Kaveri kertoo salaisuuksia eteenpäin, miten reagoisit?
Ei pelkästään minun asioitani muille vaan ihan yhtä lailla kaikkien salaisuuksia. Esim. kerran tuli juoruamaan minulle kuinka naapurinsa (jonka tunsin erittäin löyhästi) oli ottanut silikonirinnat. Sitten taas minun terveystietojani hän levitteli baarissa kun joku tuntematon kysyi miksi en aja autoa. Hän ei siis osaa pitää mitään asioita itsellään, ei ole ymmärrystä että kaikki eivät kuulu kaikille.
Miten suhtautuisit? Ei hän ennen tuollainen ollut tai osasi ainakin salata rajattomuutensa paremmin mutta nyt vanhemmiten tuo todella ärsyttävä luonteenpiirre puskee esiin.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen kaveri, keksin ihan päättömän tarinan ja katsoin sivusta kun nolasi itsensä. Sen jälkeen blokkasin tyypin. Ei tuollaiset ole kavereita.
Juuri näin. Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään käsityskykyä että jokainen voi ja haluaa ja saa itse kertoa omat asiansa eteenpäin kenelle haluaa. Mutta tuokin baaritilanne että mun terveysasioita aletaan siellä ruotia, se aiheuttaa vain kiusallisia hetkiä kun olen juma*auta itsekin siinä paikalla ja tämä toinen alkaa selitellä ummet ja lammet sinänsä ihan viattomaan kysymykseen. Ei se tuntematon tiennyt asiaa ja sen olisi voinut ohittaa olankohautuksella eikä alkamalla referoimaan epikriisiäni....
Voit yrittää keskustella/huomauttaa asiasta. Tuskin tuntee katumusta tai tajuaa tekemäänsä. Katkaise välit.
T. Traumataustainen lörpöttäjä joka ei ymmärrä mistä asioista voin puhua ja mistä en.
Et kerro sellaisia omia asioitasi, joita et halua jakaa kaikille. Jos tuttavapiiriin kuuluu tällainen muiden juttujen kertoja, voit olla ihan varma että hän kertoo sinunkin asiasi ihan kaikille.
Työkaveteissani yllättäen eräs mies on tällainen "juoritäti", ei voi kuin ihmetellä.
En krtoisi tällaiselle enää mitään ja tuskin kaveruuskaan kovin aktiivisena jatkuisi.
Tietenkään en juttelisi hänelle mitään muuta kuin On säitä pidellyt -tyyppisiä juttuja. Jos hän kertoo juoruja muista, niin käännä keskustelu muihin asioihin, äläkä lähde niihin keskusteluihin mukaan yhtään. Voi jopa jotain vastata tyyliin, että noo se on varmaan aika yksityinen asia hänelle.
Oikein hyvä ystäväni on vähän lörppä. Hän on muuten ihana ja hyväsydäminen. On tiettyjä asioita, joista en kerro hänelle, ja tiettyjä jotka kerron viiveellä (sitten kun niiden "vuotaminen" eteenpäin ei enää haittaa). Tavanomaisia elämän sattumuksia on hauska jutella hänen kanssaan, eikä se haittaa, vaikka koko kaupunki tietäisi, että yläkerran vessan hanamme vuotaa tai että lapsi meni uimakouluun.
Loukkaavaa, menisi luotto täysin. Ainakin ottaisin etäisyyttä ja en kertoisi enää mitään.
Mulla oli tuollainen kaveri, keksin ihan päättömän tarinan ja katsoin sivusta kun nolasi itsensä. Sen jälkeen blokkasin tyypin. Ei tuollaiset ole kavereita.