Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen lopettaminen

Vierailija
16.08.2025 |

Tarviin apua. En vaan kehtaa sitä hakea. Ahdistaa oma elämä. Juon tosi usein ja sen jälkeen kauhee morkkis. En tiedä miten pääsen tästä paskasta eroon 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhee olo ja itse inho 

Vierailija
2/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä juot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko selvinpäin, niin ahdistus loppuu. Kuuluu vieroitusoireisiin. 

Vierailija
4/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen , että elämä on tylsää. Ei ole työtä eikä oikein mitään muutakaan. 

Vierailija
5/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vaan pitää tehdä se päätös, että nyt loppu. Ja sitten pysyä siinä. Itsekuria ja malttia.

Näin tein itse 15 vuotta sitten.

Vierailija
6/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina teen päätöksen , että nyt loppuu ja kohta taas oon juomassa.. en tajuu miksen voi lopettaa tätä paskaa

Vierailija
7/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa AA:han, ei tarvii kehdata eikä tarvii kertoa nimeä

Vierailija
8/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sun vaan pitää tehdä se päätös, että nyt loppu. Ja sitten pysyä siinä. Itsekuria ja malttia.

Jos on alkoholisti niin ei se pelkkä tahdonvoima välttämättä riitä. Nyt ap soitto terveyskeskukseen ja sieltä avun piiriin. Voimia rutkasti!

Vierailija
9/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli suolistosairsus niin loppui ryyppääminen kokonaan.

Vierailija
11/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa kun oikeasti lopettaa. Selvinpäin on helpompaa vaikka luulisi että se viina helpottaa. Mutta pitkässä juoksussa se jatkuva juominen vain masentaa lisää 

Vierailija
12/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä hakea korjaussarjan lähikaupasta.

Vierailija
13/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on helppoa, et vaan juo. 

Vierailija
14/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuussairauksiin on saatavilla apua mutta ei ne mitään auta. Itselläni paha alkoholiriippuvuus vaihtui seksiriippuvuuteen. Nyt menee brenkun sijasta kaikki rahat maksullisiin, vaikka kotona ihana vaimo ja pieni lapsi.

Vierailija
15/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä toimi kuin silloin, kun sille on jo valmis. 99% tällaisista yrittäjistä retkahtaa ja paikkaa kuivaa kautta ryyppäämällä jonkin aikaa enemmän kuin ennen taukoa.

Sanoisin että juo vaan samaan malliin ap, mutta ala etsiä samalla keinoja vähentää juomista. Kuten terapia, liikunta, meditointi, vapaaehtoistyöt. Pyri kiinnostumaan omasta sisäisestä elämästä, ryhdy tutkimaan kuka olet. Juomiseen jää aikaa näidenkin jälkeen, mutta hiljalleen se alkaa tuntua vähemmän kiinnostavalta, kun elämään tulee merkityksellisempiä kokemuksia. 

Vierailija
16/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit vielä hakea korjaussarjan lähikaupasta.

Vaikka itse olen jonkinlainen alkoholisti, niin en ketään kehota hakemaan lisää juottoa. Nyt minulla ei ole syytä lopettaa. Viimeisin "syy" lopettaa oli ennen 2021 juhannusta, ja hän ei halunnut jatkaa kanssani. 

Totta kai minullakin syitä lopettaa olisi vaikka kuinka, mutta syitä ottaa vielä yhden kerran valitettavasti löytyy enemmän ja useammin.

Kids, älkää koskaan aloittako juomaan alkoholia. Sama huumeille. Älkää edes kokeilko.

Vierailija
17/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa samassa tilanteessa vuosi sitten ja join lähes joka ilta enemmän tai vähemmän, viikonlopun olin koko ajan kännissä. Jos join väkeviä niin tuli kaamea ahdistus juomisen jälkeen, vaikka en ollut tehnyt mitään mokia, koska join aina kotona. Ja aina kun ahdistus meni muutaman päivän päästä ohi, niin alkoi taas tehdä mieli juoda, eli kierre vain jatkui. Mutta sitten siitä juomisesta meni ykskaks kaikki hohto pois. Aloin katsomaan usein saunan jälkeen avasmaani oluttölkkiä, että miksi tämä on niin tärkeää, ja aloin kaatamaan loput pois. Vähitellen juominen väheni, aloitin tammikuussa tipattomalla ja tämän vuoden aikana olen ottanut kahdet kännit. Ja molemmista tuli taas se kova morkkis. Mutta olen onnellinen että pääsin siitä tavastani vähitellen pois ja omin avuin ja pääset sinäkin kun tosissasi sitä haluat. Pistin kyllä pari kertaa kädet ristiin ja pyysin apua, ja ilmeisesti sitä sain, kun nyt ei tee edes mieli juoda, joka on melkoinen ihme kun olen teineistä asti ollut aika perso alkoholille. 

Vierailija
18/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko selvinpäin, niin ahdistus loppuu. Kuuluu vieroitusoireisiin. 

Ei riitä

Vierailija
19/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen AA:ta. Oletko nainen? Löytyy monelta paikkakunnalta naisille omia ryhmiä. Itse koin tosi hyväksi. Nyt raittiutta pian 7 vuotta. Uusi vapaus odottaa, kun pääset päihteestä eroon! Usko itseesi ja hae apuja, meitä on ollut niin monia samassa tilanteessa, muutos on mahdollinen! 

Vierailija
20/36 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä toimi kuin silloin, kun sille on jo valmis. 99% tällaisista yrittäjistä retkahtaa ja paikkaa kuivaa kautta ryyppäämällä jonkin aikaa enemmän kuin ennen taukoa.

Sanoisin että juo vaan samaan malliin ap, mutta ala etsiä samalla keinoja vähentää juomista. Kuten terapia, liikunta, meditointi, vapaaehtoistyöt. Pyri kiinnostumaan omasta sisäisestä elämästä, ryhdy tutkimaan kuka olet. Juomiseen jää aikaa näidenkin jälkeen, mutta hiljalleen se alkaa tuntua vähemmän kiinnostavalta, kun elämään tulee merkityksellisempiä kokemuksia. 

no ilmeisesti olin sitten sille valmis. Kysyin myös itseltäni, että miksi teen itselleni näin/miksi kohtelen itseäni näin? (käytän päihteitä) Kun en keksinyt yhtään hyvää syytä jatkaa, niin lopetin. Eihän se alku mitään helppoa ollut. Niitä "janokohtauksia" tuli vuoden, puolitoista, mutta harvenivat vähitellen. Lopetin myös tupakan polton, kun huomasin että pystyn. Ja olin kans perso alkoholille ihan sieltä teinistä asti. Joku 25 vuotta tuli vedettyä ja kävin kyllä ihan pohjalla. Ehkä sillä oli sitten luonnollinen jatkumo, että lopetan tai pusken horsmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä