Kreeta, millainen paikka lomailla?
Kommentit (134)
Kannattaa aloittajan opetella suomen kieltä. Kysymyslause aloitetaan kysymyssanalla: "Millainen paikka Kreeta on lomailla", esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantastinen paikka tai oikeastaan monia paikkoja. Hanasta ei toki kannata juoda, mutta niinhän se on nykyään suomessakin. Löytyy historiaa, nykyaikaa, rantoja, vuoristoa, helppo ajella vuokra-autolla jne. Mutta jos haluat pysyvän lomakohteen, niin sitten manner espanjaan.
Häh? Suomi on EU:n ainoa maa Saksan ohella, jossa on 100% turvallista juoda hanavettä. Esim. Virossa sama prosentti on 80%. Sehän on nyt ihan faktaa, että esim. Kreikassa, Turkissa, Espanjassa tai Italiassa ei kannata juoda hanasta. Eipä ole ikinä käynyt mielessäkään, että jäisi matka väliin sen takia, että joutuu sen 1-2 viikkoa juomaan pullovettä.
Paitsi että Pohjois-Italiassa hanavesi on juotavaa ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikka on kiva lomamaa, leppoisampi kuin esim Espanja.
Itse taas tykkään Espanjasta paljon enemmän. Kreeta on ihan ok, mutta ei se ainakaan itselleni tarjonnut mitään ihmeellisiä elämyksiä, vaikka kierrettiinkin päänähtävyydet. Hania varsinkin oli iso pettymys.
Odotit liikaa. Espanja on paljon suurempi maa.
Kreikka on ihan erilainen, ainoa yhdistävä tekijä on ilmasto.
Ehkä tosiaan odotin liikaa. Olen käynyt Kreikassa muutaman kerran ja annoin vielä yhden mahdollisuuden Kreetan lomalla. Minuun ei vaan tee vaikutusta, vaikka lomat on ollut ihan hyviä. Ymmärrän kyllä miksi monet Kreikan saarista tykkäävät. Itse vaan kaipaan hienompia maisemia, kauniimpaa arkkitehtuuria tai vilkkaampaa menoa. Ei näitä välttämättä
Mulla on vähän sama suhde Kreikkaan. Olen käynyt sekä saarilla, että mantereella. Ruoka on uskomatonta, mutta muuten loppufiilis on ollut joka kerta vähän lattea. Italia ja Espanja hivelevät kaikkia aisteja.
Kreikassa ruoka on kyllä hyvää. Muuten tykkään Espanjasta, koska rakastan rantakatuja. Maisemiltaan taas Pohjoinen Italia on hurmaavin matkailukohde.
Minusta ihana. Hyvä ruoka, hyvät ranna, erilaisia paikkoja, iso saari. Keskikesällä en menis N 55
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset on hirveitä eläinrääkkääjiä. En menisi.
Kuinka niin? Tuollainen kommentti on mitätön, jos et perustele. Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantastinen paikka tai oikeastaan monia paikkoja. Hanasta ei toki kannata juoda, mutta niinhän se on nykyään suomessakin. Löytyy historiaa, nykyaikaa, rantoja, vuoristoa, helppo ajella vuokra-autolla jne. Mutta jos haluat pysyvän lomakohteen, niin sitten manner espanjaan.
Häh? Suomi on EU:n ainoa maa Saksan ohella, jossa on 100% turvallista juoda hanavettä. Esim. Virossa sama prosentti on 80%. Sehän on nyt ihan faktaa, että esim. Kreikassa, Turkissa, Espanjassa tai Italiassa ei kannata juoda hanasta. Eipä ole ikinä käynyt mielessäkään, että jäisi matka väliin sen takia, että joutuu sen 1-2 viikkoa juomaan pullovettä.
Paitsi että Pohjois-Italiassa hanavesi on juotavaa ja turvallista.
Ja monessa muussakin Euroopan maassa voi juoda hanavettä, kuten esim. Ruotsi, Norja, Tanska, Sveitsi, Itävalta jne. Taisi olla melkein 30 maata listalla, jos oikein muistan. En jaksa tarkistaa kuinka moni näistä on juuri EU-maa. Usein suurin haitta suomalaiselle on veden maku.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka on kehitysmaa. Ihan kiva, mutta kehitysmaa. Viemäriputkensa voisivat korjata alkajaisiksi.
Onko Kreetalla muita kuin turisteja? Törmääkö vaikka Haniassa koko ajan suomalaisiin?
Kreikassa on kyllä hienoja maisemia, mm. Pohjois-Kreikan luonnonpuistot, mm. Vikos, vuoristot, mm. Olympos, häikäisevä saaristo.
Ei kannata verrata maan kulttuuria ja yhteiskuntaa Espanjaan, Italiaan tai Ranskaan, ne ovat suuria "maailmanmaita".
Kreikka on kuitenkin känsimaisen sivistyksen alkukoteja, mm. demokratia aatteena syntyi siellä. Ja se mytologia!
Syvyyttä matkaan voi saada sellaisistakin seikoista.
💙
Vastaan aloittajalle. Meistä (aviopari) Kreeta on oikein ihana lomakohde. Ja suosikkipaikka siellä on Rethymnon, jossa yhdistyy mukavasti kaupunki- ja rantaloma. Syyskuun puolivälistä alkaa säätkin olla sopivat.
Leppoisaa lomaa! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole faktaa 🤣 Vesijohtovesi on täysin juotavaa Espanjassa ja Italiassa, joku pieni paikkakunta voi olla poikkeus. Roomalaiset keksivät vesijohdot 💧🚰
No Espanjassa voi kyllä oikein hyvin juoda hanavettä. Mitä Kreetaan tulee, tylsä ja ankea paikka. 80-luvun hotellit edelleen pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kreetalla muita kuin turisteja? Törmääkö vaikka Haniassa koko ajan suomalaisiin?
Kyllä törmää, se on massaturismikohde. Mutta on Kreetalla paljon muutakin, hieno luonto, kauniit rannat, kreikkalaisia ihmisiä, kyliä ja kaupunkeja. En ole muuta kuin matkaillut siellä, Espanjaa ja Italiaa tunnen paremmin, mutta hyvin mielenkiintoinen ja iso saari, moniin muihin Kreikan saariin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas tykkään Espanjasta paljon enemmän. Kreeta on ihan ok, mutta ei se ainakaan itselleni tarjonnut mitään ihmeellisiä elämyksiä, vaikka kierrettiinkin päänähtävyydet. Hania varsinkin oli iso pettymys.
Ehkä tosiaan odotin liikaa. Olen käynyt Kreikassa muutaman kerran ja annoin vielä yhden mahdollisuuden Kreetan lomalla. Minuun ei vaan tee vaikutusta, vaikka lomat on ollut ihan hyviä. Ymmärrän kyllä miksi monet Kreikan saarista tykkäävät. Itse vaan kaipaan hienompia maisemia, kauniimpaa arkkitehtuuria tai vilkkaampaa menoa. Ei näitä välttämättä
Ollaan miehen kanssa reissattu noin 40:ssä maassa ja Kreikalla, erityisesti Kreetalla on oma paikkansa sydämessä. Ei maisemien, hienon arkkitehtuurin tms. takia, vaan niiden paikallisten vaatimattomien ihmisten puolesta. Rakastamme lomalla rauhallisuutta ennen muuta. Ortodoksimummot, -papat ja vuohet ja heidän ihana verkkainen elämänsä saa mielen rauhoittumaan. Yksinkertainen ruoka maistuu myös.
Kreeta on kiva paikka, koska siellä voi viettää niin monenlaista lomaa. Mahtavat luontonähtävyydet, kunnon hiekkarannat ja hotelleja joka tasolle.
Kreikkalaisesta ruoasta en niin välitä, mutta on paljon tarjolla muutakin.
Niin, ei siellä paremman tason hotelleissa ole mitään viemäriongelmia. Olin Creta Palm hotellissa kuukausi sitten ja ihan normaalit vessasysteemit ja myös loistava ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tosiaan odotin liikaa. Olen käynyt Kreikassa muutaman kerran ja annoin vielä yhden mahdollisuuden Kreetan lomalla. Minuun ei vaan tee vaikutusta, vaikka lomat on ollut ihan hyviä. Ymmärrän kyllä miksi monet Kreikan saarista tykkäävät. Itse vaan kaipaan hienompia maisemia, kauniimpaa arkkitehtuur
Lepolomaa kaipaavalle Kreikka (ja Kreeta) sopii hyvin. Jos on menevämpää sorttia ja haluaa juhlia, silloin joku muu, kuten juuri Italia ja Espanja. Portugalissa on rauhallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon matkustellut niin ei mitään erikoista, mutta ensikertalaiselle varmaan elämys.
Kyllä tietysti noinkin. Mut voi olla toisinkin päin. Jos on reissannut ja nähnyt jo riittävästi, ei kaipaa enää isoja mestoja ja suuria nähtävyyksiä.
Ehkä tosiaan odotin liikaa. Olen käynyt Kreikassa muutaman kerran ja annoin vielä yhden mahdollisuuden Kreetan lomalla. Minuun ei vaan tee vaikutusta, vaikka lomat on ollut ihan hyviä. Ymmärrän kyllä miksi monet Kreikan saarista tykkäävät. Itse vaan kaipaan hienompia maisemia, kauniimpaa arkkitehtuuria tai vilkkaampaa menoa. Ei näitä välttämättä Espanjastakaan löydä, jollei ole valmis liikkumaan paljon hotellista.