Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kreeta, millainen paikka lomailla?

Vierailija
17.08.2025 |

+50 pariskunta ehkä lähdössä sinne syksyllä. 

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei siellä paremman tason hotelleissa ole mitään viemäriongelmia. Olin Creta Palm hotellissa kuukausi sitten ja ihan normaalit vessasysteemit ja myös loistava ilmastointi. 

Olette todennäköisesti aiheuttaneet viemäritukoksen. Vaikka hotelli olisi uusi ja siellä uudet, leveämmät putket, niin ne liittyy siihen kapeaan viemäriverkostoon.

Eiköhän siellä hotellissa olisi ollut joku ohje näkyvillä, jos paperia ei saisi laittaa wc-pönttöön. Pitäiskö mun matkailijana kantaa huolta koko Kreetan jätevesiputkista? Luuleeko ihmiset, että siellä ei tapahdu mitään kehitystä ja remontteja näissä asioissa?  Tottakai toimin ohjeistuksen mukaan. Hotelli antoi paperilla ja ohjeet hotelliasioihin sinne kirjautuessa, eikä siinä puhuttu vessoista mitään. Tämä on ehkä tyypillisintä suomalaisuutta. Kannetaan huolta ja syyllistetään toisia ihan olemattomista asioista 

Vierailija
122/134 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperit on laitettava roskakoriin, ei vessanpyttyyn.

Sellainen.

Aijaa? Itse kävin Kreetalla 2024, eikä kyllä tullut vastaan. Samalla tavalla toimivat vessat kuin Suomessakin. Onko kokemuksesi jostain 1900-luvulta?

Ihan 2020-luvulta yleensä Kreikasta. Joten jos Kreetalla on asia paremmin, niin pahoittelen väärää tietoa ja onnittelen kreetalaisia.

No ei ole, Kreikka on kehitysmaa, Turkissa paperit saa laittaa pönttöön ja muutenkin siistimpi maana.

Turkissa ei ole pönttöjä vaan kyykkyvessat eli kuoppa lattiassa.

Istanbulissa viikon nähtävyyksiin tutustunut.

Eli et ole käynyt, hotellien taso Kreikkaan verrat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viikon Istanbulissa ja Rodokselta laivalla Marmariksessa.

Vierailija
124/134 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen.

Joo siksi tuolle kohteelle ei kiitos

Vierailija
125/134 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko isokin ongelma ostaa pullovettä lomalla?"

Ei ainakaan minulle, jolle vastasit. En valitse kohteitani hanaveden mukaan. Kerroin vain, että kraanavettä voi juoda lukuisissa Euroopan maissa. Lisäksi suomessakin on monta torppaa joiden vettä ei kannattaisi juoda. 

Täällä meidän paikkakunnalla on todella raikkaan ja hyvänmakuinen juomavesi. Kotona juodaan sitä aina. Matkaa suunnitellessa ei koskaan kysellä onko kohteen hanavesi juomakelpoista, koska kaupasta saa vettä. 

Eli muut kriteerit kohdetta valitessa ;)

Vierailija
126/134 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei siellä paremman tason hotelleissa ole mitään viemäriongelmia. Olin Creta Palm hotellissa kuukausi sitten ja ihan normaalit vessasysteemit ja myös loistava ilmastointi. 

Jösses mikä pölvästituristien kuningas. :D

Sen paremman tason hotellin paskat tuutataan tasan samaan ohueen putkistoon kuin kaikkien muidenkin.

Vierailija
127/134 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihana mutta vain jos hankkii auton alle että pääsee kiertelemään saarta

Pääsee hyvin skootterillakin.

Vierailija
128/134 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ihana mutta vain jos hankkii auton alle että pääsee kiertelemään saarta

Ei siellä kierrellä tarvitse ja jos haluaa, on retkiä ja reittibusseja.

Ei kukaan milläään bussilla halua kulkea eikä saa edes kaikkea irti kökkimällä jossain bussissa, haloo

Ihan sama kai se on, istuuko henkilöautossa vai bussissa, jos siirtyy paikasta toiseen. Ja kyllä minä ainakin olen saanut irti bussilla ihan hyvin. Parasta on ollut se, kun on mennyt bussilla päiväksi jonnekin itselle tuntemattomaan pikkukylään ja ajanut illalla takaisin. Myös pääkaupunkiin pääsee hyvin bussilla saaren muistakin lomakaupungeista. 

Olen ollut Kreetalla useita kertoja, ja aina se jaksaa sykähdyttää. Aurinko, hyvä ruoka, ihanat rannat, kreikkalainen kulttuuri, itse kyllä pidän. Saarella on paljon myös historiallista nähtävää.

Vierailija
129/134 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen.

Joo siksi tuolle kohteelle ei kiitos

Jasså! Kuulin papasta joka oli käynyt Kreikassa. Hän oli pidätellyt kakkaa koko loman ajan, koska ei halunnut laittaa pyllynpyyhe paperia niille varattuun kannelliseen roskikseen. 

Ei sovi reissaaminen kaikille. Ei näet ole joka paikassa samanlaista kuin kotona: juomavesi hanasta ja huussipaperit pyttyyn. Stay home!

Vierailija
130/134 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi kuin Irmeli.

-terv:satiainen-

Vierailija
131/134 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kreetalla muita kuin turisteja? Törmääkö vaikka Haniassa koko ajan suomalaisiin?

On kyllä melko paljon ja kyllä törmää.

Mutta haittaako se? Suomalaisia on niin vähän maailmassa... enemmän monia harmittavat britti- ja saksalaisturistit, joita on miljoonia.

Vierailija
132/134 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava paikka: lyhyet lentomatkat, ympäri saarta paljon nähtävää - historiaa, luontoa, ruokaelämyksiä. Kauniita rantoja, venematkoja. Eri tasoisia majoitusvaihtoehtoja. 

Käyn itse ainoastaan alkukesästä. Luonto on silloin vielä vehreää, ei liian kuuma. Ei vielä metsäpaloja, eikä liikaa turisteja. Palveluja tuottavat tahot ovat vielä iloisia ja palvelualttiita. Syksyllä (myös keväällä) Kreetalla puhaltaa Afrikan suunnalta Saharasta Sirocco-tuuli, jonka mukana hiekkaa ja aiheuttaa ikävän tunteen silmiin ja limakalvoille + narskuu hampaissa.

Vierailija
133/134 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava paikka: lyhyet lentomatkat, ympäri saarta paljon nähtävää - historiaa, luontoa, ruokaelämyksiä. Kauniita rantoja, venematkoja. Eri tasoisia majoitusvaihtoehtoja. 

Käyn itse ainoastaan alkukesästä. Luonto on silloin vielä vehreää, ei liian kuuma. Ei vielä metsäpaloja, eikä liikaa turisteja. Palveluja tuottavat tahot ovat vielä iloisia ja palvelualttiita. Syksyllä (myös keväällä) Kreetalla puhaltaa Afrikan suunnalta Saharasta Sirocco-tuuli, jonka mukana hiekkaa ja aiheuttaa ikävän tunteen silmiin ja limakalvoille + narskuu hampaissa.

Ok, hyvä tietää.  Kommentoin tuolla aiemmin, että piddän enemmän Kreikan syksystä, mutta olen lähinnä käynyt Joonianmeren saarilla. 

Vierailija
134/134 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme