakointiin liity, vaan niihin geeneihin, jotka satuit isältäsi ja äidiltäsi saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Herrajjesta, joku väittää olevansa erilainen kuin joku toinen. Ei voi ymmärtää tai suhtautua.
Suurin osa AV ketjuista :D "Siis syökö joku muka vielä perunaa???"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on. Hiuksilla on oma elinikänsä ja lopettaa kasvun jossain vaiheessa
Niin, jossain lähellä peppua. Ap
Mun hiukset lopettavat kasvun, kun pisimmät yltävät puoleen selkään. Nuo "pisimmät" ovat kiinni niskassa, päälaella kasvavat eivät ulotu noin pitkälle, koska alkavat ylempää.
Olen monta kertaa antanut hiusten kasvaa vuosikausia ilman, että leikkaan niitä. Käsittelen hiuksiani vain pesemällä ja käytän hoitoainetta. Muuten saavat olla. Silti ne lopettavat kasvun aina samassa kohtaa.
Eikun pitää leikata. Latvat kuluvat jollei leikkaa.
Ne kuivat hiukset katkeavat ennen kuin ehtivät maksimipituuteen.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on. Hiuksilla on oma elinikänsä ja lopettaa kasvun jossain vaiheessa
Mun hiukset lopettavat kasvun, kun pisimmät yltävät puoleen selkään. Nuo "pisimmät" ovat kiinni niskassa, päälaella kasvavat eivät ulotu noin pitkälle, koska alkavat ylempää.
Olen monta kertaa antanut hiusten kasvaa vuosikausia ilman, että leikkaan niitä. Käsittelen hiuksiani vain pesemällä ja käytän hoitoainetta. Muuten saavat olla. Silti ne lopettavat kasvun aina samassa kohtaa.
Ymmärrätkö, että hiukset kasvavat juuresta, eivät latvoista? Leikkaamalla hiukdrt lyhenevät, kuten kulumallakin. Leikkaaminen ei pidennä hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tupakoivan äidin lapsi. Aikuinen jo kylläkin. Ikinä ei ole harvat hapseni kasvaneet yli olkapään. Nyt kun ne ovat olkapääpituudessa, osa ei ole siinäkään eli hiuksista näkyy läpi. Enkä käytä mitään föönejä, rautoja tai muotoilutuotteita. Hiusten kunto on muuten hyvä, mutta polkkapituus on maksimi sille että ne näyttäisi hyvältä. Näin on ollut aina, lapsenakin.
No ei se kyllä äitisi tupakointiin liity, vaan niihin geeneihin, jotka satuit isältäsi ja äidiltäsi saamaan.
Valitettavasti äidin altistuminen tupakansavulle raskausaikana (joko niin, että polttaa itse, tai passiivinen tupakointi) voi aiheuttaa erinäisiä laatuongelmia sille vauvalle.
Miksi isoja kirjaimia? Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten selität tämän hiuslisäke-ilmiön, jos kaikilla kasvaisi omat hiukset peppuun asti?
He värjäävät ja kihartavat/suorittavat.
Sellainen hius ei kasva mulla kuin olkapäille. Lopetin käsittelyn ja nyt on alaselkään.
Hiusten kasvu on hyvin yksilöllistä. Siihen vaikuttavat geenit, ikä, terveydentila, tiettyjen hivenaineiden saanti ym. Hiusten pituuteen vaikuttaa kasvun lisäksi sekin, miten paljon hiukset kuluvat (tämä taas riippuu hiuksen vahvuudesta ja siitä, millä tavoin tukkaa hoidetaan). Sitten tietysti kiharassa tukassa osa pituudesta menee hiuksen mutkitteluun, joten hius voi olla puoleen selkään, jos sen venyttää suoraksi, mutta roikkuukin olkapäiden yläpuolella ollessaan normaalisti kiharalla.
Ei ole kovin yleistä, etteivät suorat hiukset kasvaisi kuin olkapäille asti, mutta kyllä se täysin mahdollista on ja voivat ne olla vieläkin lyhyemmat. Vastaavasti kovin moni ei pysty kasvattamaan tukkaa polviin asti mutta jotkut kyllä pystyvät. Pisimmät luonnolliset ihmishiukset ovat olleet monta metriä yli ihmisen oman pituuden. Siinä on jo kyse jostain aivan erityislaatuisesta geenimutaatiosta.
Mun hiuksia on leikattu viimeksi vuonna 2017 tai jotain sinne päin. Tuossa ne olkapäiden tasolla olla möllöttävät, mahtavatko yltää edes lapaluihin.
Tai sitten ne menee latvoista niin huonoon kuntoon, esim ohut vaalea ja/tai käsitelty hius, että se katkeilee ja/tai on pakko leikata jatkuvasti.
Mulla, blondi luonnostaan, esimerkiksi ei yksikään kampaaja ole osannut selittää, miksi mun hiukset haarautuu herkästi jo muutama sentti päänahasta. Ja jokainen, jolla on ikinä ollut kaksihaaraisia, tietää, miten niiden kanssa käy.
Missähän todellisuudessa tämäkin ap elää vai onko taas kyse jostakin tollosta trollista. On täysin mahdollista, että hiukset ei kasva tietyn kohdan jälkeen.
Mulla kasvoi hiukset lapaluihin asti. Kun lopetin hiusten värjäämisen, niin hiukset alkoi kasvaa pidemmäksi ja muutenkin ovat nyt parempikuntoiset kuin värjättyinä.
Vierailija kirjoitti:
Mun hiuksia on leikattu viimeksi vuonna 2017 tai jotain sinne päin. Tuossa ne olkapäiden tasolla olla möllöttävät, mahtavatko yltää edes lapaluihin.
Kaksihaaraisia?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi laitettu raidat ja leikattu muotoon maaliskuussa 2000, esikoisen ristiäisiä varten. En föönaa, värjää, kiharra, käytä muotoilutuotteita, suorista tms. Ei ole edes latvoja tasoitettu tuon jälkeen. Hiukset olkapäille. Aina ja ikuisesti.
Lapsilla kasvaa melkein vyötörölle asti.
On mahdollista, ja hän saattoi myös tarkoittaa, ettei kasva HYVÄNÄ enää olkapäiden yli. Mitä järkeä jotain huonokuntoista hiirenhäntää luirulettiä olisikaan kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että hiukset kasvavat juuresta, eivät latvoista? Leikkaamalla hiukdrt lyhenevät, ku
Ymmärrän. Omat on sen verran pitkät, että nyt menee housujen vyötärön alle. Latvoista pitää klipsiä, jos haluaa pitkät hiukset. Nuo Tangle harjat kannattaa myös poistaa käytöstä, pätkivät hiuksia huolella.
Minulla kasvaa hieman olkapäiden yli. Lapsena ylsi alaselkään ja siitä on sitten vuosien mittaan lyhentynyt. Joskus (ehkä kerran vuodessa) saatan saksia pari senttiä hamppua pois, mutta muuten en käsittele kuin shamppoolla. Ei ole auttanut edes biotiinin syönti. Sama vika on myös sisaruksilla ja äidilläni, joten olen vaan saanut pskat hiusgeenit.
Ei, vaan se on yksilökohtaista ja vaihteluväli on suuri. Tämä on sinulle jo moneen kertaan väännetty rautalangasta, miten näinkin yksinkertainen asia voi olla noin vaikea ymmärtää??